דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס CLA35 AMG - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

iCar הוא אתר לצרכנות רכב. בדרך כלל אנחנו כאן כדי להמליץ לכם על הרכב שמתאים לכם ועונה לצרכים שלכם, אבל מדי פעם אנחנו שמים את ידינו על מכוניות כאלה שרחוקות מההגדרה של "לקוחות צריכים" ומתאימות יותר לכותרת "נהגים רוצים". אז הנה לפניכם גרסת ה- 35 AMG של ה-CLA. עם 306 כ"ס ורק 4.9 שניות מאפס למאה זו בהחלט מכונית שנהגים חובבי הגה רוצים.

סדרת ה-CLA של מרצדס ממוקמת בהיצע הדגמים של היצרן בין סדרת ה-A הקומפקטית לבין ה-C. זהו הדור השני של הסדרה, שהיתה מכונית הסדאן הראשונה של מרצדס עם הנעה קדמית. אני מניח שלא צריך לספר הרבה על AMG, חטיבת הביצועים של מרצדס, שדגמיה ידועים ביכולותיהם לספק ביצועים מרשימים. לארץ מיובאות שתי גרסאות AMG של ה-CLA שאמורות לספק את מאוויו של הנהג הממהר וחובב ההגה: ה-35AMG וה-45AMG. הפצצה הצהובה שעמדה לרשותנו למבחן היא CLA35 AMG שמחיר הבסיס שלה מתחיל ב-470 אלף שקלים ויכול להאמיר בקלות אל מעל חצי מיליון שקלים, עם תוספות שונות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס CLA


מרצדס CLA35, טורבו-בנזין 2.0 ליטרים, 306 כ"ס, מ-469,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

יחידת כוח והתנהגות כביש

נוחות נסיעה

עיצוב פנימי וחיצוני

מרחב במושב האחורי

איכות חומרים והרכבה

  מחיר רכישה

מרצדס CLA35

עיצוב

תצורת המרכב של ה-CLA מוגדרת כמכונית קופה עם 4 דלתות. זו לא סתם סדאן משנעת נוסעים בנאלית אלא מכונית שתוכננה כדי לבלוט ולהיראות. מכונית המבחן הצהובה, כמו זו שמתנוססת על שער הפרוספקט, היא פשוט מגנט מבטים. הפרופיל הזורם מהצד, תא המטען הזורם לאחור, הגלגלים שממלאים את בתי הגלגלים מלפנים וגם הצבע הזועק, הופכים אותה למכונית שאי אפשר להתעלם ממנה. החצאיות העמוקות, כונס האוויר מלפנים ומאחור והספוילר מאחור מבדילים בינה לבין CLA רגילה.

מלפנים נפגוש את האף הכרישי שמתחיל להיות משותף לסדרות הדגמים הנוכחיות ועושה הומאז' לדגמי עבר של היצרן. במפתיע בדלתות יש נגיעות ניקל, שלאחרונה פחות פוגשים בדגמים ספורטיביים. דווקא החישוקים השאירו רושם טוב: לאחרונה נפוצה אצל היצרנים השונים הנטייה לעיצוב חישוקים דו גווני מצועצע. ה-CLA מצוידת בסט חישוקים גדולים עם מראה ספורטיבי קלאסי מרובה-חישורים. מאחוריהם מציצים קאליפרים כסופים עם כיתוב AMG. אכן קלאסי.

מרצדס CLA35

תא הנוסעים

פותחים את הדלת נטולת המסגרת לחלונות ו-CLA בהחלט משדרת וואו. המסכים, העור, המושבים - הכל מזמין להיכנס ולשבת. כל הדיפונים הפנימיים בתא הנוסעים צבועים בגוון כהה, כולל ריפוד הגג והקורות השחור, כמקובל בדגמים גרמניים ספורטיביים. הדיפונים האיכותיים משלבים משטחי עור עם תפרים אדומים ועור הפוך.

תנוחת הנהיגה מצוינת ואפשרויות הכוונון המגוונות מאפשרות לכל נהג למצוא את התנוחה שטובה לו. למרות הפרופיל הנמוך וקורה C העבה, שדה הראיה מתוך ה-CLA הוא מצוין. 

מרצדס CLA35

בהיבט הבטיחות הפאסיבית, המרצדס מאובזרת בכל ציוד הבטיחות העדכני שקיים: מערכת התראת עייפות, מערכת Blind Spot להתראה על רכב ב"שטח מת" במראות כולל ניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת התראה על סטיה מנתיב כולל היגוי אקטיבי ומערכת התראה לשמירת מרחק כולל בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל. בשנת 2019 ה-CLA עברה מבחן ריסוק של Euro NCAP וצלחה אותו בתוצאה מרשימה של 5 כוכבים וציון משוקלל גבוה.

לוח המחוונים מחולק לשני מסכים גדולים, כמקובל בדורות האחרונים של היצרן. הסידור הזה עדיין מיוחד ומאוד מרשים, הן למראה אך גם לתפעול. את מקומו המסורתי של מוט ההילוכים תופס משטח מגע בעל היזון חוזר של רטט לשליטה על המערכת (MBUX בשפת מרצדס). 

מרצדס CLA35

מאידך מנוף ההילוכים תופס את מקומו של מנוף המגבים, שזז לצד שמאל של ההגה. מתרגלים לזה די מהר. מערכת ה-MBUX מוצגת על מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' והיא תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. התפריט העשיר מאפשר לשנות הרבה מאוד הגדרות בתצוגה ובכלל, לרבות הצבעים של תאורת האוירה ואפילו פתחי המיזוג. עושר התאורה ממשיך למחזיקי הכוסות ותאי האחסון. תודה לאל שמרצדס התחשבו בתושבים המדינות החמות והשאירו פקדים ידניים למערכת המיזוג. 

כדי שלא נשכח שמדובר בגרסת AMG, חגורות הבטיחות צבועות בצבע אדום, כל תפרי העור אדומים וספי הדלתות הקדמיים מוארים עם לוגו AMG. 

מרצדס CLA35

המושבים נאים עם תאורה ייחודית מתחת למשענת הראש. הם תומכים בצורה טובה ואפילו מציעים אפשרויות עיסוי שונות, כדי להנעים את זמנו של הנהג המהיר שמבלה שעות ברכב. חבל שמושב הנוסע לא קיבל כוונון חשמלי.

כדי שלא נתבלבל ונשכח שמדובר במרצדס קטנה, המרחב לנוסעים מאחור נותר מצומצם. מפתח הכניסה למושב האחורי צר, מרווח הראש מוגבל למבוגרים מעל 180 ס"מ (גם בגלל חלון השמש) ותעלת ההינע בין המושבים גבוהה למדי. לנסות להכניס שני מבוגרים קומפקטיים וילד תהיה משימה לא טריויאלית. בנוסף, מרצדס חתמו את הגולל על חווית הנוסעים מאחור וויתרו על התקנת פתחי מיזוג. 

מרצדס CLA35

כדי שתוכלו ללכת  גם לקניות עם הפצצה הצהובה, מאחור תמצאו תא מטען מכובד בנפח 460 ליטרים. למרות שפתח התא לא גדול במיוחד, אפשר להכניס שם לא מעט שקיות של בגדי מעצבים. בואו נגיד שאם היו מקצצים קצת מהנפח לטובת המושב האחורי, לא היינו מתלוננים על זה.

מרצדס CLA35

נוחות נסיעה

בפרק הזה, נתחיל דווקא מהסוף. נוחות נסיעה מאנפפת היא לא הצד החזק של ה-CLA. למה, תשאלו? בשביל להפוך מכונית משפחתית רגילה לפצצה דינאמית צהובה, מרצדס הקשיחו את מערכת המתלים, הוסיפו חיזוקים לשלדה מתחת לחצאית הצהובה, הגדילו חישוקים וצימצמו את גובה הגומי. 

מרצדס CLA35

אז איך זה מרגיש על הכביש? בתנועה עירונית ה-CLA מרגישה נוקשה, מסגירה את הכיול הקשוח של מערכת המתלים. כדאי לנסות ולהימנע ממעבר על שברים בכביש או מכסי ביוב בולטים כי זה לא נעים לדלג מעליהם. כשיוצאים מהעיר הגדולה, רעשי הכביש מהצמיגים הרחבים הופכים להיות נוכחים בעיקר במהירות בינעירונית. במהירות כביש שש נשמעו רעשי רוח נוכחים מאזור המראות.

לזכות ה-CLA ניתן לומר שהאופן שבו המתלים מטפלים במפגעי הכביש משתפר עם עליית המהירות. כנראה שהפתרון לבעיה הזו ב-35AMG הוא להוסיף את אופציית מערכת המתלים האדפטיביים, שמגיעה כסטנדרט ב-45AMG הבכירה

מרצדס CLA35

מנוע ותיבת הילוכים

לחיצה על כפתור ההתנעה והמנוע מוגדש הטורבו מתעורר לחיים. מתחת למכסה המנוע המעוצב נמצא מנוע רוחבי עם 4 צילינדרים בלבד ובנפח צנוע של 2 ליטרים. אבל איזה מנוע, רבותיי, איזה מנוע: 306 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-40.7 קג"מ ב- 3,000 סל"ד. כל הטוב הזה יורד לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DCT במרצדסית) עם 7 הילוכים.

עם 306 כ"ס על 1590 ק"ג ו-4.9 שניות מאפס למאה, ה-35AMG היא בהחלט מכונית חזקה מאוד. הכוח זמין כל הזמן ומאפשר להגיע למהירויות גבוהות בקלילות בלתי נסבלת. קצרה היריעה מלפרט על כל הטכנולוגיה והמכאניקה שמאפשרת למרצדס להפיק כל כך הרבה כוח ממנוע 2 ליטרים, אבל התוצאה בפועל מרשימה. 

מרצדס CLA35

תיבת ההילוכים עובדת בהרמוניה מלאה עם המנוע, החלפות ההילוכים חלקות והורדת ההילוכים זמינה מיידית. צליל האטרף של המנוע מגיע בעיקר מאזור האגזוזים, בדגש על מצב ספורט פלוס שבו המפלטים משחררים את כל מה שיש להם להשמיע. הטרוניה היחידה נרשמה מדי בתחושת הססנות קלה ביציאה מעמידה, מה שנובע אולי מאופי פעולתה של התיבה הרובוטית. אז תפעילו בקרת שיגור ותנו גז.

ואיך צריכת הדלק? בחלק קטן מנסיעת המבחן החלטנו לנהוג בחסכון מופלג: מצב קומפורט חלבי, ליטוף עדין של הדוושה הימנית והימנעות מהאצות. התוצאה הייתה 12.8 ק"מ לליטר. בנסיעה בפקקים של ראשוןב בבוקר נמדדו 10 ק"מ לליטר. ולמרות שתי החריגות הללו, צריכת הדלק הממוצעת לאורך המבחן עמדה על 7.87 ק"מ לליטר. נציין כי ה-CLA דורשת תדלוק עם אוקטן 98 ולא כהמלצה.

מרצדס CLA35

התנהגות כביש

כל אותן פשרות שחווינו בפרק הנוחות הופכות כעת למשתלמות בפרק ההתנהגות. המנוע הרוחבי מחובר לגלגלים הקדמיים ומשם הכוח עובר גם לגלגלים האחוריים דרך מערכת ה-4MATIC. המערכת האלקטרו-מכאנית מעבירה את הכוח כברירת מחדל לגלגלים הקדמיים וכשנדרש היא מעבירה אותו אחורה עד ליחס של 50:50. 

מרצדס CLA35

זה פשוט עובד נהדר – ה-CLA מורידה את כל הכוח הזה לכביש בצורה יוצאת מן הכלל. הכניסה שלה לפניות מרשימה והיכולת לצאת מהן בלי אובדן אחיזה של גלגל פנימי, כאילו היא נוסעת על פסי רכבת, מרשימה עוד יותר. ההתנהגות ניטראלית מאוד – אין כמעט תת היגוי בכניסה בפניה והציר האחורי פוסע פסיעה קטנה החוצה כשיוצאים מהפניה במצערת מלאה. אפרופו היגוי יתר, ב-35AMG אין את תוכניות Race או דריפט שקיימות ב-45AMG. ההיגוי האלקטרו-מכאני מהיר ומדויק. הוא משלים חבילת ניהוג מרשימה, שפשוט עושה חשק לקחת את הרכב לאחד המסלולים שקיימים בארץ או לאחד מכבישי הנהיגה בשעות הפנויות של היום. חוץ מסתם לנסוע מהר, כשנוהגים בה חזק הפצצה הצהובה המוקשחת שלנו פשוט מצדיקה את כל סמלי ה-AMG שמודבקים עליה.

מרצדס CLA35

סיכום

מרצדס CLA35 AMG היא מכונית מרשימה, אבל היא לא מושלמת. לזכותה ניתן לומר שהיא מושכת למראה, מתוחכמת לתפעול ובעיקר מאוד חזקה ומתגמלת לנהיגה. לחובתה עומדת מערכת המתלים שלה שלא מספקת נוחות נסיעה גבוהה והמושב האחורי המצומצם. בשביל לשפר את נוחות הנסיעה אפשר לבחון את אופציית המתלים האדפטיביים או לשקול את גרסת ה-45AMG שכבר כוללת אותם. ה-CLA מתאימה לחובבי הגה שיכולים להרשות לעצמם רכב חזק, מהנה ומתוחכם, בזמן שהם מתחילים לבנות משפחה חדשה או אחרי שהילדים כבר עזבו את הבית. ההנאה מובטחת.


לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה