דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי אלנטרה היברידית - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
כתב וצילם: נועם ריין

צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

היו שנים שבהן יונדאי אלנטרה היתה המשפחתית המובילה עבור יונדאי בישראל. זה קרה באמצע העשור הראשון של שנות ה-2000, וגם בסביבות 2011-2015, שאז בכלל קראו לה i35. אבל היו זמנים שבהם דווקא ה-i30 תפסה את ההובלה, וב-5 השנים האחרונות ליונדאי היה קלף מנצח אחר בזירת המשפחתיות: יונדאי איוניק.

עם מרכב האצ'בק שימושי, מערכות בטיחות רבות ובעיקר עם הנעה היברידית חסכונית, האיוניק כבשה את ציי הרכב בסערה וזכתה להצלחה גם אצל הקהל הפרטי. בשנתיים האחרונות היא נלחמה עם הקורולה ההיברידית על ראשות הקטגוריה, אך ביונדאי קיבלו החלטה להוריד אותה מהבמה, ולהציב במקומה את האיוניק 5 החשמלית בחזית ההיצע של המותג.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי אלנטרה


יונדאי אלנטרה, היברידי 1.6 ל', כפולת מצמדים 6 הילוכים, 139 כ"ס, מ-147,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

גג נמוך

צריכת דלק

איכות חומרים

אביזרי בטיחות

  מחיר רכישה יקר

צפייה בתוכן יונדאי אלנטרה היברידית - מבחן רכב



ומה קורה בזירה המשפחתית? שם ישנה יונדאי אלנטרה חדשה לחלוטין, גדולה ומעוצבת, שיורשת את ההנעה ההיברידית מהאיוניק ואמורה להיאבק במקומה על אחת הקטגוריות החשובות ביותר בישראל.

עיצוב

יונדאי אלנטרה החדשה היא מכונית יפה, אפילו מסובבת מבטים. סביר להניח שבעוד שנה, כשיהיו אלפים כמוה על הכביש, היא כבר לא תהיה יוצאת דופן - אבל בכל מקרה יונדאי שיחקו אותה עם העיצוב. יש לה צללית נמוכה וספורטיבית, מכסה מנוע ארוך, גריל קשקשים וחלק אחורי זוויתי עם יחידת תאורה רוחבית שנראית מצוין בחשיכה. בהמשך נדבר על המחירים שהעיצוב הזה גובה, אבל במבחן הויזואלי היא מסיימת עם ציונים גבוהים מאוד.

יונדאי אלנטרה היברידית

גם העיצוב פנימי נאה, אבל יותר קלאסי ופחות אגרסיבי מהמראה החיצוני. אהבנו את הקווים הרוחביים, את התפרים בדלתות ואת לוח המחוונים הדיגיטלי, אבל חלק מחומרי הדיפון פחות איכותיים מהמקובל.

יונדאי אלנטרה היברידית

תא הנוסעים

את המחיר על העיצוב משלמים כבר בכניסה לרכב, שדורשת התכופפות מסוימת בשל הגג הנמוך. אחרי שמתיישבים, נהנים ממושבים גדולים, תומכים ונוחים, ומתנוחה נמוכה וספורטיבית משהו. אהבנו.

היצע תאי האחסון נדיב, וכולל תא גדול לסלולארי, תא בתוך משענת היד המרכזית, צמד מחזיקי כוסות עם אפשרות שליפה לטובת שינוי הגובה וגם תא כפפות עם דלת ש"נופלת" ברישול. קונסולה גבוהה מפרידה בין הנהג לבין הנוסע שלצידו ויוצרת מעין "קוקפיט" נפרד עבור הנהג.

יונדאי אלנטרה היברידית

שתי רמות גימור מוצעות באלנטרה, ובשתיהן אנחנו פוגשים את מסך המולטימדיה המוכר של יונדאי. זהו מסך בגודל 8 אינץ' שלא דובר עברית (ביבוא המקביל הוא דווקא כן) והתפעול שלו נוח מאוד. קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי מאפשרת שימוש נוח באפליקציות ניווט ועוד.

יונדאי אלנטרה היברידית

עוד באבזור: גרסת הכניסה שנקראת "פרימיום" כוללת כניסה והנעה ללא מפתח עם הנעה מרחוק, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי 16 אינץ' קלים. גרסת הסופרים מגדילה את החישוקים ל-17 אינץ' ומוסיפה גם טעינה אלחוטית לטלפון, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות מתחלפות, פנסי לד וחלון שמש קטן בגג.

יונדאי אלנטרה היברידית

אגב, מפתיע לגלות שהאיוניק הותיקה מאובזרת יותר: ברמת הגימור המקבילה שלה תמצאו גם מושב נהג חשמלי, חיישני חניה מלפנים, מראות בקיפול חשמלי והחלפת הילוכים מגלגל ההגה.

יונדאי אלנטרה היברידית

עם זאת, לאלנטרה מבחר גדול יותר של אביזרי בטיחות: המפרט הבסיסי כולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים, שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי. ה"סופרים" מוסיפה מערכת לניטור שטחים מתים במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור והתרעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף.

יונדאי אלנטרה היברידית

הגג הנמוך מקשה גם על הכניסה של מבוגרים למושב האחורי, ויסרבל גם חגירת פעוטות במושבי בטיחות. בפנים יש מרווח רגליים מעולה הודות לבסיס גלגלים ארוך של 272 ס"מ, וגם רוחב המושב טוב ויאפשר לאכלס שני כסאות בטיחות וילד ביניהם, למשל. מרווח הראש פחות מוצלח והופתענו גם לגלות שאין פתחי מיזוג מאחור וגם לא שקע לטעינת מכשירים סלולאריים.

יונדאי אלנטרה היברידית

תא המטען מציע נפח נדיב של 474 ליטרים והמימדים שלו אכן גדולים. גם פתח ההטענה גדול עבור מכונית סדאן, והימצאותו של גלגל חלופי היא כבר לא עניין מובן מאליו. אין כאן ווים לשקיות או תאי אחסון פנימיים.

יונדאי אלנטרה היברידית

נוחות נסיעה

לא תמיד קל לתמרן עם האלנטרה במקומות הצפופים יותר בעיר. המימדים כאמור גדולים, שדה הראיה לאחור לא מוצלח והמראה השמאלית - בתקינה אמריקאית - מגדילה מאוד את התמונה ומצמצמת את שדה הראיה.

לעומת הדור הקודם שצויד במתלה פשוט מסוג קורת מתח, לאלנטרה החדשה יש מתלה רב חיבורי מאחור. התוצאה? נוחות הנסיעה טובה מאוד בדרך כלל, כאשר ישנו ריסון מרשים על פסי האטה ושברים גדולים וגם עבודת המתלים שקטה. פגמים קטנים בכל זאת מורגשים, גם אם לא במידה חזקה.

יונדאי אלנטרה היברידית

מחוץ לעיר הנסיעה נוחה אף יותר, עם רמת ריסון ונינוחות טובה מאוד. כבישים גליים במיוחד יאתגרו את הריסון הזה, אך מדובר במקרים קיצוניים. בידוד הרעשים טוב מאוד.

יונדאי אלנטרה היברידית

מנוע ותיבת הילוכים

לאלנטרה מנוע כמעט זהה לזה של האיוניק, עם נפח של 1.6 ליטרים, הספק משולב של 139 כ"ס, מומנט של 27 קג"מ ותיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.

התוצאה היא ביצועים זריזים למדי, בלי רעש ותחושת מאמץ שיש לפעמים ברכבים היברידיים. זמינות הכוח טובה והיונדאי עושה את הכל בצורה אלגנטית ונעימה. תיבת ההילוכים שלה פועלת ללא דופי.

יונדאי אלנטרה היברידית

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 24.7 ק"מ לליטר בשיוט מתון, או 18.5 ק"מ לליטר אחרי נהיגה מאומצת יותר. מרשים מאוד.

יונדאי אלנטרה היברידית

התנהגות כביש 

האלנטרה לא מבריקה מבחינה דינאמית בגלל רכינה בולטת והיגוי לא מוצלח במיוחד, אבל אם מנטרלים את השיפוטיות הספורטיבית - מגלים שזו משפחתית ראויה שנהנית מאחיזת כביש טובה ומשרה תחושת בטחון על הנהג, בעיקר בזכות אחיזת כביש גבוהה מאוד.

יונדאי אלנטרה היברידית

סיכום

יונדאי אלנטרה מעלה את הרמה כמעט בכל תחום. זו מכונית נאה מאוד, מרווחת (למעט עניין הגג הנמוך), מאובזרת, בטוחה, נוחה, שקטה, זריזה ומאוד חסכונית.

החסרונות מינוריים: מלבד הגג הנמוך, אפשר להתלונן גם על איכות החומרים הבינונית ועל שיכוך לא אידיאלי של חלק מהפגמים הקטנים בעיר; גם מחיר הרכישה, נכון לדצמבר 2021, הוא אתגר לא פשוט עבור חלק מהלקוחות.

שורה תחתונה? מדובר באחת המשפחתיות הטובות ביותר שניתן לרכוש בישראל. האתגר האמיתי העבורה יהיה התחרות מכיוונם של הג'יפונים, שמושכים יותר ויותר לקוחות.

לצפייה בכל דגמי יונדאי בישראל

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה