דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו XC40 (מנוע 1.5 ליטר, T3) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


וולוו XC40 הגיע לעולם אחרי שני אחיו הגדולים, רכבי פנאי מוצלחים לכשעצמם - XC60 ו-XC90. ועדיין, למרות שהוא לא הביא חידוש יוצא דופן, משהו בעיצוב שלו, בתמחור ובאיכויות הכוללות שלו הפך את רכב הפנאי הקומפקטי לאחד הפופולריים בקטגוריה המאוד תחרותית בה הוא נמכר.

ל-XC40 יש מגוון יחידת הנעה שונות שהופכות אותו למאוד רלוונטי בעבור לקוחות מגוונים. יש גרסאות עם מנוע טורבו-בנזין, גרסאות פלאג-אין הייבריד וגרסאות עם הנעה 100% חשמלית.

בתחילת דרכו של הרכב בישראל הוא נמכר עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים, בהספקים של 190 כ"ס (T4) ו-247 כ"ס (T5), ובהמשך הגיעה ארצה גם גרסת טורבו בנזין חדשה ובסיסית יותר, עם מנוע קטן נפח (1.5 ליטרים) והספק צנוע יותר – 163 כוחות סוס (T3). בדרך כלל גרסאות כניסה חלשות לרכבי פנאי מציגות ביצועים פושרים, אבזור בסיסי ומחיר אטרקטיבי. האם גרסת ה-T3 שונה מהסטריאוטיפ?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו XC40

וולוו XC40, מנוע 1.5 טורבו-בנזין, 163 כ"ס, מ-228,900 שקלים
יתרונות חסרונות
אבזור צריכת דלק
נוחות נסיעה התנהגות כביש
עיצוב וסביבת הנהג כיול מתלים רך (מדי?)

וולוו XC40

עיצוב

אוי, כמה שה-XC40 יפה. הגרסה שהתייצבה למבחן היא ה-T3 ברמת הגימור Momentum Plus ומשמעות הדבר שהגג בצבע השונה זמין רק בתוספת מחיר. גם בלי התוספת הזאת ואפילו בצבע שחור כולו, רכב הפנאי של וולוו נראה נפלא. הפרופורציות מעניקות את הקשיחות המתבקשת, ושלל נגיעות קטנות מעניקות לו אפיל טכנולוגי ומתקדם. אהבנו בעבר, אוהבים גם כיום.

וולוו XC40

תא הנוסעים

גם מבפנים הוא נראה ומרגיש נפלא. העיצוב הנקי וצמד המסכים הגדולים (מולטימדיה ולוח מחוונים) מוסיפים לתחושת ההיי-טק. גימורי הכרום במקומות הנכונים, כפתורים ברורים וידית הילוכים קטנה מוסיפים לתא עוד נקודות. מסך המולטימדיה שהיה פלא בזמנו מתחיל להזדקן, האייקונים פחות מרשימים ב-2022 אך עדין מדובר באחד הרכבים היותר מודרניים שאפשר לשבת בהם. האיכות של החומרים טובה בדרך כלל ואיכות ההרכבה מעולה.

אנחנו נהגנו כאמור לרכב בגרסת הביניים. גרסה זו מציעה בין היתר בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד עם פונקציית Auto Hold, גג שמש פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית, תאורת אווירה, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס ועוד. ציוד הבטיחות מקיף מאוד עם בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, זיהוי רכבים בשטח מת וזיהוי תנועה חוצה מאחור. יש גם בלימה אוטונומית אך ללא זיהוי של רוכבי דו גלגלי.

וולוו XC40

עם עיצוב מינימליסטי ומיעוט כפתורים אפשר היה לצפות לתפעול מאתגר, ואכן המערכת לא מושלמת ולפעמים צריך לחפש אייקון במסך קצת יותר מדי זמן. אבל מי שינהג ברכב מספר פעמים ויעבור זמן למידה מסוים יתמודד בלי קושי ניכר עם המסכים השונים. רק לוח המחוונים הדיגיטלי מאכזב עם מעט מאוד מידע מוצג ועוד פחות דרכים לגוון את הצגת המידע.

וולוו XC40

המרווח בתא הנוסעים נדיב עם שפע של מקום לארבעה מבוגרים. מלפנים המושבים מאוד נוחים ושדה הראייה מוצלח. החרטום הזוויתי מקשה להבין איפה הרכב נגמר אבל יש חיישנים מלפנים שמסייעים. לציון החיובי מצטרפים גם הרבה תאי אחסון נוחים וגדולים.

וולוו XC40

מאחור, הדלת יכלה להיות גדולה יותר ואילו המושב מעט גבוה כך שילדים יצטרכו עזרה או כישורי טיפוס, אך המרווח כאמור מצוין עם שפע של מקום לרגליים, לראש ואפילו מושב מרכזי מספק לנוסע חמישי לנסיעות לא ארוכות מדי.

וולוו XC40

תא המטען נהנה ממבנה מרובע שהופך העמסה של ציוד לנוחה מאוד. יש רצפה עם גובה משתנה ואילו דלת התא חשמלית וניתן לפתוח אותה בהנפת רגל. יש גם ווים לשקיות, תאורה ונקודות עיגון.

וולוו XC40


נוחות נסיעה

הוולוו מציע כיול מתלים די רך שמאפשר לרכב לספוג ולספוג. ה-XC40 מסנן המון מהבליטות והמהמורות בכביש, אך יש פה כוכבית. מהמורות עמוקות או חדות מביאות את המתלה הלא ממש ארוך לסוף מהלכו ומעבירות חבטה לתוך הרכב. זה נדיר אך מתרחש.

מחוץ לעיר הנוחות מעולה ורכב הפנאי הופך את הנסיעה לרגועה מאוד. הרכות של הרכב מובילה למעט תנודות של הגוף במהירות גבוהה ועל גלים בכביש אך זה לא עניין מהותי. בידוד רעשי הכביש נפלא, עם מעט מאוד קולות שיחדרו את הבידוד המוצלח. במהירות גבוהה ישמעו מעט רעשי רוח ורעשי כביש יהדהדו פנימה רק כשהכביש רע מאוד.

וולוו XC40


מנוע ותיבת הילוכים

למנוע הטורבו בנזין של ה-XC40 בגרסה הזו יש 3 צילינדרים והמגדש מצליח להפיק פה 163 כוחות סוס מנפח של 1,500 סמ"ק. המומנט נדיב עם 27 קג"מ, ורצועת הכוח ארוכה: מ-1,500 סל"ד ועד 5,500 סל"ד.

וולוו XC40

יחידת ההנעה הקטנה מפתיעה עם גמישות טובה ונחישות כבר מתחתית הסל"ד. המנוע הקטן מושך את הרכב ללא כל בעיות והקצב מאפשר גם עקיפות בכבישים מפותלים ועליות תלולות ללא צורך בתכנון קפדני מדי. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית בעלת 8 הילוכים. ההילוכים לא ארוכים מדי ותורמים ליעילות של המנוע. לעיתים נדירות ההילוכים לא עוברים בצורה חלקה.

מרכב פנאי לא גדול עם מנוע די קטן ציפינו לצריכת דלק מעולה. בפועל, צריכת הדלק הייתה סבירה אך לא יותר. במתווה המאוד רגוע שלנו הצריכה עמדה על כ-11.3 ק"מ לליטר.

וולוו XC40


התנהגות כביש

הגרסאות השונות של ה-XC40 שאינן עונות לשם R-design מצוידות בשלדה סטנדרטית ופחות ספורטיבית. העניין מורגש מאוד כשמתחילים לדחוף את הג'יפון השוודי לסיבובים. האחיזה עצמה טובה רוב הזמן, אבל רכינת המרכב מורגשת. ההגה קל מאוד ודי מנותק וגם הבלמים לא הכי פרוגרסיביים ומעט רכים. בנסיעה מהירה, מפגש עם חיבורי כביש בולטים או מהמורות בכביש מהיר יכולות לגרום לו להרגיש מעט עצבני.

אבל מבחינת שאר המדדים מדובר ברכב מאוד צפוי, בטוח, אוחז ונעים לנסיעה, כזה שיעניק תחושה מצוינת של בטחון לנהג ולנוסעים.

וולוו XC40


סיכום

וולוו XC40 בגרסת ה-T3 מתגלה שוב כרכב פנאי מצוין. העיצוב מרשים גם שנים לאחר שנחשף, המרווח נדיב, האבזור שופע, נוחות הנסיעה טובה מאוד רוב הזמן ויחידת ההנעה טובה, גם אם לא מעולה.

גרסת ה-T3 מעלה שאלה מעניינת נוספת: מכיוון שצריכת הדלק שלה לא מצטיינת, יש סיכוי שעבור חלק מהלקוחות הגרסאות החשמליות או אפילו גרסאות הפלאג-אין יהיו זולות יותר בסופו של יום. עניין של נסועה שנתית, וכמובן זמינות של עמדת טעינה. נקודה למחשבה.

לדגמי וולוו בישראל - וולוו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רכב לא יפה של וולוו 
    אלי, 16-03-2022

    חבל יכלו להשקיע יותר בעיצוב של הרכב.

    סגור תגובה

  • 2. לגבי צריכת הדלק -למה ציפיתם לטובה יותר? 
    א, 20-03-2022

    לXC40 צריכה גבוהה מהממוצע מסוגו בוודאי במנועי T2/T3.
    הצריכה הרשמי היא 13.5 ק"מ לליטר לפי האתר שלכם. אז למה לצפות למשה עדיף על 11.5 קמ לליטר בפועל (הצריכה בפועל בדר"כ פחות טובה ב10-15% ממבחן WLTP וכ-30-35% ממבחן בתקן הקודם NEDC או מה שזה לא היה.
    הפיגו 3008 עם מנוע דומה חסכונית יותר במקצת , וגם רוב המתחרות האחרות. יונדאי טוסון צורכת אותו דבר אבל עם מנוע מעט חזק יותר (180 כ"ס). בנוסף הוולבו כבדה יותר בממוצע ב10% ממתחרותיה העממיות ואף יותר.
    וולבו משקיעים את משאביהם לטעמי בחשמלי . את הדיזל הם הפסיקו . הבנזין לא בעדיפות ראשונה. למרצדס/אאודי/במוו יחידות הנעה עדיפות וחסכוניות יותר בדר"כ בבנזין (ויש גם דיזל חסכוני יותר ב20-25% בנוסף לכך)

    סגור תגובה

  • 3. עבודה מהבית 
    צחי דבש, 09-10-2022

    דרוש/ה נציג/ת שירות לקוחות-לא מוקד!! ללא מכירות!!
    שכר-48 לשעה, א-ה 8-17 הגשת מועמדות במייל - workingnowonline12@gmail.com

    סגור תגובה

חזור למעלה