דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל קומבו (1.5 דיזל) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אופל קומבו, הטנדרון של אופל, הגיע לישראל לפני חודשים ספורים אחרי שנות היעדרות רבות. היבואניות השונות של אופל לא שמו את הדגש על תחום המסחריות, וגם דגמים מסחריים אחרים של המותג הגרמני כמעט ולא נצפו בישראל. אבל עכשיו אופל היא חלק מקבוצת פיג'ו-סיטרואן, הקומבו החדש הוא אח תאום של סיטרואן ברלינגו וגרסת ה"לייף" שלו - שהיא היחידה שמשווקת בישראל - אמורה להציע שילוב בין שימושיות-מסחרית לאופי קצת יותר משפחתי ונעים.

אחרי שכבר בחנו את הקומבו בגרסתה הקצרה עם מנוע הבנזין, פגשנו הפעם את גרסת הדיזל המאובזרת והארוכה, שגם מציעה 7 מושבים במחיר שדומה להפליא למחיריהם של המיניוואנים ורכבי הפנאי עם מספר מקומות דומה. האם היא יותר מסחרית או יותר משפחתית? במה היא עדיפה על גרסת הבנזין והאם היא פתרון מוצלח למשפחות גדולות? תרנו את הארץ לאורכה וחזרנו עם לא מעט תובנות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל קומבו


אופל קומבו, 1.5 טורבו-דיזל ארוך, אוט' 8 הילוכים, 130 כ"ס, 174,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות

שדה ראייה

אבזור ובטיחות

בידוד רעשים בנסיעה בין-עירונית

יחידת הנעה

  איכות חומרים

אופל קומבו

עיצוב

אמנם, הקומבו מבוססת על הברלינגו באופן גלוי, מקו הדלתות הקדמיות ועד לאחוריה, אבל בכל זאת יש כאן כמה נגיעות "אופל" - בעיקר בחזית שהיא אופל לגמרי, קצת קרוסלנדית כזו. לעומת דגמי ברלינגו-פרטנר בדור הקודם שרק הסמל הפריד ביניהם, הפעם החזית ייחודית למותג.

אופל קומבו

מבפנים הקומבו חולקת המון עם הברלינגו, אבל בכל זאת יש כמה הבדלים קטנים. ההגה נלקח היישר מדגמי אופל האחרים והוא אפילו קטום (לטובת כניסה קלה יותר לרכב). עוד סממני אופל ניתן למצוא בלוח המחוונים, בידיות השליטה על הוישרים והאיתות ובמחשב הדרך.

אופל קומבו

תא הנוסעים

האבזור עשיר מאוד אם מסתכלים על הקומבו לייף הדיזלית כמסחרית, אך המפרט מכובד גם אם נבחן אותה כמשפחתית. גרסת הדיזל משווקת רק ברמת הגימור Enjoy Plus שכוללת כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מולטימדיה צף בגודל 8 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שקעי USB ו-12 וולט, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס עם מבט על, מראות צד מתקפלות חשמלית, מראה פנימית נגד סנוור, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, שתי דלתות הזזה, חלונות כהים, חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ' ו-4 חלונות חשמליים שכולם אוטומטיים.

אופל קומבו

גם מערך הבטיחות מכובד וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטיה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי (נדיר מאוד ברכבים עממיים ולבטח במסחריות), מערכת זיהוי תמרורים עם אפשרות סנכרון לבקרת השיוט בלחיצת כפתור ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים. שאפו.

איכות החומרים לא גבוהה, כמקובל בקטגוריית המסחריות. הפלסטיקה הנוקשה נמצאת כמעט בכל מקום בחלל העצום של הרכב. מצד שני, למשענת היד שבדלתות יש ריפוד בד, ההגה מצופה עור נעים ולא מצאנו ברכב חלקי מתכת חשופים.

המושבים הקדמיים נוחים ולנהג יש כוונון לגב התחתון ומשענת יד מובנית בכיסא. הם רכים יחסית והתמיכה הצידית חסרה - נראה שהם מותאמים יותר לכניסות ויציאות מרובות. תנוחת הישיבה גבוהה, מרווח הראש נהדר ורק ברך ימין נוגעת בבליטה המרכזית של הדשבורד.

אופל קומבו

שדה הראיה טוב בסך הכל, אבל לא מושלם עקב קורות A עבות מאוד (בעיקר בבסיסן).  בזכות משטחי זכוכית גדולים מתקבלת זווית ראיה רחבה. לאחור המצב דומה עקב אורכו של הרכב. מזל שמראות הצד גדולות וכמעט מנטרלות שטחים מתים. חלונות הצד שאחרי קורה C גדולים למדי ועוזרים להשלים את התמונה למרות קורה D רחבה, ומצלמת הרוורס עם קווי ההנחיה האקטיביים ומבט העל מסייעת בכניסה לחניות (אך עם איכות תמונה לא גבוהה במיוחד).

אופל קומבו

הנדסת האנוש טובה בדרך כלל. השליטה מההגה קלה, פקדי המיזוג נמצאים מחוץ למולטימדיה ואפילו תפעול מחשב הדרך מתקבל על הדעת. מצד שני מערכת המולטימדיה לא מהמהירות והאינטואטיביות שיש וגם ידיות האיתות והמגבים ממוקמות גבוה ביחס לאחיזת הגה בשעות 3 ו-9.

אופל קומבו

המושבים בשורה השניה מעוצבים כשלושה מושבים נפרדים, אך הם בעצם בנויים בחלוקה של שני שליש / שליש. המושבים עצמם מתקפלים בקלות וכוללים שלושה חיבורי איזופיקס. אומנם הם לא זזים על מסילה, אבל מקום לא חסר כאן.

תנוחת הישיבה גבוהה גם מאחור, מרווח הראש עצום, הרצפה שטוחה וגם מבוגר יכנס בקלות בין שני כיסאות בטיחות גדולים. לנוסעים יש גם שתי ידיות אחיזה ותאורה נפרדת וכללית.

הכניסה לשורה השניה מתבצעת דרך דלתות הזזה. זה המקום להגיד לתעשיית הרכב: אל תתביישו להשתמש בהן במובילי נוסעים - זה פותר כל כך הרבה בעיות, בעיקר עם נוסעים שעוד לא עלו לביה"ס יסודי...

אופל קומבו

ועכשיו לשוס, השורה השלישית. בתוספת של 16,000 שקלים (לעומת גרסת הדיזל הקצרה) תקבלו את הגרסה הארוכה של הקומבו לייף שבסיס הגלגלים שלה ארוך ב-19 ס"מ מהגרסה הקצרה ומגיע ל-297.5 ס"מ. גרסה זו לא רק זוכה לתוספת נפח משמעותית בחלל המטען אלא גם בשורת מושבים שלישית. הקומבו אמנם מבוסס על הפלטפורמה שמשרתת גם את סיטרואן C4 ספייסטורר ואת פיג'ו 5008, אך בניגוד לשני אלו ועוד רבים אחרים, שני המושבים האחוריים באופל הם בגודל מלא.

אופל קומבו

הכניסה לשורה השלישית מתבצעת מקיפול מהיר לפנים של המושב הימני בשורה בשניה, אבל המרווח ביניהם מספיק כדי לאפשר כניסה גם מהדלת האחורית הענקית. שני מבוגרים ישבו כאן בנוחות יחסית, למרות מושב נמוך עם בסיס קצר ויהנו ממרווח רגליים נהדר, רצפה שטוחה, מרווח ראש מצויין וחלונות גדולים שתורמים מאוד לאווירה. רק חבל שלעומת הספייסטורר אין כאן בכלל פתחי מיזוג לאחור - גם לא בשורה השניה.

אופל קומבו

ותא המטען? סביר בלבד כששני המושבים בשורה השלישית בשימוש, וניתן כמובן לקפל בקלילות רק אחד מהם. כששניהם מקופלים תקבלו כבר 850 ליטרים ענקיים, כשאת החגורות תוכלו לתפוס בתפס מיוחד בצדדים ויש גם וילון נגלל (ונשלף) שיסתיר פריטים חשובים. אם תקפלו גם את השורה השנייה תגיעו כמעט ל-2.7 קוב.

אופל קומבו

בתוך הדלת האחורית הענקית אנחנו מגלים חלון נפתח. בהתחלה זה נראה כמו גימיק נחמד, אבל כשחונים בקרבת קיר או רכב אחר, הדלת-חלון הזו מתגלה כשימושית מאוד - אין בעיה להכניס דרכה אמבטיה של עגלת תינוק וגם זוג אופני ילדים, והיא הרבה יותר קלה לפתיחה בהשוואה לדלת המטען העצומה.

אופל קומבו

לא משנה אם זו מסחרית או מוביל נוסעים, תאי אחסון בשני המקרים הם מצרך יקר ערך.

בחלקו הקדמי של הרכב יש לא פחות מ-19 תאים! הרשימה כוללת 4 מחזיקי כוסות, תא כפפות כפול כשזה העליון גדול במיוחד וגם תא ענק בתקרה. בשורה השנייה תמצאו עוד תא בכל דלת הזזה ובשורה השלישית עוד תא גדול בצד ימין, שני מחזיקי כוסות ותפסי גומי יעודיים למשולש האזהרה. מרשים.

אופל קומבו

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה העירונית טובה. הקומבו הארוך מרגיש רך יחסית והוא סופג בצורה טובה שיבושים קטנים. הוא גם מצליח לספוג שיבושים גדולים יותר אך הם כבר מורגשים, במיוחד אלו החדים. בכביש הבין-עירוני לאותה רכות נסיעה יש השפעה פחות נעימה והריסון בקומבו לא מושלם. מפאת אורכו וגובהו הרכב רגיש לרוחות צד, אך מצד שני רכינת המרכב סבירה ביחס לגובה ולאורך הרכב.

בידוד הרעשים טוב יחסית. זה לא שלא תדעו שאתם נוסעים ברכב לוגם סולר ובטח לא תפספסו את זה כשתניעו את הרכב עם דלת פתוחה. אבל סגירה שלה (שמרגישה רחוקה מתדמית מסחרית) תדגיש את יכולות הבידוד. בשיוט בין-עירוני קולו של המנוע הופך עדין יותר, אך אז מצטרפים רעשי רוח בעקבות השמשה הקדמית הגדולה ורעשי כביש בולטים. בסך הכל מדובר באיכות נסיעה טובה ביחס למסחרית.

אופל קומבו

מנוע ותיבת הילוכים

לגרסת הדיזל מנוע המשרת מנעד רחב מאוד של דגמים בקונצרן פיג'ו - סיטרואן. בארץ ניתן למצוא אותו מפיג'ו 2008 ועד לסיטרואן ג'מפי. מדובר במנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים המספק 130 כ"ס ומומנט מירבי של 30.6 קג"מ, שהם 7.2 קג"מ יותר מגרסת הבנזין וגם הם זמינים מ-1,750 סל"ד.

למנוע גמישות יעילה בכל מצב. הוא לא מרגיש חזק מאוד אבל נהנה מזמינות כוח טובה, כך שלא משנה אם הרכב ריק או עמוס, נוסע במישור או בעליה, המומנט יסייע למשוך את הרכב בצורה טובה.

אופל קומבו

לרכב מצב eco שמאלחש את תגובות המנוע, מה שמפריע לזריזות בעיר אבל לא מורגש בזמן שיוט.

כמו בגרסת הבנזין גם לגרסת הדיזל שדכו תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. פעולתה של התיבה חלקה ברוב הזמן, לעיתים נדירות יש השתהות קלה ובהורדת הילוכים פעולתה מורגשת יותר. בנוסף יש גם מנופי שליטה מגלגל ההגה - לא עניין נפוץ במסחריות.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 16 ק"מ לליטר. כשבאופן חריג דווקא בשיוט מהיר ורצוף בכביש 6 צריכת הדלק היתה פחות טובה. נראה שהקומבו דיזל מעדיף נסיעות פרבריות.

אופל קומבו

התנהגות כביש

למרות אורכו של הקומבו לייף, התמרון העירוני מצוין. להגה מהלך ארוך עם 3 סיבובים מנעילה לנעילה, אך התחושה ממנו טובה והוא מקבל משקל עדיף ככל שמגבירים את המהירות. במהירות איטית ההגה מקבל רכות שפשוט הופכת את תמרוני החניה לקלילים, זאת בנוסף לרדיוס סיבוב פשוט נהדר ביחס לאורך הרכב.

אין מה לצפות מההגה לתקשרות בנהיגה דינאמית, או פלפולי תקשורת מהשלדה, זו לא מטרתו של הרכב ולבטח לא באורך של קצת יותר מ-4.75 מטרים וגובה של כמעט 1.80 מטר, ובסך הכל הקומבו משרה אוירה בטוחה בנהיגה.

אופל קומבו

סיכום

אז מה גזר הדין? אופל קומבו הוא רכב מסחרי או משפחתי? שלא כמו דגמים רבים אחרים בקטגוריה, הקומבו באמת מצליח להיות גם וגם. הוא מבוסס על הברלינגו המצליחה ועם גנים כאלה, ועם העיצוב והמימדים, מדובר בראש ובראשונה ברכב מסחרי. אי אפשר לטעות בכך. אנחנו מניחים שרבים מבעלי המשפחות לא יקחו אותו בחשבון ולו רק בגלל הנראות, וזה בהחלט מובן.

לאותם גנים מסחריים יש ביטוי לא רק בעיצוב, אלא גם באיכות החומרים הבסיסית. אבל... וזה חתיכת "אבל" רציני, אם לרגע נשים בצד את העיצוב נקבל רכב משפחתי מצוין שיעניק מענה יוצא מן הכלל לכל משפחה עם 4-5 ילדים, שיהנו ממרווח ושימושיות שקשה מאוד למצוא בטווח המחירים הזה. זאת בנוסף לרשימת אבזור נדיבה ומערך בטיחות שלא מביישים, ואף עולים על רכבים מקבילים בקטגוריות המיניוואנים או הג'יפונים.

אבל את מי אנחנו משלים? יש בדיוק הזדמנות אחת לרושם ראשוני, ורוב הרוכשים הפוטנציאלים יראו כאן קודם כל מסחרית. אז למי הקומבו כן יתאים? לאנשי מקצוע שהרכב הוא חלק בלתי נפרד משגרת היום-יום שלהם, שצריכים לשלב בין עבודה ומשפחה. אלו יהנו בקומבו מכל מה שמציעים היום מובילי נוסעים מודרניים.

לצפייה בכל דגמי אופל בישראל

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה