דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי אאוטלנדר החדש - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


אילולא גרסת 7 המושבים שנמכרת ב-169,900 שקל, ספק אם מיצובישי אאוטלנדר החדש היה זוכה לתשומת לב רבה כל כך. ג׳יפונים טובים לא חסרים בשוק המקומי, ובפלח הזה שולטים היצרנים החזקים בישראל כמעט ללא עוררין. גם מיניוואנים יש פה מספיק, ואפילו רכבי שטח עם 7 מושבים נמצאים בשוק שלנו מזה שנים רבות. אבל רכב פנאי עם 7 מושבים במחיר זהה למיניוואן או לג׳יפון רגיל? זה עדיין לא היה כאן. לפחות לא עד שהאאוטלנדר החדש הגיע.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי אאוטלנדר


מיצובישי אאוטלנדר, בנזין 2.0 ליטר, גיר רציף, 150 כ"ס, החל מ- 164,900 שקל

יתרונות

חסרונות

צריכת דלק נמוכה

תיבת הילוכים רועשת

עיצוב חיצוני מוצלח

יכולות דינאמיות פושרות

גרסת 7 מושבים במחיר אטרקטיבי

תא נוסעים פשוט


צפייה בתוכן מיצובישי אאוטלנדר החדש - מבחן וידאו


העיצוב של מיצובישי אאוטלנדר שנוי במחלוקת, למרות שאיש לא טוען שהוא מכוער. אני סבור שיש פה הברקה עיצובית של ממש: קווים אלגנטיים, נקיים ומודרניים, לא מצועצעים כמו העיצובים החדשים של יונדאי וגם לא משעממים כמו אלו של פולקסווגן. אחרים טענו שהאאוטלנדר בנאלי, וכולם הסכימו שחישוקי הגלגלים בגרסת הבסיס קטנים מדי ופוגעים במראה הקרבי.

תא הנוסעים נראה פחות חדשני, ולמרות שילוב הצבעים הבהיר התחושה היא של רכב עממי. זו כנראה הפלסטיקה המחוספסת והפשוטה, וגם הכפתורים המיושנים והגרפיקה ה״טטריסית״ של מחשב הדרך. רשימת האבזור, מנגד, עונה על כל הציפיות מרכב מודרני: ניתן למצוא כבר בגרסת הבסיס בקרת אקלים, מערכת עם שליטה מההגה וחיבורי USB, דיבורית בלוטות׳ (עם תפעול קצת מורכב), חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט ומראות צד מתקפלות חשמלית - שבאופן נדיר במחוזותינו נסגרות עם נעילת הרכב. כל כך פשוט ומתבקש. יתר האלמנטים של תא הנוסעים מפתיעים לטובה, ומקנים תחושה כי מדובר ברכב גדול הרבה יותר מכפי שהוא באמת. תנוחת הישיבה של הנהג גבוהה מאוד ושולטת, המרווח לנוסעים מלפנים טוב מאוד וגם השורה השניה נוחה לכניסה וליציאה, ומציעה אפשרות שימושית להזזה של המושבים על גבי מסילה.


מיצובישי אאוטלנדר. מיניוואן לשטח או ג'יפון עם שני מושבים נוספים? / צילומים: רונן טופלברג

השורה השלישית דורשת פסקה משל עצמה. לא רק שמדובר בשיפור ענק בתנאי המחיה לעומת הדור הקודם של האאוטלנדר, וגם בפער ניכר לעומת מיניוואנים קומפקטיים כמו אופל זאפירה או מאזדה 5, לא יהיה מוגזם לומר כי גם לעומת מיצובישי פאג׳רו מציג האאוטלנדר יתרון במרווח לשביעיה. צריך לסייג ולומר כי השורה השלישית מרווחת הרבה פחות מהשורה השניה; אבל הגובה של המושבים, המרווח לרגליים שנוצר מהזזת השורה האמצעית לפנים ואפשרויות הכוונון של משענת הגב יוצרים באאוטלנדר אפשרות ממשית להסעה של 7 נוסעים. ואת המחיר משלם תא המטען, כמובן.

מתחילים בנסיעה, ואין הפתעות. מי שמכיר את הלאנסר המשפחתית ירגיש פה בבית; כלומר, בחדר הגדול של הבית. ההתנהלות היא יפנית טיפוסית, כמו של פעם. ובמילים פשוטות: המנוע מגיב היטב ותגובת הדוושה נמרצת, אך הביצועים לא מרשימים והרעש נוכח בתא הנוסעים. כל זה נכון בתחילת הנסיעה, שם התיבה הרציפה מייצרת בעיקר רעש ולא מאפשרת למנוע לבטא את כוחו בסל"ד הנמוך בו היא פועלת. כשהמהירות עולה והרכב נדרש לצאת לעקיפות במהירויות גבוהות, לחיצה הגונה על הדוושה תביא את המנוע לתחום היעיל ותסחט ממנו את מלוא כוחו. 150 כ"ס יש לאאוטלנדר, נתון ממוצע לקטגוריה, ולעומת מתחרים כמו מאזדה CX5 או קיה ספורטז' כנראה שאין למיצובישי במה להתבייש. זו רק התיבה שמציקה: תחת עומס היא רועשת באופן קיצוני, וגם בשיוט היא מייצרת צליל קבוע שמזמזם בתוך תא הנוסעים. מנגד, התיבה הזו אחראית לנתון צריכת דלק לא רע בכלל: במהלך ימי המבחן רשם האאוטלנדר נתון של 10.4 ק"מ לליטר, והתנאים לא תמיד היו קלים. ג'יפונים של פעם היו צורכים כפול מזה באותם תנאים.



אחראית נוספת לצריכה הנמוכה היא מערכת ה-"Stop & Start" שמדוממת את המנוע בעמידה וחוסכת עוד כמה גרמים של בנזין. המערכת לא היטיבה לפעול: היא משתהה בכיבוי המנוע (אך מתניעה במהירות), ולא בכל עצירה היא נכנסה לפעולה. תכנות מחודש היה מצליח לחלץ ממנה הרבה יותר.

נוחות הנסיעה של האאוטלנדר טובה למדי. המתלים מכוילים על הצד הרך של הסקאלה, כי אף אחד במיצובישי לא באמת בנה על האפשרות שתיכנסו איתו לשטח. המשמעות היא שספיגת השיבושים, בעיקר אלו הקטנים והמציקים שמעטרים את רחובותיה של ארץ הקודש, מתבצעת באופן יעיל. מנגד, הרכות של המתלים גורמת גם לנדנוד מוחשי של המרכב הגבוה במעבר על שיבושים גדולים (שיש הקוראים להם "פסי האטה"), ובמהירויות גבוהות ובכבישים בין עירוניים מתבטאת הרכות בתחושה של חוסר נינוחות ובתנועה בלתי פוסקת של הרכב על גבי המתלים.



היבט נוסף של הרכות מתגלה בכבישים מפותלים (ולצורך העניין גם עקומות של ירידה ממחלף נחשבות ככאלה), שם האאוטלנדר רוכן על צידו באופן מוגזם ולא מאפשר יצירת קצב התקדמות מהיר. מלבד זוויות הגלגול הגדולות, גם ההגה המנותק והמרושל מקנה תחושה של רכב שיודע לעשות הכל - חוץ מלהיות דינאמי ומהנה לנהיגה. המרחק ממאזדה CX5 מעולם לא היה גדול יותר.

המסקנה, בסיומו של מבחן, ברורה לחלוטין. במידה ואתם יכולים להסתפק ב-5 מקומות ישיבה, יש כמה מכוניות שיכולות להציב תחרות מעניינת לאאוטלנדר - מאזדה CX5 למשל, וגם סובארו XV ויונדאי ix35. כל אחת והיתרונות שלה, והאאוטלנדר עם היתרונות הבלתי מבוטלים שלו. מעניין? בהחלט. אבל אם אתם זקוקים ל-7 מקומות ישיבה של ממש, אזי לא רק שמיצובישי אאוטלנדר הוא האופציה היחידה בתחום הג'יפונים שיכולה לבוא בחשבון - אלא מדובר גם בקניה טובה יותר לעומת כמעט כל מיניוואן אחר במחיר הזה. הברקה של ממש.

לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי




למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. 7 מקומות זה לא!! מקסימום 5+2 
    יאנוש פפריקה, 03-04-2013

    יאנוש ביקר באולם תצוגה של כלמוביל - מיצובישי

    ו... הרכב כפי שמופיע בכתבה מרגישה בפנים פשוטה ונעימה לשהיה, מבחוץ זה ענין של טעם,

    (אישית איני מבין למה במיצובישי מחליפים זהות עיצובית כמו גרביים ולא מאפשרים לעצמם ליצור מועדון זהות וקהל לקוחות נאמן. - ספרתי 3 מהפכות עיצוביות בעשור האחרון)

    והענין שלשמה נזעקתי ממש
    הסוכן מכירות ממש התעקש להוכיח לי איך נוח לשבת בשורה השלישית כמבוגר
    אני ריחמתי עליו, אכן אפשר להתיישב בשורה שלישית בתנאי ששורת מושבים השניה נשארת מקופלת, אין מצב למבוגר לשבת בשורה השלישית נקודה.

    האבסורד, תחזיקו חזק - - רנו לוגאן, כן רנו לוגאן מאפשרת גם לזוג מבוגרים לשבת בשורה השלישית בנוחות מפליאה, ומדובר ברכב שנמכר במחיר של פחות מקיה ריו. (זה הפאנץ' ליין האמיתי של הכתבה הזו)

    סגור תגובה

  • 2. בעל אאוטלנדר מרוצה 
    גיל, 12-05-2013

    כבעל אאוטלנדר 7 מושבים שנרכש במבצע חבר במחיר של 163000 שח כולל טסט ,חיישני רוורס עם תצוגה בתוך לוח השעונים,מערכת למניעת תאונות מובייל איי,מערכת איתוראן,נעילת חלונות לא הייתה שום מתחרה ראוייה למיצובישי,אין רכב בסגנון הזה עם 7 מקומות במחיר הזה וגם עם 7 כריות אוויר
    למזדה יש 5 מקומות אין 7 כריות אוויר אין חיישני אור וגשם ומחיר של 170000 כולל טסט לא כולל איתוראן אזעקה וחיישני רוורס אז תעשו אתם את ההבדל המכונית עושה ממוצע של 12 קמ לליטר עושה מעל 14 קמ לליטר מחוץ לעיר למרות שייש לה חסרונות במחיר שלה זה הרכב הכי טוב שאפשר לקנות נקודה....

    סגור תגובה

  • 3. האוטלנדר החדש  
    רונן, 28-05-2013

    הכתבה כמובן מעידה על החשש מהמיצובישי החדשה שהגיע לשכונה. לא פחות !!! הרכב מאובזר בכל רמה אפשרית כמו רכבי יוקרה, מערכת סאונד משובחת כוללת שליטה מההגה, מיזוג מפוצל, בקרת שיוט, מערכת עצור וסע לחיסכון.
    המרווח הפנימי, שדה הראיה, הנוחות, מנוע שקט - בכלל לא כפי שציין הכתב !! חיסכון אדיר בדלק, אני אישית עושה 13 ק"מ לליטר !!! אני רוצה לראות רכב בקטגוריה הזו עם צריכת דלק כזו.
    מי שמחפש רכב נורמלי לא לשעשועים או לתחרות, זה הרכב.
    בקיצור, מי שמעוניין שיקרא את המבחן שעשו באתר וואלה בנסיעה של שלושה חודשים !!! ואז יחליט מה לקנות ב 170.000 ש"ח.

    סגור תגובה

חזור למעלה