דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה יאריס קרוס (1.5 בנזין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

טויוטה יאריס קרוס הגיע לישראל לפני חודשים ספורים, והפך מיד לאחת ההבטחות הגדולות של סגמנט רכבי הפנאי הקטנים. ככה זה כשיש לך שני מרכיבים חשובים כל כך: הנעה היברידית ולוגו של טויוטה על הגריל הקדמי.

אבל בעוד היאריס קרוס ההיברידי נמכר במחירי כניסה של 135,000 שקלים ופונה לפלח העליון של הקטגוריה, גרסת הבנזין מוצעת במחיר התחלתי של 120,000 שקלים ומכוונת לפלח הזול יותר - היכן שנמצאים מתחרים כמו יונדאי וניו, סיאט ארונה וקיה סטוניק. אז איך מתפקדת הגרסה הזו?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה יאריס קרוס


טויוטה יאריס קרוס, 1.5 בנזין, 125 כ"ס, מ-119,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

ביצועים

מרווח מאחור

צריכת דלק

בידוד רעשים

בטיחות

  אבזור בגרסאות הכניסה

טויוטה יאריס קרוס

עיצוב

מבחינה חיצונית אין הבדלים גדולים בין גרסאות ההנעה השונות של היאריס קרוס. אמנם אין כאן אפשרות לצביעה דו גוונית כמו בהיברידית הבכירה, אך הפרופורציות נאות, ג'יפוניות במובהק, ולמעט חזית מעט חריגה - אפשר לומר שהקווים כאן נאים ביותר. והיו אפילו עוברים ושבים שהתבלבלו בינו ובין הראב 4.

בגרסת הכניסה ("סול") יש בכל זאת כמה פערים ברמת העיצוב, למשל השימוש בחישוקי פלדה עם צלחות פלסטיק, היעדרם של חלונות כהים ופנסי ערפל, אך ה"סקיי" הבכירה בה נהגנו משלימה את מרבית החוסרים. 

טויוטה יאריס קרוס

המראה מבפנים מודרני גם כן עם שתי קומות לדשבורד, מסך צף ועיצוב ייחודי לידיות הדלתות. לוח המחוונים פחות ייחודי מזה של היאריס הרגילה בגרסאות הבכירות, ולמרות שהוא דיגיטלי ברובו - הוא מעט עמוס. איכות החומרים בסיסית, וזה עניין מקובל בקטגוריה - אבל גם כאן פגשנו בכיסויי פלסטיק של "הכנה לכפתור" במקומות רבים ברכב.

טויוטה יאריס קרוס

תא הנוסעים

תנוחת הישיבה גבוהה למדי. המושבים עצמם נוחים, אם כי התמיכה לא מצטיינת. הראות החוצה מצוינת וקל להגיע לתנוחת ישיבה מדויקת. הגג הפנוראמי של הגרסה הנבחנת לא פגע כמעט במרווח לראש.

תאי אחסון לא חסר כאן, בניגוד אפילו לקורולה: יש תאים גדולים יחסית בדלתות, מתחת למסך המולטימדיה יש תא שימושי לסמארטפון ועוד יותר למטה ישנו תא מרכזי גדול. במשענת היד המרכזית ישנו תא קטן מאוד ומתחתיה יש צמד מחזיקי כוסות.

טויוטה יאריס קרוס

ב-120,000 שקלים, נכון לדצמבר 2021, מקבלים את גרסת ה"סול" עם מפרט בסיסי מאוד שכולל אמנם מולטימדיה מצוינת, עם קישוריות סלולאר, תמיכה בעברית והפעלה נוחה מאוד, אבל המפתח הוא מכאני, כך גם לגבי מערכת המיזוג (בכל גרסאות הבנזין) ומניין הרמקולים עומד על ארבעה בלבד. נציין לטובה את בלם היד החשמלי.

טויוטה יאריס קרוס

גרסת הביניים "אורבן" מוסיפה למפרט צמד רמקולים נוסף, חישוקים קלים, מראות בקיפול חשמלי ושמשות כהות מאחור; ה"סקיי" כוללת גם כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה כחלחלה ואת גג השמש הפנוראמי - אך הכיסוי שלו דק ונפתח ידנית בצורה מסורבלת לשני חלקים - כך שממושב הנהג לא ניתן לסגור את חלקו האחורי של הגג.

מפרט הבטיחות עשיר בכל הגרסאות וכולל 8 כריות אוויר (בהן צמד כריות מרכזיות בין הנוסעים מלפנים), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, שמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבי, זיהוי תמרורים ואורות גבוהים אוטומטיים.

טויוטה יאריס קרוס

המושב האחורי לא מבריק. הדלתות קטנות כך שקשה יחסית להיכנס ולצאת; בפנים המרווח לרגליים סביר בלבד, המרווח לראש טוב אך נפגע במעט בשל הגג הפנוראמי, רוחב המושב יאפשר רק לשניים להתמקם כאן במרווח ראוי. פתחי מיזוג או שקעי טעינה חסרים אף הם.

תא המטען מציע נפח מרשים של 400 ליטרים והגישה אליו נוחה, אך אין כאן מדף לחלוקת הגובה וגם לא גלגל חלופי.

טויוטה יאריס קרוס

נוחות נסיעה

בתוך העיר התמרון קל ונוח, בשל המימדים הקטנים והראות המצוינת. הנוחות עצמה לא רעה ביחס לג'יפונים קטנים מהקטגוריה: ספיגת השיבושים הקטנים טובה, אך פסי האטה ושברים גדולים מעבירים בכל זאת זעזוע מסוים לנוסעים.

טויוטה יאריס קרוס

מחוץ לעיר הנוחות נותרת טובה באופן יחסי, אך על כבישים גליים ישנה קופצנות מסוימת. בידוד הרעשים גם כאן לא מוצלח: יש הרבה מאוד רעשי כביש החודרים מכיוון בתי הגלגלים, המדף הדקיק של תא המטען לא מצליח לבודד את הצלילים וגם רעשי המנוע נוכחים כמעט תמיד.

טויוטה יאריס קרוס

מנוע ותיבת הילוכים

גרסת הבנזין של טויוטה יאריס קרוס מוצעת עם מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק של 125 כ"ס ומומנט של 15.6 קג"מ. מדובר בנתונים עדיפים עלו אלו של הגרסה ההיברידית, אך התאוצה הרשמית ל-100 קמ"ש בכל זאת איטית כאן במעט, אולי בגלל זמינות הכוח העדיפה של המנוע החשמלי.

טויוטה יאריס קרוס

כך או אחרת, מדובר ביחידת הנעה מוצלחת. בעיר היא זריזה מאוד בין הרמזורים, מאיצה ומזנקת בקלילות ועושה הכל באופן חלק לחלוטין, הודות לתיבה הרציפה. הביצועים נותרים טובים מאוד גם כאשר הקצב עולה - בעיקר ביציאה מהמקום. במהירויות הגבוהות יותר מורגש לעיתים מחסור בכוח.

טויוטה יאריס קרוס

למנוע צליל מחוספס שאופייני למנועי 3 צילינדרים. אנחנו אהבנו, אבל יהיו כאלה שיעדיפו עבודה שקטה יותר. תיבת ההילוכים הרציפה מרעישה בצורה פחות חיננית, אך במפתיע יש לה מנופי שליטה מאחורי ההגה.

טויוטה יאריס קרוס

והיא אמנם לא היברידית, אבל עדיין חסכונית מאוד: בנסיעה בין עירונית מתונה מדדנו צריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר. אחרי הקטע המאומץ של המבחן ירד הנתון ל-12.6 ק"מ לליטר.

טויוטה יאריס קרוס

התנהגות כביש

כמו היאריס הרגילה, גם גרסת הקרוס המוגבהת מפתיעה עם התנהגות כביש קלילה ומהנה. יש כאן שלדה מצוינת שמאפשרת לה להיכנס במהירות ובצייתנות לעיקולים, כאשר הגבהת מרכז הכובד של הקרוס לא קילקלה את האופי הייחודי הזה. בצד החסרונות נציין את ההיגוי שמעביר תחושות מעט מעורפלות, אך הבלמים כאן טובים יותר מאשר אלו של הקרוס ההיברידית.

טויוטה יאריס קרוס

סיכום

טויוטה יאריס קרוס מצליחה להצדיק את קיומה של גרסת הבנזין. היא אמנם לא מצטיינת בחסכנות מופלגת כמו אחותה ההיברידית, אך עדיין חסכונית מאוד לכשעצמה; יש לה מחירי כניסה נגישים בהרבה, הביצועים שלה טובים מאוד וביתר התחומים אין שוני מהותי בין השתיים. לשתיהן מראה חביב, כושר תמרון מצוין בעיר ורמת בטיחות גבוהה, אך מנגד שתיהן צפופות מאחור, רועשות לפרקים ולא מספיק מאובזרות בגרסאות הבסיס.

ואין ספק שהתחרות מול ג'יפונים בסיסיים יותר ברמת המחיר הזו תהיה קלה יותר ליאריס קרוס, לעומת התחרות המאתגרת שפוגשת את הגרסה ההיברידית היקרה.

לצפייה בכל דגמי טויוטה בישראל

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה