דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי קונה (2X4) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי קונה הגיעה לישראל בתחילת השנה שעברה, והתמקמה מיד באגף היקר של הקטגוריה - לצידם של דגמים כמו מאזדה CX3, מיצובישי ASX והונדה HR-V. במחיר של 134,000 שקלים היא צוידה במנוע טורבו חזק, הנעה כפולה ואבזור עשיר, אבל המתחרים לא עשו לה חיים קלים. היום לדוגמה אפשר לרכוש את סיאט ארונה במחיר של 111,000 שקלים, קיה סטוניק טורבו במחיר של 115,000 שקלים או את סוזוקי ויטרה במחיר של 120,000 שקלים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי קונה


יונדאי קונה (2X4), מנוע 1.6 טורבו, כפולת מצמדים, 177 כ"ס, מ-125,900 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועי מנוע

תיבת הילוכים איטית

מערכות בטיחות

בידוד רעשים

הנדסת אנוש

  איכות חומרים

יונדאי קונה

מאז השקתה לפני למעלה משנה התייקר מחירה של הקונה 4X4 ב-2,000 שקלים, אך בימים האחרונים היבואנית ביצעה מהלך להוזלת המחירים והשיקה את גרסת ההנעה הקדמית. בעוד ההבדלים באבזור זניחים ונתוני צריכת הדלק והביצועים עומדים לטובתה של גרסת ההנעה הקדמית, פער המחירים בין יונדאי קונה 4X4 ל-2X4 עומד על 8,000-10,000 שקל משמעותיים. וזה כבר סיפור משמעותי.

אז מהם פערי האבזור? האם גרסת 2X4 מצליחה להיות חסכונית יותר? ואיך התנהגות הכביש עם הנעה קדמית ו-177 כ"ס? יצאנו לדרך.


עיצוב

כשיונדאי קונה נחתה בארץ לפני כשנה העיצוב החיצוני בלט מיד והיא לא בדיוק נראתה כמו רכבי יונדאי האחרים. מאז חלק מהמתחרים הציגו עיצובים חדשים, מספר דגמי יונדאי זכו לגריל החדש ובעיקר התחלנו להתרגל למראה של הקונה, אחרי 2,000 יחידות שעלו על הכביש. האם היא יפה או לא? זה כבר עניין של טעם, אבל היא ללא ספק מיוחדת. בטורקיז של רכב המבחן היא בהחלט בלטה בכביש.

עיצוב הפנים הוא כמעט היפוכו של העיצוב החיצוני. פתאום הכל כל כך רגיל, עם עיצוב שמזכיר מאוד את ה-i30 או הטוסון. היינו שמחים לאופי ייחודי יותר או אפילו לקצת צבע שיכניס שמחה לתא הנוסעים האפרורי.

יונדאי קונה

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים די נוחים. הם נוקשים במידה, לא ממש עמוקים, אבל תומכים היטב בגוף. תנוחת הישיבה אינה ג'יפונית שכן הישיבה נמוכה יחסית, אך שדה הראייה לפנים טוב ולאחור מעט מוגבל. חיישני רוורס ומצלמת נסיעה לאחור פותרים את הבעיה.

הגישה למושבים האחוריים נוחה. קל להכניס ולהוציא את הילדים ותוספת הגובה הקלה לעומת מכוניות משפחתיות מורגשת וחיובית. המרווח לנוסעים סביר; יש ג'יפונים "משפחתיים" יותר כמו סוזוקי ויטרה, סיאט ארונה או הונדה HR-V. הקונה צפופה מהם. המרווח יתאים לשני מבוגרים בגודל ממוצע או לשלישיית ילדים ללא מושבי בטיחות.

יונדאי קונה

כמו גרסת ההנעה הכפולה, גם הקונה בעלת ההנעה הקדמית מגיעה בשתי רמות אבזור: Prestige ו-Premium. יש כמה הבדלים בינן לבין ההנעה הכפולה. בגרסת הכניסה "פרימיום" תקבלו חישוקים קלים בגודל 17 אינץ', מערכת מולטימדיה עם שקעי USB ו-AUX, בקרת אקלים, מצלמת רוורס ופנסי ערפל. בהנעה הקדמית תקבלו פנסי ערפל שאין בהנעה הכפולה, אך מראות צד מתקפלות חשמלית יש רק בהנעה הכפולה. בתחום הבטיחות מקבלים בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב והתרעת עייפות.

גרסת ה"פרסטיז'" זהה בין שתי יחידות ההנעה ומוסיפה למפרט של ה"פרימיום" גם כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ', משטח הטענה אלחוטי, מראות צד מתקפלות והתרעת רכב בשטח מת. אגב, מערכת ה"קונקטד" מוצעת כיום בתוספת תשלום של 1,600 שקלים בכל הגרסאות.

מערכות הבטיחות פועלות בצורה טובה מאוד. אמנם אין בקרת שיוט אדפטיבית (יש רגילה) אבל בקרת הסטיה מנתיב שכוללת היגוי אקטיבי ושמירה על מרכז הנתיב עובדת נהדר.

יונדאי קונה

הנדסת האנוש טובה מאוד. פקדי המזגן (המצוין) נוחים לתפעול עם גלגלות וכפתורים גדולים. הכפתורים שעל ההגה מסודרים בצורה שגם במישוש ניתן להבין על איזה כפתור אנחנו נמצאים. בתא שלפני לפני ידית ההילוכים, בו שוכן משטח הטעינה האלחוטי, יש גם שקע 12V, שקע USB, שקע AUX ועוד שקע USB מטעין. פשוט נהדר.

איכות החומרים לא גבוהה. הפלסטיקה נוקשה בדשבורד ובדלתות (עם קצת ריפוד בד לא נעים במיוחד), אבל איכות ההרכבה בתוך תא הנוסעים טובה. מאיזור תא המטען נשמעו קרקושים מסוימים.

תא המטען בנפח 361 ליטר אינו גדול במיוחד אך למרות זאת הוא די שימושי. המבנה הפנימי שלו נוח וישנו וו תליה ומדף אחורי.

יונדאי קונה

נוחות נסיעה

הנוחות העירונית טובה בסך הכל, על אף שהקונה נוקשה יחסית. היא מרגישה מרוסנת ולא קופצנית אחרי מעבר על פסי האטה או בורות ביוב. אולי אפילו מרוסנת מידי. היינו שמחים לקצת ריכוך. לעיתים נשמעו רעשים מכיוון בולמי הזעזועים.

הנוחות הבין-עירונית  טובה יותר ואותו ריסון שלעיתים פגע בנוחות העירונית עומד לזכותה בכבישים מהירים ומפותלים. מצד שני, בידוד הרעשים אינו מצטיין ונשמעים ברכב רעשי כביש ורוח. סיאט ארונה, למשל, תהיה שקטה יותר.

יונדאי קונה

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע ביונדאי קונה נותר כשהיה גם בגרסת ההנעה הקדמית החדשה. ומדובר בחתיכת מנוע: 1.6 ליטר טורבו-בנזין המספק 177 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. אלו נתונים מצויינים שמגיעים לידי ביטוי גם בחיים האמיתיים - הקונה מהירה. מאוד. ולמען האמת, היא היתה יכולה להסתדר מצוין גם עם מנוע ה-1.4 ליטר טורבו של יונדאי הקיים ב-i30. יודעים מה? אפילו ה-1.0 ליטר טורבו של ה-i20 היה עושה כאן עבודה לא רעה. אצל האחות קיה סטוניק זה עבד לא רע. אבל כאן אנחנו עם הרבה מאוד סוסים באורווה, שמדרבנים את הנהג לתת בגז.

הנתונים מלמדים על שיפור קל בביצועים: התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ל-7.5 שניות, מהר ב-4 עשיריות השניה לעומת גרסת ההנעה הכפולה. האמת? לא הרגשנו. הקונה מהירה מאוד ולא משנה לכמה גלגלים יורד הכוח שלה. תחת מצערת מלאה הורגשה מעט לוחמת הגה, אבל לא באופן מטריד.

יונדאי קונה

תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים המוכרת גם היא מיונדאי i30. התיבה פועלת בצורה טובה, אך היא מעט איטית ופחות רהוטה ביחס לדגמים אחרים של הקונצרן. הפער בין יכולות המנוע לאלו של התיבה העלה תהיות לגבי מחסורם של מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מה שבהחלט היה משפר את תזמון החלפת ההילוכים.

לקונה יש בורר מצבי נהיגה שמאפשר בחירה במצב רגיל, ספורט וחיסכון. מצב ספורט מחדד מעט את תגובות המנוע אך לבטח לא הופך אותה ל"קונה N". מצב חיסכון מסרס את הרכב ובשילוב התיבה האיטית ומצב "עצור וסע" היציאה מהמקום איטית מאוד. לבסוף לא מצאנו צורך ממשי לעבור בין המצבים והמצב הרגיל היה המועדף לאורך ימי המבחן.

במהלך ימי המבחן, שרובם כללו נסיעות שגרתיות, צריכת הדלק עמדה על כ-9.5 ק"מ לליטר. עם זאת, נציין כי הרכב הגיע למבחן כשהוא חדש לחלוטין, עם 14 ק"מ בלבד על השעון - כאשר המנוע עוד לא "נפתח". במבחן לגרסת ההנעה הכפולה צריכת הדלק עמדה על 11 ק"מ לליטר. סביר להניח שבתוך כמה אלפי קילומטרים תשחזר גם גרסת ההנעה הקדמית את הנתון הזה.

יונדאי קונה

התנהגות כביש

יונדאי קונה בגרסת 4X4 הציגה אחיזת כביש גבוהה. זהו יתרון כמעט מובהק לרכבים בעלי הנעות כפולות. למען האמת, גם הקונה עם ההנעה הקדמית הציגה אחיזת כביש מרשימה בימי המבחן הגשומים. כאמור, השילוב בין המנוע חזק והנעה הקדמית יוצר Torque Steer – לוחמת הגה שמגיעה בעיקר כשמועכים את הדוושה, אך בכל שימוש סביר רוב הסיכויים שלא תתקלו בזה.

לא תמצאו בקונה שלדה או הגה שידעו לספר לכם בדיוק מה קורה למטה. זה לא רכב ספורטיבי באופיו, אך ההגה מדויק ונוח לאחיזה והיא בהחלט מרגישה בטוחה, נשלטת ופרוגרסיבית. 

יונדאי קונה

סיכום

יונדאי קונה 2X4 היא (כמעט) אותה יונדאי קונה שהכרנו עם ההנעה הכפולה. מצד אחד יש לה עיצוב ייחודי, אבזור עשיר, התנהגות כביש לא רעה ומעל הכל - ביצועים מעולים. מצד שני, היא לא מצטיינת במרווח הפנימי, צריכת הדלק סבירה בלבד, תיבת ההילוכים איטית, איכות החומרים בינונית וגם הנוחות בעיר היתה יכולה להיות טובה יותר.

למרות האמביוולנטיות הזו, המבחן הפעם מסתיים באמירה ברורה: יש כאן חבילה טובה מבעבר. היתרונות של גרסת ההנעה הכפולה כמעט לא באים לידי ביטוי - הרי יכולת שטח גבוהה לא נמצא באף אחת מהגרסאות של הקונה וגם הפער באחיזת הכביש זניח. מנגד, לזכותה של גרסת ההנעה הקדמית עומד מחיר רכישה נמוך משמעותית, שמציב אותה כמתחרה הרבה יותר רלוונטית בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים. לפחות על הנייר, יש לה גם יתרונות בצריכת הדלק ובביצועים, כך שמבין השתיים ברור לנו במי יבחרו מרבית הלקוחות.

יונדאי קונה

טוב תעשה יונדאי אם תמשיך להרחיב את היצע הגרסאות של הקונה. על אף חגיגת הביצועים, יהיו לקוחות רבים שיעדיפו לרכוש גרסאות פחות חזקות ויותר חסכוניות במחירים נמוכים יותר. הרי המנועים כבר קיימים על המדף של היצרנית הקוריאנית. עד שזה יקרה, נראה שגרסת ההנעה הקדמית צפויה לכל הפחות לשחזר את ההצלחה של השנה האחרונה.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה