דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה סיוויק (1.5 ליטר טורבו) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


הונדה סיוויק תמיד הייתה משפחתית קצת שונה. בשנות ה-90 היו אלו המנועים והאופי הספורטיבי שעשו את ההבדל. בשנות ה-2000 היה זה העיצוב המצועצע שהביא אליה לקוחות וקנה לה אוהדים. הדור ה-10 שלה (מי סופר?) הוצג לא מזמן, ומציע לראשונה, לצד העיצוב המרתק, מנועי טורבו. המנוע הבסיסי בנפח 1.0 ליטר כבר נבחן אצלנו והשאיר רושם טוב. עכשיו הגיע תורו של המנוע החזק יותר, זה שמייצר 182 כוחות סוס מנפח של 1,500 סמ"ק. הונדה ידועה במנועים המעולים שלה. נתון של 182 כוחות סוס הוא נתון מרשים למדי, ואמור להעניק גם חווייה ספורטיבית. אז איך הסיוויק המחוזקת עושה את העבודה?


לעמוד הדגם בקטלוג iCar:
הונדה סיוויק האצ'בק


הונדה סיוויק, 1.5 ליטר, טורבו-בנזין, גיר רציף, 182 כ"ס, 144,900 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידה הנעה

עיצוב תא הנוסעים

עיצוב

מולטימדיה

בידוד רעשים

  יכולת דינאמית

הונדה סיוויק האצ'בק


עיצוב

הקלישאה על האנשים שעוצרים אותך ברחוב, אשכרה מתממשת ככל שזה נוגע לעיצוב של הסיוויק החדשה. המרכב הוא לא סדאן ולא האצ'בק, אלא יותר ספורטבק. וזה עושה את זה לאנשים. גם החרטום השחור והכבד, שנראה כמו מסכה של גיבורי על, מצליח לסובב ראשים.

גרסת ה-1.5 נראית יותר טוב מהגרסה הרגילה הודות למסיטי רוח קטנים שנמצאים מסביב לכל הרכב. זוג אגזוזים מרכזיים אולי מקטין את נפח ההטענה בתא המטען אך הוא נראה נפלא ומרגיש קרבי, בדיוק מה שהלקוח מצפה כשהוא חושב על הסיוויק.

לטעמי האישי העיצוב קצת כבד. יותר אהבתי את האלגנטיות הספורטיבית של הדור הקודם. זאת הזכירה לי קצת את הלאנסר ספורטבק ולאו דווקא לטובה, אם כי היא לא מכונית מכוערת בכלל.

על העיצוב של תא הנוסעים אי אפשר להתעכב יותר מדי. הוא נחמד, הקונסולה העצומה במרכז מעניקה איזושהי תחושה של רכב ספורטיבי וכך גם עיצוב לוח המחוונים אבל אין פה אמירה כמו בעיצוב החיצוני. ומי שחשב ששחור זה צבע ספורטיבי, טעה. המחסור בצבעים אחרים הופך את התא לאנמי.

תא נוסעים

מעבר לעיצוב, איכות החומרים בתא הנוסעים לא גבוהה. ביחס למרבית המשפחתיות שניתן למצוא היום בשוק, הסיוויק מעט פשוטה מדי. על איכות ההרכבה אין ויכוח, היא פשוט מעולה.
תאי האחסון הם סוג של פלא. התא המרכזי עצום בגודלו, ויש אפשרות לחצות אותו עם מחזיק כוסות שימושי. הכל מודולרי ונוח. התא הקדמי גם הוא טוב, ומתחתיו יש תא נוסף עם גישה מהצד. זה לא נוח כשרוצים לחבר דיסק און קי או מטען, אבל זו לא פעולה שמבצעים כל יום.

תנוחת הנהיגה ממשיכה את הקו הספורטיבי של הרכב. קו המותניים והחרטום הגבוהים יוצרים תחושה של ישיבה במכונית מאוד נמוכה. הרכב מאוד עוטף, והנהג מתקבל במעטפת שמשדרת הרבה "רובסטיות". העניין הוא שתנוחת הישיבה הזאת פוגעת בראות . 360 מעלות של שדה ראייה לא ממש מוצלח.

למרבה המזל הגרסה הזו של הסיוויק מגיעה גם עם חיישני חנייה מלפנים, מאחור ועם מצלמת רוורס, אז יש סיכוי טוב להיחלץ מהחניה בלי לגרום נזק לרכב. מעבר לחיישנים, האבזור הנוסף כאן על האבזור של הגרסה הבסיסית לא מאוד מרשים. לרשימה נוספו חיישני גשם ותאורה, פנסי LED ובקרת אקלים מפוצלת.

מערכת המולטימדיה היא מקורית של היצרן, ועל פניו זה אמור להיות טוב יותר מהמערכת המקומית שמותקנת בארץ. בפועל, המתכננים של המערכת לא היו חזקים בהנדסת אנוש. עד לרגע זה לא הצלחנו לחייג ממסך הקישורית של הנייד, ויש עוד מספר פונקציות שגם לאחר חיפושים מעמיקים טרם מצאנו. בנוסף, כרגע ניתן להתחבר ל-Android Auto או Apple Car Play רק מ-APK אירופאי שלא ממש נמצא אצלנו בנייד.

המושבים עצמם די נוחים ושירתו אותנו לאורך זמן כמו שצריך. מבנה נכון של הקונסולה המרכזית הגבוהה יאפשר, להבנתנו, גם לגבוהים לשבת ברכב מבלי "לדפוק"  את הברכיים.

המושב האחורי מציע מרווח סביר לרגליים ומרווח טוב לראש. קו המותניים הגבוה פוגע מאוד בשדה הראייה של הנוסעים והתא מרגיש קצת קלסטרופובי, למרות שאין בו שום בעיית מרווח אקוטית. תא המטען מעולה ומציע נפח הטענה מרשים בפועל. לא מדובר בסקודה אוקטביה, אך מול כל מתחרה אחרת הוא לא רע בכלל ומצביע על הגודל המרשים שיש בגרסת ה-1.0 ליטר שמרוויחה עוד כמה ליטרים על חשבון האגזוזים. המדף הנגלל הצידה קצת מוזר ולא תמיד מועיל.

הונדה סיוויק האצ'בק

נוחות נסיעה

כשזה מגיע להונדה, את פרק הנוחות אנחנו מסיימים בדרך כלל בתוך מספר דקות. היציאה מחניון החברה, בין רח' המסגר לגשר מעריב (מרכז תל אביב אבל מרגיש כמו רפיח), מספק את אחד הקטעים המאתגרים ביותר לכלי רכב. לפני שנה לקחנו משם את ה-Type R ועד שהגענו למחלף השלום הגב שלנו כבר הודיע על התפטרות.

ועכשיו, עם הגרסה היותר ספורטיבית של הסיווק (אבל לא הטייפ R), כלום. שקט. אפילו הגב המפונק והרגיש (חי"רניק או לא) שמר על חיוך שלו. במתאר העירוני הסיוויק מצליחה לשכך גם את הגבעות התלולות מרח' מנחם בגין. מהלך המתלה קצר, אך הוא רך ובסופו הוא מתקשח ומונע סגירה של המתלה.

אבל השילוב בין מתאר בין עירוני לשיבושים כבר לא מתקבל בברכה אצל היפנית. הבולם מחזיר את הגלגל למקומו בצורה יותר אגרסיבית וכשיש שיבושים במהירות גבוהה הסיוויק יכולה לקפוץ ולהרגיש פחות נינוחה. למרות שהיא לא תעביר את המכות פנימה, היא תרקוד ותקפץ כמו פר בפמפלונה.

במהירויות ממש גבוהות ועל כבישים טובים הרכות תחזור ותעניק נוחות טובה, עד שתבוא מהמורה רצינית ותקפיץ את הרכב.

בידוד הרעשים טוב מאוד. על כבישים דרומיים משופשפים ומרופטים עלול לעלות רעש כביש, במיוחד לאור צמיגי הענק של הרכב. רעשי רוח מתחילים רק במהירות שהס מלהזכיר, והמנוע שקט בדרך כלל. את הנסיעה הארוכה למצפה רמון העברנו בשיחה נינוחה בתוך התא בלי להרים את הקול יותר מדי. כשהרגשנו שהאוטו שקט העפנו מבט למד המהירות וגילינו שהמכונית הרבה יותר מהירה מאיך שהיא מרגישה ונשמעת.

הונדה סיוויק האצ'בק


מנוע ותיבת הילוכים

וזה הודות למנוע. הנפח עומד על 1,500 סמ"ק ובאמצעות מגדש טורבו הונדה עושה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב. 182 כוחות סוס יש למנוע הזה, והוא נכנס לרצועת הכוח היעילה שלו (החל משיא המומנט) באופן חלק. בכלל, המנוע הזה מאוד ליניארי והוא מושך כל הדרך לשיא ההספק ואף מעליו במשיכה אחידה. אולי הוא קצת ליניארי מדי, כי ממש קשה להבין שהכוח בא. השילוב בין הבידוד המוצלח לכמויות הכוח שמגיעות באופן נונשלנטי מביאות את הרכב למהירויות מאוד מאוד גבוהות מבלי שהנהג שם לב בכלל.

בואו נגיד שאם בדרך לדרום היה שוטר כל עשרה ק"מ, כנראה שהיינו מעשירים את קופת המדינה בהונדה סיוויק אחת לפחות. אבל לא היו כל כך הרבה שוטרים (יש להם מספיק עבודה אחרת בדרום) ואנחנו לא הסתכלנו על מד המהירות מספיק פעמים. 

המנוע משודך לתיבה אוטומטית רציפה, ומדובר בתיבה רציפה די מוצלחת. היא נותנת תחושה של העברת הילוכים ואף פעם לא "נתקעת" על סל"ד גבוה ומרעישה את עצמה לדעת. פה ושם יש תחושה שהיא קצת "מחליקה" אבל בפועל הכוח מגיע לגלגלים ומושך את הרכב קדימה. מצב הספורט משנה את צבע לוח המחוונים ומאיץ את הרכב בהחלטיות. מצד שני, נתון של 8.2 שניות ל-100 קמ"ש הוא לא נתון יוצא דופן. בסופו של דבר השילוב בין כל המנוע הליניארי לתיבה השלווה נותן תחושה של מכונית GT כבדה ואלגנטית, ופחות של "הוט האצ'" צעירה וקלילה.

צריכת הדלק, כיאה למכונית חזקה שנוסעת מהר ושוקלת לא מעט, הייתה סבירה אבל לא יותר. הנתון הסופי עמד על כ-11.1 ק"מ לליטר, כאשר נהיגות יותר רגועות הביאו אותו לסביבת ה-12.5 ק"מ לליטר.

הונדה סיוויק האצ'בק


התנהגות כביש

הרושם שהתקבל מהמנוע חזר על עצמו גם מהשלדה. המכונית הזאת כאן כדי לנסוע מהר, במיוחד בקו ישר. המשקל הבריא של הסיוויק (1,360 ק"ג) הופך אותה לקצת סרבנית כשזה נוגע לפניות. זוג הצמיגים העצבני מקדימה (235/45) מספק אחיזה לא רעה, אבל האוטו פשוט לא שש לפנות, והוא מעדיף להמתין להעברת משקל ברורה קדימה מאשר להפניית הגה חדה. הצמיגים האימתניים מרימים ידיים, קצת בקלות יש לומר, כשהמנוע מתערב להם בעניינים במהלך נסיעה. או אז הסיוויק תרחיב קו ותצא לתת היגוי מוקדם מהצפוי.

כשמוותרים על הניסיונות להרקיד את הסיוויק כמו שמרקידים מאזדה 3 או פורד פוקוס, מתקבלת מכונית שיוט נפלאה. היא גומעת מרחקים, מסתדרת בקלות עם סיבובים רחבים ומהירים ושומרת על שתיקה שהופכת את הנהיגה לנחמדה. ההגה יכול להיה להיות קצת יותר מדוייק אבל לנהג הממוצע הוא יהיה אחלה. תחילת המהלך של הבלמים קצת ספוגי ואח"כ מגיעה נשיכה פתאומית - אז הבלימה לא תמיד ליניארית ונעימה.

הונדה סיוויק האצ'בק


סיכום

הונדה סיוויק בגרסתה החזקה היא לא משפחתית קלאסית. היא פחות ממוקדת בנוסעים ויותר בנהג ובעיקר באיך הוא נראה. היא לא בדיוק המכונית שהיינו רוכשים אם נשיאת עגלות ילדים והרגעת יושבים במושב האחורי היו בראש מעיינינו.

הסיוויק היא גם לא ספורטיבית משוייפת ומושחזת כמו שהיתה בזמנה פורד פוקוס אקובוסט, היא גם פחות קלילה ודינאמית ממאזדה 3. לסיוויק יש נישה משלה שעד היום לא ממש מצאנו לה מתחרה אמיתית. היא מכונית שיוט חזקה, GT להמונים. אם אתם צריכים מכונית חזקה לנסיעות ארוכות הסיוויק היא אופציה מעולה. אם עיקר הנסיעות שלכם הם שיוטים סופר-מהירים בדרום הרחוק או על כביש 6 זאת אחת האופציות הטובות שקטגוריית המשפחתיות יכולה להציע לכם. באספקט הזה היא מציעה הרבה יותר אופי וייחוד מסקודה אוקטביה וסיאט לאון בגרסאות החזקות.

ובעיקר, נראה שבתוספת לא גדולה למחיר של הסיוויק הסטנדרטית - הפער הוא 15,000 שקל, שחלקם יחזרו במכירה עתידית - מקבלים כאן מכונית משפחתית עם עיצוב משודרג, עוד קצת אבזור ובעיקר עם מנוע נהדר. מה רע?

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה