דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו V60 (פלאג-אין T8) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מכוניות סטיישן הן בדרך כלל לא הפייבוריטיות של הנהג הישראלי. אפילו בתקופת העדנה של הסטיישנים בתחילת העשור הקודם, היו אלה רק מכוניות משפחתיות עממיות שזכו לפופולאריות בציי הרכב. הנהג האירופאי, לעומת זאת, רוכש גם מכוניות יוקרה בתצורת סטיישן, ולכן ה-V60 מגיעה אלינו משבדיה, לעומת אחותה ה-S60 שמיוצרת בארה"ב.

בתקופה של שליטה כמעט מוחלטת של הג'יפונים, גם בקרב מכוניות היוקרה, מחליט באומץ יבואן וולוו להשיק כאן מכונית סטיישן. אולי דווקא הירידה הדרסטית בפופולאריות של מכוניות הסדאן תגביר את הרלוונטיות של מכוניות ייחודיות כמו וולוו V60? וגם אם לא, אז אולי פער מחיר של 35,000 שקלים לעומת ה-S60 המקבילה ישכנע את הלקוחות שיש כאן אופציה שכדאי לבדוק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו V60

וולוו V60, היברידי-נטען 2.0 ליטרים, אוט' 8 הילוכים, 390 כ"ס, 289,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

שימושיות

הנדסת אנוש

נוחות ותחושת יוקרה

מרווח רגליים לנוסע שלישי מאחור

יחידת הנעה

  התנהגות לא ספורטיבית

וולוו V60

עיצוב

כבר במפגש הראשוני שלנו עם ה-S60 התאהבנו בעיצוב של הרכב הזה. הוא מצליח להיות מרשים, יוקרתי ודינאמי ויחד עם זאת לא לנקר עיניים ולשמר את האופי הסולידי. לטעמנו, ה-V60 לוקחת את עיצוב הבסיס המוצלח של הסדאן עוד רמה אחת למעלה. הפרופיל הארוך וחלונות הצד הכהים שמסתיימים בחלון צר, יחד עם גג המשתפל לאחור, מייצרים תחושה של רכב בתנועה גם כשהוא במצב סטטי. בחלק האחורי נרשם שוני, כשצבירי הפנסים מטפסים מעלה אל כיוון הגג, וגם כאן המראה יוקרתי ודינאמי. במבט מלפנים אין הבדל של ממש ולא ניתן להבחין באיזה מהתצורות מדובר. 

תא הנוסעים כמובן זהה לגרסת האינסקריפשן של ה-S60, וזה בהחלט לטובתה. האווירה יוקרתית וייחודית, הצבעים הבהירים שולטים לצד חיפויים בשחור-פיאנו, ואלמנטים מתכתיים איכותיים למראה ולמגע מוסיפים גם הם לתחושה. איכות החומרים מעולה וכך גם רמת ההרכבה. גם לחלק מהמתחרים הגרמניים יש מה ללמוד מהשבדים בכל הקשור להגשת תא הנוסעים.

וולוו V60 מאחור

תא הנוסעים

מושבי העור של וולוו V60 תומכים היטב בגוף, בזכות שילוב נכון של רכות ותמיכה נוקשה איפה שצריך. כוונון חשמלי מלא מאפשר להגיע לתנוחת נהיגה טובה בקלות ויש גם כוונון חשמלי לתמיכה בירכיים ולכרית התמיכה בגב בחלקו התחתון או המרכזי. 

השימוש במערכות השונות מרוכז ברובו בצג מרכזי גדול, ולכן אינו אינטואיטיבי ומצריך עקומת למידה ארוכה. 

וולוו V60 אינסקריפשן

ה-V60 בגרסת האינסקריפשן מעניקה שפע של אבזור. נציין כמה מהפריטים הבולטים: גג שמש פנוראמי, מושבי עור מתכווננים חשמלית כולל זיכרונות, לוח שעונים דיגיטלי בתצוגה מרשימה, מערכת שמע עם איכות קול מעולה של Harman Kardon עם לא פחות מ-13 רמקולים, ידית הילוכים עשויה מזכוכית קריסטל ודלת תא מטען חשמלית. בזירת הבטיחות ה-V60 כוללת את כלל המערכות האפשריות - הרחבנו על כך רבות בעבר. 

וולוו V60 סטיישן

המושב האחורי מציע מרווח מעולה לשניים, עם מרווח ראש משופר לעומת גרסת הסדאן ומושבים גדולים ונוחים. צמד הנוסעים יתפנק בפתחי אוורור אישיים לכל נוסע הממוקמים על קורות הצד של הרכב. לנוסע שלישי יהיה פחות נוח מאחר ובין רגליו עוברת תעלה גדולת מימדים שמשמשת לאחסון הסוללה. ובכל זאת, מנסיוננו - מדובר במושב אחורי מרווח יותר מזה שמציעות מרבית המתחרות בקטגוריה.

תא המטען כמצופה ממכונית סטיישן מאובזר היטב, מודולרי, יעיל וגדול, עם נפח של 529 ליטרים. סף טעינה נגיש ופתיחה חשמלית הופכים את חוויית השימוש לנוחה ופרקטית במיוחד. ברמה הפרקטית מדובר כאן ברכב אידיאלי עבור משפחה עם ילדים.

וולוו V60 מושב אחורי / צילום: רונן טופלברג

נוחות נסיעה

ה-V60 מגיעה בגרסה זו עם מערכת הנעה היברידית-נטענת, מה שמאפשר לה לנסוע על חשמל בלבד ואז נרשם כצפוי שקט מופתי בתא הנוסעים. אבל גם כשהחשמל אוזל והמנוע נקרא לפעולה, השקט בתא הנוסעים ממשיך לשרור ומייצר תחושה של ניתוק ותורם רבות לאיכות הנסיעה. כיול מתלי הוולוו נוטה מעט לצד הרך, בעיקר בתחילת פעולתם, מה שמייצר נוחות שהיא לרוב טובה בעיר וכזו שאף משתפרת מחוץ לעיר ככל שהמהירות עולה. השילוב של דממת הנסיעה וכיול מתלים מעולה מייצר מכונית הבולטת ברמת הנוחות שהיא מעניקה, גם ביחס לקטגוריה המאתגרת בה ה-V60 חברה.

וולוו V60 החדשה

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע בגרסה זו, או ליתר דיוק שילוב המנועים (בנזין וחשמל), הוא אחד הדובדבנים בקצפת של ה-V60. נתחיל במעבר על הנתונים: זהו מנוע 2 ליטרים, טורבו-בנזין, עם מנוע חשמלי נוסף, שיחד מייצרים הספק של 390 כ"ס ומומנט אכזרי של 65.3 קג"מ כבר ב-2,200 סל"ד. הכוח יורד לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית-פלנטרית.

וולוו V60 פלאג אין

ההאצה מהמקום מהממת את הנהג בפעמים הראשונות בהן מתחלף הרמזור מאדום לירוק. נתון של פחות מ-5 שניות מאפס למאה מסביר את הדחף האדיר שמרגישים בגב. עם זאת, כשיש צורך בהורדת הילוכים מהירה לצורך עקיפה למשל, תגובת הגיר מעט איטית ומעכבת את קבלת הכוח. מזל שיכולות המנוע מפצות על השניות שהתיבה בזבזה. באופן כללי פעולת התיבה חלקה ואינה מורגשת בשום מצב. 

עם סוללה מלאה, בנהיגה בין עירונית, ניתן להגיע לטווח נסיעה חשמלי של קצת פחות מ-40 קילומטרים נטולי בנזין. אנחנו סיימנו את המבחן, אחרי כמה מאות קילומטרים, עם נתון ממוצע של 11 ק"מ לליטר. צריכה מצוינת בהתחשב בביצועים הפנומנאליים שמערכת ההנעה הזו מפיקה.

וולוו V60 היברידית

התנהגות כביש

וולוו V60, כאמור, מצוידת בהנעה כפולה. השילוב שלה עם המנוע החזק מייצר יכולת אחיזה והתקדמות מרשימים בכל מצב, גם בסיבובים תובעניים. התחושה בטוחה מאוד בכל מצב, וזה חשוב; עם זאת, רכות המתלים מייצרת זויות גלגול מורגשות וגם ההיגוי לא מרבה לתקשר עם הנהג, כך שהוולוו היא בהחלט לא מכונית עם אופי ספורטיבי. ודאי לא בהשוואה למתחרות כמו ב.מ.וו סדרה 3 או אלפא רומיאו ג'וליה.

וולוו V60 2020

סיכום

וולוו V60 מוכיחה שלא חייבים לשבת גבוה בשביל ליהנות מרכב פרקטי ומרשים למראה. ה-V60, בזכות עיצוב הסטיישן, בולטת בנוף ומושכת את תשומת ליבה של הסביבה. בנוסף מדובר במכונית שימושית ומרווחת מאוד למשפחה עם תא מטען עצום, ואחרי היתרונות היחודיים האלו - היא גם נהנית מהאיכויות המוכרות מה-S60: תא נוסעים יוקרתי ואיכותי, אבזור עשיר ומערכות בטיחות רבות, נוחות נסיעה מעולה, מנוע אדיר ויכולת נסיעה חשמלית למרחק קצר. כשמוסיפים לזה את תג המחיר, שנמוך משמעותית מזה של ה-S60 ומשתלם גם לעומת דגמי מנהלים-פרימיום אחרים, מקבלים את אחת החבילות המוצלחות ביותר שמוצעות לנהג הישראלי במחירים שבין 250 ל-300 אלף שקלים.

לצפייה בכל דגמי וולוו בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מסכים לגמרי 
    סטישניסט, 18-09-2020

    לא מבין למה ישראלים פחות קונים סטישן זה הכי שימושי שיש לי אישית יש אוקטביה סטיישן מרווחת ביותר עם תא מטען ענק היתי מת לקנות את הV60 פשוט נראה פגז ותודה על הכתבה

    סגור תגובה

  • 2. בהמשך לתגובה 
    סטישניסט, 18-09-2020

    חוץ מהחיסכון בדלק לכאורה של הגרסה הנטענת כנראה כבר עדיף את גרסת הקרוס קאנטרי ותכלעס אין להם חסרון אמיתי כי מכל המבחנים נראה שהולוו נוחה מאובזרת מאוד ומנוע חזק אז היא שווה

    סגור תגובה

חזור למעלה