דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס C קלאס קופה (מתיחת פנים) – מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת: רן סגל

צילומים: הדר קמינסקי

מרצדס C קלאס, אולי אחד הדגמים החשובים של מרצדס, הוצגה בדור הרביעי שלה בשנת 2014. ה-C קלאס מתחרה בעיקר מול שאר תוצרת היוקרה הגרמנית כמו אודי A4 ובב.מ.וו סדרה 3. בתחילת שנת 2018 עברה ה-C קלאס מתיחת פנים שנגעה בעיקר לעיצוב הפנים, גריל היהלומים שהפך לסטנדרט וההגה עם כפתורי המגע שהופיע לראשונה ב-S קלאס ובהמשך מצא דרכו גם לשאר הדגמים. אך אחד הפרטים המשמעותיים מסתתר דווקא מתחת לפני השטח - מנוע 1.5 ליטר חדש (כן כן, זו לא טעות).

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס C קלאס קופה

מרצדס C קלאס קופה, 1.5 ליטר, אוטומטית, 184 כ"ס, מ-378,500 שקל 

יתרונות

חסרונות

תחושת יוקרה

מנוע מחוספס

איכות חומרים והרכבה

בידוד רעשים

תיבת הילוכים

  נוחות נסיעה

מרצדס C קלאס קופה

וכמובן, גם ל-C קלאס גרסת קופה שמתחרה באודי A5 וב.מ.וו סדרה 4. את ה-C קלאס בחנו בעבר בגרסת ה-C180, בגרסת הפלאג-אין הייבריד ואפילו בגרסת C63 סופר ספורטיבית; המבחן הנוכחי מתמקד בשינויים של מתיחת הפנים, במנוע החדש של גרסת ה-C200 ובתצורת הקופה האופנתית.

עיצוב

העיצוב החיצוני אלגנטי בסך הכל. חלקה הקדמי של המכוניות דומה למדי לגרסת הסדאן ובצבע הלבן של רכב המבחן היא נראית במראה האחורית כמו עוד מרצדס שגרתית. לאחר שעברנו את חלקו הקדמי של הרכב המצב משתפר הרבה יותר. הקווים ארוכים והפרופיל נאה בהחלט. רק אחרי שמבינים שמדובר בגרסת קופה, העוברים והשבים מגניבים מבט נוסף. ואולי זה בכלל בזכות חבילת AMG החיצונית.

מרצדס C קלאס קופה

עיצוב הפנים כבר אינו חדשני כמו זה של אודי A5 למשל; לוח השעונים אנאלוגי, פתחי המיזוג עגולים עם תריסים ישרים ושגרתיים (לעומת דמויי הטורבינה ב-A קלאס). אך לצד זאת הוא משלב בין יוקרה קלאסית של דיפוני עץ, עור חום והשעון האנאלוגי הקטן, לבין אלמנטים מודרנים יותר כמו משטחי אלומיניום מוברש ומסך המולטימדיה הגדול.

מרצדס C קלאס קופה

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים נוחים ובעלי תמיכה טובה למותניים והן לגב התחתון. המושבים עצמם מצופים עור איכותי ומתכוונים חשמלית באופן מלא (כולל זכרונות), כולל למשענת הראש ולאורך המושב. החגורה מוגשת באמצעות מנוף חשמלי לכיוון הנהג והנוסע - עניין קריטי ברכב קופה, שבו הקורות נמצאות הרחק מאחורי הנהג. מציאת תנוחה ישיבה הינה דבר פשוט הודות לכוונון חשמלי להגה. מרווח הראש סביר בהחלט.

שדה הראייה לפנים סביר בלבד עקב תנוחת ישיבה נמוכה יחסית ושטח חלונות קטן. בנוסף הקרבה לקורות A ומראות הצד הקטנות מצמצמות עוד קצת את התמונה. גם שדה הראייה לאחור אינו מושלם עקב קורות C עבות יחסית.

האבזור ב-C קופה עשיר למדי וזהה בין גרסאות ה-200 וה-300. בנוסף למושבי העור המתכווננים חשמלית ומסך המולטימדיה הגדול, נמצא גם מראות צד מתכהות, גג פנוראמי נפתח חשמלית (הוילון אינו אטום לגמרי), בקרת אקלים מפוצלת, תאורת לד מלאה, חיישני גשם ואורות, תאורת אווירה עם 64 צבעים ועוד. נציין כי אין ידיות אחיזה בתקרה (עקב הגג הנמוך) אך ישנה כמות נאה של תאים שימושיים ונגישים, כולל רשת אחסון באיזור רגלי הנוסע (אך לא בגב המושבים).

מרצדס C קלאס קופה

בתחום הבטיחות ישנה התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעת עייפות, התרעת סטייה מנתיב והתרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי, מצלמת רוורס וחיישנים היקפים. דווקא בקרת שיוט אדפטיבית הייתה חסרה.

במרצדס C קלאס קופה ישנם רק שני מושבים מאחור. נתחיל מהגישה אליהם: למרות שהמושבים הקדמים זזים באופן חשמלי, לא ממש קל להיכנס פנימה, גם לאנשים קטני מידות. ואם חשבתם לחבר כיסא בטיחות ולהסיע את הילד לגן (הרי בשביל מה יש שם חיבורי איזופיקס), אז קחו בחשבון שמדובר בפעולה הדורשת התכופפות לא פשוטה.

המושבים האחוריים צפופים והגג מקפד את הראש עם מרווח שיתאים לאנשים שגובהם עד 165 ס"מ לערך – המס אותו משלמים עבור העיצוב. בנוסף שטח החלונות האחוריים קטן והאווירה אינטימית משהו.

איכות החומרים וההרכבה מצוינת, בדיוק כמו שהיינו מצפים ממרצדס. הדשבורד מצופה עור נעים עם פס אלומיניום מוברש, וגם גימורי העץ נראים ומרגישים טוב. כל החומרים השונים מהודקים האחד לשני ולא נשמעו קרקושים או זמזומים כלשהם.

מרצדס C קלאס קופה

תא המטען מפתיע עם נפח גדול של 480 ליטר. קחו בחשבון שהוא נפתח רק מהשלט או מהכפתור בדלת הנהג, כך שאם אתם בדיוק חוזרים ממסלול הגולף או משופינג בכיכר המדינה, תאלצו לשלוח יד לכיס או לתיק ולאתר את צרור המפתחות. תא המטען מציע מבנה שימושי עם מפתח רחב יחסית וקל להכניס אליו ציוד. התא עמוק ובעל מדרגה, אך לא כזו שמפריעה לדחוף פנימה מזוודה גדולה למשל.

הנדסת האנוש טובה בסך הכל. הכל נגיש וקל לתפעול. גלגלת השליטה של מסך המולטימדיה מצוינת והמשענת הקטנה שלפניה מסוגלת לשלוט גם כן על המערכות השונות מאחר והיא בעצם משטח מגע. כפתורי המגע על ההגה דורשים הסתגלות קצרה.

מרצדס C קלאס קופה

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה ב-C קופה טובה לכשעצמה, אבל ציפינו ליותר ממכונית קופה יוקרתית. את הכיסאות הנהדרים כבר הזכרנו, אבל בתוך העיר מקבלת המרצדס ציון מספיק בלבד. היא לא מתרסקת חלילה או מתנדנדת יתר על המידה, והנוחות טובה מזו שפגשנו באינפיניטי Q60, אך היא לא מבודדת את פגעי הכביש ברמה שפגשנו בב.מ.וו סדרה 4 או אודי A5 - היא מעדיפה ריסון על פני עידון.

בדרך בין-עירונית מהירה הנוחות משתפרת באופן משמעותי, אך רעשי כביש יחד עם רעשי רוח מהמראות מתחילים להצטבר במהירות של כ-90 קמ"ש ומתגברים אף יותר ככל שהמהירות עולה.

מרצדס C קלאס קופה

מנוע ותיבת הילוכים

כאמור בפתיח, החלק המשמעותי ביותר במתיחת הפנים הוא המנוע החדש של גרסת ה-C200. המנוע הקטן, בנפח 1,500 סמ"ק בלבד, מקבל סיוע ממגדש טורבו ומספק 184 כ"ס ב-5,800 סל"ד ומומנט של 28.5 קג"מ הזמין מ-3,000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות והמהירות המירבית עומדת על 239 קמ"ש. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים.

נוסף לכך למנוע החדש ישנה גם כן יחידה מיקרו-היברידית הפועלת במתח של 48 וולט, מכבה את המנוע בשיוט או בגלישה לקראת עצירה וגם מסייעת בזמן האצה. עד כאן הנתונים הטכנים – אבל איך זה עובד?

מרצדס C קלאס קופה

למרות התגבורת החשמלית, המנוע מרגיש מחוספס. הוא חסר מחץ או תחושת דחיפה ובזמן שיוט או בזמן האצות בתחום העירוני קולו נשמע בתא הנוסעים. ככל שמגבירים מהירות ועולים בטווח הסל"ד, כך משתפרת היכולת שלו. מדובר בסך הכל במכונית זריזה למדי, גם אם לא ספורטיבית באופיה. ואם עוברים למצב ספורט אפשר אפילו לאהוב את הצליל, אך זה לא צליל ספורטיבי קלאסי. הבונוס הגדול מגיע כאשר מתייצבים על מהירות שיוט נמוכה יחסית או כשמאטים לקראת מחלף למשל. אז משתרר שקט פתאומי בתא הנוסעים, מחט הסל"ד יורדת לאפס והחשמל מניע את הרכב לבדו לכמה שניות קצרות.

למזלו של המנוע הוא משודך לתיבת הילוכים שיודעת למצות כל אחד מ-184 הסוסים שלו. התיבה האוטומטית בעלת 9 הילוכים (ומנופי שליטה קטנטנים, אך כאלו שמחוברים לגלגל ההגה) והיא פועלת בצורה חלקה ומהירה. היא יודעת להוריד בעת הצורך גם שני הילוכים בהינד עפעף.

צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על כ-11 ק"מ לליטר, בהחלט נתון סביר ביחס לתנאי המבחן.

מרצדס C קלאס קופה

התנהגות כביש

יכולת דינאמית גבוהה היא מאבני היסוד של סגמנט הקופה-יוקרה. אודי מעניקה למונח הזה פרשנות מסוימת, ב.מ.וו מתייחסת לזה לגמרי אחרת, ומה לגבי המרצדס? ובכן, האחיזה טובה מאוד, תחושת הבטחון גבוהה, ההגה מדוייק וזוויות הגלגול סבירות לגמרי.

למרצדס C קופה ישנו בורר מצבי נהיגה, כפתור קפיצי קטן שמעביר אותנו ממצב "חיסכון", דרך מצב "נוחות" למצבי ה"ספורט" וה-"ספורט+" (וגם מצב אישי להתאמת תגובות המנוע, ההגה והבקרות). במצבי חיסכון ונוחות הנסיעה שגרתית ורגילה ומערכות הבטיחות נוטות להתערב מהר (אם כי באופן נעים, יחסית). במצב ספורט וספורט+ תגובות המנוע והצליל מתחדדות, רמת דיוק ההגה עולה והבקרות ליברליות יותר.

מרצדס C קלאס קופה

כך שאם תרצו לחוות קצת יותר מה-C קופה שלכם, בחרו לכל הפחות במצב ספורט. אז גם תיבת ההילוכים לא תמהר להגיע להילוך התשיעי והקופה היוקרתית תאפשר משחקי זנב מהנים (אבל אל תצפו לענני עשן וסחיפות כוח מרשימות מגרסה עם 184 כ"ס, כן?).

בנוסף, תגובות השלדה טובות וההגה מדויק, כך שבסך הכל די פשוט לשלוט ברכב ולהבין לאן מכוונים אותו.

מרצדס C קלאס קופה

סיכום

מרצדס C קלאס קופה מביאה איתה את היתרונות הוותיקים והמוכרים של ה-C קלאס סדאן ובראשם תחושת היוקרה ותא הנוסעים המהודר. יחד עם זאת, עיצוב הקופה המוצלח יוצק לדגם מראה נחשק ונוכחות מרשימה. מנגד המרווח מאחור מצומצם מאוד, ביצועי המנוע לא מרשימים (למרות הטכנולוגיה החדשנית) והתחושה היא לא של מכונית שיוט נינוחה ושקטה מצד אחד, וגם לא של מכונית ספורטיבית וחדה מצד שני.

מרצדס C קלאס קופה

מתחרות כדוגמת אודי A5 מציעות שפע טכנולוגי, עיצוב הרמוני יותר, נוחות נסיעה ובידוד רעשים מוצלחים יותר, בעוד ב.מ.וו סדרה 4 מביאה איתה יתרונות בתחום התנהגות הכביש. אז למי באמת תתאים ה-C קלאס קופה? למי שמחפש את תחושת היוקרה הקלאסית עם שילוב מצוין של חומרי עץ, אלומיניום ועור, יחד עם יחידת הנעה טכנולוגית וסמל סטטוס מהמעלה הראשונה. זה לא מעט.

לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה