דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי ספייס סטאר (מתיחת פנים 2020) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מיצובישי ספייס סטאר הגיעה לישראל ב-2013, במטרה להשתלב בסגמנט הסופר מיני עם מחירים של מכונית מיני. ב-7 שנים הספקנו לפגוש את הספייס סטאר לא מעט - במבחן הסולו הראשון, במבחן ארוך טווח שנמשך חצי שנה, במבחן השוואתי מול קטנות אחרות ואפילו במבחן למתיחת הפנים הקודמת בסוף 2016. חברי מערכת iCar צברו לא מעט שעות על הקטנה של מיצובישי, ולח"מ נוספו גם לא מעט שעות על אטראז'.

לעמוד הדגם בקטלוג: מיצובישי ספייס סטאר


מיצובישי ספייס סטאר, 1.2 ליטרים, תיבה רציפה, 80 כ"ס, מ-77,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

כושר תמרון

בידוד רעשים

אבזור

תא מטען

צריכת דלק

  הנהגות כביש

מיצובישי ספייס סטאר

לאחרונה הגיע ארצה מתיחת הפנים השנייה של הספייס סטאר, והיא כבר משמעותית יותר מזו של 2016. הספייס סטאר של 2020 גם מוצאת את עצמה בסביבה תחרותית שונה: היבואנית מגדירה אותה כיום כמכונית מיני; המתחרה הקלאסית ניסאן מיקרה גדלה והתייקרה; דגמי מיני רבים עזבו את השוק (סוזוקי סלריו, סיטרואן C1 ועוד) ואילו צמד המתחרות החזקות ביותר - קיה פיקנטו ויונדאי i10 - עוברות לשימוש בתיבת הילוכים רובוטית, מה שעלול להרתיע חלק מהלקוחות.

אז איך הספייס סטאר של 2020? והאם היא הפתרון לאתגרים של קטגוריית המיני?

עיצוב

העיצוב החדש עושה צעד קדימה. בעוד הקודמת היתה באמת מתיחת פנים, זו כבר כמעט כמו מכונית חדשה. שפת העיצוב "דיינמיק שילד" של מיצובישי הגיעה גם לקטנות שבחבורה וזה נראה נהדר. הקוים המחודדים עושים טוב לקטנה הזו – בחזית עם גימורי הניקל הזוויתים, הפנסים שהתחדדו, והחלק האחורי שנראה נהדר, כמעט ספורטיבי. גם הצבע הצהוב החדש עושה טוב לספייס סטאר.

מיצובישי ספייס סטאר

לעומת החוץ, עיצוב הפנים נותר יחסית דומה לדגם היוצא. מערכת המולטימדיה חדשה, ריפוד המושבים שודרג בגרסה הבכירה ותצוגת לוח המחוונים נראית טוב יותר עם צג מחשב הדרך הקטנטן שהפך בהיר יותר.

איכות החומרים שופרה, אך לא באופן דרמטי. ישנו בד בחלק מדיפון הדלתות הקדמיות ועל משענות היד, גימור דמוי קרבון באיזור מתגי החלונות, מושבים בריפוד בד משולב עור וגם ציפוי העור שעל ידית ההילוכים וההגה מרגיש איכותי יותר.

מיצובישי ספייס סטאר

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים בגרסת ה"פרימיום" שנבחנה נראים נהדר, בד בסגנון משבצות בשילוב עור מכניס אווירה צעירה לתא הנוסעים. יש כעת גימור דמוי קרבון בחלק המקיף את מתגי החלונות וחשוב לא פחות – תוספת גימור בד למשענת היד שבדלתות ולחלק מדיפון הדלת – כך שהרבה יותר נעים להניח את היד עכשיו.

המרווח לשניים די טוב ומשענת היד בכיסא הנהג נראית קצרה, אבל היא בדיוק באורך הנכון כדי להניח את המרפק בזמן נסיעה ארוכה ועדיין לאחוז בהגה.

מיצובישי ספייס סטאר

מרווח הראש סביר. כבעבר לא ניתן ממש לשנות את גובהו של הכיסא, אלא רק להטות בזווית את המושב עצמו. ההגה במתיחת הפנים עדיין מתכוונן רק לגובה ובכל מקרה, תנוחת הישיבה גבוהה והתחושה היא שיושבים "על" הרכב. מתרגלים לזה מהר מאוד. בעקבות אותה ישיבה גבוהה, שדה הראיה טוב לכל הכיוונים.

מאחור המצב טוב גם כן, כאשר המרווח יספיק לשני מבוגרים ממוצעי גובה וגם שלושה ילדים יסתדרו כאן. המרווח לרגליים סביר ואילו הראש נוגע בקורה שמעל חלון הצד. ריפוד הבד שהוסיפו בדלתות הקדמיות לא הגיע גם לאחור. גם ידיות בתקרה אין, אבל מלפנים יש כזו אפילו לנהג.

מיצובישי ספייס סטאר

מיצובישי ספייס סטאר המחודשת משווקת בשלוש רמות גימור כאשר החדשות המשמעותיות ביותר הן תוספת מערכות בטיחות מקוריות - בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב. נציין כי צליל ההתרעה של בקרת הסטיה מנתיב חלש מאוד ואם תאזינו לרדיו בעוצמה רגילה הוא כמעט ולא יורגש.

בגרסת הבסיס "אינסטייל" לא תמצאו אבזור רב - בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, הגה וידית הילוכים מצופים עור ואופציה למסך מולטימדיה.

מיצובישי ספייס סטאר

ברמה הגימור "סופרים" כבר יש חישוקים קלים בגודל 15 אינץ', מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) כולל Waze, מצלמת רוורס עם תצוגה ברורה אך במיקום נמוך יחסית וגם מערכת מעבר אוטומטי לאורות גבוהים. נציין כי המסך לא קריא באופן מושלם תחת תאורת יום שחודרת לתא הנוסעים. שווה לשקול ביצוע הכהייה נוספת לחלונות הצד האחוריים כדי לצמצם אור שנכנס משם ומשתקף במסך.

רמת הגימור "פרימיום" הבכירה כבר מוסיפה אבזור שמשדרג את התחושה - כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, ריפודי בד משולב עור ואת פנסי האיתות השתילו בתוך מראות הצד.

מיצובישי ספייס סטאר

הנדסת האנוש טובה ברוב הזמן. יש מקשים פיזיים לתפריטים הראשיים של מערכת המולטימדיה והכל די פשוט לתפעול. לבקרת השיוט יש חיווי על מצב הפעולה, אך אין חיווי למהירות שנקבעה. מחשב הדרך הפשוט מתופעל בלחיצת כפתור ה-Trip למעבר בין פרטי המידע השונים.

מיצובישי ספייס סטאר

תא המטען קטנטן, עם נפח של 235 ליטרים בלבד. עומקו כשל מזוודת טרולי, המפתח צר יחסית וצורתו כאמבטיה. דיפון הרצפה שמעל הגלגל החלופי מצופה פיסת בד דקיקה שזזה לא מעט. כדי להכניס עגלת תינוק תאלצו לפרק את המדף העליון (שתפוס בחוט אחד) כדי לנצל את מימד הגובה.

מיצובישי ספייס סטאר

נוחות נסיעה

כמו בדגם טרום מתיחת הפנים, נוחות הנסיעה העירונית די טובה. הרכב לא מתנדנד על פסי האטה וסופג שיבושים נפוצים בצורה טובה. המיצובישי מרוויחה נקודות בעיר גם בזכות רדיוס סביב זעיר שהופך כל תמרון עירוני לפשוט, משתחלת לחניות בקלילות של בלרינה ולא מפחדת מרחובות צפופים.

הנוחות מחוץ לעיר היא היא אחת מנקודות התורפה של הספייס סטאר. המיצובישי הקטנה פחות נוחה במהירויות גבוהות ונוטה לקופצניות מסוימת. יחד עם בידוד רעשים לא טוב מתקבלת איכות נסיעה שאינה גבוהה.

מיצובישי ספייס סטאר

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה של הספייס נותרה כשהייתה. מדובר במנוע 3 צילינדרים בנפח 1,193 סמ"ק שמספק 80 כ"ס ב-6,000 סל"ד ונתון מומנט מירבי של 10.8 קג"מ המתקבלים ב-4,000 סל"ד.

התחושה בעיר זריזה למדי ובתחילת נסיעה יש למנוע אפילו צליל מחוספס ונעים. אך ככל שצוברים מהירות הכוח פוחת וגם השאון מתגבר, בעיקר מכיוון תיבת ההילוכים הרציפה.

מיצובישי ספייס סטאר

לתיבה הילוך נמוך (L) לבלימת מנוע בירידות וגם מצב "ספורט" שמושך את הסל"ד לכיוון הקו האדום, ללא שיפור משמעותי בתחושת הזריזות.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 15.7 ק"מ לליטר, נתון דומה לזה שהשגנו במבחני העבר.

מיצובישי ספייס סטאר

התנהגות כביש

התנהגות הכביש של גרסת 2020 של הספייס סטאר דומה גם כן לזו של 2016. הרכינה קיימת אך סבירה וכיול המתלים לעומת הדגם שטרום מתיחות הפנים בהחלט תורם לתחושה בטוחה יותר, אך לא ברמה של מתחרות צעירות יותר כגון קיה פיקנטו למשל.

מיצובישי ספייס סטאר

סיכום

מיצובישי ספייס סטאר במתיחת הפנים השנייה עברה שני שיפורים משמעותיים: האחד הוא העיצוב, שהפך נאה ועדכני מבעבר, והשני הוא התוספת של מערכות בטיחות מקוריות וחשובות.

לצד זאת, היא עדיין לא מצטיינת בסעיפי בידוד הרעשים, הביצועים והתנהגות הכביש. למרות זאת, ביחס להיצע הקיים כיום בקטגוריית המיני היא מציעה חבילה טובה ביחס למחיר – יש לה לא מעט אבזור, צריכת דלק טובה, התמרון העירוני נהדר וכבונוס גם שיפור מסוים באיכות החומרים. אם אתם זקוקים למכונית עירונית, שווה בהחלט לשקול את הספייס סטאר המחודשת.

לצפייה בכל דגמי מיצובישי בישראל

למאמר זה התפרסמו 27 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אבוי לנו שמכונית כמו ספייס סטאר נמכרת בארץ 
    יוני, 16-03-2020

    זה פשוט זבל על גלגלים הרכב הזה כישלון מבחינה מוטורית.
    וגם הספייס סטאר סדאן על הפרצוף.
    יבואן כלמוביל חייב להפסיק את השיווק של המכוניות טונה האלה.
    מיצובישי צריכים להתמקד רק במכוניות הגדולות שלהם של הג'יפונים שם הם עוד בסדר.

    סגור תגובה

  • 2. הרכב הזה פשוט בדיחה 
    זהר, 17-03-2020

    יצא לי לנהוג בגרסה העוד יותר מטופשת של הרכב - אטראז. רועש אחיזת כביש איומה נוחות נסיעה? לא אצלנו.
    כל לקוח פרטי שרוכש את צמד הבדיחות המוטוריות האלו כל כךתטיפש שזה פשוט מגיע לו

    סגור תגובה

  • 3. הרכב הזה פשוט בדיחה 
    זהר, 17-03-2020

    יצא לי לנהוג בגרסה העוד יותר מטופשת של הרכב - אטראז. רועש אחיזת כביש איומה נוחות נסיעה? לא אצלנו.
    כל לקוח פרטי שרוכש את צמד הבדיחות המוטוריות האלו כל כךתטיפש שזה פשוט מגיע לו

    סגור תגובה

  • 4. הפיקנטו לוקחת את הספייס סטאר בגדול! 
    בני, 17-03-2020

    בקטגוריה הזאת אין ספק שהפיקנטו עדיפה בכל פרמטר, נוחות, אבזור, בטיחות, אמינות אפילו שוק! אחרי שהתלבטנו שידרגנו לאישתי ומהשטח אני יכול להגיד שהוא פצצה !

    סגור תגובה

  • 5. תשובות לכל "בוחני הרכב המלומדים" שהגיבו. 
    שלמה, 17-03-2020

    למגבי 1, 2, ו-3. אתם נסעתם, {או לא},על האטראגי הקודמת. {אם בכלל}. מה הקשר לספייס סטאר הנוכחית? כי אני, בהשוואה אליכם, כן, נסעתי. והשיפור מאוד מורגש. מישהוא אמר זבל? יחסית למה? אתם מגיבים כאן עם שטויות בטונות,דברים לא מבוססים, ואני עדיין מתפלא איך בכלל נותנים לכם את הבמה{המכובדת} הזו להגיב בכלל.
    למגיב מס 4.
    גם אתה לא שונה כאן. מדבר שטויות, טועה, ומטעה. רציתי רק להזכיר לך, שהפיקאנטו קטנה יותר מהספייס, עם מושב אחורי צפוף,מספיק ל 2 בובות קטנות, עם אבזור בנחיתות משמעותית מהספייס, עם צריכת דלק של "גיפ סופה בנזין", מולטימדיה מעפנה עם צליל פחוני, והדובדבן שבקצפת,{שעוד יגיע} בדמות גיר רובוטי חד מצמדי, שמתאפיין בנסיעה בלתי נסבלת. אז התגובה שלך כאן היא תגובת עדר טיפוסית לחלוטין. אני מציעה לכל מי שמגיב כאן , שיבצע נסיעת מבחן על הרכב הספציפי, ורק לאחר מכן, להגיב. שלמה.

    סגור תגובה

  • 6. נראית כמו הדגם הקודם 
    צחי, 17-03-2020

    להגיד את האמת שינוי מהותי אני לא רואה שנעשה בספייס סטאר נכון זה אחלה רכב לסטודנטים משרת היטב אבל מי שרוצה להתפנק ולקבל תמורה טובה יותר לכסף עדיף לו את הפיקנטו נותנת ערך בהרבה יותר טוב להשקעה מבחינת נסיעה, שוק ואבזור.

    סגור תגובה

  • 7. אכן זבל על גלגלים 
    א, 17-03-2020

    עדיף רכב משומש
    במחיר מעט גבוה ב0 קמ פגו 208

    סגור תגובה

  • 8. חבל על הכסף  
    נדב, 18-03-2020

    ב- 78000 שח, לוקחים יד שניה בת שנתיים, שהוא טוב יותר בכל פרמטר, לשלב תבדקו באתר של טרייד מוביל, אפשר לראות רכבים מדהימים בפחות מזה

    סגור תגובה

  • 9. למגיב 5 אתה אהבל רציני אהה 
    שרון, 18-03-2020

    גם מבלי לנסוע על הספייס סטאר הזאת אפשר להבין שזה חרא של אוטו כמו הדור הקודם של הספייס סטאר.
    ואיך יודעים שזה חרא? פשוט מאוד כי מבחינה מכאנית אין שום שינוי ולכן זה נשאר עדיין חרא.
    מילא היו שמים מנוע אחר חזק יותר ותיבת הילוכים נורמלית שלא צורחת.
    אז היה אפשר להגיד שהספייס סטאר עשתה קפיצת מדרגה.
    כל עוד יש את המנוע הישן זה חרא של אוטו.
    וזה שאתה אומר שנסעת על הספייס סטאר החדשה ואתה טוען שיש שיפור,אז אני פשוט חושב שאתה לא מקצועי ולא מבין ברכבים.
    לתת לך לנסוע על טיוטה אייגו ואתה תגיד שזה אחלה של אוטו.

    סגור תגובה

  • 10. אחלה רכב 
    מ, 22-03-2020

    דווקא רכב מצויין ואמין ביותר עם צריכת דלק נמוכה מכל הקוראניות הזוללות , יש אצלנו בעבודה 4 רכבים כאלה עם 0 תקלות!!

    סגור תגובה

  • 11. אז אחרי שלוש שנים בספייס סטאר החלפתי... 
    אלי, 22-03-2020

    לספייס סטאר חדשה, אני לא מתיימר להיות מומחה לכלי רכב, אכתוב את התרשמותי אחרי שלוש שנים ניסיון בספייס הקודמת וחודש בספייס החדשה (קצת פחות), אהבתי: נוחות נהיגה, היגוי, גיר רציף, מרחב ישיבה ותא מטען כשמקפלים את הכסאות האחוריים, עכשיו אני אוהב את מערכת המולטי מדיה הפשוטה ונוחה להפעלה (לעומת המערכת בטויוטה שלי שהיא בושה וחרפה), את מערכת מיזוג האויר, בנסיעה נכונה היא חסכונית בדלק (בנסיעה ספורטיבית היא לא) והתמורה עבור הכסף. לא אהבתי: שיכוך רעשים, נוקשה מידי, בקרת נסיעה לא אדפטיבית, וכיווני ישיבה והגה דלים. סה"כ אני מאוד נהנה ממנה והציון שאני נותן לה הוא 8 מתוך 10.

    סגור תגובה

  • 12. ספייסטאר 
    אילן, 22-03-2020

    ללא ספק , המועמדת לכיעור השנה

    סגור תגובה

  • 13. דני 
    ספייס סטאר 2020, 22-03-2020

    לא חושב שבשנת 2020 ,צריך למכור מכונת כביסה במחיר של רכב חדש.

    סגור תגובה

  • 14. לא יציבה בסיבובים-מסוכנת אפילו. 
    שימי, 23-03-2020

    לא יציבה כלל בסיבובים סכנת נפשות.

    סגור תגובה

  • 15. תשובה "לבוחן הרכבים" מס"9 
    שלמה, 31-03-2020

    איפה היית ב-50 שנה האחרונות? בזכותך אפשר "לוותר" על מבחני הדרכים ונסיעות המבחן. יכולת להיות מיליונר, רק בזכות זה שאתה קובע על "עיוור", איזה רכב טוב, ואיזה רכב חרא. יכול להיות שאתה ה"רנטגן" הבא של הרכבים? רק לפי תשובה כמו:"לא צריך לנסוע כדי להבין שהאוטו
    חרא", מראה כמה רמת ההבנה ברכבים אצלך שואפת ל-0. אולי קנית טויוטה אייגו? במקום C1? אם כן עשית עסקת חייך!

    סגור תגובה

  • 16. 3 צילנדר ותיבה רציפה-גרוטאה אמיתית 
    יעקב, 09-04-2020

    לא לגעת

    סגור תגובה

  • 17. קניתי ספייס סטאר 2020 
    דוד, 16-04-2020

    לדעתי הצנועה, מדובר ברכב החסכוני ביותר בקטגוריה, אמין מאוד, אין לו בעיה להגיע למהירויות גבוהות. הוא לא רועד כמו שחשבתי שיהיה. מרווח יחסית מאחור. וגם הרעש שהוא מפיק בהחלט נסבל גם במהירויות גבוהות.

    לדעתי החסרון הוא שהוא מרגיש נוקשה, והוא לא סופג כל כך את הבמפרים או החורים שיש בכביש.

    אם אמינות חסכון ומרווח חשובים לכם אני ממליץ בחום על הרכב הזה. אם חויית נסיעה ונוחות חשובים יותר תחשבו על רכב אחר.

    סגור תגובה

  • 18. מאד אמינה חסכונית וזריזה 
    צ'ארלי חובסקי, 23-04-2020

    הודות למנוע 1.2 ולא 1.0, גיר רציף ומשקל עצמי נמוך מאד, המכונית זריזה וחזקה ביחס לקטגוריה.
    יש לי אחת מ 2013 והיא עולה לירושלים כמה פעמים בשבוע בקלות. מכוניות אחרות מאד מתאמצות בעליות.

    סגור תגובה

  • 19. מוטי 
    מכונית מצויינת אבל......, 30-04-2020

    מדוע בסטיה מנתיב לא שומעים את רעש ההתרעה?

    סגור תגובה

  • 20. 2014 יש לי 
    אחלה רכב, 24-06-2021

    יש לי את הדגם 2014 ממש אפס תקלות פעם אחת החלפת מצבר אחת ורכב נהדר ממש עלות מול תועלת.

    סגור תגובה

  • 21. ספייס סטאר לא כצעקתה 
    זאב נוה, 30-07-2021

    לדעתי הוא רכב טוב נוח לנהיגה .הגה הכי טוב שאני מכיר.טוב לנהיגהעם 2 נוסעיםעם יותר הוא די חלש בקושי מגיע ל 80. יש לי את הרכבים מהדגם הראשון.המינוס היחיד שבגללו לא אקנה את הספייס סטאר הוא בולמי זעזועים.על כל מכשול מקבלים זעזוע במוח.איך היצרן לא חשב על כך. לא קנה יותר את הרכב הזה.

    סגור תגובה

  • 22. יש לי את האטראז  
    גד, 29-09-2021

    אחת המכוניות האמינות ביותר ,נוחה מרווחת חסכונית .משייט איתה ב140 בלי שום בעיה
    יציבה מאוד ,מצב s לירידות ועליות ,מתלים רכים כמו אמריקאית ישנה,מרווח גחון גבוהה כך שניתן לנסוע בשבילים
    הכל נגיש מנוע פשוט ונוח לטיפול וחסכונית אפילו התקנתי רמקולים חדשים לבד הכל פשוט ונוח וכמובן מערכות בטיחות
    ולידיעה נסעתי על רוב המכוניות הכל מיונדאי החדשה קיה ואפילו יש בבית ספארק חדשה עולה על כולם ברמה אחת

    סגור תגובה

  • 23. לא לגעת ברכב הזה 
    זאב נוה, 29-10-2021

    חסכוני בדלק נכון. אבל רעש מהמנוע .בולמי זעזועים נוראים. אותו פשוט דומה לקטנוע עם 4 גלגלים. ההגה מצוין. חבל שלא משנים את בולמי הזעזועים והרעש.
    היצרן לא אוהב לשמוע תגובות.

    סגור תגובה

  • 24. במחיר הזה עדיף לקנות רכב משפחתי יד2 בדגמים טובים  (לת)
    חבל על כל שקל, 18-11-2021

  • 25. מי בכלל רוצה לקנות מיצובישי? 
    אילן, 17-12-2021

    זבל של חברה מיצובישי, תמיד מפגרים אחרים כולם. בעצם כמעט כולם חוץ מדצ'יה.

    סגור תגובה

  • 26. נו באמת 
    אחלה אוטו, 21-01-2022

    המתלוננים למיניהם שוכחים שזה אוטו זול אז אי אפשר להתבכיין יותר מדי על איכות החומרים. האוטו נוסע מצוין, אין הרבה תקלות לא סתם בצבא משתמשים באטראז'. פיקנטו מרגישה יותר פרימיום אבל פחות חסכונית בדלק. המינוס היחיד ששמתי לב אליו באוטו זה הגה משאיות ורעש של המנוע (אבל האוטו לא בדיוק רועד כמו אגיו). אתם מדברים כאילו יש לכם כסף למרצדס. האוטו עושה את העבודה מצויין מרגיש קליל בכביש לא נחנק בכביש מהיר לא מתאמץ יותר מדיי , נוסעים כל הדרך על 120 בכיף .

    סגור תגובה

  • 27. ספייס סטאר 
    צור, 14-08-2023

    לכל הקנאים למיניהם ששונאים את הספייס סטאר ורק יורדים עליה.....לא לכולם יש כסף וכיום....שנת 2023 זאת אופציה נהדרת לעומת רכישת איי 10 או פיקנטו עם גיר רובוטי חד מצמדי שנותן הרגשה של רכב ידני ולא אהוב על צרכני רכבי המיני....

    סגור תגובה

חזור למעלה