דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו T6 S60 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...




וולוו היתה במהלך השנים סמל לשמרנות. מכוניות היוקרה שלה היו מאז ומתמיד איכותיות, אך הן גם היו משעממות למראה ולנהיגה ולא ניסו להתחרות בחדשנות של ב.מ.וו ומרצדס. אף אחד בשבדיה הקרה (והמשעממת, יש להודות) לא חשב שיש עם זה בעיה: קהל הלקוחות הסולידי אהב את המכוניות האפרוריות ונהנה מרמת הבטיחות הגבוהה שהציעו. בימים בהם ישבה בירושלים ממשלה סולידית ושמרנית, זכתה וולוו S60 במעמד הנחשק של "מכונית השרד" הלאומית שלנו. מה צריך יותר?


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו S60

וולוו T6 S60, מנוע 3.0 ליטר טורבו, 304 כ"ס, 415,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

ביצועים

לא פונה לנהג הספורטיבי

  התנהגות כביש, אופי

מחיר גבוה

  אבזור ועזרי בטיחות

"גדולה" על הכבישים בישראל



וולוו S60. המראה לא מסגיר את היכולות / צילומים: נועם ריין

אז זהו, שצריך. בפתח העשור השני של שנות ה-2000, להיות סולידי ואיכותי זה כבר לא מספיק. וולוו C30 הצעירה והרעננה התוותה את הקו החדש של היצרנית השבדית וה-S60 החדשה ממשיכה אותו. מכונית המנהלים המשעממת הפכה את עורה וכיום היא מציגה עיצוב סקסי ומושך יחד עם יכולות ניהוג משובחות – תכונות שנהגנו בעבר להדביק למכוניות יוקרה גרמניות. בעבר בחנו כאן את וולוו S60 בגרסה ה"סטנדרטית", עם מנוע 2.0 ליטר והנעה קדמית, והופתענו לטובה מהתכונות הדינאמיות של המכונית. המבחן ההוא הסתיים בסימן שאלה: האם גרסת ה-T6, עם יתרון של 101 כ"ס והנעה כפולה, מצדיקה תוספת מחיר של 176,000 שקל? 

בדף הנתונים הפערים ברורים. לגרסה הסטנדרטית יש מנוע 2.0 ליטר טורבו, המנפק 203 כ"ס ו-32.6 קג"מ של מומנט. זה מספיק כדי להזניק אותה מ-0 ל-100 בתוך 8 שניות. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה רובוטית כפולת מצמדים, אותה אחת שקיימת גם בפורד פוקוס החדשה. השילוב הזה עובד נהדר. גרסת ה-T6 לעומת זאת, מצוידת במנוע טורבו-בנזין בעל 6 צילינדרים המסודרים בטור, בנפח כולל של 3.0 ליטרים. מנוע זה משחרר לא פחות מ-304 כ"ס ו-44.9 קג"מ של מומנט, המשגרים את 1.7 הטונות של הוולוו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות. תיבת ההילוכים המתוחכמת נזנחה לטובת תיבה אוטומטית פשוטה ויעילה בעלת 6 הילוכים וההנעה הפכה כפולה. האם לפנינו מכונית ספורט יוקרתית, רוצחת שקטה במסווה של מכונית שרד גמלונית?


העיצוב והאווירה מעלים חששות באשר ליומרות הספורטיביות של ה-T6. המראה החיצוני, הנאה לכשעצמו, לא מסגיר דבר על כוונותיה האתלטיות של המכונית. גרסת ה-T6 נבדלת מאחותה הסטנדרטית בסט של חצאיות מעודנות, ספויילר אחורי, אגזוז כפול וחישוקי "17 אופנתיים. המתבונן מהצד לא יבחין בייחודה של הגרסה הזו. גם תא הנוסעים משדר תחושת יוקרה ואיכות, אך ללא הצהרות ספורטיביות כלשהן. המושבים הקדמיים נוחים להפליא ותומכים היטב. הספסל האחורי מציע שפע של מקום עבור שני נוסעים (שאמנם יסבלו מעט ממרווח ראש מצומצם), אך הנוסע השלישי שיידחק לכסא האמצעי יסבול ממרווח רגליים בעייתי – בשל המנהרה של גל ההינע העוברת במרכז הרכב. האבזור עשיר בכל קנה מידה וגם הנדסת האנוש מעולה. לעומת מערכות ההפעלה המסורבלות של מרצדס וב.מ.וו, מציגה וולוו S60 מערכת מחשוב ידידותית למשתמש.

רשימת מערכות הבטיחות של ה-S60 יכולה בקלות לחסל את מכסת המילים של המבחן, אך ראוי לציין בקצרה את המעניינות שבהן: מערכת אזהרת התנגשות וזיהוי הולכי רגל + בלימה אוטומטית, מערכת מידע לניטור מצבי עומס בנהיגה, מערכת לניטור רכב ב"שטח מת", מערכת הגנה מפני "צליפת שוט" ומערכת בקרת שיוט עם שמירת מרחק – כל אלו מעניקות לנהג תחושת בטחון והרגשה כי יש תמיד "מלאך אלקטרוני" ששומר מלמעלה ומסוגל לתקן כל טעות שעלולה להתרחש. התחושה הזו מעלה אף היא חשש בנוגע ליכולות הספורטיביות של המכונית: האם המלאך מסרס את הכיף של הנהיגה? האם ה-T6 היא מכונית מהנה על אף הפיקוח האלקטרוני ההדוק?


לחיצה הגונה על דוושת המצערת, והמלאך יפה התואר מתחלף בשטן אדמוני עם קלשון ביד ומבט ממזרי בעיניים. התאוצה מדביקה את הגב למושב באופן שמזכיר המראה של מטוס, הקמשי"ם נערמים על לוח המחוונים בקצב מסחרר והוולוו מפליאה לשייט במהירויות פליליות בעוד מד סיבובי המנוע מגרד מלמטה את רף ה-2,000 סלדי"ם הנינוחים. הגמישות הרבה של המנוע בסל"ד נמוך תרמה גם לצריכת דלק טובה, ביחס לביצועים ולתנאי המבחן: 7.5 ק"מ לליטר בנהיגה מאומצת. 304 הסוסים של הוולוו מזכירים את קיומם בכל ליטוף של הדוושה. 304 כ"ס הם 50 כ"ס יותר ממה שיש לפורשה בוקסטר. כוח מעורר השתאות. שלושה נוסעים שהצטרפו לנסיעת המבחן סיימו את הסיבוב בוולוו עם תחושת בחילה וסחרחורת, וזה לא היה רק בגלל ריפודי העור החדשים והריחניים. התאוצה של ה-T6 היא לא משהו שגוף האדם מתרגל אליו בקלות.

כאמור, ה-S60 הפתיעה אותנו בעבר כשהציגה יכולות דינאמיות מבריקות. לאחר המבחן על הגרסה הסטנדרטית, הציפיות מה-T6 היו בשמיים – והיא בהחלט לא אכזבה. על אף מימד אורך נדיב ומשקל כבד, וולוו S60 לא מרגישה מגושמת. היא נענית ברצון לגחמותיו של הנהג ותוקפת פיתולים בקצב גבוה, בזמן שהמלאך האלקטרוני משגיח מלמעלה ודואג לשמור על המכונית בנתיב הנסיעה. המתלים מרוסנים היטב וזוויות הגלגול מינימאליות, בעוד נוחות הנסיעה כמעט ולא נפגעת כתוצאה מקשיחותם היחסית של המתלים. בקרת היציבות, כלי הנשק העיקרי של המלאך, הפגינה ליברליות מפתיעה ואפשרה לזנב המכונית להחליק בחינניות פוטוגנית. ההגה אמנם לוקה בתקשורת עם הנהג, אך הוא מדויק ובעל משקל טוב. לאור מכוניות העבר של היצרן השבדי, לא יהיה מוגזם לקבוע כי זו הוולוו הסאלונית המהנה ביותר מאז ומעולם.


ולמרות כל המחמאות, לא מדובר במכונית ספורט מושחזת וחדה. וולוו S60 T6 מקנה תחושה של בטחון רב גם בקצב נסיעה מהיר, אך זו איננה מכונית ששמה לנגד עיניה את הכיף וההנאה מהנהיגה. בניגוד לב.מ.וו סדרה 3 או אינפיניטי G37, וולוו S60 היא לא מסוג המכוניות שגורמות לבעליהן להתעורר ביום שישי לפנות בוקר ולצאת לשרוף צמיגים בכביש סדום-ערד. זה משאיר אותנו עם מסקנה מעט מאכזבת: וולוו S60 T6, על אף המנוע המשובח והתאוצות מסמרות השיער, היא כנראה מכונית מיותרת. הגרסה הסטנדרטית של ה-S60, עם מנוע 2.0 ליטר ו-203 כ"ס, תספיק לחלוטין בכבישיה העמוסים והמצולמים של ישראל. בשביל לקצץ 1.9 שניות במיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש לא כדאי לשלם עוד 176,000 שקל.


לדגמי וולוו בישראל - וולוו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה