דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו סדרה 1 כבר לא מציעה הנעה אחורית. חובבי המותג ברחבי העולם הזדעזעו למשמע הבשורה הזו, אבל אני חייב להודות שאותי זה לא ממש ריגש. מצידי שהמכונית תהיה עם הנעה לגלגל אחד, שתשתה וודקה במקום בנזין ושהרדיאטור יהיה מותקן בבגאז'. למי אכפת?
 

לעמוד הדגם בקטלוג: ב.מ.וו סדרה 1


ב.מ.וו סדרה 1, 1.5 ל' טורבו-בנזין, כפולת מצמדים, 140 כ"ס, מ-190,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

התנהגות כביש

אבזור מצומצם

יחידת הנעה

נוחות לא מושלמת בעיר

תא נוסעים איכותי

  אין גרסת ביניים

צפייה בתוכן ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן רכב


הנעה אחורית היא הרי אמצעי, לא מטרה. דרך האמצעי הזה הצליחה ב.מ.וו לייצר במהלך השנים את אחת הקומפקטיות המהנות ביותר לנהיגה, ואם עכשיו הם טוענים שיש להם דרך לשמור על היכולות הדינאמיות הגבוהות גם בלי ההנעה האחורית - מבחינתי אין שום בעיה. 

את היכולות של המכונית הזו בדקנו על פני מבחן דרכים של מאות קילומטרים, ואם היא באמת מצליחה להיות מהנה כל כך גם עם הנעה קדמית - אתם תדעו על כך בעוד כמה שורות לא ארוכות במיוחד. על הדרך נספר לכם גם את מה שאנחנו חושבים על האבזור, הנוחות, המרווח, הביצועים וכל היתר.

עיצוב

אף אחד לא ציפה שב.מ.וו תציג עיצוב מסעיר או חדשני, וזה אכן לא קרה. אבל בניגוד לסדרה 3 החדשה, שמציגה סוג של התפתחות טבעית ומודרנית מהדור הקודם, באשר לסדרה 1 הדעות חלוקות. היו שטענו שהיא נראית נאה וספורטיבית, במיוחד בגרסת ה-M-Sport שנבחנה ומצוידת בפגושים וחצאיות מעט יותר ספורטיביים, כונסי אוויר בחזית וגימורי אלומיניום בשבכה הקדמית ובמסגרת חלונות הצד. 
 
ב.מ.וו סדרה 1

מנגד, אחרים סברו שיש משהו בעיצוב הזה שלא יורד חלק בגרון. גריל הכליות הענק, האורך שהתקצר והפרופורציות החדשות מעניקות לה מראה קצת מיניוואני-קרוסאוברי, שמזכיר את הסדרה 2 אקטיב טורר. עניין של טעם.

מבפנים זו בהחלט מכונית עם אוריינטציה ספורטיבית, במיוחד בגרסת המבחן שצובעת בכחול את המושבים ותיפורי הדשבורד, מוסיפה תאורה כחולה על מספר לא קטן של פאנלים ומקנחת בספי דלתות יחודיים ודוושות אלומיניום נאות. הקווים זוויתיים ומחודדים והרכב נראה מוכן לקרב - גם אם לא משתפכת ממנו תחושת יוקרה כמו במרצדס A קלאס. איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד.
 
ב.מ.וו סדרה 1

תא הנוסעים

תנוחת הישיבה נמוכה, אפילו נמוכה מאוד. מושבי הספורט לופתים היטב את הגוף ומציעים טווח רחב של אפשרויות כוונון, כולל הארכת בסיס המושב וכוונון חשמלי לתמיכות הצד. היינו שמחים לו היתה תמיכה עדיפה לגב התחתון.

היצע תאי האחסון לא רע וכולל צמד מחזיקי כוסות, תא נוסף לפניהם ותא גדול בתוך משענת היד.
 
ב.מ.וו סדרה 1

בתחושה הראשונית, ב.מ.וו סדרה 1 מותירה רושם טוב על הנהג. לוח המחוונים הדיגיטלי למחצה, שפע הכפתורים, תאורת האווירה והחומרים המשובחים - כל אלה לא נמצאים ברכבים עממיים. אבל אז הנסיעה מתמשכת והיד נשלחת לחפש את האביזרים המוכרים, ופתאום מגלים שרבים מהם פשוט לא נמצאים כאן. 

גם בגרסה הלא-זולה שבחנו, השלישית מתוך ארבע גרסאות שמוצעות, לא תמצאו בקרת שיוט, כניסה ללא מפתח, מצלמת רוורס או מושב נהג חשמלי. המולטימדיה לא כוללת קישוריות לסמארטפונים ובלימת החירום האוטונומית פועלת רק במהירות עירונית.
 
ב.מ.וו סדרה 1

ומה כן יש? ובכן, המולטימדיה, בגודל 8.8 אינץ', מציעה עושר רב של מידע וגם תצוגות נאות והפעלה מגלגלת נוחה. את המערכת המתקדמת יותר, עם ההפעלה הקולית המלאה, מקבלים רק בגרסת ה-135 החזקה. יש ברכב גם בקרת אקלים (לא מפוצלת), מערכת שמע מצוינת עם 10 רמקולים, בלם יד חשמלי, תאורת לד וחיישני חניה מלפנים ומאחור. בתחום הבטיחות ניתן למצוא, בנוסף לבלימה האוטונומית, גם מערכת לתיקון סטיה מנתיב (שלא היתה אפקטיבית במיוחד) וניטור שטחים מתים במראות.

הנדסת האנוש לא מצטיינת, בשל הכמות הגדולה של הכפתורים מסביב לבורר ההילוכים ובאיזור הפעלת התאורה, משמאל להגה. גם המולטימדיה עצמה מעט עמוסה.
 
ב.מ.וו סדרה 1

מעבר למושב האחורי חושף שיפור מסוים במרווח לנוסעים, בעיקר במרווח לברכיים ולראש - זאת הודות למעבר להנעה קדמית. המושב עצמו מעט קצר ונמוך, והתקרה הנמוכה מקשה על הכניסה והיציאה. נוסע שלישי עדיין יסבול ממרווח מצומצם בשל תעלת ההינע, שנמצאת שם בשביל ההנעה הכפולה של הגרסה החזקה.

תא המטען מציע נפח של 380 ליטרים, כמו בדור הקודם. המבנה שלו נגיש ונוח להעמסה, אך אין בו פתרונות אחסון יצירתיים.

 
ב.מ.וו סדרה 1

נוחות נסיעה

בתוך העיר סדרה 1 מתמרנת פחות טוב מקודמתה, בשל המעבר להנעה הקדמית, וגם הראות החוצה ממושב הנהג לא מושלמת. אבל אלו באמת זוטות. מה שקצת יותר מפריע זו המערכת לדימום מנוע בעמידה, שפועלת בצורה לא רהוטה ומניעה את הרכב בקופצנות מסוימת.
 
ב.מ.וו סדרה 1

אם אין הנעה אחורית, צריך לנקוט באמצעים אחרים כדי להשיג יכולת דינאמית גבוהה - ואחד מהם הוא הקשחת המתלים. התוצאה הישירה של זה היא שיכוך לא מושלם של הפגמים הקטנים והגדולים, על אף שריסון המרכב טוב והבימרית לא מיטלטלת יתר על המידה.

מחוץ לעיר הנסיעה נעימה מאוד כל עוד הכביש איכותי ונטול שברים ומהמורות יוצאות דופן. בסך הכל אפשר להעביר כאן שעות ארוכות מאחורי ההגה בלי להתעייף, בין היתר בזכות בידוד רעשים טוב (לפחות עד 100-110 קמ"ש).

 
ב.מ.וו סדרה 1

מנוע ותיבת הילוכים

סדרה 1 הגיעה למבחן בגרסת ה-118, שמצוידת במנוע טורבו-בנזין משולש צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק מירבי של 140 כ"ס ומומנט של 24.2 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות על פי נתוני היצרן, כך שעל פניו מדובר בקומפקטית זריזה למדי.

וגם כשמרימים את העיניים מדף הנתונים ויוצאים לכביש, המנוע הזה מרגיש מצוין. הוא חלק, מגיב מהר מאוד, גמיש וזריז למדי. אין בעיה לנסוע איתו בקצב כמעט חוליגני, להאיץ בקלילות ולעקוף בלי בעיה. זה לא מנוע שמייצר עוצמות מפתיעות ודחף בגב, ומי שמחפש את החוויה הספורטיבית אולי יתאכזב מהכוח שיש כאן - אבל בפני עצמה מדובר ביחידת הנעה טובה מאוד.
 
ב.מ.וו סדרה 1

תיבת ההילוכים, רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה, מתפקדת באופן חלק למשעי - אך חלוקת ההילוכים שלה מעט ארוכה והיינו שמחים לאפשרות שליטה ידנית מההגה. התיבה הזו גם מאפשרת לסדרה 1 להיות חסכונית למדי, ולהציג נתון של 11.5 ק"מ לליטר במבחן שלא תמיד היה קל.

אחרי ששטחנו את הטענות בנוגע ל-118, נקדיש מילה גם למה שאין כאן: גרסת ביניים. את סדרה 1 אפשר לקנות בשלב זה עם 140 כ"ס או עם 306 כ"ס, זה הכל. גם בעולם אין עוד אפשרויות בשלב הזה. התוצאה היא שאם אין לכם את היכולת לרכוש את ה-135, גרסה לא זולה בעליל, תיאלצו להסתפק בקומפקטית של ב.מ.וו עם הספק שיש גם ביונדאי המשפחתית של השכן. אנחנו מניחים שיהיו לא מעט לקוחות שירצו גרסת ביניים - ועל פי הבנתנו, זו עשויה להצטרף להיצע בחודשים הקרובים.

 
ב.מ.וו סדרה 1

התנהגות כביש

אז הנעה אחורית כבר אין (נדמה לי שהנקודה הזו כבר הובהרה איכשהו), אבל מה כן יש? הו, לא מעט.

גלגל ההגה שמנמן ונעים מאוד לאחיזה, ומתחתיו מסתתרת מערכת היגוי נפלאה: כזו שפועלת באופן מהיר, מדויק ואפילו יוצרת תקשורת בין ידיו של הנהג לבין המתרחש על האספלט. השלדה מעולה ומעניקה Turn-in מיידי ונחוש, מייצרת היזון חוזר ומאפשרת להבין היטב את גבולות האחיזה. איזה כיף.
 
ב.מ.וו סדרה 1

על גביהם של שני המרכיבים החשובים הללו מצטרפת מערכת בקרת משיכה חדשה וסופר אינטליגנטית, שדוגמת את מצב האחיזה בקצב מסחרר, בולמת גלגל פנימי בפניה בצורה מדויקת להפליא ומצליחה לחסל תת-היגוי עוד לפני שבכלל קלטתם שהוא עשוי להתפתח. 

כל אלו, יחד עם אחיזת כביש נהדרת, מייצרים את אחת הקומפקטיות הכי מהנות שניתן לקנות היום בישראל. יודעים מה? אולי זו אפילו המהנה שבהן. כן, גם עם הנעה קדמית.

 
ב.מ.וו סדרה 1

סיכום

יש מי שחושב שב.מ.וו סדרה 1 ויתרה על הערכים שלה, אבל האמת היא שמדובר במכונית שנצמדת לאידיאולוגיה שלה כמו שפוליטיקאי נצמד לכסא. זו היתה ונותרה מכונית קומפקטית מהנה להפליא, וגם היתר לא השתנה - אלא פשוט השתפר.

תא הנוסעים נותר איכותי ומודרני (על אף המחסור המהותי באבזור), המרווח נותר מצומצם יחסית (על אף שחל שיפור מסוים), הנוחות עדיין לא מרשימה (אך גם לגמרי לא גרועה) והמנוע מצוין (על אף שיש מקום גם לגרסה חזקה יותר). 

כל זה אומר שאם יש לכם את הסכום הלא מבוטל שנדרש כדי לקנות אחת כזו, ואם אתם אוהבים לנהוג, ב.מ.וו סדרה 1 החדשה היא מכונית שאתם חייבים לשקול.

לצפייה בכל דגמי ב.מ.וו בישראל

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה