דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו S60 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



פירוש השם וולוו בשבדית הוא "אני מתגלגל", או משהו קרוב לזה. רמז לחברה שייצרה בעבר מיסבי החלקה - "לאגרים". פירוש השם וולוו בקרב עם ישראל הוא בטיחות, יוקרה, רכבי שרד, החלום הישראלי - וולוו ו-וילה. בפירוש לא רכב ספורטיבי, רכב דינאמי, רכב לנהיגה. אבל שלטי החוצות מתעקשים אחרת. וולוו S60 החדשה, הם טוענים, היא פילפל. לא דלעת. אם כך, חובת ההוכחה כאן היא עליה, על מכונית המבחן השחורה שקיבלנו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו S60


וולוו S60, מנוע 2.0 ליטר טורבו, החל מ-239 אלף שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת כוח מצוינת

לא באמת פלפלית כמו שמספרים לכם

  בנויה היטב

דגם הבסיס לא כולל את חבילת הבטיחות המלאה

חסכונית יחסית



אתגר

 

טוב, אל תנסי להרשים אותנו בהנדסת האנוש. אנחנו יודעים שהכל במקום. השבדים, ראו - איקאה, לא מפספסים אף פרט. זה לא משתנה גם כאן בוולוו S60, אפילו שהיא לא מגיעה עם הוראות הרכבה. אז איכות הבניה מרשימה, התאמת צבעי הפנים מעולה, ואפילו הקונסולה המרכזית נראית כמו רהיט אופנה. לא, לא הופתענו. ציפינו.

גם מבחוץ את די יפה, את ממש לא דומה לסבתא שלך ה240 הרבועה והקשוחה. אצלך הקימורים הם נשיים יותר. בחיי שאת סקסית! אבל אנחנו רוצים לראות גם איך את זזה, איך את בתנועה. שמענו שיש לך גנים של פורד מונדיאו. תשמעי, הציפיות ממך גבוהות. זו שקדמה לך (וולוו S60 - יד שניה) לא הייתה מבריקה. מספיק עשיתם צרות לפורד עד שזרקו אתכם. עכשיו הסינים קנו אתכם, אל תעשו להם בושות.

וולוו S60. נאה ומושכת, כמו ששבדית צריכה להיות / צילומים: אייזיק דוידוביץ

מציאות

 

תשמעי, המנוע שלך מעולה. שני ליטר טורבו שבועט בעיטות פרסה של 203 סוסים עצבניים ומומנט שמשנס מתניים כבר ב1750 סל"ד, מרשים. אבל לא פחות מרשימה היא תיבת ההילוכים האוטומטית. בוא נבדוק שוב בפרוספקט: תיבה רובוטית? משהו לא מסתדר. כן, תיבה בעלת שני מצמדים עם שישה יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני. התיאור הזה פשוט חוטא לאמת – זו תיבה שמרגישה כמעט כמו תיבה פלאנטרית קלאסית המתפקדת ברצף ובחלקות גם בהשוואה לDSG קוצר השבחים של פולקסווגן. חייבים להצדיע, ללא ספק. עם יחידת כוח שכזו, גם 1570 הקילוגרמים לא עוצרים את הוולבו הזו בדרך לביצועים הנאים – 8 שניות עד למאה קמ"ש בדרך ל-230 המרביים. עם תיבה רובוטית יעילה היא אפילו השיגה צריכה של 8.5 ק"מ לליטר למרות שלחצנו, בפירוש לחצנו.

המבחן

 

בסדר בסדר, את בנויה טוב, יש לך מנוע וגיר מוצלחים מאוד ועוד לא מצאנו בך רבב. את משוויצה לנו עם מערכות בטיחות מתקדמות שבין השאר ימנעו תאונה במהירות עירונית איטית, יזהו הולכי רגל שמתפרצים לכביש, יבלמו עוד לפני שהנהג הספיק לעכל וזה לא הכל:

גם מערכת ה-BLIS תאתר כלי רכב ב"שטחים מתים" ובקרת שיוט עם ראדאר תמנע התקרבות לרכב שלפנים. את מבטיחה לנו, איך נאמר, להיות תמיד על המשמר.



אבל רגע אחד, רבותי. בגרסת ה"Kinetic" הנבחנת כאן, שמחירה הוא 239 אלף שקל, הוולוו שלנו אמנם מצוידת בחלון שמש בגג, ריפודי עור ומושב נהג חשמלי, אלא שחבילת הבטיחות שצוינה קודם מגיעה רק באופן חלקי. אם אנחנו בעניין של החלק הדינאמי כרגע והכביש המפותל קורא לנו, אז נא לא להפריע. החדשות הפחות טובות הן שוולוו S60 החדשה עדיין לא מאיימת על מלכת הכתה – ב.מ.וו סידרה 3. אבל הנה מגיעה לה המסקנה המשמחת: זו כבר לא וולוו מתנדנדת ורכה, אלא מכונית מנהלים מאוזנת ושלווה. לא הגה מדהים אבל שילדה שאהבנו. קחי אותנו לעיקולים הארוכים, פנקי אותנו בשיוט נינוח, את בהחלט הרבה יותר בוגרת, הרבה יותר שלמה, את כבר לא סתם מתגלגלת כמו פעם, את כבר לא תמיד וולבו...

ועל הגרסה הבכירה, וולוו S60 T6, בעלת שלושת הליטרים ו-304 כוחות הסוס (המועברים דרך הנעה כפולה) שעולה עוד 176,000 שקלים מוגזמים אנחנו פשוט מוותרים מראש. ה-2.0 ליטר טורבו מספקת אותנו בהחלט.

 

לדגמי וולוו בישראל – וולוו

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה