דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q5 (ספורטבק, פלאג-אין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

אחרי שכמעט כל המתחרים שלו כבר התחברו לשקע וזכו להצלחה מרשימה בגרסאות הפלאג-אין הייבריד, הגיע גם תורו של אודי Q5 להצטייד בסוללה. ה-Q5 הוא אחד הדגמים הפופולאריים בקטגוריה שלו, שהיא לכשעצמה הקטגוריה הפופולארית ביותר בשוק היוקרה. פלא שכולם חיכו לגרסה הנטענת שלו?

את המפגש הראשון שלנו איתו עשינו על סיפונה של גרסת הספורטבק, שגם היא הופיעה לא מזמן וזוכה מאז להצלחה לא מבוטלת. מתברר שאנשים אוהבים רכבי פנאי כי הם גדולים, מרשימים ושימושיים, ואז בוחרים בגרסה הפחות שימושית... אבל בחזרה לענייננו: האם גרסת הפלאג-אין היא הגרסה הטובה ביותר של רכב הפנאי הגרמני?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי Q5 ספורטבק


אודי Q5 ספורטבק 50TFSIe, היברידי-נטען 2.0 ליטרים, 299 כ"ס, מ-444,200 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

התנהגות כביש

ביצועים

נוחות נסיעה עירונית

בידוד רעשים

טווח נסיעה חשמלי קצר


אודי Q5 ספורטבק

עיצוב

את ה-Q5 אין מי שלא מכיר. את גרסת הקופה שלו בטח תפגשו ברחובות. אין ספק שמדובר במכונית יותר קרבית ומרשימה ביחס למקור בעיקר בגלל הגג המשתפל מאחור. מי שמעדיף את המראה המסוקס יעדיף להישאר עם הגרסה הרגילה (שגם היא זמינה עם שילוב של מנוע חשמלי).

גרסת הפלאג-אין הייבריד לא נראית שונה משמעותית ביחס לגרסה הרגילה. למעשה, את ההבדלים ניתן לראות רק אם ממש מחפשים. וזה טוב, כי מי שקונה את הרכב אוהב כנראה את העיצוב המקורי.

אודי Q5 ספורטבק

תא הנוסעים

תא הנוסעים שומר על אותם מאפיינים קלאסיים של אודי. הוא מאוד נקי, הייטקיסטי וכן - גם יוקרתי. איכות החומרים גבוהה, כל עוד לא מחפשים פלסטיקים מחוספסים בכוח. איכות ההרכבה מעולה.

אחרי שבעבר התאכזבנו ממפרט האבזור המצומצם של ה-Q5, גרסת הפלאג-אין מעניקה פיצוי הולם ומשדרגת את המפרט משמעותית. רשימת האבזור שלה כוללת, בין היתר, בקרת אקלים מפוצלת, גג שמש פנוראמי, מושבי ספורט עם חימום ואוורור, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישנים היקפיים, בלם יד חשמלי עם מצב Auto hold ועוד. גם רשימת עזרי הבטיחות ארוכה מאוד עם בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, מעבר אוטומטי לאור גבוה ועוד הרבה. מה חסר? בגרסת ה-PHEV אין מצלמות היקפיות עם תצוגת על ואין אפשרות להוסיף מערכת שמע של Bang & Olufsen. חבל, למרות שהמערכת הרגילה של אודי עושה עבודה טובה בסך הכל.

אודי Q5 ספורטבק

התפעול, כמו תמיד באודי, טוב מאוד. המסכים ברורים, מערכת בקרת האקלים קלה לתפעול, קל לקבוע איפה יופיעו האייקונים ורק לפעמים טיול בין תפריטי משנה יכול לעצבן. לשלל הכפתורים הרגילים נוספו כפתורים לתפעול המערכת ההיברידית חשמלית – מיקומם נוח אך התפעול שלהם דורש התעסקות נוספת במסך שהייתה יכולה להמנע. בקטנה.

אודי Q5 ספורטבק

המרווח מלפנים נפלא. תנוחת הישיבה מרגישה גבוהה אך לא כמו ברכב פנאי גדול. הספורטבק מצליח להעביר מסר קצת יותר ספורטיבי.

אודי Q5 ספורטבק

מאחור המצב קצת שונה: המרווח לרגליים די בסדר אך המרווח לראש מושפע מהעיצוב האלגנטי. לא מדובר במעט מקום לראש, אך בהחלט הוא פחות מאוורר מאחיו הקופסתי יותר. מבוגר בגובה ממוצע ישב שם נסיעה ארוכה ולא התלונן, אך התחושה שם קצת יותר אינטימית ומבוגרים גבוהים יתחילו לגרד את הפדחת בתקרה.

אודי Q5 ספורטבק

תא המטען קטן משמעותית מהגרסה הרגילה וגם סף ההטענה מרגיש גבוה יחסית. נתון של 450 ליטר מרגיש קצת גדול לעומת המצב בפועל וצריך לזכור שצריך לשמור מקום לכבל הטעינה שתופס נפח.

אודי Q5 ספורטבק

נוחות נסיעה

אודי Q5 ספורטבק היא מכונית די נוחה במצב הרגיל. גרסת הפלאג-אין קצת פחות. המשקל הגדול על המתלים בהחלט מורגש אבל מרתק יותר האופן שבו זה מתבטא במכונית כזאת. הגרסה הרגילה היא מכונית שניצבת על הצד היותר נוקשה של הסקאלה מבחינת כיול המתלים. נוקשה, אבל לא מעניש או מכאיב.

למרות תוספת משקל מכובדת תודות לסוללה הגדולה, הרכב לא משנה משמעותית את האופי. ה-Q5 PHEV לא מתחילה לחבוט בנוסעים או להתרסק על מתליה. במובן הזה אין שינוי באופי של המכונית. מה שכן משתנה זאת היעילות שבה רכב הפנאי היוקרתי מטפל במהמורות. הגרסה הזאת עסוקה יותר, היא מקפצת יותר על שברים ופגמים בתוך העיר ומרגישה קצת פחות נינוחה.

אודי Q5 ספורטבק

מחוץ לעיר מעבר על גלים גדולים מורגש, בעיקר כי לבולמים לוקח יותר זמן כדי להחזיר את הרכב למצב מאוזן לגמרי. בדרך יש מין נדנוד קל שמבהיר שיש למתלה עוד הרבה קילוגרמים להתמודד איתם.

בידוד הרעשים נפלא. המהירות לא ממש משנה, איכות הכביש תפריע רק על כבישים עם אספלט באיכות של אזור התעשייה בחאן יונס. כאשר המנוע החשמלי בפעולה השקט מוחלט. פינוק.

אודי Q5 ספורטבק

יחידת הנעה

ל-Q5 פלאג אין יש שתי יחידות הנעה נטענות: האחת עם 299 כוחות סוס והשניה עם 367. אנחנו נהגנו על החלשה בין השתיים (50 TFSIe), לא התאכזבנו.
השילוב של יחידת ההנעה החשמלית ויחידת הבנזין מבטיח קצב נהיגה מהיר במיוחד. ה-Q5 הנטען מאיץ בזריזות, משייט בקלילות, עוקף ללא היסוס ובכלל מפגין ביצועים טובים ביחס למשקל ולייעוד.

התחלנו את המבחן בנסיעה עירונית-פרברית בכוח החשמל, עם סוללה טעונה במלואה, ולא הצלחנו לעבור יותר מ-32 ק"מ על חשמל בלבד. רחוק מההבטחה ל-60 ק"מ. בנוסף, אין כאן פונקציית בלימה רגנרטיבית שיכלה אולי לסייע בניצול יעיל יותר של הסוללה. את המבחן הארוך (והרגוע יחסית) סיימנו עם צריכת דלק של כ-11 ק"מ לליטר.

אודי Q5 ספורטבק

התנהגות כביש

כמו נוחות הנסיעה, גם התנהגות הכביש סובלת מהמשקל העודף. לנהגים הממוצעים, אלו שנוסעים בנינוחות ולא דוחפים את הרכב למקומות לא להם, סביר שלא תהיה תחושה של הבדל בין גרסת הבנזין וגרסת הפלאג-אין.

אודי Q5 ספורטבק

רכב הפנאי של אודי צפוי מאוד, בטוח ויש לו אחיזה מעולה. הוא מגיב היטב לשינויי כיוון ובולם בצורה משכנעת למרות שיכולנו לבקש דוושה מעט יותר החלטית.

אבל במהלך המבחן אתגרנו את הרכב גם בכבישים ובקצבים תובעניים יותר. במקומות האלו חושף ה-Q5 הזה מעט יותר תת היגוי שמגיע מוקדם יותר. גם רכינת המרכב מעט יותר מורגשת וההיגוי קל ומעורפל יותר.

אודי Q5 ספורטבק

סיכום

אודי Q5 הוא אחד מרכבי הפנאי היוקרתיים הטובים שיש בסביבה. מדובר ברכב פנאי מעולה שאינו דורש פשרות רבות: גרסת הספורטבק שלו פוגעת מעט בשימושיות אבל שומרת על כל אותם הערכים. גרסת הפלאג-אין מציעה שני יתרונות מרכזיים: המרכזי מביניהם הוא יכולת הנסיעה החשמלית למרחקים קצרים, שתאפשר למי שיתקין עמדת טעינה ביתית ליהנות מנסיעה שקטה וחסכונית ביומיום; השני הוא תוספת האבזור המתבקשת על פני גרסאות הבנזין.

המחיר, לעומת זאת, קיים גם הוא. נוחות הנסיעה פחות טובה בגרסה הזו, תא המטען קטן ופחות שימושי והתנהגות הכביש פחות מרשימה. זה עוד לפני שמחשבים את הפער במחיר הרכישה, שעומד - נכון לפברואר 2022 - על 30-50 אלף שקלים, בהתאם לגרסה שתבחרו. שווה? ההחלטה לא פשוטה.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה