דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן רכב - סיטרואן ברלינגו XTR אוטומטי-רובוטי

Getting your Trinity Audio player ready...


קוראים יקרים, דרגו בבקשה את שלושת המאפיינים החשובים ביותר עבורכם במכונית: נוחות וביצועים, בטיחות ואמינות, יכולת העמסה. אם לא הצבתם את "יכולת העמסה" בראש סדר הקדימויות האישי שלכם - ייתכן שהכתבה הזו אינה בשבילכם. רגע, רגע. לא אמרנו שלא חשובים לכם הדברים האחרים, וגם שימושיות וסחירות וכמובן - תמורה טובה לכסף שהרווחתם בעמל רב. רק שיכולת ההעמסה צריכה להיות ראשונה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן ברלינגו


סיטרואן ברלינגו XTR, טורבו דיזל 1.6 ליטר, אוטומטי-רובוטי, 92 כ"ס, 164,990 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

ביצועים

צריכת דלק

אבזור

שימושיות והעמסה

תמורה


סיטרואן ברלינגו
כל מי שמחפש יכולת העמסה ופרקטיקה מסחרית מכיר את השם "סיטרואן ברלינגו". לא מדובר רק במותג ותיק, אלא בשם החלוצי שהמציא את ז'אנר הטנדרון האחוד - זה שמשלב בין הארגז ותא הנוסעים לכדי מרכב אחד.


גם היום המותג הזה מוכר היטב, וככזה הוא רוצה להציע את עצמו גם בטעמים מעט אחרים. אל המטה המרכזי של iCar העולמית הגיעה גרסת ה-XTR של סיטרואן ברלינגו. יש בה לא רק נפח העמסה רב ומנוע טורבו-דיזל חסכוני, כמקובל בתחום, אלא גם קישוטים שונים לגימור מהודר, משפחתי יותר ומסחרי פחות. נוסף על כך מציעה גרסת ה-XTR של סיטרואן ברלינגו גם (אתם יושבים?) תיבת הילוכים אוטומטית.
עם כל האווירה המהודרת והאוטומטית, האם לפנינו רכב מסחרי בתחפושת משפחתית, רכב משפחתי עם יכולות מסחריות - או פשרה שנמצאת איפשהו באמצע?

סיטרואן ברלינגו

עיצוב

לעומת גרסאות הבסיס של סיטרואן ברלינגו, ה-XTR נהנית מגלגלים קלים ופרטי גימור נוספים שעושים לה טוב. היא נראית נחמדה יותר, קלילה ונעימה, וגם משפחתית יותר למראה. ובכל זאת, מדובר ברכב מסחרי מיופה; אם אתם לא רוצים להיראות עם רכב מסחרי - לכו על הפיקאסו.

גם בתוך תא הנוסעים האווירה יותר פונקציונאלית מאשר משפחתית. ובכל זאת, יחסית לרכב מסחרי התא נעים למראה. יש כאן שילוב של גוונים בהירים וכהים, מסגרות ניקל סביב פתחי המיזוג והמחוונים. התוספות האלה מוסיפות מאוד ונראות לא רע אפילו בעיניים משפחתיות.

תא הנוסעים

הנדסת האנוש בסיטרואן ברלינגו XTR טובה מאוד. לא אהבנו את מתגי חלונות החשמל שממוקמים הרחק מהחלונות עצמם ואת עומס הכפתורים היחסי על מערכת הקול, אבל חוץ מזה הנדסת האנוש פשוטה ונוחה להפעלה - קל להבין מה עושה מה ואיפה. נוסף על כך, אהבנו את מודול ההפעלה מרחוק של מערכת הקול שממוקמת מול קצה אצבעות הנהג, בסמוך להגה.

סיטרואן ברלינגו

למרות שמדובר בכלי רכב יקר יחסית למיניוואן משפחתי בגודל דומה, רמת האבזור כאן בסיסית. היא כוללת מזגן פשוט, ללא בקרת אקלים או פיצול, שני חלונות חשמל בלבד (האחוריים אינם נפתחים לרווחה כלל, אלא מוסטים מעט כלפי חוץ), ורק זה של הנהג נפתח בלחיצה בודדת.

אבל לעומת רמת האבזור הבסיסית בברלינגו XTR, הנהג ומי שלצידו נהנים מעושר אמיתי של תאי אחסון. ברוב המכוניות ישנו תא כפפות אחד - כאן יש שלושה. בין היושבים מלפנים יש תא ענק שניתן להסרה כדי להוביל ציוד, עליו שלושה מחזיקי כוסות ובחזיתו מקום מספיק להנחת ילקוט בית ספר מלא. נוסף על כך - תאים שונים לטלפון, למטבעות, לתיקיות מסמכים, רשיונות ותיקים.

החומרים בתא הנוסעים נראים ומעניקים תחושה איכותית ומצוינת. חבל שאיכות ההרכבה אינה עומדת ברמת החומרים. בחלק מתא הנוסעים ההרכבה מצוינת. בחלקים אחרים - התחושה היא שידית או פאנל עשויים להישאר ביד אם מושכים חזק.

מושב הנהג של סיטרואן ברלינגו XTR נוח מאוד. הוא תומך היטב ורך מספיק - מתאים מאוד למי שיחייה שעות רבות בעבודה ברכב. תנוחת הנהיגה מדמה את סגנון הישיבה הגבוה של נהג אוטובוס - לא מוכוון לחובבי נהיגה, אבל אהבנו את הסגנון ונראה שמכאן נוח יותר להיכנס ולצאת. היינו שמחים לאפשרות להגביה ולהנמיך את המושב מאידך - אהבנו את המדרס לכף הרגל.

ומה לגבי המושבים האחוריים? אם גרסת ה-XTR של סיטרואן ברלינגו מפנה אותו לצרכנים משפחתיים, היא צריכה להציע מושבים ראויים גם לילדים. והמושבים ראויים בהחלט. מאחור יש שלושה מושבים נפרדים (אם כי הם אינם ניתנים להסטה על מסילה, ואפשר לקפל אותם במבנה שני שליש / שליש). המושבים יהיו מרווחים לילדים, נערים או מושבי בטיחות. שלושה מבוגרים ייהנו מהם פחות - בשל הפגיעה במרווח הכתפיים במושבים הקיצוניים, ובמרווח כפות הרגליים במושב האמצעי.

הגישה אל המושבים האמצעיים - לחגירת ילדים במושבי בטיחות, למשל - מצוינת, בין היתר בשל העובדה שהברלינגו XTR מציע דלתות הזזה שנפתחות לרווחה. היושבים מאחור לא ייהנו מעושר התאים של הנהג והנוסע, ויידרשו להסתפק בתאי-חריץ בדלתות ובכיסים צנועים בגב המושבים הקדמיים.

כפי שאפשר לצפות, מקור האור המרכזי של סיטרואן ברלינגו XTR נמצא בתא המטען. מדובר במרחב אחסון מגודל לעילא. הגישה אליו עוברת בשתי דלתות שנפתחות הצידה (כמו ארון גדול). המיפתח נוח ביותר, הגישה מצוינת ורק ווים לתליית תיקים ושקיות סופרמרקט - לא מצאנו.

סיטרואן ברלינגו

נוחות נסיעה

בואו נאמר את זה ככה: כל כך אהבנו את איך שסיטרואן ברלינגו סופג מהמורות עמוקות, עד שכמעט מצאנו את עצמנו מחפשים עוד ועוד בורות כדי להתרסק לתוכם… הנסיעה ברכב בסביבה העירונית המורכבת היא תענוג: הברלינגו XTR נוח מאוד - וזאת למרות שמרגישים מעט את הפגמים הקטנים באופן קבוע. מעבר לכך, הבידוד מרעשים מצוין. הוסיפו לכך את תנוחת הישיבה הגבוהה והחלונות הגדולים שמקלים את תנוחת הנהיגה גם בתנאי סמטאות וחניה צפופה ותקבלו כלי רכב מעולה להתנהלות עירונית.

מחוץ לעיר איכות הנסיעה נופלת מעט. ספיגת המהמורות ממשיכה להיות טובה מאוד, רק ששם המרכב אינו מרוסן יתר על המידה, דבר שפוגם מעט בתחושת הבטחון בנהיגה וגם פוגע מעט בנוחות. במהירות גבוהה, בערך ממאה קמ"ש וצפונה, מצטרף גם רעש דרך מוחשי, שמוגבר עם התהודה של המרכב הגדול. למרות כל התלונות - שמחנו לצלוח עם הברלינגו גם נסיעה ממושכת בכבישים בינעירוניים.

מנוע ותיבת הילוכים

אם אתם מצפים לקבל הכי הרבה ביצועים לשקל שלכם - אולי שווה לחפש אותם במקום אחר. המרכב גדול ורבוע והמנוע קטן וחלש, יחסית. המנוע הזה הוא מנוע טורבו דיזל בנפח של 1.6 ליטר והוא מייצר 92 כ"ס. החידוש המרכזי הוא בתיבת ההילוכים - לא מדובר בתיבת הילוכים ידנית, וגם לא בדיוק באוטומטית. מדובר בגיר רובוטי - ידני עם מצמד אוטומטי (בודד), שמעביר את ההילוכים מעצמו. תוך כדי נסיעה ההעברות טובות ויעילות. הבעיה נמצאת בתחילת הנסיעה ובנסיונות להפיק כוח רב יותר מהמנוע. בתחילת נסיעה - כמו גם בתמרוני חניה, ביציאות מרמזור ובכלל בנסיעה עירונית - העברות ההילוכים מסורבלות ותחילת הנסיעה אינה חלקה. הוסיפו לכך מערכת סטארט-סטופ לחיסכון בדלק (שמכבה את המנוע כל אימת שאין בו צורך מיידי בעמידה) ותקבלו פעולה לא נעימה במיוחד לנסיעה בעיר.

היתרון שבמנוע הדיזל ובמערכת הסטארט-סטופ נמצא בצריכת הדלק - שנעה במבחן בסביבת ה-14-15 ק"מ לליטר.

סיטרואן ברלינגו

התנהגות כביש

מטבע הדברים, כלי רכב מסחרי דוגמת סיטרואן ברלינגו XTR אינו מיועד לספק חוויות נהיגה צוהלות, אז גם לא חיפשנו. מה שהוא כן מספק - אחיזה, והרבה. קשה מאוד להזיז את הברלינגו מנתיבו, גם אם מתאמצים. המרכב הגדול רוכן בעיקולים, בעיקר אם לוחצים אותו לשם, אבל הוא שומר היטב על נתיבו, דבר שהרשים אותנו גם בתנאי אחיזה בעייתיים.

סיכום

סיטרואן ברלינגו XTR מנסה, במידה מסוימת, לרקוד על שתי חתונות במכה אחת: האחת - להיות רכב מסחרי אמיתי, עם יכולת העמסה ראויה ונגישה ועם סביבת נהיגה שקל ולצאת ממנה; השנייה - להיות כלי רכב משפחתי נעים וידידותי. אנחנו חושבים שהוא הרבה יותר מסחרי מאשר משפחתי. בצד המשפחתי, הוא מציע אמנם מרחב טוב לחמש נפשות, תא מטען אינסופי וגם נוחות נסיעה מעולה, בעיקר בעיר. מצד שני, הוא נראה ומרגיש מסחרי מבפנים ומבחוץ, הגם שאלגנטי יותר מגרסאות הבסיס של הברלינגו, ואינו מספק חוויות נהיגה או ביצועים בסגנון המקובל במגזר המשפחתי. בצד המסחרי הוא עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר - קל ונוח מאוד להעמסה, פרקטי, עשיר בתאי אחסון ונוח מאוד גם עבור מי שייבחון את הנוחות הזו במשך שעות רבות מדי יום. לסיכום, סיטרואן ברלינגו XTR יתאים למי שחייב לרכוש כלי רכב מסחרי, ומוכן לשלם את התוספת כדי להפוך אותו למעט משפחתי יותר.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

סיטרואן ברלינגו

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה