דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה היילקס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


מאז הושק טויוטה היילקס בשנת 1968, נמכרו כ-14 מיליון טנדרים מסוגו ברחבי העולם. לוחמים רבים בארצות המזרח משתמשים בו זה כמעט 50 שנה כרכב המדבריות האולטימטיבי, ורק לאחרונה נחשפנו לתמונות כאלו מצפון עיראק.

הדור השביעי (הנוכחי) של טויוטה היילקס הוצג בשנת 2005. בשנת 2008 הוא עבר מתיחת פנים משמעותית ראשונה, ואחת נוספת נעשתה בשלהי 2011. עדכון קל נוסף נעשה אשתקד. המוניטין המרשים של ההיילקס מחזיק בעצמו את המכירות, ואולי גם גרם לכך שהיבואן לא העמיד עד היום רכב הדגמה עבור לקוחות ועיתונאים. בימים אלו נפלה לידינו ההזדמנות לבחון את ההיילקס, ומיד שמנו עליו את היד ורצנו לבדוק: האמנם מדובר בטנדר-הקל הטוב בעולם?

טויוטה היילקס משווק כיום בישראל בשתי גרסאות, שתיהן עם קבינה כפולה, דהיינו 4 דלתות וחמישה מקומות ישיבה. הגרסה האחת ידנית עם מנוע 2.5 ליטר טורבו דיזל, והשניה ואוטומטית עם מנוע בנפח 3 ליטר טורבו דיזל ואבזור משופר ביחס לגרסה הידנית. לקחנו למבחן את הגרסה האוטומטית, ויצאנו לדרך.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה היילקס


טויוטה היילקס, מנוע 3.0 ליטר טורבו-דיזל, 171 כ"ס, 255,000 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור

ארגז רדוד

נוחות ונוכחות

מחיר

יכולת שטח

 

טויוטה היילקס

עיצוב

העיצוב החיצוני בהחלט נאה, לא שזה מאוד משנה ברכב שכזה. הטנדר משדר כוחנות משולבת עם רכות מסויימת. החישוקים הגדולים מאלומניום הנתונים בבתי גלגלים תפוחים מעט יוצרים גם צדודית יפה בהחלט. המראות מניקל עם פס האיתות הקבוע בהן תורמות לחזות העדכנית, שאכן נראית כזו ולא נופלת בפח המראה המצועצע של טנדרים אחרים.

תא הנוסעים

טויוטה היילקס מפגין איכות חומרים והרכבה מעולה, ובמהלך המבחן, אשר כלל גם כמעט 150 ק"מ של נהיגה בשטח תובעני, לא נשמעו רעשים או קרקושים (למעט קרקוש קטן וחשוד מידית ההילוכים – מן הסתם בר טיפול). תנוחת הישיבה טובה מאוד, רק חבל שהכסא לא מתכוונן לגובה, מה שעשוי להיות דרוש לנהגים נמוכים. ההגה (מצופה העור) בגודל ומשקל מצויינים, ומתכונן לעומק. מדרגות צד תכליתיות וידיות אחיזה פנימיות עושות את הכניסה והיציאה מהטנדר לנוחות מאוד.

החידוש בדור השביעי הוא שההיילקס מאובזר לא רע. האבזור בגרסה האוטומטית כולל בקרת שיוט, מראות צד מתקפלות חשמלית, 2 שקעי כוח, 6 כריות אויר, מסך מולטימדיה הכולל גם דיבורית בלוטות', מצלמת רוורס יעילה והכנה למערכת ניווט. מערכת השמע נשלטת גם מגלגל ההגה, מתחתיה חיבורי USB ו-AUX, מערכת בקרת אקלים ותצוגת מחשב דרך מעליה. הכל פונקציונלי ויעיל, נוח ונגיש – הנדסת אנוש מצויינת אך בסיסית (למעט המיקום המוזר של טויוטה למוט בקרת השיוט).
.
המושבים הקדמיים מרווחים ותומכים היטב (כולל בגב התחתון). המושב מעט קצר מדי (הפעם זה יתרון למאותגרי הגובה). השורה השניה, אשר היתה צינוק בדורות הקודמים, בהחלט סבירה (אך לא הייתי משתוקק לבלות שם שעות ארוכות). היא מרווחת גם במותנים, גם בכתפיים וגם בראש וניתן להושיב בה שלושה מבוגרים. בסיס הגלגלים הגדול ניכר בהחלט ו-3 נוסעים על ציודם הרב נכנסו בקלות (שניים מאחור ואחת מקדימה) והרגישו מאוד בנוח.

טויוטה היילקס
תא הנוסעים של טויוטה היילקס / צילום: טויוטה

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה הפתיעה מאוד לטובה. ג'יפולגים וטנדרואידים ותיקים התלוננו בדור השישי על "חילול הקודש", עת שולבו בהיילקס מתלים קדמיים מודרנים (עצמות עצה כפולות), אך אלו בהחלט השיגו את מטרתם – בסך הכל נוח לנסוע בטנדר. שקט בפנים, באופן יחסי כמובן. רעשי כביש, מנוע ורוח נשמעים אך לא באופן מטריד. בהחלט טוב מאוד בקטגוריה.

גולת הכותרת היא הנוחות בשטחים טכניים. ההילוקס פשוט גומע מהמורות, חריצים, סלעים כאילו הם שבילים סלולים. מרווח הגחון העצום (כמעט 32 ס"מ) יחד עם המתלים המשובחים עושים כל נהג טירון למומחה בנהיגת שטח, אבל עוד נגיע לשם.

טויוטה היילקס

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הדיזל שקט יחסית וחזק מאוד, בזכות המומנט הדשן. זמינות הכוח מצויינת, כאשר בשום שלב אין הרגשה של מחסור בכוח. התאוצה ההתחלתית טובה מאוד (12 שניות ל-100 קמ"ש) והאצות הביניים מעולות. עליות נגמעות ללא כל מאמץ. תיבת ההילוכים האוטומטית בת 5 הילוכים מתפקדת היטב בכל תנאי הדרך. הילוך הכח בשילוב עם קיבוע בהילוך נמוך מאפשר גלישת מדרונות תלולים במיוחד ללא שימוש במעצורים.

צריכת הדלק טובה. בשיוט נינוח ניתן להגיע ל-12 ק"מ מרשימים לכל ליטר. במבחן שכלל 500 ק"מ של שבילים, המון שטח טכני, נהיגה עירונית, נהיגה הררית ונהיגה נמרצת בכבישים מהירים, הטנדר גמע ליטר של סולר בכל כ-8.5 ק"מ. ממש לא רע.

התנהגות כביש

זהו טנדר ולא ג'יפ אופנתי, אך הוא בהחלט נעים בכביש. למרות גובהו אין תחושה של מרכז כובד גבוה מדי הפוגע בבטיחות. אחיזת הכביש בהחלט מספקת. ההגה מוליך את הרכב המגודל בדיוק לאן שמפנים אותו וניתן אפילו לחוש בשמץ של תחושה ותגובתיות בריאים.

טויוטה היילקס

יכולת שטח

זו סביבת המחיה האמיתית של טויוטה היילקס. השטח הוא השטח שלו. מרווח גחון גבוה, מומנט דשן, תיבת הילוכים מצויינת והילוכי כח אימתניים עושים את נהיגת השטח בהיילקס לקצת משפילה עבור נהגים שחושבים שהם נהגי שטח טובים. ההיילקס פשוט עושה הכל לבד ובקלילות מדהימה.

גם מלמטה לא ממש חייבים מיגון, אם כי כדאי לשקול את חבילת המיגון קל המשקל שמוצעת כתוספת בתשלום. הפגוש האחורי, המועד לפורענות בשטח טכני, מוגן על ידי מגן מסיבי מקורי המותקן מתחתיו.

העמסה

5 אנשים נכנסים בפנים, והמון ציוד מאחור. הדלת של משטח המטען יכולה להנעל עם מפתח, אבל יכולה גם לשמש, כשהיא פתוחה, כמדף מאסיבי להעמסת ציוד. ארגז ההעמסה ארוך יותר משל המתחרים, כולל מיצובישי האנטר הארוך יחסית - אך הוא גם רדוד יותר.

טויוטה היילקס

סיכום

טויוטה היילקס מצדיק את המוניטין. הוא טנדר שטח-קל נעים וקשוח, שיקח אותך לכל מקום (כמעט) בנחישות ורגישות. המוניטין האגדי שלו עמד במבחן שלנו ונמצא מוצדק, ולגבי יכולת השרידות בתנאים קשים? מוזמנים לשאול את לוחמי דעא"ש, או לחפש את הסרטון של טופ גיר. החידוש שלו כיום הוא שלא חייבים לסבול בטנדר: האבזור, כמו גם נוחות המושבים והנוחות היחסית של הנהיגה, עושים את ההיילקס לבחירה ראויה, לכל מי שבאמת צריך טנדר ברמה גבוהה.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה