דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה סיטי - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מכירים את המונח Badge Engineering? מדובר על דגם מסוים שמיוצר לרוב במפעל אחד, אבל יוצא משם עם שניים, שלושה ואפילו ארבעה סמלי מותג שונים. זהו לא שיתוף פעולה רגיל בתכנון דגם כמו במקרה של רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק, למשל, אלא ממש רכב זהה לגמרי.

לקונצרן טויוטה ולקונצרן פיג'ו-סיטרואן יש מערכת יחסים ארוכה עם שיתופי פעולה מהסוג ההדוק יותר. הרומן התחיל כבר לפני למעלה מ-15 שנים, עם שלישיית מכוניות המיני טויוטה אייגו, פיג'ו 107 וסיטרואן C1 שהוצגו ממש במקביל בשנת 2005, המשיך עם טויוטה פרואייס שהיא סיטרואן ג'מפי לכל דבר ועניין, והצאצא האחרון בשת"פ הזה הוא טויוטה פרואייס סיטי, שאצלנו קרויה רק סיטי והיא כאמור אחותה התאומה של סיטרואן ברלינגו, אופל קומבו ופיג'ו פרטנר (האחרונה לא משווקת בישראל בדור הנוכחי).

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה סיטי


טויוטה סיטי, 1.5 דיזל, אוט' 8 הילוכים, 131 כ"ס, 154,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

תמרון עירוני

התקנות מקומיות

יחידת הנעה

שדה ראייה

נוחות נסיעה

  מחיר לעומת הברלינגו המקבילה

טויוטה סיטי

אם כך, בוודאי נסכים שההשוואה לשתי המסחריות האחרות המשווקות כאן בלתי נמנעת. אז מה יש לטויוטה סיטי להציע לעומת הברלינגו והקומבו? ואיך היא כמכונית מסחרית? בואו נראה.

עיצוב

העיצוב הוא הפרק הפחות משמעותי כשמדובר במסחריות ובכל זאת יש לנו כאן 4 מותגים או בעצם 4 חזיתות שונות, כי כמה כבר אפשר לעצב מלבן... במחשבה שניה, יש פה 5 – נסביר.

בברלינגו עיצוב החזית נע בין סגנון פשטני של ג'מפי קטנה לבין כזה שלגמרי מתחבר עם קו הדגמים האחרים (חזית שונה לגמרי, עם תאורה ב-3 קומות וגימורים צבעונים בפגוש ובפסי ההגנה הצידיים, בהתאם לגרסה). טויוטה סיטי, לעומתו, נשאר נאמן לגישה הפשטנית יותר.

טויוטה סיטי

כמו הקומבו הוא מצליח לבדל את עצמו, למרות שימוש ביחידות תאורה ומכסה מנוע זהים לחלוטין. הפגוש קצת מחודד יותר עם בתי פנסי ערפל בצורת ראש חץ וצבע המרכב שגולש לתוכו.

מבפנים כבר מדובר בהעתק 1:1 של הברלינגו. העיצוב מוצלח בסך הכל אם מצליחים לשים בצד את הגוונים השחורים. לעומת הברלינגו, אין כאן דיפונים בצבע שונה ולעומת הקומבו שקיבל הגה בעיצוב אופל, זה של הסיטי זהה לגמרי להגה של סיטרואן.

טויוטה סיטי

תא הנוסעים

הכניסה למושב הנהג נוחה, וקל למצוא תנוחת נהיגה נכונה בזכות טווח כוונון רחב והגה שמתכוונן לגובה ולעומק.

המושבים קשים יחסית, אבל במידה נכונה, והם נותרו נוחים גם בנסיעה ארוכה. המרווח ליושבים מלפנים נהדר, רק שבמסחרית אוטומטית כשיד ימין נותרת חסרת תעסוקה בעיקר בנסיעות ארוכות, הורגש חסרונה של משענת יד מרכזית שאפשר להניח עליה את המרפק.

שדה הראיה לא מצטיין, בעיקר עקב קורות A עבות ומבט לאחור דרך רשת ההפרדה. אך לעומתו הנדסת האנוש טובה, קל להתאקלם לרכב ולהבין מה עושה כל כפתור בדיוק.

המרווח בשורה השנייה טוב. המושבים בחלוקה לשני שליש / שליש, אך הם מעוצבים כמושבים נפרדים. המרווח טוב, גם בזכות רצפה שטוחה והמושבים עצמם נוחים אך מעט זקופים.

טויוטה סיטי

ובאיזו רמת גימור של הסיטי כדאי לבחור? נעשה רגע סדר: לברלינגו, ממרום מעמדה, יש נכון לתחילת שנת 2021 לא פחות מ-8 גרסאות שונות שמורכבות משני אורכי מרכב, 5 או 7 מושבים, מנוע דיזל אחד עם הספקים של 100 או 130 כ"ס, תיבה ידנית או אוטומטית וטווח מחירים הנע בין 146,000 ל-170,000 שקלים.

את הקומבו בחרו לבדל ולשווק בגרסאות Life הסמי-משפחתיות כשהוא מאובזר היטב, מציע גם כאן שני אורכי מרכב, עם 5 או 7 מושבים ובנוסף למנוע הדיזל יש גרסת בנזין "פרייבטית" יותר.

טויוטה סיטי

את טויוטה סיטי לעומתן אפשר לבחור ברמת גימור אחת, המקבילה לברלינגו הבסיסית, והיא יחסית פשוטה. נמצא פה 2 חלונות חשמליים, בקרת שיוט רגילה, חיישני גשם ואורות, העברת הילוכים מגלגל ההגה ומערכת מולטימדיה 9" בהתקנה מקומית שכוללת גם ווייז. מדובר במערכת דומה לזו שמוצעת בקורולה, אך התפעול מהכפתורים שעל ההגה לא מסונכרן בדיוק וגם נמנעת כניסה להגדרות הרכב המורחבות ובין היתר להגדרת השפה, כך שנאלצנו להסתדר עם צרפתית במחשב הדרך...

תחום הבטיחות זהה ומציע בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, התרעת עייפות ומערכת זיהוי תמרורים.

להשוואה בין טויוטה סיטי, סיטרואן ברלינגו ואופל קומבו >>>

איכות החומרים פשוטה, כמקובל בסגמנט המסחריות, אך נציין שלמרות שלהגה אין ציפוי עור, הוא עדיין נעים לאחיזה. איכות ההרכבה טובה, פרט לאיזור המולטימדיה בו יד מקומית החליטה להתערב ובעקבותיה נשמעו קרקושים שונים.

טויוטה סיטי

נוחות נסיעה

יחסית למסחרית טויוטה סיטי מציגה נוחות טובה מאוד. כשהיא ריקה ממטען ונוסעים היא מעט קופצנית בחלקה האחורי.

בנסיעה בין-עירונית הנוחות טובה גם כן ובידוד הרעשים טוב גם הוא, בטח ביחס למסחריות אחרות כדוגמת רנו קנגו או ניסאן NV200.

טויוטה סיטי

מנוע ותיבת הילוכים

טויוטה סיטי מגיעה עם מנוע דיזל בלבד המוכר מדגמי פיג'ו-סיטרואן. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטרים המספק 130 כ"ס בצרפתיות, אך בסיטי המפרט הרשמי מדווח על 131 כ"ס. המומנט המירבי עומד על 30.6 ק"ג שזמינים מ-1,750 סל"ד.

נתון ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 11.1 שניות, אך בכל מה שקשור להתנהלות שגרתית המנוע מרגיש זריז, בעיקר בתנועה עירונית עם תגובת דוושת האצה טובה. גם בדרך מהירה אין בעיה לבצע עקיפות וללא צורך בתכנון מוקדם.

טויוטה סיטי

התפקוד היעיל של מנוע הדיזל מגיע (גם) בזכות שילוב עם תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים שפועלת בצורה חלקה. גם אותה אנחנו מכירים מדגמי פיג'ו-סיטרואן וכפי שנאמר רבות, השידוך למנועי הדיזל מתאים לה מאוד.

צריכת הדלק יכולה בקלות לעבור את נתון ה-WLTP המשולב שעומד על 16.9 ק"מ לליטר, תלוי כמובן באופי הנהיגה. בסיום ימי המבחן עמדה הצריכה על 16.6 ק"מ לליטר.

טויוטה סיטי

התנהגות כביש

התנהגות הכביש בטוחה, עם רכינת מרכב בולטת במידה ותגיעו קצת מהר מידי לעיקול כלשהו. ההגה רך וקל ומה שמסייע לסיטי בתמרון העירוני המצוין וכמובן אל תצפו ממנו לגדולות בתחום הדינאמי. לא לשם כך התכנסנו.

טויוטה סיטי

העמסה

תא המטען בנפח 597 ליטרים, שימושיים מאוד, והנפח מגיע עד ל-983 ליטרים במדידה עד גובה התקרה. לתא המטען מספר תאים ורצועות גומי, ואפילו מפתח ייעודי שנתפס אל רשת ההפרדה למקרה ותצטרכו לפרק אותה לטובת העמסת ציוד נוסף.

יחד עם זאת, תוכלו להעמיס 904 ק"ג של אנשים וציוד, וזה בהחלט נתון מבורך, כשכושר הגרירה עומד על 750 ק"ג ועד טון אחד לנגרר עם בלמים.

טויוטה סיטי

נוסף לכך בקבינה ישנם שפע תאי אחסון. נתחיל מתא כפפות עליון ותחתון, עוד תא פתוח ביניהם, תא מאחורי המולטימדיה ותא נוסף מתחתיה ולצידו תא למטבעות ועוד שני תאים קטנים (שמיועדים לבלם היד החשמלי ולמערכת" גריפ קונטרול), עוד תא מתחת לבלם היד, 2 מחזיקי כוסות ותא נוסף לפניהם. רגע, זה לא הכל - יש גם תא עליון מעל לוח המחוונים, ושני מחזיקי כוסות נוספים ממש מעל פתחי המיזוג, וכמובן תאים נוספים בדלתות ותא עליון ענק בתקרה.

טויוטה סיטי

סיכום

טויוטה סיטי הגיעה לישראל במטרה ברורה: ליהנות מנתח כלשהו מהעוגה שנשלטת מעל עשרים שנה על ידי סיטרואן ברלינגו - כשהשם של הטנדרון הצרפתי הפך כמעט גנרי, כמו "במבה", "פלאפון" או "פריג'ידר" לותיקים שבינינו.

טויוטה סיטי מציעה בדיוק את אותן מעלות של הברלינגו בדור השלישי שלה – היא נהנית מיחידת הנעה מוצלחת, נוחות נסיעה טובה ושימושיות הן כרכב עבודה והן כרכב למשפחה. גם לסיטי אותם חסרונות בדמות שדה ראיה לא מושלם, כשאליו מצטרפות התקנות מקומיות שפוגמות בחוויה ומחיר רכישה כחדש שגבוה בכמה אלפים (נכון ליום ביצוע המבחן) מזה של הברלינגו המקבילה.

את ההצלחה תוכל להשיג היבואנית בזכות שם המותג החזק, רשת הסוכנים היעילה וקהל לקוחות נאמן שאולי יעדיף לשלם עוד קצת כדי לקבל את הברלינגו שלו עם סמל טויוטה מלפנים.

לצפייה בכל דגמי טויוטה בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה