דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה לנד קרוזר (2021) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

באולמות התצוגה בישראל תוכלו למצוא כיום רק שני רכבים שנמצאים איתנו כבר עשור שלישי, ללא שינויים מהותיים. טוב, המונח "עשור שלישי" אולי קצת בומבסטי, כי שניהם הושקו בשנים 2007-2009, אבל גם בלי תארים מרחיקי לכת - חייבים להודות שפיאט 500 וטויוטה לנדקרוזר הם רכבים ותיקים בצורה יוצאת דופן.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה לנד קרוזר


טויוטה לנד קרוזר (ארוך), דיזל 2.8 ליטרים, אוט' 6 הילוכים, 204 כ"ס, מ-329,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

יכולת שטח

ביצועי מנוע

מרווח ושימושיות

בידוד רעשים

נוחות נסיעה

  תמרון עירוני

טויוטה לנד קרוזר

אבל בעוד ה-500 הקטנה מסיימת את היחידות האחרונות שלה לקראת הגעת הדור החדש והחשמלי בחודשים הקרובים, טויוטה לנדקרוזר לא מגלה שום סימנים של עייפות. להיפך: בימים אלו הוא מתחיל להימכר לאחר שעבר מתיחת פנים נוספת, שלישית במספר, וקצב המכירות לא נרגע. כבר הרבה שנים שבטויוטה רגילים למסור לנדקרוזרים במספר ארבע-ספרתי, ונראה שגם השנה - למרות התחרות הצפופה בקטגוריית ה"פנאי לא יוקרתי מעל 300 אלף שקל" - מקומו של הלנדקרוזר בפסגה כמעט מובטח. אז מה בכל זאת השתנה?

עיצוב

המראה של הלנדקרוזר לא השתנה מאז מתיחת הפנים הקודמת שבוצעה ב-2018. מלפנים החזית קשוחה ומזוהה מאוד עם הדגם, הגריל אנכי ומכסה המנוע גבוה ומאורך. על השבכה הקדמית יש פסים מחורצים שקצת מזכירים דגמים של ג'יפ, מאחור הפנסים גבוהים ומושחרים קמעה ואילו בעין מאוד חדה ניתן איכשהו לזהות שינוי זניח בעיצוב הפגוש האחורי. יודעים מה? גם בזה אנחנו לא משוכנעים.  זה אותו לנדקרוזר, לטוב ולרע.

טויוטה לנד קרוזר

גם תא הנוסעים לא השתנה, למעט החלפת מסך המולטימדיה (על כך נרחיב בהמשך). המראה מיושן אך גם מסוקס, עם ידיות וכפתורים גדולים שניתן להפעיל גם בידיים בוציות ומחוספסות. איכות ההרכבה גבוהה מאוד, ואילו הצבעים הבהירים של רכב המבחן משפרים מעט את תחושת האיכות. ועדיין, הפער בין תא הנוסעים של הלנדקרוזר לבין תאי הנוסעים שאפשר לקבל בדגמים מקבילים שלא מיועדים לנסיעת שטח (למשל פורד אקספלורר, יונדאי פאליסייד או סובארו איוולטיס) הוא פשוט עצום.

טויוטה לנד קרוזר

תא הנוסעים

אז מולטימדיה תחילה, מכיוון שזהו השינוי המשמעותי יותר שקרה במסגרת העדכון הנוכחי. דגמי הלנדקרוזר מציעים מעתה מסך חדש, שמזכיר את המסכים של דגמי טויוטה הצעירים יותר ומגיע בגדלים של 7 או 9 אינץ', בהתאם לגרסה. אנחנו נהגנו ב"לימיטד" עם המסך הגדול יותר, שמציע קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי שימושית אך סובל מרזולוציה נמוכה למדי.

טויוטה לנד קרוזר

מלבד זאת, רשימת האבזור כאן מכובדת - ובהתחשב במחיר של 410,000 שקלים, כדאי מאוד שהיא תהיה כזו. המושבים עוטי עור ומציעים כוונון חשמלי, חימום ואוורור; יש כמובן גם כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, מיזוג נפרד לחלק האחורי של הרכב, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס ואפילו הגה עם כוונון חשמלי.

מפרט אביזרי הבטיחות השתדרג גם הוא במסגרת מתיחת הפנים, כאשר המערכות האקטיביות מוצעות מעתה לא רק בגרסאות ה"לימיטד" וה"סהרה" הבכירות, אלא גם ב"סלקט" וב"לקצ'רי". ה-TS הבסיסית של ציי הרכב עדיין משווקת עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

טויוטה לנד קרוזר

המפרט כולל מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטיה מנתיב עם היגוי אקטיבי שמבוסס על בלימת הגלגל הסוטה ולא באמת מצליח לסייע בשמירת הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ומערכת זיהוי תמרורים. המערכות להתרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור שהצטרפו במתיחת הפנים לא הגיעו למפרט הישראלי, וחבל שכך. ברכב עם מימדים גדולים שכאלו המערכות האלו היו יכולות לעזור.

טויוטה לנד קרוזר

ובכלל, המפרט של הלנדקרוזר אמנם עשיר, אבל ברכבים מודרניים ממנו אפשר גם למצוא פריטים מתקדמים יותר כמו טעינה אלחוטית לסלולארי, מצלמת "מבט על" או לוח מחוונים דיגיטלי, למשל. סימני הגיל ניכרים גם פה.

מהבחינה הפרקטית אין כמעט טענות. מושב הנהג גבוה מאוד ונשקף ממנו שדה ראיה מצוין. היינו שמחים לבסיס מושב ארוך יותר, אבל מילא. סביב הנהג פזורים תאי אחסון רבים ושימושיים. גם המושב האחורי מרווח באופן יוצא מן הכלל, אך השורה השלישית צפופה, אך מציעה פתחי מיזוג נפרדים.

טויוטה לנד קרוזר

כאשר כל המושבים בשימוש נותר תא מטען קטן מאוד, אך קיפול שלהם מייצר נפח הטענה משמעותי. דלת תא המטען הכבדה נפתחת הצידה ולא כלפי מעלה, מה שעלול להיות מסובך במקומות חניה צפופים.

טויוטה לנד קרוזר

נוחות נסיעה

בסביבה העירונית לא פשוט לתמרן עם הלנדקרוזר הארוך. למרות הראות הטובה, המימדים העצומים מקשים על מציאת חניה ועל כניסה לסמטאות צרות. ההגה הכבד ודאי לא מסייע.

נוחות הנסיעה לכשעצמה טובה, כאשר מרבית שיבושי הכביש נבלעים היטב מתחת לגלגלים הגדולים. על פסי האטה מורגשת תזוזה של הרכב, ובכלל - שלדת הסולם מייצרת רכינה משמעותית לצדדים, לפנים ולאחור, בכל האטה, האצה או פניה. כך קורה גם מחוץ לעיר - הנסיעה נוחה על כבישים ישרים, אך מורגשות טלטלות בשינוי של הקצב או בעיקולים. בידוד הרעשים לא מוצלח במיוחד, אם כי נדמה שפעולת המנוע מעט יותר מעודנת מבעבר.

טויוטה לנד קרוזר

מנוע ותיבת הילוכים

על הנייר, השיפור בביצועים משמעותי למדי: ההספק עלה מ-177 ל-204 כוחות סוס והוא מושג ב-3,000 סל"ד, שהם 400 סל"ד מוקדם יותר מבעבר. המומנט עלה ב-5.1 קג"מ ל-51 קג"מ בסך הכל, והתאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה כמעט ב-3 שניות, מ-12.7 ל-9.9 שניות.

בפועל, קשה לומר שמורגש שיפור אמיתי ביכולות של הלנדקרוזר על הכביש. התאוצות עדיין איטיות משהו, ההשתלבות בכבישים מהירים דורשת סבלנות מסוימת ועקיפות מתבצעות בעצלתיים. חלק מהאשמה נטיל על תיבת 6 ההילוכים האוטומטית שמגיבה באיטיות מסוימת, אך בכל מקרה מדובר בביצועים חלשים, יחסית למתחרים (ככל שישנם כאלו) ובכלל ביחס למצופה.

טויוטה לנד קרוזר

כאמור, המנוע מעודן מבעבר ופעולתו מרגישה חלקה ומאוזנת, אך מבחני התאוצות שערכנו - גם מול השעון וגם בתחושות על הכביש - לא מבשרים על שיפור מהותי. נציין כי בנהיגת שטח טכנית לא הורגש מחסור בכוח.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 8.6 ק"מ לליטר, בתוואי שרובו היה בין עירוני אך כלל גם נסיעת שטח.

טויוטה לנד קרוזר

התנהגות כביש

גם כאן אין שינוי מהותי, וזה בסדר גמור. הלנדקרוזר אוחז את הכביש היטב ומשרה תחושת בטחון רוב הזמן, אך הוא כמובן פחות "מהודק" ומחובר לנהג בהשוואה לרכבי פנאי שמיועדים לנסיעה בכביש. הרכינה כאמור בולטת, ההיגוי מעורפל משהו ובכבישים מפותלים או חלקלקים נדרשת מידה מסוימת של זהירות.

טויוטה לנד קרוזר

שטח

מחוץ לאספלט הלנדקרוזר מגלה את יכולותיו המפורסמות. הוא מגהץ שבילים בנוחות רבה, ומאפשר נסיעה מהירה ונינוחה גם בדרכים מחורצות. ההנעה הכפולה מורידה את הכוח ביעילות לארבעת הגלגלים, נעזרת בבקרת משיכה יעילה אשר מחלקת את הכוח לגלגלים האוחזים. פגשנו בקרות משיכה זריזות יותר, אבל הלנדקרוזר לא ממש צריך מערכות אלקטרוניות מתוחכמות: באמצעות מהלך המתלה האדיר, בעיקר מאחור, הוא מצליח להשיג אחיזה גם במקומות מאתגרים בהם עלולים רכבי שטח אחרים לגרום כאבי ראש ולהסתבך בהצלבות.

טויוטה לנד קרוזר

הילוך הכוח מקל מאוד על הטיפוס ובקרת הגלישה במדרון מתפקדת נהדר. נעילת דיפרנציאל מרכזית היא בונוס לא רע, אך בולטת בהיעדרה הנעילה האחורית.

טויוטה לנד קרוזר

סיכום

בשנה האחרונה הגיעו לישראל כמה רכבי פנאי גדולים שלוטשים עיניים אל נתח השוק המכובד של טויוטה לנדקרוזר: פורד אקספלורר, יונדאי פאליסייד, סובארו איוולטיס ואפילו המתחרה מבית - טויוטה היילנדר. כל אחד מהם יעניק איכות חיים גבוהה בהרבה מזו של הלנדקרוזר ככל שזה נוגע לנסיעה בכביש, והשיפור ביחידת ההנעה של האחרון לא באמת משנה את תמונת המצב הזו. אם אתם מתכננים לקנות לנדקרוזר ולא מעוניינים לרדת איתו לשטח - כדאי שתחשבו שוב ותחפשו אופציה מתאימה יותר.

אבל אם אתם מאלו שאוהבים לטייל בשטח, לא תמצאו כמעט רכבים טובים ממנו. ג'יפ רנגלר מצוין בשטח אבל עוד פחות איכותי על הכביש ולא מציע 7 מושבים, הדיפנדר החדש של לנדרובר יקר משמעותית ואילו סאנגיונג רקסטון טוב בשטח, אבל הלנדקרוזר טוב ממנו משמעותית. בגילו המתקדם, ועם שינויים מינוריים בלבד, מצליח טויוטה לנדקרוזר לשמור על מעמדו הבלתי מעורער כחבילה יוצאת מן הכלל עבור המשפחה המטיילת.

לצפייה בכל דגמי טויוטה בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה