דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס LS460 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הרמזור בז'בוטינסקי התקלקל. הוא תקוע על אדום ואני מביט לצדדים. בחור שיושב על ספסל ברחוב נראה לי מוכר. האם זה בגלל שאני עומד לידו כבר 20 דקות? לא, אני נזכר לבסוף, הכרנו לא מזמן כשהוא מכר לי פיג'ו מודל 99' עם כתמי פיגמנטציה בפח. אני פותח את חלון הנהג בלקסוס LS460 וקורא בשמו. הוא מסב את ראשו לעברי, מביט בי, בלקסוס ושוב בי. הבעת פניו מתחלפת מאדישות לסימן שאלה לתדהמה מוחלטת. "חזרתי עם הפיג'ו משטיפה ו-ווקס" אני אומר, "יצא יפה, לא?"

 

לקסוס LS460, בנזין 4.6 ליטר, 381 כ"ס, החל מ-720,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

התנהגות כביש

  מנוע ותיבת הילוכים

תא נוסעים איכותי אך בנאלי

  אבזור

 


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לקסוס LS460 

אנשים עלולים שלא לזהות אותך בלקסוס LS460, אבל אי אפשר להאשים את הרכב בניקור עיניים. ה-LS460 היא מכונית פאר שמתחרה במרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7 ויגואר XJ. ביניהן נראית הלקסוס סולידית מאוד, מאופקת, לא זועקת דולרים. בעידן של מחאות חברתיות מדובר ביתרון, לפחות עבור חלק מהלקוחות. אבל לא היינו מתנגדים לקצת יותר ניקור עיניים פנימי בתוך תא הנוסעים. כולו אמנם מדופן עור איכותי, עץ מהוקצע ופלסטיק רך למגע אך עיצובו פשטני ושמרני מדי.

לקסוס LS460. "יוקרתית אבל לא צועקת דולרים" / צילומים: יתיר דוידוביץ

שלוות נפש

לקסוס היא היפנית היחידה במועדון האקסקלוסיבי של מכוניות הפאר. כמיטב המסורת היפנית נהנית ה-LS460 ממוניטין ברזל של אמינות ומתג מחיר נמוך באופן יחסי. 720 אלף שקל עולה הרכב לפני תוספות, שזה בערך טויוטה קורולה פחות ממחירי המתחרות הגרמניות. אבל כיצד מתמודדת מולן ה-LS על הכביש?

נוחות הנסיעה בלקסוס LS460 היא מהמשובחות בקטגוריה. בין הגלגלים לתא הנוסעים חוצצות כריות אוויר שבולעות באמפרים לארוחת בוקר. תתקשו מאוד להוציא את הלקסוס משלוותה. בעצם, גם לא תנסו, כי משהו מהשקט הפנימי של המכונית משתלט על הנהג וגורם לו לנסוע לאט ורגוע. כורסאות העור העוטפות של ה-LS יכולות לעמוד בגאון בלב כל סלון בקיסריה ומוסיפות עוד נקודת זכות לסעיף הנוחות. לקסוס LS היא הדבר הכי מרגיע שבא מהמזרח מאז המצאת היוגה.

 

תא הנוסעים איכותי מאוד אך חסר השראה

ביצועים של טלפורט

איך מסתדרת כל שלוות הנפש של ה-LS460 עם מנוע ה-V8 המפלצתי שממוקם בחזית הרכב? ובכן, די בקלות. נכון, תחנת הכוח הזו, 4.6 ליטרים בנפח, יודעת לייצר 381 כוחות סוס ו-50.3 קג"מ של מומנט חוצב סלעים. בעיטה הגונה בדוושת הגז תגרום לעולם שמסביב לנוע אחורה במהירות הבזק. אבל כל זה יקרה באופן הרגוע ביותר שתוכלו לדמיין 5.7 שניות מאפס למאה קמ"ש. בלי שאגת בוכנות, בלי פרפרים בבטן, בלי בעיטות בגב. הביצועים של לקסוס LS460 דומים יותר למכונת טלפורט שפשוט מחליפה לנו את הקורדינטות במרחב תוך שבריר שנייה.     

המנוע של ה-LS460 משודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. מדובר בפנינה טכנולוגית אמיתית. המעברים בין ההילוכים חלקים למשעי ומתוזמנים היטב. שפע ההילוכים שומר על סל"ד נמוך ומביא לתצרוכת דלק סבירה יחסית לתנאי המבחן – 7 קילומטרים לליטר בנזין. בשיוט על 110 קמ"ש תוציאו מספינת התענוגות של לקסוס אפילו 10 ק"מ לליטר. ויש גם מצב Eco שמסייע לנהיגה חסכונית. לא שמחירי הנפט המאמירים ידירו שינה מעיניי לקוחות ה-LS, אבל לחפש תחנות דלק כל היום זה מאוד לא פרימיום-שיק...



לקסוס LS. מכונית הפאר היפנית היחידה בעולם

הגיע הזמן לקחת את ה-LS460 לכבישים המפותלים של השומרון. אנחנו שוטפים את הפנים במים קרים כדי להתעורר מתחושת הריחוף שכפתה עלינו המכונית. מכוונים את כל הבקרות למצב ספורט שמקשיח את המתלים, מחדד את תגובת המנוע ומתגבר את משקל ההגה. בפועל, ההבדל אינו גדול. גם במצב ספורט נותרת לקסוס LS מכונית-ענק רכה ששוקלת 2 טונות. ההיגוי חסר כל פידבק ותת ההיגוי נוכח. הבלמים חזקים אך בקצה המהלך שלהם, רגע לפני העצירה המוחלטת, נתקלת רגל ימין במעין ספוג שנועד להביא לעצירות חלקות ומעודנות. טוב לנהיגה יומיומית – פחות להרפתקאות דינאמיות.

אבזור ופינוקים

ללקסוס LS460 יש רשימת אבזור מפה ועד להודעה חדשה, הודעה שתגיע בשנה הבאה עת ייחשפו פרטים על הדור העתידי של המכונית. רשימת המותרות כוללת בין היתר מושבים מחוממים ומקוררים המתכווננים חשמלית עם זכרונות, מערכת חנייה אוטומטית, חלון שמש, מערכת שמע עם מחליף דיסקים ו-10 רמקולים, סגירת דלתות בואקום ואפילו צבע מתחדש להגנה מפני שריטות. חבילת ה-Premium, שעולה 80 אלף שקל אקסטרה, מיועדת ללקוחות המחזיקים נהג פרטי. היא מוסיפה שליטה מהמושב האחורי על בקרת האקלים ומערכת השמע, מושבים אחוריים מתכווננים, 2 כריות אוויר צידיות ליושבים מאחור (בנוסף ל-10 הסטנדרטיות) ועוד מיני גימיקים.

 

"לקסוס LS היא הדבר הכי מרגיע שבא מהמזרח מאז המצאת היוגה"

כצפוי מלקסוס, הנדסת האנוש מוצלחת וקלה לתפעול. השליטה במערכות השונות מרוכזת דרך מסך מגע בגודל 8 אינץ' הממוקם במרכז הדשבורד. בניגוד לבקרות נוחות דיגיטליות של מכוניות גדושות אבזור אחרות, ב-LS460 הכל מסודר באופן אינטואיטיבי, ברור ומינימליסטי.    

סיכום

אז מה היה לנו? נוחות מופתית, ביצועי סילון וקפדנות הנדסית מדוקדקת על כל פרט קטן. את העושר הזה מצליחה לקסוס לטשטש בתוך עיצוב נחבא אל הכלים. לקסוס LS460 היא מכונית פאר לאנשים שהכסף הגדול לא שינה אותם. הם מבקשים תמורה מלאה למיטב כספם אבל לא מעוניינים לשדר את מצב העו"ש שלהם לסביבה בכל פעם שיעלו על הכביש. בתנאי שהם מעדיפים נסיעה רגועה על נהיגה ספורטיבית – לקסוס LS460 היא המכונית עבורם.

לדגמי לקסוס בישראל – לקסוס    

 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה