דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה היילנדר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


למה כל כך הרבה אנשים חולמים על אמריקה? אולי כי באמריקה, כך לפחות מבריק החלום, הדאגות פחותות - השפע מזמין את כולם להתאמץ ולהתחלק בו, החופש והשוויון חרוטים במגילת העצמאות והקניונים, הסופרמרקטים והאאוטלטים ענקיים וכך גם בתי הכפר וכלי הרכב. הקרוסאוברים האמריקאים מייצגים את השפע והפינוקים של היבשת החדשה - הם גדולים מבחוץ ומרווחים מבפנים, רכים ומפנקים ומשמשים גם לסיפוק התדמית הנכונה בשכונה או בעבודה, וגם לקחת את הילדים וחבריהם מבית הספר לקניון ומהבית לטיול סוף השבוע הממושך.

כל יצרן שמעוניין לפנות ללב האמריקאי מציע גרסה כזו או אחרת של קרוסאובר - מי מספק מעט יותר יכולת שטח ומי פחות, מי מכוון יותר לעיצוב ותדמית מצ'ואיסטים ומי פונה לבעלי משפחה שאינם מבקשים להתבלט. על ליבו של חובב הקרוסאוברים האמריקאי מתמודדים כלי רכב דוגמת פורד אקספלורר ושברולט טראוורס, יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו, הונדה פיילוט, מאזדה CX-9 ואחרים. טויוטה היילנדר הוא המתמודד של יצרן הרכב הגדול בעולם. אופן ההתמודדות - שמונה מושבים, עיצוב מודרני, מנוע גדול והבטחה להתאים לשימוש משפחתי. לישראל לא מגיע ההיילנדר דרך היבואן הרשמי, יוניון מוטורס, אלא באמצעות מערך היבוא המקביל של קבוצת אלבר יבוא מקביל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה היילנדר


טויוטה היילנדר, בנזין 2.7 ליטר, אוט', 185 כ"ס, החל מ-279,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות

כוח מנוע ביחס למתחרים

קוטר סיבוב

מרחב בשורה השלישית

עיצוב חוץ ופנים

אבזור


טויוטה היילנדר

עיצוב

יש אלמנטים מצ'ואיסטיים מסוימים בעיצובו של טויוטה היילנדר - קו החלונות הגבוה, הפנסים האחוריים העבים ופנסי החזית המחודדים. ובכל זאת, הקו הכללי של הקרוסאובר היפנו-אמריקאי הזה הרבה יותר מעודן ורגוע ביחס למתחריו. הוא מודרני ביותר ונעים מאוד לעין. התחושה ברחוב היא כי הוא לא דורסני כמו כמה ממתחריו.

גם בתוך תא הנוסעים הקו המודרני-נעים ממשיך. חסרה קצת הייטקיסטיות עתידנית שמופיעה לעתים בקבוצה הזו, אבל האווירה אלגנטית מאוד, רכה וידידותית. הממדים הגדולים מורגשים היטב אבל הנהג אינו מרגיש קטן וזר בתוך הקוקפיט.

טויוטה היילנדר

תא הנוסעים

טויוטה היילנדר מגיע בשלב זה לישראל בגרסת אבזור אחת - LE. הגרסה הזו כוללת כמה אביזרים יעילים, כמו מערכת קול עם מסך מגע ששולטת היטב בסמארטפון דרך מגוון חיבורים חוטיים ואלחוטיים ושליטה מההגה, בקרת שיוט ומערכת מוביל איי בטיחותית. מצד שני, לעתים התחושה היא שלמרות שמדובר בכלי רכב שמגרד את קו 300 אלף השקלים, חסרים כמה אביזרים מקובלים, כמו כיוון חשמלי למושבים, מערכת בקרת אקלים או מראה מרכזית נגד סינוור. היינו שמחים למצוא גם בקרת שיוט מסתגלת, או לפחות מערכת לבלימה אוטונומית.

גם הממדים של הרכב מעט שונים מהמתחרים - הוא קצר משמעותית מהאקספלורר והטראוורס - באורך הכללי ובבסיס הגלגלים, וגם נמוך וצר מהם משמעותית. מצד שני, הוא גדול יותר מיונדאי סנטה פה (בארה"ב הוא מתחרה בגרסה הארוכה של הקוריאני הגדול) וגם מפורד אדג', שגם מציע רק שתי שורות מושבים. המרחב בתא הנוסעים קרוב לזה של המתחרים הקטנים יותר: הנהג והנוסע נהנים ממרחב אדיר - מושבים גדולים ונוחים, תנוחת נהיגה טובה ותאים גדולים ומגוונים להניח כל מה שצריך.

טויוטה היילנדר

בשורת המושבים האמצעית המצב מצוין - אבל לשני מבוגרים ולא לשלושה. השניים האלה יזכו למרחב מעולה - לברכיים, לראש וגם לכתפיים. אלו יזכו גם לפתחי מיזוג עם שליטה חלקית על פעולתו, וגם לכמה תאי אחסון שימושיים. היושב באמצע - אם אינו חגור למושב בטיחות - יסבול ממושב נוקשה וממשענת גב שהודפת את הגוף קדימה. הגישה אל השורה הזו עוברת דרך דלתות שנפתחות החוצה (כמו במכוניות) ולא מוסטות הצידה (כמו ברוב המיניוואנים הגדולים).

שורת המושבים השלישית בטויוטה היילנדר מכילה באופן רשמי לא פחות משלושה מושבים, אבל הגישה לשם אינה מהנוחות, למרות אפשרויות קיפול מושבי השורה האמצעית, והמרחב מאחור בעייתי ביותר. מבוגרים בגודל ממוצע כבר לא ימצאו את מקומם מאחור ומאידך, מושבי בטיחות לחגירת ילדים אינם נגישים במיוחד מדלתות הצד. המשמעות היא ששלישיית מושבי השורה השלישית יתאימו בעיקר לילדים ברצועת הזמן שאחרי גיל מושבי הבטיחות, ולפני שהם הופכים לנערים מגודלים.

תא המטען אינו גדל ממדים, יחסית לכמה מהקרוסאוברים האמריקאים הענקיים, אבל הוא בנוי היטב, נגיש במידה טובה וגם נהנה מאפשרויות קיפול של מושבי שתי שורות המושבים האחוריות. היינו שמחים לקצת יותר ווי תלייה לשקיות סופרמרקט ותאי אחסון.

טויוטה היילנדר

נוחות נסיעה

המרכב הגדול של טויוטה היילנדר מספק שלווה נעימה בנסיעה. הבידוד מרעשי החוץ טוב מאוד וכך גם הבידוד מפני רעשי הכביש והמנוע. רעש הרוח נשמע רק ברוח חזקה במיוחד או במהירות תלת ספרתית. שיכוך המהמורות בסביבה העירונית מצוין באופן כללי, למעט מספר תלונות: יושבי הרכב מרגישים את פגמי הכביש הקטנים, גם אם הדבר אינו מטלטל מדי את המרכב ואת גוף הנוסעים. פסי האטה ושברים יעברו באופן מכובד ביותר, אם כי בורות עמוקים או פסי האטה תלולים מדי יעבירו חבטה לא נעימה לתוך תא הנוסעים.

בנהיגה בעיר קשה מעט לנווט את המרכב הגדול - לא מעט בשל חלונות הצד הגבוהים, הקורות האחוריות העבות וה"סיפון" הארוך מלפנים, שבשל העיצוב מסתיר מהנהג היטב את הקצה הרחוק ממנו. לעזרת הנהג עומדת מצלמת רוורס, אם כי נמליץ להתקין גם חיישני חניה צפצפניים. ובכל זאת, מצבו של הנהג בסביבה העירונית משתפר מאוד בזכות קוטר הסיבוב של המכונית, שמאפשר לה סיבובי פרסה בסביבות צפופות וביצועי חניה משופרים.

מחוץ לעיר רמת הנוחות משתפרת עוד יותר, המרכב מרוסן ומשכך היטב, מלבד תחושה קלה של הפגמים הקטנים בעיקר. אפשר בהחלט לשלב ידיים עם טויוטה היילנדר ולפצוח עמו בנסיעה משפחתית לאילת - ולא רק אם אתם גרים בסמיכות אליה. מבחינת נוחות הנסיעה, לולא ידענו שמדובר בטויוטה ועל פי התחושות בלבד, היינו עשויים לחשוב שמדובר במותג יוקרה.

טויוטה היילנדר

מנוע ותיבת הילוכים

לעומת מנועי V6 גדולים שמוצעים עם רכבי הקרוסאובר האמריקאים, ואפילו לעומת החלופות הקוריאניות, טויוטה היילנדר מציע בישראל מערכת הנעה צנועה באופן יחסי. מדובר במנוע בנזין בנפח של 2.7 ליטר (4 בוכנות), שמייצר 185 כ"ס. ההספק הזה מכובד, אבל הוא צריך להזיז מרכב גדול וכבד - שמשקלו קרוב לשני טון (1,875 ק"ג). התוצאה בשטח טובה מהצפוי, אבל אינה עוצרת נשימה. להיילנדר אין שום בעיה לשמור על קצב התנועה ואף הרבה מעבר לכך, אבל הוא גם אינו מסעיר בהאצות חזקות ומרשימות בסדרי הגודל של המתחרים האמריקאים - בעיקר לא בהאצות ביניים. תיבת ההילוכים שפועלת לצידו היא אוטומטית בת שישה הילוכים, עם מצב ספורט שמושך את ההילוכים יותר לטובת ביצועים משופרים.

בנסיעת המבחן המשולבת שערכנו, עמדה צריכת הדלק המשולבת על סביבת ה-9-10 ק"מ לליטר, נתון לא רע, אם כי בתנאי נסיעה עירוניים או לוחצים יותר, צריכת הדלק היתה טובה פחות.

טויוטה היילנדר

התנהגות כביש

כפי שאפשר לתאר, פסקה כזו חייבת להיפתח בהצגת העובדה שקרוסאובר אמריקאי אינו מיועד לחוויות כביש סוערות שיתחרו במכוניות ספורט נמוכות וחזקות… ובכל זאת, יחסית לקרוסאובר מגודל, טויוטה היילנדר מתנהג באופן ראוי ביותר. אחיזת הכביש מצוינת, רכינות המרכב בעיקולים צנועות יחסית ואפשר להדהיר אותו במהירות ובבטחון. זאת, למעט העובדה שהיינו שמחים למערכת בלמים "נושכת" ונחושה יותר.

טויוטה היילנדר

סיכום

המותג "טויוטה" יקרוץ לרבים גם בלי לשמוע את פרטי המכונית שמצויה מאחורי הסמל המפורסם. במקרה של טויוטה היילנדר, גם לכלי הרכב עצמו ישנן לא מעט איכויות טובות. חסר לנו אבזור ברכב, לא חסר כוח אבל הוא היה פחות באופן מורגש מכמה מהמתחרים, וחסרו מרחב בשורה האחורית וקלות רבה יותר לחניה. יתרונותיו נמצאים בעיצוב נאה, מרחב מצוין לארבעה מבוגרים עם אפשרות הסעה לעוד כמה ילדים, צריכת דלק סבירה וגם רמת נוחות מצוינת.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה