דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A1 (מנוע 1.5 ליטרים) - מבחן רכב

אודי A1 הוצגה לראשונה לפני כ-9 שנים ועד היום היא נותרה כמעט לבדה בתחום הקטנות היוקרתיות. הסמארט של מרצדס היא לא בדיוק מכונית יוקרה, אלפא מיטו ו-DS3 ירדו מפס הייצור ורק המיני של ב.מ.וו נותרה בזירה. הדור השני של האודי הקטנה הוצג באמצע 2018 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה – MQB A0. הפלטפורמה הזו משמשת דגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן ובהם האיביזה והפולו, אבל ה-A1 אמורה גם ליצוק לתוכה תחושת יוקרה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי A1


אודי A1, מנוע 1.5 טורבו-בנזין, כפולת מצמדים 7 הילוכים, 150 כ"ס, מ-169,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

אבזור

מנוע וביצועים

איכות חומרים

התנהגות כביש

  תג מחיר

אודי A1

אודי A1 היא לא מכונית זולה. גרסת הכניסה עם מנוע 1.0 ליטר מתחילה מ-149,000 שקלים. רמת אבזור מקבילה עם מנוע 1.5 ליטרים דורשת תוספת של 20,000 שקלים ואילו חבילות האבזור יכולות לקרב את מחירה של האודי הקטנה לרבע מיליון שקלים. איך האבזור בגרסאות היקרות? והאם המנוע החזק באמת עושה את ההבדל? ומה עם קצת אופי ספורטיבי?

עיצוב

העיצוב הוא בהחלט קלף חזק של ה-A1 החדשה, גם מבפנים וגם מבחוץ. הקווים ישרים וחדים והיא פחות עגלגלה מהדור הקודם. יחידות התאורה של חבילת ה-Style בהחלט תורמות למראה החיצוני היוקרתי עם תאורת איתות דינאמי מאחור ותאורת לד נאה מאוד מלפנים. גם הצביעה הדו-גוונית לא מצועצעת ומוסיפה טאצ' עיצובי נאה. הגג בגרסה שבחנו הגיע בצבע אפור עכבר מטאלי, אהבנו.

אודי A1

עיצוב הפנים ממשיך את הקו החד. הדשבורד "נשבר" בחדות ויוצר הפרדה בין חלקו של הנוסע לזה של הנהג וכך גם הקוים של חופת לוח המחוונים. וזה לא נגמר שם: שימו לב למשענת היד בדלתות או לידית הפתיחה. שאפו.

אודי A1

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים נראים טוב אך מרגישים פשוטים. ריפוד הבד מרגיש מחוספס ולא יוקרתי במיוחד (אם כי הוא קל לניקוי). אם תרצו ריפוד איכותי יותר תוכלו למצוא אותו רק בחבילת האבזור Epic Edition הבכירה (עוד נגיע לזה...).

תנוחת הנהיגה טובה הודות לשלל אפשרויות כוונון. מרווח הראש מספק ויש גם משענת יד נוחה ושימושית עם כוונון לאורך ולגובה וגם תא קטנטן בתוכה. ליושבים מלפנים יש ידיות אחיזה, תאים קטנים בדלתות, תא לפני ידית ההילוכים ושני שקעי USB, שני מחזיקי כוסות ועוד תא עגול בין המושבים שיתאים לבקבוק הסודה הקטן שלכם. תא הכפפות בגודל טוב והוא מאכסן גם את קורא כרטיס הזיכרון. יש סוככי שמש עם מראה ותאורה, אבל המראה המרכזית לא מתכהה.

אודי A1

שדה הראיה סביר בלבד: קורות A עבות ומראות הצד מעבות אותן עוד יותר בחלקן התחתון. גם קורות C מאחור עבות מאוד וגם מצלמת רוורס לא תציל את המצב - כי היא פשוט לא קיימת באף אחת מחבילות האבזור.

המושב האחורי קצר ונמוך והמרווח ליושבים מאחור מצומצם. פגשנו מכוניות סופר-מיני מרווחות ממנה. לשלושה ילדים גדולים או מבוגרים יהיה צפוף. לשני מבוגרים המצב עדיף כאשר מרווח הרגליים והראש מספק בהחלט יחסית לסופר-מיני.

אודי A1

האבזור מאחור מצומצם: יש תאורות תקרה נפרדות, תאים קטנים בדלתות, וו תליה בכל צד וכיסים במושבים, אך אין שקעי USB או שקע 12 וולט וגם לא ידיות אחיזה או משענת יד בין המושבים.

תא המטען בנפח 335 ליטרים והוא בהחלט יספיק לכל שקיות השופינג או לשתי מזוודות קטנות לסופ"ש בחו"ל. לתא עצמו יש גם מדף חלוקה שימושי.

אודי A1

אודי A1 משווקת בשתי גרסאות בסיס למנועי 1.0 ו-1.5 ליטר ועליהן ניתן להוסיף מספר חבילות אבזור: הראשונה היא Style השניה נקראת Comfort והשלישית והיקרה היא Epic Edition. בגרסת הבסיס תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 8.8 אינץ', חיישני גשם ואורות וחישוקי 16 אינץ'.

היצע מערכות הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימת חירום אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב.

אודי A1

חבילת Style (בעלות של 14,000 שקלים) מוסיפה תאורת לד מלאה, צביעה שונה לגג, ומשענת יד בדלתות ובלם יד מצופי עור. חשוב לדעת שחבילה זו מחייבת תוספת צבע מטאלי חיצוני.

רכב המבחן כלל גם את חבילת Comfort הבאה ברשימה (8,900 שקלים) שהוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה אחוריים, מראות צד מתקפלות חשמלית עם חימום ובקרת אקלים מפוצלת.

חבילת Epic Edition הבכירה (65,000 שקלים) מוסיפה על כך גם מערכת שמע משודרגת עם 8 רמקולים, הגה עם תחתית קטומה, מושבי ספורט בריפוד בד, גימורי אלומיניום, ריפוד תקרה שחור, ספויילר אחורי וחישוקים בגודל 18 אינץ'.

אודי A1

באף אחת מחבילות האבזור לא תמצאו תצוגה גרפית לחיישני החניה, שלא לדבר על מצלמת רוורס; מערכת המולטימדיה פשוטה למדי; בקרת שיוט - שקיימת בכל הגרסאות של סיאט איביזה - לא קיימת כאן; וגם השליטה מההגה דלה - כדי להעביר תחנה ברדיו תצטרכו לעבור לתפריט רדיו במחשב הדרך ורק שם לבצע את הפעולה. שליטה מורחבת יותר מההגה תמצאו רק ברמת "אפיק" הבכירה.

הנדסת האנוש לא מצטיינת. כפתור עוצמת השמע והעברת השירים או התחנות נמצא לפני ידית ההילוכים, במקום לא נגיש במיוחד.

איכות החומרים גם היא לא הרשימה: כאמור ריפודי המושבים פשוטים, ובדלתות ועל הדשבורד ישנו פלסטיק בסיסי.

אודי A1

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה במרחב העירוני טובה, אבל לא מצטיינת. האודי הקטנה מרגישה בוגרת יותר ומרוסנת אך היא לא מצליחה לבודד את הנוסעים מכל המפגעים ולעיתים גם נשמעו הבולמים.

ביציאה מהעיר המצב בחלט משתפר והאודי מרגישה יציבה ונעימה מאוד לנסיעה. בידוד הרעשים טוב מאוד במונחי מכוניות סופר מיני, אך כמובן רחוק מזה של דגמי אודי היקרים יותר.

אודי A1

מנוע ותיבת הילוכים

את מנוע ה-1.0 ליטר המפורסם של הקונצרן בהחלט אהבנו במפגש הקודם עם ה-A1. המנוע הקטן היה זריז והגיב היטב. אז איך ה-A1 עם מנוע 1.5 ליטרים?

נתחיל מהנתונים: למנוע 4 צילינדרים, 150 כ"ס, מומנט של 25.5 קג"מ ואת ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מסיים ב-7.7 שניות. בהשוואה למנוע הליטר הוא חזק ב-34 כ"ס, 5.1 קג"מ ומקזז 1.7 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש. והאמת? לא התאכזבנו. המנוע פשוט נהדר.

המנוע לא מרגיש תזיזיתי ושמח אלא יותר ליניארי וחלק. הכוח זמין לכל התנהלות שגרתית וגם כשדחקנו בו הוא לא אכזב ומשך את ה-A1 הקטנה בנחישות. הוא לא בשרני או שש אלי סל"ד, וגם לא מגיב בזריזות לדוושת ההאצה, אבל הוא ללא ספק חזק.

אודי A1 

בדומה לגרסת ה-1.0 ליטר, גם למנוע זה תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. ביציאה איטית מהמקום ובכל נסיעה אחרת היא פועלת באופן חלק ודי מהיר, בהאצות ביניים היא תוריד הילוכים באופן חלק וכמעט בלתי מורגש, אך ביציאה חזקה מהמקום היא לעיתים תהסס.

צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 12.7 ק"מ לליטר, במתאר שכלל לא מעט נסיעה בין-עירונית אך גם כמה מקטעים עירוניים ודיניאמיים.

אודי A1

התנהגות כביש

אין ספק שהפלטפורמה החדשה בהחלט מוצלחת מקודמתה. אהבנו את התנהגות הכביש של הפולו החדשה וגם ה-A1 לא מאכזבת. המשקל נמוך, ישנה תחושת שובבות והסופר-מיני הזו מאפשרת לא מעט שעשועים קלים עם מעט העברות משקל. הנטיה היא לתת היגוי, אך לא ברמה שמנטרלת את ההנאה. התקשורת מההגה ומהשלדה פחות טובה מזו של מיני קופר, אך בסוף ה-A1 היא מכונית צפויה, נשלטת ובטוחה.

אודי A1

סיכום

אודי A1 נהנית מקו העיצוב העכשווי והנאה של דגמי אודי והיא תמשוך מבטים בהתאם. למרות המימדים הקטנים, קשה לפספס את העובדה שזו מכונית יוקרתית. מצד שני, היא לא מצטיינת בסעיפי איכות החומרים והאבזור וגם איכות הנסיעה לא מזכירה את דגמי הסאלון של אודי.

גרסת ה-1.5 ליטרים מוסיפה קורטוב של ביצועים והנאה בתוספת יחסית סבירה למחיר, גם אם התנהגות ספורטיבית עדיין לא נמצא כאן. ולא פחות חשוב - היא מעניקה בידול נוסף מדגמי סופר מיני עממיים. כי בנוסף לעיצוב המובחן ולסמל על הגריל, הספק של 150 כ"ס הוא לא משהו שתמצאו בכל מכונית קטנה.

לצפייה בכל דגמי אודי בישראל

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה