דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 3 (פלאג-אין) - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

צו השעה הוא מכוניות ירוקות, חשמליות חלקית או חשמליות לגמרי, עם מצבי ECO ועם משתיקי קול. אבל מה עושה אחד כמו ב.מ.וו שצריך להסתדר לפי כל הצו הזה? הרי לא רק שהוא צריך להיות שם, אלא שיש לו בעיה מהכיוון ההפוך - לא מעט שנים של מכוניות שכבר לא נחשבו בהכרח למכונות הנהיגה המוחלטות שבנו את המסורת שלו פעם. כלומר, כשב.מ.וו מציג מכונית חדשה, קל וחומר אחת המכוניות החשובות ביותר שלו, סדרה 3, הוא צריך שהיא תהיה ירוקה כצו השעה, אבל במקביל, להיות בדיוק הדבר הכי רחוק משם - מכונת נהיגה עתירת צלילים ותחושות.
 

לעמוד הדגם בקטלוג: ב.מ.וו סדרה 3


ב.מ.וו סדרה 3, 2.0 ליטר פלאג-אין , 292 כ"ס, מ-295,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

חוויית נהיגה

מרחב מושב אחורי

עיצוב, אחיזת ופעולת ההגה

נפח תא המטען

יכולת חשמלית

  הידיעה שהרבה מהתחושות מהונדסות

צפייה בתוכן ב.מ.וו סדרה 3 (פלאג-אין) - מבחן וידאו


אפילו השם של הדבר הזה, שמנסה להיות שניהם ביחד, הוא גם וגם: ב.מ.וו 330e. ה-330 הוא מספר מסורתי של מכונות נהיגה עם שישה צילינדרים והמון אופי ויכולת; ה-e הוא המבשר הבינלאומי של חשמל, במקרה הזה רמז עבה לעובדה שמדובר בגרסה ההיברידית הנטענת של ב.מ.וו סדרה 3. האם 330 יכול להתחבר ל-e?

עיצוב

העיצוב של המכונית הזו משתדל לא לטלטל מדי את מסורת היצרן, ובמידה רבה (וטובה) הוא אפילו לוקח צעד אחורה: אני מתכוון לגריל הקדמי הצנוע - צנוע יחסית לגרילים המגודלים שאפשר למצוא גם ב-X7 ובסדרה 7 הענקיים וגם בסדרה 1 הקטנה. תודה, ב.מ.וו. נוסף על כך, כדי להיזכר במסורת אפשר להסתכל על הפרופורציות של המכונית, "סיפון" ארוך מלפנים, מעל מערכת ההנעה, "סיומת" קצרה באחוריים, ומתחתיה, תודה לאל, צמד אגזוזי מתכת מבהיקים ואמיתיים לגמרי, לעומת כל מיני מתחרים שבחרו להציג כאילו-אגזוזים מאחור.
 
ב.מ.וו סדרה 3

עיצוב הפנים יהיה מוכר למי שיצא לו לפגוש לאחרונה תאי נוסעים של ב.מ.וו. הכיוון הוא שוב, מסורתי-ב.מ.וואי-קלאסי, אם כי באיכות חומרים והרכבה שאינם תמיד ברמה עילית, אבל כן עם אווירה טכנולוגית מתקדמת. כך, למשל, אפשר למצוא מסכי תפעול מעוצבים לעילא, גדולים, ברזולוציה גבוהה וניתנים להתאמה, Live cockpit. מערכת המולטימדיה דורשת קצת תהליך לימוד להתמצאות. כאן נכנסת לתמונה מערכת שליטה נוספת - השליטה הקולית החדשה של החברה. אומרים "Hello BMW" והמערכת מנהלת איתנו דו-שיח להגשמת שאיפותנו בתפעול המזגן, המולטימדיה או שינוי תוכנית הנהיגה.

ב.מ.וו סדרה 3

תא הנוסעים

תנוחת הנהיגה תזכיר נשכחות גם לחובבי ב.מ.וו מפעם. לפני הכל (תרתי משמע) נמצא ההגה: עבה, מאסיבי, נעים מאוד לאחיזה ונמצא בדיוק במקום הנכון, הגה שאומר: "בוא, תחזיק אותי ונצא לחוויה משותפת". המושבים עצמם נהדרים, תומכים מצוין, מתכווננים באופן חשמלי בדיוק לפי המידה, כולל רוחב המושב, וגם נוחים מאוד. 

בכל 330e שתבחרו יש חבילת בטיחות מקיפה. זו כוללת בלימה אוטונומית גם במהירויות גבוהות, היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בכל הגרסאות יש גם גג שמש נפתח, בקרת אקלים עם כיול נפרד לכל אחד מהיושבים מלפנים והתאמת טמפרטורה נוספת ליושבים מאחור. היות שזו מכונית היברידית נטענת, עם סוללה גדולה, אפשר ליהנות מהמיזוג גם כשהאוטו כבוי, במידה והסוללה מלאה דיה. רמות האבזור ב-330e ההיברידית מגוונות מאוד, ישנן חמש רמות גימור ושלוש חבילות עיצוב, כדי להבין בדיוק מה יש באיזו גרסה, נמליץ לבדוק בקטלוג.

ב.מ.וו סדרה 3

אם היה צריך לבחור בפיצ'ר אחד מכל מה שנמצא ברשימת האבזור של ב.מ.וו 330e, הייתי בלי ספק בוחר בזה: זכרון של 50 המטרים האחרונים של הנסיעה. נניח שנכנסנו לחניון צר בתמרון מסובך - נכניס להילוך אחורי והמכונית פשוט תשלוף אותנו החוצה בדיוק במסלול הפוך לזה שנכנסנו בו. היופי הוא שהפיצ'ר הזה סטנדרטי בכל גרסאות המכונית. בכל הגרסאות יש גם חיישנים מלפנים ומאחור ובגרסאות היקרות - גם מצלמות "עיליות" תלת ממדיות, שאפשר לבחור בהן זווית ראייה לפי החשק.

ב.מ.וו סדרה 3

תחושה ספורטיבית מקבלים גם במושבים האחוריים, ולאו דווקא לטובה: המושבים עצמם נוחים, אבל המרחב לא גדול, בעיקר לנוסעים מבוגרים וגם תנוחת הישיבה מציבה את הרגליים גבוה יחסית, בקיפול מסוים. מי שיישב במושב האחורי-אמצעי ימצא מרחב רצפה מצומצם. נוסף על כך, היושבים מאחור אינם נהנים מתאים בגב המושבים הקדמיים, אבל יש תאי אחסון בדלתות ונוריות קריאה.

תא המטען גם הוא לא אידיאלי, בשל הסוללה הגדולה. הנפח שלו אינו מהגדולים וכדי ליהנות מנפח נוסף, אפשר להנמיך רק את החלק האחורי של הרצפה - וגם שם אין גלגל חלופי.

ב.מ.וו סדרה 3

נוחות נסיעה

אפשר למצוא כאן לא מעט קריצות לכך שמדובר במכונית ב.מ.וואית ספורטיבית, קשוחה וקשיחה, אבל למרות כל זאת היא דווקא מצליחה להיות נוחה בתנאים העירוניים המסובכים במקומותינו. היא כן מכוונת יותר להידוק וקשיחות לעומת רכות, ומרגישים את מה שקורה על הכביש, אבל יותר כאינפורמציה-מעדכנת מאשר כמטרד, מותירה לנהג ולנוסעים חוויית נסיעה נעימה ונוחה.
 
ב.מ.וו סדרה 3

מחוץ לעיר הרמה גבוהה עוד יותר, היות שכאן מצטרפת תחושת היציבות הטובה שלה. כאן אפשר להתרשם גם מכך שהבידוד מרעשים מצוין. בגרסאות היקרות מצטרפים לתמונה פנסי לייזר בלתי שגרתיים, ומשפרים מאוד את טווח הראייה הלילי, עם תאורה אפקטיבית לכ-500 מטרים.

ב.מ.וו סדרה 3

מנוע ותיבת הילוכים

מי שיבחן את שם הדגם (או את ראשית הכתבה) יגלה שקוראים לה 330e, אבל למרות ה"30", לא מדובר במנוע שלושה ליטר, כפי שהיה פעם, אלא במנוע שני ליטרים מוגדש שמצטרף למנוע חשמלי וביחד הם מייצרים הספק מכובד של 252 כ"ס. עם זאת, הטכנולוגיה החשמלית מאפשרת ליצור הספק מוגבר בעת הצורך. לוחצים על כפתור הספורט, ממנו בוחרים את מצב ה"אקסטרה בוסט" האלכימאי ומקבלים תוספת של 40 כ"ס. הספק של 292 כ"ס נשמע עוד יותר טוב, תרתי משמע. עכשיו מתקבלת האצה של 5.9 שניות למאה קמ"ש עם תחושה חזקה של דחף כמעט בכל מצב.

סיימתם עם כביש הנהיגה ועכשיו אתם רוצים להתקרב לעיר בדרך יותר מתורבתת ו"ירוקה"? אין בעיה. בוחרים במערכת החשמלית וכל העסק הופך למשהו הרבה יותר שקט, שלו ומנומס.

ב.מ.וו סדרה 3

ובחזרה לכוח. במקרים רבים של מכוניות היברידיות חזקות, כוחות המנועים השונים נשלחים לצירי גלגלים שונים, וכך מתקבלת מעין מערכת הנעה 4X4. במקרה של ב.מ.וו 330e, כמו שמכונית של החברה הזו צריכה להיות, שני המנועים, עם כל הכוח שלהם, מופנים לגלגלים האחוריים. הנעה אחורית אקסטרה. 
 
ב.מ.וו סדרה 3

על כל הכוח הזה אמונה תיבת הילוכים שהיא דווקא אוטומטית קלאסית, ולה שמונה מהירויות. היא פועלת באופן הרמוני וחלק עם מערכת הכוח, מגיבה במהירות וביעילות לדרישות הנהג ומספקת העברות הילוכים חלקות כמעט בכל תנאי. כשבוחרים במצבי נהיגה ספורטיביים, המערכת נעשית נמרצת, מהירה וחדה יותר.

ב.מ.וו סדרה 3

לא שכחנו שיש כאן מנוע חשמלי שמסוגל לפעול גם בכוחות עצמו, כלומר - בשילוב ידיים עם סוללה הולמת. זו בנפח של 12 קילוואט-שעה ועל פי הנתונים הרשמיים היא מסוגלת לאפשר טווח נסיעה חשמלי לגמרי של 56 קילומטרים. במציאות, אם מוותרים על סחיטת הדוושה והאצות חזקות, אפשר להתקרב לטווח של 50 קילומטרים, דבר שיכול בהחלט לאפשר ויתור על השימוש בדלק ביומיום. טעינת הסוללה בעמדה ביתית במשך שעתיים וחצי ממלאת כ-80% מהסוללה, כלומר כ-40 קילומטרים חשמליים. ובנזין? במהלך המבחן שתתה המכונית ליטר בנזין על כל כ-11 קילומטרים.

ב.מ.וו סדרה 3

התנהגות

זוכרים שאמרנו שיש כאן שני מנועים עם סוללות? אז כל המערכת הזו מציגה גם בעיה - תוספת משמעותית של כמאתיים קילוגרמים, שגורמת למכונית הלא-קלה הזו להיות עוד יותר כבדה. מזל שכמו שהיצרן הזה אוהב לעשות, הוא תכנן את תוספת המשקל כך שמשקל המרכב עדיין יהיה מאוזן פחות או יותר בין החלקים הקדמי והאחורי. נוסף על כך, המשקולת הוצבה במקום נמוך ברכב, דבר שמוסיף ליציבות ולאיזון בתנועה ברוב המצבים. הוסיפו לכך את כל הכוח ההוא, ותקבלו מכונית מאוד מהירה.
 
ב.מ.וו סדרה 3

ולמהירות והיציבות הוסיפו אנשי ב.מ.וו שחזורים של תחושות, סאונד ותגובות, שאפשר להתאים אותם בכמה לחיצות כפתור של בחירת מצב נהיגה. וכל זאת באמצעים טכנולוגיים, מלאכותיים בעיקר, אבל מרשימים ביותר. החוויה, שחלקה טבעי וחלקה משוחזר, הופכת את הנהיגה במכונית להנאה אמיתית, אפילו יותר מהרבה מהמכוניות הלא היברידיות של ב.מ.וו שנהגנו בהן בשנים האחרונות.
 
ב.מ.וו סדרה 3

ההיגוי הוא הדובדבן שבקצפת. אחיזת ההגה, אפילו כשהמכונית חונה, מבטיחה חוויה, וכשמניעים ומגיעים לכבישים הנכונים, היא גם מקיימת. להגה יש משקל והתנגדות, ומרגישים דרכו את מה שקורה על הכביש. תענוג.

 
ב.מ.וו סדרה 3

סיכום

נהיגה בב.מ.וו 330e היא חוויה לא שגרתית. זו מכונית שמצליחה לגשר על פער בין שתי אסכולות שנראות הפוכות - ירוקה, חשמלית והיברידית מבית מדרש צמחוני וגם ספורטיבית, ביצועיסטית וחווייתית מבית מדרש קרניבורי. אבל היא כזאת, אמנם לא מאוד מרווחת מאחור ובבגאז', אבל יעילה ונוחה ומאפשר נסיעה חשמלית רבה ובלחיצת כפתור הופכת למכונת ביצועים עתירת חוויות של היגוי, תחושות והצלילים הנכונים. ועם או בלי קשר לכל זה, זו אחת ממכוניות ב.מ.וו הטובות שאפשר לרכוש כיום.

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה