דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 2 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מאזדה 2 - אז מי מספר 1?

 
בשנת 2009, מאזדה 2 הייתה הסופר מיני הנמכרת ביותר בישראל, ובפער גדול. דייהטסו סיריון, סגניתה, נמכרה בכמות של פחות מחצי מהמאזדה הפופולארית. נשמע כמו עוד תסריט ידוע מראש מבית היוצר של דלק מוטורס? אז זהו, שלא. עם ספירת המלאי של 5 החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, נתגלה כי מאזדה 2 איבדה את הבכורה לטובת יונדאי i20, המתחרה הקוריאנית. הגיע הזמן, אם כן, לעשות סדר - האם מאזדה 2 אכן ראויה למקום הראשון ממנו נושלה?

 לעמוד הדגם בקטלוג -מאזדה 2

מאזדה 2, 1.5 ליטר בנזין, 103 כ"ס, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

 עיצוב

נוחות נסיעה בעיר

   התנהגות כביש

אבזור בטיחותי בגרסת ה'אקטיב'

ביצועים

מנוע רועש


מאזדה 2 - עיצוב בנוסח ה"זום-זום" / צילומים: אייזיק דוידוביץ'

מאזדה 2 - כמה עולה?

כמו ישראלים טובים, אנחנו לא נחווה דעה על מכונית לפני שנדע כמה היא עולה ומה היא נותנת לנו תמורת המחיר. מאזדה 2 חדשה, אם כן, מיובאת לארץ עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים המשודך לתיבה אוטומטית בלבד, ובשתי רמות גימור: אקטיב ודיינמיק. גרסת אקטיב הבסיסית תנשל מכיסכם 105,500 ?, ועבור גרסת הדיינמיק תידרשו להוסיף עוד 3000 ?, תמורתם תקבלו: 4 כריות אוויר נוספות, בקרת אקלים במקום מזגן מכאני, יכולת קיפול חלקי של גב המושב האחורי וחישוקי גלגלים גדולים יותר. בשביל הכיף נוסיף לכם גם פנסי ערפל, ושליטה על מערכת השמע ומחשב הדרך (עם התראת מהירות) מגלגל ההגה, המצופה עור בשילוב כרום. אז מהי הגרסה המשתלמת - אקטיב או דיינמיק?

מאזדה 2 - אנחנו מתחילים

לכל מקום בארץ אליו תסובבו את הראש תראו מאזדה - מימין מאזדה 3, מאחור מאזדה 6 ומלפנים מאזדה 2. בעבר הייתה זו מאזדה לאנטיס, ולעתים גם מאזדה דמיו. זוכרים איך נראתה מאזדה דמיו? גם כשהיא נסעה, היא נראתה עומדת. כמו קופסת נעליים ללא מעוף עיצובי. אבל עכשיו, יורשתה הרוחנית של הדמיו היא מאזדה 2 המעוצבת למופת: גם כשהיא עומדת, נראה כאילו היא שועטת קדימה במהירות. קו המותניים המשתפל מעלה לאחור, הכנפיים התפוחות, הפנסים המתעגלים על פינות הרכב - תענוג. חתיכה ה-2 הזו, מסובבת ראשים. עיצוב הרי תמיד מכר מכוניות - עובדה! אז מה יש בקטנה הזו שמביא אותה אל צמרת מצעדי המכירות? מאזדה 2 כבר לא כל כך חדשה (הושקה ב-2007). למעשה, מאזדה 2 משומשת היא להיט חם בהרבה מזו המנויילנת שבסוכנות. יש מכוניות חסכוניות ומהירות ממנה, וגם טכנולוגית אין לה יתרון על המתחרות - הנה, אפילו הבלמים האחוריים הם מסוג התוף הישן...


תא הנוסעים נאה ואיכותי / תמונת יצרן

אבל מאזדה 2 שוקלת פחות מטון. המתחרות מקנאות בה כי היא רזה וחטובה, ולא השמינה כמקובל בדגמים חדשים שיוצאים לאור. למאזדה 2 יש הגה מהיר ויכולת פניה טובה, שילדה חיה ובועטת (לחיוב) ושילוב מנוע-גיר משובב נפש. זוהי מכונית נמרצת מאוד, זריזה בתנועה עירונית וגם בכביש המהיר, ואם ניקח אותה לסיבוב בכביש מפותל ומאתגר היא תוכיח שהיא יודעת מה זה זום זום. ההגה בעל התגבור החשמלי מדויק למדי, אך חסר היזון חוזר לנהג ומפגר קצת אחרי השלדה, אבל אפשר לסלוח לה על זה. עם זאת, משהו בכל זאת צורם לנו.

מאזדה 2 - ממשיכים

אנחנו על הכביש המהיר בואכה חיפה - עד כאן, מאזדה 2 בסה"כ בסדר. המושבים מרווחים ונוחים ושדה הראיה מצוין (גם לאחור, הודות למבנה החלון ולמראות הצד המעולות). אנחנו משייטים בנינוחות - זוהי סופר מיני המתאימה גם לנסיעות מחוץ לעיר. אך נוחות נסיעה אינה יכולה להימדד בתנאים אידיאליים. אנחנו מתקרבים לחיפה, ומטפסים בקלילות במעלה רחוב פרויד. בהמשך אנו מפנים את המאזדה לרחובות הקטנים שבשכונות, ומתאכזבים. על כביש שכונתי רעוע המאזדה היא מכונית לא נוחה. שיכוך המתלים הראשוני הינו נוקשה, וגורם לרכב להיטלטל בחוסר נוחות בולט. אנחנו מקפצים. הקפצוצים הללו גורמים למחאות ווקאליות מחלקי המרכב השונים. ציקצוקי פלסטיק ברכב חדש זה לא ממש נעים. זוהי אינה מחמאה לכל רכב, קל וחומר למכונית כמו למאזדה 2. רכב עירוני שכזה ראוי שיבודד את נוסעיו טוב יותר, שכן שיפור משמעותי בתשתיות הכבישים בארץ לא נראה באופק. רכב המבחן, ברמת הגימור דיינמיק, מצויד בחישוקי גלגלים גדולים עם חתך צמיגים נמוך לעומת צמיגי האקטיב. המשמעות - גובה נמוך לדופן הצמיג, ופחות גומי שיספוג את שיבושי האספלט. אך האם באקטיב הנוחות תשתפר? אנחנו בספק. לשאר פגמיה של מאזדה 2, אפשר בהחלט לסלוח. אפשר למחול לרעש המנוע המוגזם כשלוחצים על הדוושה ומטפסים לסל"ד גבוה, ואפשר להסיט את הראש ולהתעלם ממחסור תמוה בתאורה חיונית בחיווי ההילוכים שליד הידית. גם מסילת ידית ההילוכים, היה עדיף לו הייתה מדורגת - לנו כבר נמאס מכל כפתורי ה-Hold המתחכמים. אך עם חסרונות אלו נוכל לחיות.

 מאזדה 2 - הנה, מסכמים

מאזדה שתיים היא בסך הכל מכונית טובה. אנשים יחמיאו לכם על המכונית היפה, הביצועים יספקו אתכם, הניהוג יעלה חיוך על פניכם וארבעה מבוגרים יתרווחו בה בנוחיות. אבל בכל זאת - נוחות נסיעה עירונית לוקה בחסר, היא לא תכונה שהיינו רוצים לקבל ברכב שייעודו עירוני בעיקר. סיאט איביזה, פולקסווגן פולו וסקודה פאביה, כולן יהיו פתרון יותר נוח לנהג העירוני. הניקוד הכללי אולי לא רע, אבל בשורה התחתונה, זו שמדברת על התמורה למחיר - מאזדה 2 לא מצליחה לספק את דרישותיהם של הלקוחות הפוטנציאליים לעומת המתחרות, וחבל.

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה