דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...




מכוניות יוקרה, על פי התפיסה הרווחת, הן מכוניות גדולות, נוצצות ומרשימות. מכוניות היוקרה הקומפקטיות, על פי אותה גישה, הן טעימה מסוימת מעולמן של היוקרתיות האמיתיות. רוצה אודי A6 והתקציב לא מאפשר? קח A3, ותוכל להרגיש כאילו אתה בדבר האמיתי. לקסוס CT מעניקה חווית שקט ונוחות שמזכירה במשהו את דגמי ה-GS, וב.מ.וו סדרה 1? ובכן, כאן הסיפור קצת שונה.

ב.מ.וו, למרות השתייכותה למועדון האקסלוסיבי של מכוניות היוקרה הגרמניות, מעולם לא הציבה בראש סדר העדיפויות שלה את הגודל, המרווח והרושם. אם תשאלו את הבווארים, המכוניות שלהם צריכות לדבר לנהג: במנועים, בתנוחת הנהיגה, ביכולת הספורטיבית. בתחומים האלו מקומה של המשפחתית הקומקפטית צריך להיות מאוד משמעותי בהיררכיה. ובגלל שמדובר בפעם האחרונה שב.מ.וו מייצרת את הסדרה 1 עם הנעה אחורית, היינו חייבים לקחת אותה למבחן פרידה ולראות אם כדאי לכם לשים יד על אחת כזו לפני שכבר לא יהיה.

לדף הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו סדרה 1

ב.מ.וו סדרה 1 (120i), טורבו-בנזין 1.6 ליטר, 170 כ"ס, 229,000 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע
מושב אחורי

התנהגות כביש
תאי אחסון

נוחות נסיעה
בידוד רעשים


צפייה בתוכן ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן וידאו

עיצוב

כמעט שכחנו לציין: ב.מ.וו סדרה 1 עברה מתיחת פנים לאחרונה, וקיבלה מספר שינויים בעיצוב החיצוני. מלפנים התחדדו הפגושים והפנסים, מאחור בולטות יחידות תאורה חדשות וגם מבפנים הוחלפו כמה פאנלים. השינויים לא גדולים, אבל הם מסייעים לסדרה 1 להישאר עדכנית, ויוצרים דמיון מסוים לפולקסווגן גולף. מכסה המנוע הארוך וגריל הכליות המיתולוגי מבהירים מיד למי שיביט במראה: מאחוריך נוסעת ב.מ.וו.

ב.מ.וו סדרה 1
ב.מ.וו סדרה 1. החזית התחדדה

תא הנוסעים

הנפילה למושב הנהג של סדרה 1 עלולה להסתיים בנגיחה במשקוף הדלת, אם לא תזהרו. הדלתות הקטנות מובילות למושבים נמוכים, בסגנון שמאוד אהוב על הח"מ – אבל עלול להיות לא נוח לרבים אחרים. בגרסת ה-Sport אותה בחנו יש גימורים בשחור מבריק בליווי נגיעות אדומות, וחשוב מכך – מושבי ספורט מעולים עם שפע של אפשרויות כוונון. את מה שלא תראו בוידאו, תגשו להשלים בהתנסות קצרה באולם התצוגה. מומלץ בחום.

מאחור המושב צפוף, כאשר גם כאן הדלתות קטנות והספסל נמוך. המושבים עצמם נוקשים במידה טובה, ויכולים היו להיות נוחים מאוד אלמלא המיקום הנמוך שלהם. המרווח לרגליים ולראש סביר בלבד, אך במרכז הספסל קשה מאוד להשתמש: תעלת הינע גדולה ורחבה חוסמת את המקום לרגלי הנוסע השלישי, עדות להנעה שעוברת לגלגלים האחוריים.

מרווח זה לא הצד החזק של ב.מ.וו סדרה 1, וגם לא השימושיות. מלפנים יש שני מחזיקי כוסות ותא רדוד בין המושבים, אך תא הכפפות והתאים בדלתות קטנים מאוד, ומאחור לא קיימים תאי אחסון כלל. תא המטען מציע נפח סביר ומבנה רחב ורדוד.

רשימת האבזור של ב.מ.וו סדרה 1 לא יוצאת דופן, גם לא בגרסה הבכירה אותה קיבלנו (229,000 שקל). ועדיין – למרות מחסור בפריטים טריוויאליים כמו בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת או מערכות בטיחות – התחושה נותרת יוקרתית ומעודכנת. זה קורה בגלל הצורה שבה הדברים מתבצעים. מערכת ה-iDrive שולטת בכל הנעשה ברכב, ומופעלת מגלגלת נוחה מאוד. הכפתורים והפקדים על ההגה ובסביבת הנהג יצוקים מפלסטיק איכותי, נעימים למגע ומחזירים תחושה מעודנת בלחיצה. כך עושים מכונית יוקרה מרשימה, גם בלי האבזור המירבי.

ב.מ.וו סדרה 1
ב.מ.וו סדרה 1. גימורים שחורים בליווי נגיעות אדומות בגרסת הספורט

נוחות נסיעה

לפני 3 שנים, כשערכנו מבחן השוואתי לב.מ.וו סדרה 1, הופתענו לטובה מרמת הנוחות שלה. מכוניות עם נטיה ספורטיבית מפגינות בדרך כלל נוקשות יתרה וקופצנות מסוימת, אבל הקומפקטית של ב.מ.וו הצליחה להפתיע עם שיכוך מצוין. מתיחת הפנים שיפרה אפילו יותר את הפן הזה. גם בכבישים המצולקים של דרום תל אביב, גם בישובי הנגב הרחוקים, היא גיהצה את האספלט באופן מעורר הערכה.

בכבישים בין עירוניים היא המשיכה להיות נוחה מאוד, בת לוויה נאמנה למסעות ארוכים. מצד שני, בידוד הרעשים התגלה כבעייתי: מעל 100 קמ"ש חדרו לרכב יותר מדי רעשי רוח וכביש.

ב.מ.וו סדרה 1
ב.מ.וו סדרה 1. נוחות מפתיעה

מנוע ותיבת הילוכים

למבחן התייצבה ב.מ.וו סדרה 1 בגרסת ה-120i, מה שפעם היה גרסת ה-118i. הגרסה הזו מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק של 170 כוחות סוס, וזו בדיוק התוספת המתבקשת שהופכת את הסדרה 1 ממכונית זריזה בגרסת ה-136 כ"ס, למכונית מהירה ומהנה בגרסה החזקה יותר.

כניסת הטורבו מהירה ו"שקופה" לגמרי, לא מורגשת ולא בועטת באלימות. הכוח נצבר באופן ליניארי מסל"ד אפס ועד לקו האדום, והב.מ.וו מתקדמת בקצב משביע רצון. הביצועים לא מביאים אותה לעולמן של מכוניות הספורט – בשביל זה קיימת ה-135 – אבל מדובר במשפחתית חזקה ומהנה מאוד, שנותנת פייט הגון לגרסאות ה-180 כ"ס של אודי A3 וה-170 כ"ס של אלפא ג'ולייטה.

תיבת ההילוכים של ב.מ.וו, את זה כבר כתבנו בעבר, פועלת באופן כמעט מושלם. 8 הילוכים מתחלפים במהירות וביעילות, מורידים את הכוח לגלגלים ואפילו לא שולחים רמז להחלקה או לבעיטה קטנה, מה שבהחלט קיים בתיבות של דגמי וולוו, אודי ומרצדס המתחרים.

צריכת הדלק במבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר בממוצע, כאשר רגל עדינה תוכל לשפר את הנתונים האלו.

ב.מ.וו סדרה 1
ב.מ.וו סדרה 1. בדיוק תוספת הכח שהתבקשה

התנהגות כביש

מכאניקה בסיסית מוצלחת היא המפתח למכונית מהנה, ולא משנה כמה טכנולוגיה ינסו להוסיף לכלי הרכב שלנו. במקרה של ב.מ.וו סדרה 1, ההנעה האחורית עושה את מרבית העבודה. היא מאפשרת לה להיות מהירה, להימנע מתת היגוי ולאפשר לנהג ליהנות מהיגוי יתר שובב בלחיצת דוושה. מעבר ליכולת הזו, צמיגים רחבים מעניקים לה אחיזת כביש גבוהה, וההגה מציע משקל מדויק ותגובה מהירה. קצת יותר פידבק היה מתבקש.

ב.מ.וו סדרה 1
ב.מ.וו סדרה 1. חסר קצת פידבק מההגה

סיכום

ב.מ.וו סדרה 1 היתה מכונית קומפקטית מהנה, ונשארה כזו גם לאחר מתיחת הפנים. בתחומי המרווח והשימושיות היא לא מצטיינת, אבל המנועים המצוינים, השלדה החדה וההנעה האחורית נותרו היסודות שעליהם נבנתה המכונית הזו, וכשמוסיפים לכך את תנוחת הישיבה הספורטיבית ואת תא הנוסעים הממוקד בנהג – מקבלים מכונית שהיא הרבה מעבר לכלי תחבורה.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה