דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו i4 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו הציגה לפני כשנה את החשמלית הראשונה שלה בתצורת סדאן, ב.מ.וו i4, שמגיעה בתצורת גראן קופה, ממש כמו סדרה 4 גראן קופה המוכרת עליה היא מבוססת. ולמה 4? כי השם i3 כבר היה תפוס, מה גם שבסין הוא אכן הגרסה החשמלית של סדרה 3 הנוכחית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו i4

ב.מ.וו i4, חשמלי, M50 הנעה כפולה, 544 כ"ס, 539,000 שקלים
יתרונות חסרונות
ביצועים מרווח מאחור
התנהגות כביש (ביחס לחשמליות אחרות) שדה ראייה
אבזור ובטיחות עיצוב שלא כולם אוהבים


צפייה בתוכן ב.מ.וו i4 - מבחן וידאו



אז לקחנו למבחן את יצור הכלאיים, זה שמשלב בין 5 דלתות להנעה חשמלית שמבוססת על פלטפורמה שמשמשת גם את לוגמות הבנזין, כדי להבין האם ב.מ.וו ישרה קו עם המתחרים והאם היא מצליחה לספק גם כאן את אותה חווית נהיגה אופיינית ואהובה. ובלי מילה אחת על טסלה.

עיצוב

העיצוב החיצוני של ב.מ.וו i4 כמעט וזהה לזה של סדרה 4 גראן קופה למעט אי-אלו מאפיינים אווירודינמיים ורקע כחול לסמל. סבכת הכליות הענקית של סדרה 4 המוכרת נמצאת גם כאן, רק שהפעם היא אטומה, החישוקים ייעודיים ומאחור במקום יציאות מפלט ישנו דיפיוזר לטובת זרימת אוויר טובה יותר. ב-M50 יש חישוקים יחודיים, קליפרים בצבע אדום (ואחרי סדרה 1 ti כנראה שנצטרך להפנים שאדום זה הכחול החדש) וכל מיני גימורים ספורטיביים.

במוו i4 M50

עיצוב הפנים מובחן יותר מהאחיות בעלות מנועי הבעירה הפנימית, סדרה 3 ו-4, ודומה יותר לסדרה 3 שאחרי מתיחת הפנים. כאן ישנם שני מסכים שהתחברו יחד לכדי מסך קעור וגדול כמו ברכב הפנאי החשמלי iX. זה בהחלט משדרג את האווירה, אבל חוץ מזה העיצוב ב.מ.וו קלאסי ומיד תזהו כאן את השפה העיצובית המוכרת עם פתחי המיזוג המוכרים, ההגה, הקונסולה שבין המושבים, ידית ההילוכים וגם גלגלת השליטה i-Drive שעדיין שומרת על התפעול הרבה יותר פשוט.

במוו i4 M50

תא הנוסעים

הכניסה לב.מ.וו i4 מזכירה לנו שמדובר במכונית מנהלים המבוססת על סדרה 4, שבעצמה נמוכה יותר מסדרה 3, אך באופן מפתיע ה-i4 דווקא גבוהה במעט מסדרה 3, אך כך או אחרת - תנוחת הישיבה נמוכה וזה לא יתאים לכולם. מאידך, המושבים נוחים ותומכים גם לאורך זמן, רק שוק רגל שמאל של הנהג פוגשת באופן קבוע את תא האחסון הבולט שבדלת.

במוו i4 M50

הנדסת האנוש טובה בסך הכל למרות תפעול בקרת האקלים ממסך המולטימדיה, שכן התפריטים גדולים וברורים ואותה גלגלת תפעול לא ננטשה כמו אצל חלק מהמתחרות. שדה הראיה לא מצטיין, פשוט כי השמשה הקדמית קטנה יחסית וגם קורות A קרובות. איכות החומרים טובה מאוד.

במוו i4 M50

ב.מ.וו i4 משווקת כרגע ב-4 רמות גימור, שלוש מהן לגרסת ההנעה האחורית ועוד אחת בכירה לגרסת ההנעה הכפולה.

כבר בגרסת הכניסה Pure תקבלו המון אבזור כגון בקרת אקלים תלת-איזורית, חלון גג, ריפודי עור, מושבים מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מערכת חניה אוטומטית, גימור פנים מאלומיניום ועוד. כרגיל אצל ב.מ.וו, יש למערכת המולטימדיה רק קישורית אפל קארפליי, כשרק בחו"ל ישנה קישורית אנדרואיד אוטו.

בתחום הבטיחות, בנוסף לבלימת חירום אוטונומית המזהה הולכי רגל ודו-גלגלי ומערכת תיקון סטייה מנתיב, יש גם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת עם התרעת תנועה חוצה ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור.

במוו i4 M50

רמת הגימור Tech מוסיפה כניסה ללא מפתח, מושבים ספורטיביים, משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית, תאורת אווירה, מערכת שמע עם 10 רמקולים, גימורי M-Sport, חישוקים בקוטר 18" ועוד מערכות בטיחות כגון היגוי אקטיבי להתרעת השטח המת, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת תנועה חוצה מלפנים, התרעת התנגשות צידית כולל התערבות אקטיבית וסיוע לנהג בתמרוני חירום.

רמת הגימור Ultimate, הבכירה מבין גרסאות ההנעה האחורית, מגדילה את החישוקים ל-19" ומוסיפה מצלמות היקפיות, תמיכה חשמלית לגב התחתון במושב הנהג, מערכת שמע של "הרמן קרדון" עם 16 רמקולים, גימורי עץ, בולמים אדפטיביים, הגה בעל יחס תגובה משתנה ועוד.

במוו i4 M50

גרסת ה-Superior הבכירה ביותר מוצעת רק בגרסת ה-M50 עם ההנעה הכפולה. כאן יש גם חימום למושבים הקדמיים, תאורת לייזר, גימורים חיצוניים מושחרים ובגוון נחושת, ופרטי M נוספים כגון חגורות בצבעי חטיבת M וגימור דמוי קרבון ומערכת בלימה משודרגת עם קליפרים אדומים.

במוו i4 M50

הכניסה למושב האחורי ב-i4 מגלה לנו מרווח סביר בלבד. למרות היותה מכונית מנהלים, מפתח הדלת קטן יחסית, הגג שיורד פוגע במרווח הראש והמרווח לרגלים נותר בסיסי למדי.

במוו i4 M50

על המרווח במושב האחורי מחפה ה-i4 בתא המטען. נפחו עומד על 470 ליטרים, שהם 95 ליטרים יותר מגרסת הפלאג-אין של סדרה 3 או 30 ליטרים יותר מסדרה 4 ורק 10 ליטרים פחות מסדרה 3 לוגמת הבנזין – כך שמדובר בתא מטען שימושי שגם נהנה מדלת חמישית ענקית וחשמלית כסטנדרט.

במוו i4 M50

נוחות נסיעה

לשתי הגרסאות הבכירות בולמים אדפטיביים ובמצב "נוחות" הם עושים עבודה טובה, לבטח ביחס למשקל הגבוה שהם צריכים להתמודד איתו (2,175-2,340 ק"ג). בורות עירוניים סוררים משוככים היטב והריסון נשמר לאחר מעבר פסי האטה. למרות שדה הראיה שהזכרנו קודם, התמרון העירוני פשוט, כשהחיישנים והמצלמות עושים עבודה טובה.

במהירות בין עירונית הנוחות הטובה נשמרת. על כביש גלי ה-i4 תזוז בחוסר שביעות רצון קל, שיחמיר במצב ספורט שמקשיח את הבולמים. מאידך, בידוד הרעשים טוב מאוד.

במוו i4 M50

יחידת הנעה

כפי שהזכרנו קודם, ב.מ.וו i4 משווקת כרגע עם שתי יחידות הנעה. לגרסת ה-eDrive40 הנעה אחורית ממנוע חשמלי יחיד המספק 340 כ"ס ו-43.8 קג"מ. למרות משקלה הנושק ל-2.2 טון, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 561 ק"מ.

אל המבחן התייצבה הסדאנית החשמלית בגרסת M50. לגרסה זו הנעה כפולה בזכות מנוע חשמלי קדמי, ההספק עומד על 544 כ"ס והמומנט עומד על 81 קג"מ עצבניים. אם נשווה ל-M4 למשל, אז יש כאן 34 כ"ס ו-14.8 קג"מ יותר, כשאת ההאצה ל-100 קמ"ש הן מסיימות בזמן זהה של 3.9 שניות. בכל זאת, ה-i4 M50 כבדה ב-524 ק"ג... טווח הנסיעה שלה גם קצר יותר מזה של גרסת ההנעה האחורית ועומד על 503 ק"מ.

במוו i4 M50

אופן הפעולה של צמד המנועים וההנעה החשמלית מרשים מאוד, לבטח אם לוקחים בחשבון את תוספת המשקל. אבל למרות שהעתיד הוא חשמלי, לחוויה ספורטיבית מיטבית יש משמעות גם לצלילים, ועדיף כאלה שבוקעים מבוכנות שעולות ויורדות ומערכות פליטה ספורטיביות. ב.מ.וו גייסו את האנס צימר, המלחין ההוליוודי שאפילו זכה באוסקר על יצירותיו, אבל אל תפתחו ציפיות, כי בסוף מדובר בעוד צלילים שתמצאו בכל חשמלית אחרת.

במוו i4 M50

לשתי גרסאות ההנעה של ה-i4 סוללה זהה בגודל 83.9 קוט"ש. טעינה ביתית אורכת 8.5 שעות וטעינה מהירה עד 80% אורכת קצת יותר מ-45 דקות.

בסיום ימי המבחן עמדה צריכת החשמל על 330 וואט שעה לק"מ, לעומת נתון רשמי של 188 וואט שעה לק"מ. תסלחו לנו, אבל עם כאלה ביצועים קשה לנהוג בה באופן מתון, מה שאומר שטווח הנסיעה הריאלי בנהיגה נמרצת יותר קרוב ל-300 ק"מ.

במוו i4 M50

התנהגות כביש

נכון לביצוע המבחן, אמצע שנת 2022, כנראה שב.מ.וו i4 היא אחת המכוניות החשמליות המהנות שיש. נכון, היא לא פורשה טייקן שמציגה התנהגות כביש ספורטיבית יוצאת מהכלל, אבל היא גם לא עולה כמוה (685,000 שקלים לגרסת ההנעה האחורית עם 408 כ"ס ו-885,000 שקלים לגרסת ההנעה הכפולה עם 530 כ"ס).

במוו i4 M50

הבלמים המשודרגים של ה-i4 M50 יודעים לחתוך במהירות באופן מרשים, אבל התחושה מעורפלת בלחיצה הראשונית, כשיש תחושה בולטת של טעינה וגם לאחר מכן הם מרגישים מלאכותיים. לפחות מצב B בבורר ההילוכים מחזק את הבלימה הריגנרטיבית ומביא את הרכב עד לעצירה מלאה.

מצד שני, ההנעה הכפולה פה לא פועלת על בסיס דיפרנציאלים כדי לשלוט בחלוקת הכוח, ובכלל ה-i4 M50 פועלת בעיקר עם הנעה אחורית, כדי לחסוך בצריכת החשמל, והאלקטרוניקה כאן יודעת להעיר את המנוע הקדמי במידה והיא מזהה שהרכב מחליק או כדי לסייע לו לצאת מסיבוב מהר יותר. וכל זה הרבה לפני שבקרת האחיזה מתערבת, אם בכלל. ויותר מזה, ה-i4 גם מאפשרת משחקי זנב משעשעים. האם מצאנו חשמלית כיפית?

במוו i4 M50

סיכום

ב.מ.וו i4 לא תוכננה מראש כחשמלית, מה שנהוג לכנות "חשמלית טהורה", ולמרות זאת, היא מכונית חשמלית מצויינת. יש לה תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב, נוחות הנסיעה טובה ברוב הזמן, הביצועים מצוינים והתנהגות הכביש דינאמית ביחס למרבית החשמליות.

לחובתה נציין את שדה הראיה והמרווח הבסיסי מאחור; אבל אם אתם מחפשים מכונית סדאן חשמלית, כזו שהיא גם יוקרתית וגם כיף לנהוג בה – שווה לכם לקחת סיבוב על ב.מ.וו i4.

לדגמי ב.מ.וו בישראל – ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה