דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן דרכים - קיה סיד סטיישן

Getting your Trinity Audio player ready...


זהו זה. המהפך הושלם. בשנתיים האחרונות קיה שינתה את היצע הדגמים מקצה לקצה, ועם הגעתה לישראל של קיה סיד החדשה ניתן לומר שכבר אין יותר מכוניות בינוניות באולם התצוגה של קיה. בקטגוריות העיקריות של מכוניות קטנות, משפחתיות וג'יפונים, וגם בסגמנט המנהלים ואפילו בפלח הספורט-קופה - אין מגרש שקיה לא מתמודדת בו. מתמודדת במטרה לנצח.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה סיד סטיישן

קיה סיד סטיישן, בנזין 1.6 ליטר, רובוטית כפולת מצמדים,  135 כ"ס, החל מ-129,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב
יחידת הנעה

אבזור והנדסת אנוש

בידוד רעשים

תא מטען גדול ופרקטי    נוחות נסיעה



קיה סיד סטיישן. מכוונת גבוה / צילומים: דנה גורלנד

קיה סיד החדשה הוצגה באירופה כבר בחודש מרץ 2012, והיתה אמורה להגיע אלינו בקיץ שעבר יחד עם האחות התאומה יונדאי i30. אך בעוד יונדאי עושה חיל ומוכרת אלפי מכוניות בישראל, הייבוא של קיה התעכב בגלל קשיי תמחור מול היצרנית ובגלל ביקושים גבוהים בשוק הרוסי. כעת, לאחר שנרשמה רגיעה מסוימת ברוסיה ובמזרח אירופה, מגיעה הסיד החדשה לישראל - חודשיים בלבד לאחר השקתה של הפורטה ובדיוק בזמן בשביל לתת למותג דחיפה נוספת למעלה. כי מעל המקום השני של קיה בטבלת המכירות נמצא רק יצרן אחד שאותו יש לעקוף. יונדאי.
עיצוב
בהתחלה נרשמה התלהבות רבתי, והמעצב פיטר שרייר הפך למושא הערצה. היום העיצובים של קיה כבר לא מרגשים אף אחד, ולמרות זאת קיה סיד היא מכונית יפה. החזית ספורטיבית ונשכנית, הפרופיל מרשים ורק האחוריים נופלים אל מחוזות הבנאליות. לא נורא. תא הנוסעים נראה כאילו הוא מיועד לגיל הזהב: לוח המחוונים, הכפתורים של מערכת השמע ותפריטי המחשב מסודרים היטב ומוצגים באופן גדול וברור. אין פה סקסיות או עיצוב "היי טקי", אלא אך ורק הנדסת אנוש פשוטה, יעילה ומאוד פרקטית.



תא נוסעים

פרקטיות זה שם המשחק אצל קיה סיד, ולא רק במה שנוגע להנדסת האנוש. המרווח לנוסעים מצוין בכל המימדים; שני הנוסעים מלפנים יהנו משפע של מקום לרגליים ולראש, והשלושה שישבו מאחור יוכלו אף הם להתרווח בנוחות. בסיס הגלגלים של קיה סיד החדשה נותר כפי שהיה בסיד היוצאת - מה שאומר שמרווח הרגליים לנוסעים מאחור טוב מאוד, אך לא מצטיין. קיה פורטה תהיה מרווחת יותר לארוכי רגליים. המושבים קשים במידה הנכונה, ומילה טובה מגיעה גם לתאי האחסון השימושיים.
רשימת האבזור של קיה סיד סטיישן, שנמכרת רק בגרסת ה-LX, כוללת את כל מה שצריך: מערכת שמע עם כל החיבורים ומתגי השליטה, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' ומראות צד עם קיפול חשמלי. בקרב הסטיישנים מנצח המפרט של הסיד את זה של האחות לבית יונדאי, וכולל גם כמה פריטים שימושיים שאין אפילו בפורד פוקוס, שאפו.

תא המטען גדול ושימושי, כמתבקש ממכונית סטיישן, ויש בו כמה וכמה תאי אחסון נסתרים ברצפה. טבעות עיגון יסייעו לקשירה של חפצים שונים, וקיפול המושבים (שמתבצע בקלילות) יגדיל את הנפח משמעותית. עם זאת, הנפח הבסיסי קטן יותר מכפי שהיה בסיד הקודמת.

נוחות נסיעה
"מכונית קוריאנית בסגנון גרמני", זו אולי הקלישאה השחוקה ביותר בעיתונות הרכב בשנתיים האחרונות. מה שבעצם מנסה לומר ההקבלה הבין יבשתית הזו, במילים פשוטות, זה שקיה סיד היא מכונית מרוסנת, נוחה ומרוסנת. המתלים מצליחים לשכך את השיבושים הקשים של כבישי ישראל, ולדלג מעל מהמורות עמוקות בלי לייצר דרמות אצל הנוסעים. מנגד, את השיבושים הקטנים הסיד לא מצליחה לסנן לחלוטין - וזה הצד השני של המטבע והתוצאה הישירה של הקשחת המתלים. הויברציות העדינות מופיעות גם על שיבושים עירוניים קלים וגם על כבישים בין עירוניים, והתוצאה היא נוחות שהיא קצת פחות ממושלמת. ושוב, בקרב הסטיישנים, מגאן ופוקוס יהיו מעט נוחות יותר, בעוד על היונדאי משיגה קיה יתרון קל.



מנוע ותיבת הילוכים
1,600 סמ"ק זה המתכון הרגיל למשפחתית קוריאנית. גם תיבה אוטומטית היא בת לוויה מתבקשת, אך בקיה הפתיעו עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים. התיבה החדשה של קיה, שתיבות מסוגה פגשנו בדגמי פולקסווגן וסקודה השונים (תחת השם DSG), בפורד (פאוור-שיפט) וברנו (DCT), פועלת טוב יותר ממרבית התיבות של המתחרות. אחרי יציאה מהוססת מהמקום, אליה ניתן להתרגל בקלות עם מינון מוגדל של לחיצה על הגז, מחליפה התיבה הילוכים באופן מהיר וחלק ולא מתבלבלת גם בתנועה עירונית צפופה. כמעט ולא הורגשו חבטות, ורק רעידות קלות בתחילת נסיעה ובמהירויות חניה הציקו לעיתים.

המנוע עצמו מרשים על דף הנתונים, עם הספק של 135 כ"ס - אחד מהגבוהים בקטגוריה - אך בפועל לא מדובר במכונית זריזה בצורה יוצאת דופן. מתחת ל-3,500 סל"ד אין עם מי לדבר, הסניף סגור, תבואו מחר. בסל"ד הגבוה מתקבלים ביצועים ראויים אך בליווי רעש מטריד, וגם אם בשיוט רגוע לא תרגישו בחסרון הכוח - היכולת הנרפית של המנוע בסל"ד הנמוך תפריע בעקיפות ובתאוצות ביניים, שם נדרשת הורדת הילוך בכל פעם שתרצו הוספה של 10 קמ"ש.
רעשים נוכחים חדרו לתא הנוסעים גם כאשר המנוע לא התאמץ, וכאן מדובר בתופעה מוכרת במכוניות סטיישן. החלל הגדול של הרכב יוצר תהודה ו"רעש שקט" שמפריע לאורך זמן, ולזה מצטרפים רעשי צמיגים בולטים.



התנהגות כביש
כנראה שמרבית הרוכשים של קיה סיד לא ינסו לבדוק את מגבלותיה של המכונית בכבישים מפותלים, אך השיפור שעברה קיה בתחום הדינאמי מצריך בכל זאת כמה מילים. הסיד החדשה, בניגוד לפורטה, מצליחה להעלות חיוך דק על שפתיו של הנהג. אחיזת הכביש גבוהה, זוויות הגלגול מתונות ובהרפיית דוושה יפסעו האחוריים באלגנטיות שמוכרת ממכוניות אירופאיות מוצלחות. האחראים לשיפור הניכר הם השלדה, שמעבירה לא מעט מידע לנהג, וגם המתלים - בעוד ההגה שומר על זכות השתיקה, ולא משתף את הנהג גם כשבוחרים בכיול "ספורטיבי".

סיכום
קיה סיד החדשה היא אחת ככל הנראה מהעסקאות הכדאיות ביותר שניתן לבצע בשוק המשפחתיות הישראלי. מעבר לשימושיות וליעילות בביצוע המשימות המשפחתיות, כמו בכל מכונית סטיישן, מדובר במקרה זה במכונית איכותית, מאובזרת ונוחה לנסיעה. במבחן הצרכנות ניתן לסמן V גם בסעיף של צריכת הדלק, כאשר הבונוס המשמעותי ביותר הוא תקופת האחריות: 3 שנים על כלל המכלולים, ו-7 שנים על המנוע ותיבת ההילוכים. אם תחפשו ברשת חוות דעת של לקוחות שקנו מכוניות עם תיבות כפולות מצמדים בשנים האחרונות, תבינו מיד למה ההצעה של קיה יכולה להיות מאוד משתלמת עבורכם.

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. במה היא עדיפה באותו מחיר של כל המכוניות האחרות? 
    א, 22-08-2013

    המאזדה והטויוטה בעלות מוניטין עדיף וצריכת דלק עדיפה משמעותית (הדגמים החדשים).
    אופל מגיעה עם מנוע מאד חזק וביצועים עדיפים ומעודנת יותר , וכך גם הפוקוס שגם יותר חסכונית ממנה.
    היתרון היחידי הוא באחריות, וזה לא שווה הרבה כסף, והיתרון השני לחברות הליסינג שמקבלות הנחה של עד 25%.
    לצרכן הפרטי, יש קניות עדיפות, וגם לצרכן הליסינג שלא מענינת אותו האחריות העודפת

    סגור תגובה

  • 2. עדיפה מבחינת אמינות 
    שגיא, 25-08-2013

    המכונית מאובזרת ואיכותית, בשום מקום אחר גם לא תקבל 7 שנות אחריות. אין ספק שהיא נותנת תחרות הוגנת למאזדה ולטויוטה

    סגור תגובה

  • 3. היא עדיפה בכל פרמטר כמעט אם לא בכולם! 
    לקוח מרוצה, 26-08-2013

    מוניטין לא מספק לך יתרון, הוא נצבר עלפי נסיון העבר, קיה אינה מה שהייתה והיות ממוצבת בראש טבלאות המכירות ולא רק בארץ, השוק הרוסי מצביע ברגליים ורוכש לא מעט מהדגם הזה, ולכן הוא איחר להגיע אלינו כבר בתחילת השנה, הדגם שמיובא לארך מאובזר בצורה שאינה קיימת שאף גדם מתחרה בקטגוריה או במחיר הנקוב. אין מה להשוות את המזדה לדגם הזה כי אין להם סטיישן. אופל אומנם מגיע עם מנוע טורבו אבל ולכן גם צריכת הדלק גבוהה מהרבה, אם אתה משלם על הדלק זה שיקול מכריע, 16.7 לעומת 14.1 באופל.
    לגבי האחריות, אתה צודק, עם אמינות כמו של קיה אין לאחריות הרבה משמעות כספית וככל הנראה לא תזדקק לה כלל.

    סגור תגובה

  • 4. רון 
    צריכת דלק נמוכה בגלל תיבת הילוכים מתקדמת, 27-08-2013

    זה הפרמטר היחיד שמדבר אליי.

    סגור תגובה

  • 5. הזמנתי אותה לפני שבוע, מחכה בקוצר רוח שתגיעה.. 
    OK, 07-09-2013

    אחרי 3 שנים מוצלחות, אחרי 130000 ק"מ עם הקיה פורטה, הגיעה הזמן להחליף..
    בחברה בה אני עובד הציעו לי 6-7 חלופות, בינהן הייתה הסיד סטיישן. החלטתי שהפעם אני לוקח את נוסע בחירת האותו ברצינות ועושה נסיעת מבחן על כל המכוניות המוצעות, בסוף בחרתי בסיד סטיישן. לכו תעשו נסיעה ותבינו, קשה להתרשם מהכתבות, צריך להרגיש את האוטו בנסיעה..

    סגור תגובה

חזור למעלה