דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קאמרי הייבריד - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...
כתב וצילם סטילס: אסף בר-שי

צילם וערך וידאו: שלו שטיינבאום

עולם המכוניות המשפחתיות הגדולות, ה"מנהלים", הולך ומאבד גובה בעולם, וזאת לטובת הקרוסאוברים שמופיעים בכל גודל ובכל טעם. טויוטה קאמרי הוא אחד ה"מוסדות" העולמיים בתחום הזה של המכוניות המשפחתיות הגדולות ולעומת כמה יצרנים אחרים שהחליטו לוותר על השוק הזה, בטויוטה חשבו אחרת לגמרי.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה קאמרי היברידית


טויוטה קאמרי היברידית, מנוע 2.5 ליטר, היברידית, 208 כ"ס, 175,000 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות מושבים ונסיעה בעיר

מרחב מאחור לגבוהים

התנהגות כביש

תיבת הילוכים לא ספורטיבית

צריכת דלק

  רעשים בנסיעה מהירה

צפייה בתוכן טויוטה קאמרי הייבריד - מבחן וידאו

להצגת טויוטה קאמרי החדשה הם שינסו מותניים, לקחו את פלטפורמת טויוטה פריוס ההיברידית הנוכחית, התקינו מערכת היברידית חדשה וחזקה ולא התחילו את העבודה לפני שתיאמו הכל, ובאופן מדוקדק, עם מחלקת העיצוב.


עיצוב

מי שעוקב קצת אחרי מה שקורה לטויוטה בשנים האחרונות, מן הסתם לא יהיה מופתע מעיצובה של טויוטה קאמרי. היצרן שהיה לסמל של שימושיות אפרורית, עבר מהפך של אופי וכעת הוא עומד מאחורי עיצובים מעוררים ומיוחדים, כמו זה של טויוטה GT86 או של רכב הפנאי הקטן, טויוטה C-HR. לא מפתיע, אם כך, שטויוטה קאמרי נהנית מעיצוב הרבה יותר מעניין מאשר בעבר.

החזית עכשיו הרבה יותר מורכבת ומתוחכמת וקו החלונות הלא שגרתי משלב בין עיצוב מיוחד ובין שטח פנים גדול, לטובת מי שנמצא בפנים. הגימור בעיצוב החיצוני משתנה בין הגרסאות של הקאמרי. אנחנו בדקנו את גרסאת ה-XLE המופנית לחובבי הפרימיום; גרסת ה-SE שנמכרת בישראל ביבוא מקביל מעוצבת בקו ספורטיבי ודינמי יותר.

העיצוב בתא הנוסעים משקף דרמה לא פחות גדולה. מעצבי טויוטה העביר את הקבינה שינוי מהותי מהעיצוב הפשוט מעט שהיה בקודמי הדור הזה לעיצוב מאוד "לקסוסי". הדבר ניכר במסגרות המתכתיות שמקיפות את חזית תא הנוסעים וגם במאפיינים המתכתיים, עם אופי מכאני-משהו, שמשובצים ברחבי התא במקומות שונים.

טויוטה קאמרי

תא הנוסעים

במרכז חזית לוח המחוונים ניצב מסך מגע גדול, שבמכונית המבחן צויד במערכת המולטימדיה דוברת-העברית והמקומית, "טויוטה קונקטד". המערכת מציעה לא מעט מידע ואפשרויות. אפשר למשל לראות את זרימת האנרגיה בין הסוללה, מנוע הבנזין והמנוע החשמלי. אפשר לשלוט במערכת הסאונד וגם באפליקציות שהותאמו למערכת. ריבוי אפשרויות וכפתורים, על המסך ומחוצה לו, מכבידים מעט על קלות התפעול, בעיקר תוך כדי נהיגה. עם זאת, נחמד שכמה מהפעולות המרכזיות נשלטות בידי חוגות גדולות ושהתפעול של כמה מהמערכות המרכזיות מההגה - מצוין.

איכות החומרים בגרסת ה-XLE מרשימה ומעניקה לנוסעים תחושה של רכב פרימיום יקר בהרבה. איכות ההרכבה אינה עומדת תמיד בסטנדרט הזה, דבר שהרגשנו למשל בהרכבת תא האחסון שבין המושבים הקדמיים ובצליל טריקת הדלתות האחוריות. 

מבחינה בטיחותית כוללות כל גרסאות הקאמרי שנמכרות בישראל מערכות בטיחות רבות. בכל הגרסאות יש עשר כריות אוויר, כולל שתיים לברכי הנהג והנוסע, מערכת לבלימה אוטונומית בעתות חירום ואפילו בקרת שיוט אדפטיבית (אם כי היינו שמחים שבנהיגה הלבנטינית המוכרת היא היתה שומרת קצת פחות מרחק ומאפשרת לקצת פחות משאיות להשתחל לפנינו…). 

טויוטה קאמרי

ב-LE וב-XLE מצטרפת מערכת למניעה אקטיבית של סטייה מנתיב, אם כי הפעולה שלה פחות מקיפה מכמה מערכות מתחרות שנתקלנו בהן. היא אינה שומרת ברציפות על מקומה של המכונית במרכז הנתיב, אלא נכנסת לפעולה רק בעת סטייה ומונעת אותה. בשתי הגרסאות הללו גם נהנים מהקרנה של נתוני הנסיעה על המסך הקדמי (HUD), שמפחיתות את הצורך להוריד את העיניים מהכביש.

המושבים הקדמיים, אפשר לקרוא להם "כורסאות" - נוחים במיוחד. זאת בעיקר בגרסת ה-XLE שרופדה בעור רך ונעים. ב-SE זה ריפוד בד משולב עור ובשני המקרים המושבים מחוממים, לעיתות הקור. בזכות המושבים הללו ובזכות הגה שיוצא למרחק גדול פנימה והחוצה, אפשר להשיג תנוחת נהיגה שהיא גם נוחה מאוד וגם שולטת ואוחזת היטב.

הגישה למושבים האחוריים לא מאוד קלה, אבל המרחב מאחור מצוין וכך גם שטח החלונות, שמונע מהיושבים מאחור לחוש בצפיפות רבה מדי. זאת למרות שהמרחב מאחור אינו בולט לטובה. יש הרבה מקום לרגליים, גם לנוסעים גדולים, אבל מרחב הראש מתאים עד לנוסעים בגובה 1.80 פחות או יותר. בגרסת ה-XLE נהנים היושבים מאחור גם מפתחי מיזוג ומתאי מגזינים בגבם של שני המושבים הקדמיים.

בזכות הזזת הסוללה הגדולה של המערכת ההיברידית מרצפת תא המטען למרגלות שורת המושבים האחורית, מתקבל בגאז' הרבה יותר גדול ושימושי מבעבר. הוא לא ענק ביחס לקבוצה, אבל מרשים מאוד ביחס לרכב היברידי ואם לא די בכך, נותר מספיק מקום להתקנת גלגל רזרבי.

 
טויוטה קאמרי


נוחות נסיעה

לעומת ההרגל ההולך וגובר של העולם לשבת גבוה בקרוסאוברים, בקאמרי יושבים נמוך, ואפילו נמוך מהמקובל בקבוצה הזו. כדי למנוע פגיעה משמעותית בראות בנהיגה בסביבה עירונית צפופה, תוכננו קורות הצד כך שיהיו דקות יחסית והראות החוצה טובה. הראות אחורה פחות טובה משתי סיבות עיקריות: החלון האחורי הצר והגבוה ומראות הצד שהן קטנות יחסית, אבל הזכוכית מגדילה וכך מתקבל בהן שטח כיסוי קטן במיוחד. בחניות אפשר להיעזר במצלמת הרוורס.

בעיר טויוטה קאמרי היא מכונית נוחה. זאת הן בזכות הסוללה הגדולה והכבדה, במיקום המרכזי, שמרככת את הנסיעה בסיטואציות מגוונות והן בזכות מתלים המכוילים לנהיגה רכה ונעימה. ביציאה מפסי האטה, משקל הסוללה הגדול גורם לעתים למעין תחושה של "נפילה" לא כל כך חלקה.

נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה מאוד וריכוך המתלים מעניק חוויה נעימה. לשלילה נציין מין טלטלות קבועות שמרגישים מכיוון הכביש וכן כמה סוגים של רעשים שנוכחים ברקע - רעשי דרך, רוח ומזגן.

טויוטה קאמרי

מנוע ותיבת הילוכים

מערכת ההנעה ההיברידית שהותקנה בקאמרי חדשה לגמרי. יש בה מנוע בנזין בנפח 2,500 סמ"ק שביחד עם מנוע חשמלי מייצרים 208 כ"ס במשולב. למרות שברקע מתקבלות כל הזמן המון החלטות ממוחשבות על דרך העברת הכוח ובחירה בין עוצמת הבנזין והחשמל, הדבר אינו משמעותי עבור הנהג והנוסעים. אלו נהנים מהעברת כוח חלקה ונעימה ומהרבה כוח זמין במרבית המצבים. כך מועבר לגלגלים הרבה כוח גם בהאצות מעמידה וגם בהאצות ביניים ובעקיפות.

מעניין שבטויוטה בחרו להשתמש בשני סוגים שונים של סוללות, בין הגרסאות. דווקא גרסת הבסיס, ה-LE, נהנית מהסוללה המתקדמת ביותר, ליתיום יון, לעומת הגרסאות האחרות שנשארו עם סוללות ליתיום מטאל היידריד. גם הצמיגים שנבחרו לשתי הגרסאות שונות וכך מתקבלת צריכת דלק נמוכה יותר דווקא ב-LE. בנהיגה ב-XLE צריכת הדלק בתנאים בינעירוניים בלבד נעה בין 18 ל-20 ק"מ לליטר, אבל בשקלול של תנאי נסיעה שונים אפשר להעריך צריכה ממוצעת של כ-15 ק"מ לליטר. ב-LE, כאמור, הצריכה צפויה להיות טובה יותר.

תיבת ההילוכים שצמודה למערכת ההיברידית החדשה היא אוטומטית רציפה (אינסוף יחסי העברה). האופי שלה ודרך ההעברה של הכוח לכביש הוא יעיל ואפקטיבי. עם זאת, הסגנון שלה אינו כוחני ונחוש. היא אינה מעודדת אופי נהיגה ספורטיבי, בטח לא לאור האופי הקלאסי של תיבות הילוכים רציפות, שבהן אחרי הלחיצה על דוושת ההאצה מרגישים ושומעים כוח עולה באופן מלאכותי ורק אחרי זמן המרכב באמת מצטרף לחגיגה. 

טויוטה קאמרי

התנהגות כביש

אחת ההפתעות של טויוטה קאמרי בדור הנוכחי נמצאת בהתנהגות הכביש שלה. מכונית מנהלים גדולה עם אוריינטציה אמריקאית אינה ערובה בדרך כלל להתנהגות ספורטיבית, אבל בזה הקאמרי שוברת כמה מוסכמות.

למרות אופי תיבת ההילוכים הלא-ספורטיבי, למרות נטייה מסוימת לתת היגוי (המכונית ממשיכה פונה בזווית פחות גדולה מכפי שביקשנו ממנה) ולמרות הגה שהוא מעט קל מדי ולא מספק המון תחושה, זו מכונית שמעניקה חוויית נהיגה מהנה.

השלדה מגיבה היטב לפעולות הנהג ומערך המתלים שומר על תוואי הנסיעה באדיקות ממושמעת, גם במהירות נסיעה גבוהה ובתנאים תובעניים. אחיזת הכביש שלה גבוהה מאוד והיא מצליחה לאזן בין אופי בטיחותי ובין רצון לוותר על הכביש המהיר ולנסוע בכביש הנוף המפותל במקום זאת.

טויוטה קאמרי

סיכום

תהליך מרשים מאוד של שינוי עובר על חברת טויוטה. במקום להיות יצרן של תחבורה אפרורית-משהו הוא עובר למכוניות איכותיות שכיף להסתכל עליהן ואפילו כיף לנהוג בהן, וכאילו כדי להוכיח איזושהי נקודה, הוא הרעיף את התכונות הללו על מכונית בסגמנט שאלו אינן איכויות מרכזיות בו, סגמנט המשפחתיות הגדולות.

טויוטה קאמרי היא מכונית איכותית, יעילה וחסכונית, שב-XLE מעניקה אופי יוקרתי בסגנון של מכוניות יקרות יותר וגם את שאר הרוח של עיצוב ויכולת ספורטיבית.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה






למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה