דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס E450 קופה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מכוניות סאלון בתצורת קופה היו פעם אופנה נפוצה, אבל הן הולכות ונעלמות מן העולם. לאודי יש את ה-A7 על בסיס ה-A6, אבל זו קופה עם 4 דלתות; לב.מ.וו היתה את ה-6 שהתבססה על ה-5, אך היא הוחלפה בסדרה 8 - שהיא מכונית קופה ממוקדת ויעודית ולא גרסת קופה למכונית סאלון קיימת. גם לקדילאק היתה בעבר גרסת קופה ל-CTS שנעלמה מההיצע, ואילו לקסוס, וולוו ויגואר אפילו לא חושבות על מכוניות כאלו.

במרצדס, לעומת זאת, תצורת הקופה עדיין חיה ובועטת. מותג היוקרה משטוטגארט מחזיק בגרסאות קופה ל-C קלאס, ל-E קלאס ואפילו ל-S קלאס, זאת בנוסף לדגם יעודי כמו AMG GT וצמד רודסטרים לקינוח. מלבד אלו יש למרצדס עוד שתי מכוניות בתצורת קופה עם 4 דלתות ועוד שני רכבי פנאי בתצורת קופה. הלכו על כל הקופה.

בחניון התת-קרקעי של מרצדס בהרצליה מחכה לנו E קלאס קופה שחורה ובוהקת, בגרסת ה-E450 החזקה. עם המכונית הזו נצא למסע של מאות קילומטרים במטרה להבין מה נותנת לעולם מכונית כזו, למה היא חשובה למרצדס ומה היא מעניקה ללקוחות שלה שלא יוכלו למצוא במכוניות אחרות. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס E קלאס קופה


מרצדס E450 קופה, 3.0 טורבו בנזין, אוטו' 9 הילוכים, 367 כ"ס, מ-699,000 שקל

יתרונות

חסרונות

תחושת יוקרה

נוחות בעיר

בידוד רעשים

יכולת ספורטיבית

יחידת הנעה

  כושר תמרון

מרצדס E קופה

עיצוב

שלא כמו מכוניות קופה יעודיות, ה-E קופה מזכירה מאוד את גרסת הסדאן. יש לה קווים רכים ועדינים, עיצוב קלאסי שממקם אותה כמעט באגף האנונימי. למזלה, החלק האחורי מציל אותה ומושך את מלוא תשומת הלב מהסביבה. הזנב מפוסל לתפארת עם שיפוע רך ומתון של השמשה האחורית, יחידות תאורה צרות ורחבות ומראה שונה מאוד מזו של ה-E המסורתית.

אהבנו את הספוילר הדק והעדין שניצב על דלת תא המטען, כמעט נעלם, וגם את פתחי המפלט המעודנים אך נוכחים ואת פס הכרום שמחבר ביניהם. מחמאות מגיעות גם לשבכה הקדמית המשובצת כרום. לשלילה נציין את חישוקי הגלגלים המעט פשוטים וכן את הצבע השחור של רכב המבחן, ש"בולע" את קווי העיצוב המרשימים (וגם מתלכלך בקלות). 

מהצד היא נראית כמו סדאן-קופה קלאסית, עם בסיס גלגלים ארוך, מכסה מנוע מרשים וקו חלונות בגימור כרום - וללא קורה B, מה שמשפר את המראה הנקי.

מרצדס E קופה

תא הנוסעים

כניסה לרכב מעצימה את הרושם שמותירה המרצדס. תא הנוסעים של ה-E קופה הוא אחת מיצירות המופת המרהיבות שנראו בתעשיית הרכב, ואנחנו לא מגזימים פה עם הסופרלטיבים. זו מכונית יוקרה מהרמה הגבוהה ביותר שיש. קווי הרוחב המעודנים ממשיכים את העיצוב החיצוני הקלאסי. גווני העור הבהיר על המושבים, ההגה והחלק התחתון של הדשבורד, מתמזגים היטב עם הכחול-כהה של העור בדלתות ובחלק העליון של סביבת הנהג. פתחי המיזוג המתכתיים, מסכי הענק, השעון האנלוגי ותאורת האווירה המרשימה משלימים את הסגנון האולטרא-יוקרתי של ה-E. 

איכות החומרים פנטסטית. העור, העץ והמתכות בנויים לתלפיות, כאשר הדיפונים בתחתית הקונסולה המרכזית עדיפים על חלק מציפויי ההגה שפגשנו בכמה מכוניות יוקרה אחרות. העור רך ומזמין מגע נוסף, כפתורי המתכת מחזירים תגובה מדויקת ללחיצה והכל מורכב בדיוק מופתי. החסרון היחיד של השימוש הנרחב במתכת הוא בנטיה שלה להתלהט תחת השמש הקופחת. 

מרצדס E קופה

תאורת האווירה מאפשרת בחירה בין אינספור גוונים שיכולים להשתלב בדשבורד, בדלתות ואפילו בפתחי המיזוג. גם תאורת התקרה יוצאת דופן ומאירה את תא הנוסעים באור בהיר וחזק.

מסך המולטימדיה המרכזי גדול מאוד, ברור וקריא.  הוא מאפשר לא רק הפעלה של מערכות המוזיקה והטלפון, אלא שולט גם בהגדרות התאורה בפנים הרכב, בבורר מצבי הנהיגה וגם מעניק אינספור פריטי מידע על הנסיעה. המסך לא נשלט במגע משיקולי בטיחות, אך ניתן להפעילו מגלגלת מרכזית, ממשטח מגע שממוקם מעליה או מצמד משטחי מגע קטנים שנמצאים על ההגה. מרבית הפונקציות של המערכת - כמו למשל המוזיקה, הטלפון או הניווט - ניתנים להצגה גם בלוח המחוונים הדיגיטלי. ברכב לא קיימת תצוגה עילית המקרינה נתונים על השמשה.

מרצדס E קופה

המסכים עצמם לא תמיד פשוטים לתפעול. פעולות כמו העברת שיר במערכת או צפיה בסטטוס המיזוג היו לעיתים מורכבות. איכות הסאונד מדהימה, הודות למערכת שמע מעולה ותא נוסעים המדופן בחומרים רכים.

רשימת האבזור כוללת מושבים בכוונון חשמלי עם זכרונות, גלגל הגה עם כוונון חשמלי,  מערכת לחניה אוטומטית שפועלת מצוין, מצלמה עם מבט על וחיישנים היקפיים, גג שמש פנוראמי נפתח ותאורת לד מעולה. בתמורה ל-700 אלף שקלים היינו שמחים לקבל גם אוורור למושבים, וילון אחורי חשמלי או עיסוי למושב, אך אלו לא כלולים במפרט הסטנדרטי של הרכב.

מרצדס E קופה

כמו בכל מכונית קופה, הדלת גדולה ולא תמיד נוחה לפתיחה במקומות צפופים. מושב הנהג נמוך אך נוח לישיבה (על אף שהוא מעט קשה). חגורות הבטיחות מושטות לנהג לאחר סגירת הדלת באמצעות מנוף חשמלי. תודה.

המושב האחורי מפתיע לטובה ומעניק מרווח מצוין לשני מבוגרים. אין מושב שלישי ביניהם, ואת המקום במרכז הרצפה תופסת תעלת הינע גדולה. זה נראה כאילו מישהו באמת חשב על הנוסעים מאחור, מה שלא תמיד קורה במכוניות קופה: המושב הקדמי זז קדימה באופן חשמלי כדי להקל על הכניסה, ומאחור יש - מלבד המרווח המצוין - גם מחזיקי כוסות, פתחי מיזוג ואפילו חלונות נפתחים. גם המושבים עצמם נוחים מאוד לישיבה.

תא המטען עמוק וגדול באופן מעט מפתיע, אך הפתח שלו צר ומקשה על השימושיות. היה מתבקש לקבל פה דלת "שלישית" שתייצר פתח גדול יותר.

מרצדס E קופה


נוחות נסיעה

ה-E450 משווקת עם קיט ה-AMG שמקשיח מעט את המתלים וגם מעניק לה צמיגים נמוכי חתך: 275/35R19 מאחור, 245/40R19 מלפנים. התוצאה היא נוחות נסיעה לא מאוד מוצלחת בתוך העיר. זו מכונית נוקשה שמעבירה את שיבושי הכביש באופן ברור לתא הנוסעים. 

אין באמת צורך בנוקשות הזו. הרי לא מדובר במכונית ספורט קיצונית. ה-E סדאן מצוידת במתלי אוויר שמעניקים לה רמת נוחות נהדרת, והיינו שמחים לפגוש את אותה מערכת מתלים גם כאן. בקופה שבחנו אפילו בולמי הזעזועים לא מציעים תפקוד אדפטיבי.

מרצדס E קופה

צריך לציין כי ה-E קופה לא מתרסקת ולא מיטלטלת גם אחרי שיבושים גדולים, הודות לרמת ריסון מעולה.

בתוך העיר צריך לתמרן אותה מעט בזהירות עקב המימדים הגדולים והישיבה הנמוכה שפוגעת בשדה הראיה. לא תמיד קל להבחין באבני שפה גבוהות או "פטריות" בטון גבוהות בחניונים. מערך המצלמות ההיקפי פותר את הבעיות האלו בדרך כלל.

מחוץ לעיר עדיין מורגשים שיבושי הכביש, אך שבריר שניה לאחר המעבר עליהם חוזרת המרצדס לאיתנה ושומרת על איזון מופתי ויציבות נהדרת. זהו רכב מרוסן ונעים במיוחד גם על כבישים גליים.

בידוד הרעשים הוא מהטובים שפגשנו, גם במכוניות שעולות כפול. אין כמעט הבדל בין הרעשים בחלל הרכב בין מצב של עמידה לבין שיוט על 120 קמ"ש. השקט הוא אבסולוטי.

מרצדס E קופה


מנוע ותיבת הילוכים

ה-450 היא הגרסה החזקה ביותר של מרצדס E קופה, בהנחה ולא מחשיבים את גרסאות ה-53 וה-63 של AMG. בחרטום שוכן מנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטרים, עם הספק של 367 כ"ס ועם מומנט של 51 קג"מ. כל הכוח הזה יורדת לארבעת הגלגלים דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית, מה שמספיק כדי להזניק את המרצדס הגדולה ל-100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות.

בתוך העיר זו יחידת הנעה חלקה ונעימה, אבל מערכת ה"עצור וסע" שמדוממת את המנוע בעמידה פועלת באופן מורגש מדי. היינו שמחים למערכת היברידית קלה, שבתקופה האחרונה מחליפה את מערכות הדימום ופועלת באופן מוצלח יותר.

מרצדס E קופה

מעבר לזה אין כמעט מילים רעות לומר על המנוע הזה. הוא לא אלים ומתפרץ - זו הרי לא מכונית ספורט מוקצנת - אבל לרגע אחד לא היה חסר כוח. הרכב מאיץ בנחישות, מושך היטב במעלה הסל"ד ודוחף את המרצדס בקצב משכנע בכל תנאי הדרך. המספרים על המחוג מטפסים בקצב הרבה יותר מהיר מהתחושות, ואחרי כמה סבבים של האצות וזינוקים אנחנו מתחילים להבין את האופי שלה.

זו מכונית מהירה, אבל סינטטית. אין מכה בגב בכל יציאה מהרמזור ואין צליל רועם מהאגזוזים, אפילו לא במצב הנהיגה הספורטיבי. במקומם יש פשוט הרבה מאוד כוח, שאחרי שבריר השניה שבו הוא נאלץ להתמודד עם המשקל הכבד - הוא פשוט מטיס את ה-E למהירויות אוטובאן בלי למצמץ. 

מרצדס E קופה

בורר מצבי הנהיגה לא משפיע כמעט על התחושות. למעט אלחוש כללי של יחידת ההנעה במצב ה"אקו", לא הצלחנו לחלץ דרמות של ממש אפילו במצב הספורטיבי-קיצוני. 

תיבת 9 ההילוכים פועלת באופן חלק לחלוטין ומחליפה הילוכים במהירות מסחררת. לעיתים נדמה שהשליטה מההגה קצת מיותרת - המנוע הזה מייצר יעילות מקסימאלית ולא משנה באיזה הילוך נמצאים, ואם נכנסתם לסשן נהיגה ספורטיבית בכל רצועת אספלט שהיא לא מסלול הנורבורגרינג, אין לכם מה לחפש מעל ההילוך השלישי.

בנהיגה מתונה מאוד צריכת הדלק נעה סביב 9 ק"מ לליטר. בתנאים לחוצים יותר המספרים ירדו בחדות לסביבות ה-5-6 ק"מ לליטר.

מרצדס E קופה


התנהגות כביש

מרצדס E450 קופה מפגינה אחיזת כביש מעולה הודות לצמיגים רחבים, מרכז כובד נמוך והנעה כפולה. קשה מאוד לגרום לה לשנות כיוון, וזו תכונה מצוינת כשרוצים להשיג אחיזה גבוהה - אך קצת פחות יעילה כשהכביש לא ממשיך ישר ורוצים לגרום לה לפנות...

עם משקל עצמי של כמעט 1.9 טונות צריך לעבוד קשה בכביש מפותל. נדרשת העברת משקל ברורה כדי להפנות את החרטום לכיוון אליו פונה ההגה; זו לא שלדה מושחזת נוסח ב.מ.וו שמבינה רמזים והרפיות דוושה עדינות. בכל עיקול יש צורך בבלימה החלטית, הפניית הגה וחזרה מתונה לגז, אחרת מתפתח תת היגוי והבקרות ממהרות להתערב כדי לשמור על הכיס של חברת הביטוח. בקיצור, תחליפו את אזמל המנתחים בפטיש 5 ק"ג, קחו את ה-V6 הזה ותתחילו לעבוד.

מרצדס E קופה

לחלופין, אפשר פשוט לוותר על קטעי נהיגה בכבישים טכניים, ולקחת אותה למקומות שבהם היא מרגישה הרבה יותר בנוח. סעו איתה לכבישים צדדיים ומהירים, מפותלים קלות וגליים במידה, תתחילו לתת בגז - והיא בתמורה תתמסר לקצב. פניה אחרי פניה, מבט מרוחק, שתי ידיים על ההגה, מוזיקה טובה במערכת ורגל כבדה על הגז. יותר מזה לא צריך בחיים. הנוקשות היחסית של המתלים מאפשרת לה להתמודד היטב עם הסלילה הבינונית, המנוע מייצר קצב מעולה והתחושה נינוחה ומרגיעה.

מרצדס E קופה

כבישי קאנטרי כאלו ניתן למצוא פה ושם ברמת הגולן, בעמק האלה או בבקעת הירדן, והבעיה העיקרית היא שהאספלט יגמר לכם בתוך רבע שעה לכל היותר. בגרמניה תוכלו לבלות שעות ארוכות על כבישים כאלה.

היכולת של ה-E קופה לצלוח דרכים כאלו במהירות גבוהה ובנוחות פנומנאלית, היא הגדולה האמיתית של מכונית GT - וזה אחד ההבדלים בינה לבין ה-E סדאן הרכה והנינוחה.

מרצדס E קופה


סיכום

החוויה במרצדס E קופה היא כמעט טוטאלית. זו מכונית יפהפיה מבחוץ ועוד יותר מבפנים, מאובזרת במיטב הטכנולוגיות (ועוד לא הזכרנו את היכולות הסמי-אוטונומיות), מצוידת במנוע אדיר ומצליחה להיות נוחה ומהנה בחלק לא קטן מתנאי הדרך.

נוחות הנסיעה בעיר היא ללא ספק חסרון שצריך לקחת בחשבון, ומי שמצפה ליכולות של מכונית ספורט - עלול גם כן להתאכזב. אבל אם תקחו אותה לכבישים הנכונים ותתנו לה ליהנות ממה שהיא יודעת לעשות, תתוגמלו על כל שקל שהשקעתם. ויש 700 אלף כאלו.


לצפייה בכל דגמי מרצדס בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה