דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

BYD סיל U (נהיגה ראשונה) - רב מכר בסין, עכשיו בדרך לכאן

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: BYD סיל U
  • מתחרים: MG מארבל R, סרס SF5
  • מתי אצלנו: דצמבר 2023
  • מחיר משוער: 210 אלף שקל
  • בעד: מרחב פנימי, נוחות עירונית
  • נגד: ביצועים, התנהגות כביש

בגדול: את ההיצע החשמלי של BYD לאירופה צריך לחלק לשניים, ולא בהכרח על פי החלוקה התת-מותגית של היצרנית הסינית. מהעבר האחד ישנם דגמים מבוססי פלפטורמה חשמלית יעודית כמו האטו3 שהפך לרכב הנמכר בישראל, הדולפין המשפחתית שתצטרף בקרוב והסיל שתגיע לקראת סוף השנה. אלו דגמים שאמנם נמכרים בסין בהיקפי ענק, אך תוכננו עבור קהל מערבי.

false

מהעבר השני נמצאים דגמים ותיקים יותר, כמו האן וטאנג שנמכרים בסין גם בגרסאות היברידיות-נטענות, ובהתאם מבוססים על פלטפורמות מוסבות - ואליה משתייך גם הסיל U, נשוא מבחן זה.

בסין הוא הושק לפני 3 שנים תחת השם "סונג-פלוס" וזכה להצלחה אדירה, וכעת הוא מוצג בשינויים קלים עבור קהל אירופי. עד שיגיע לכאן בסוף השנה הנוכחית, פגשנו אותו להתרשמות ראשונה.

עיצוב ותא נוסעים: ב-BYD עידנו את המראה של הסונג-פלוס והעניקו לו חזית שמזכירה את זו של הסיל הסדאנית, עם סבכה קדמית אטומה, יחידות תאורה כפולת-קומות וצמד כונסי אוויר מדומים. מאחור המראה שמרני יותר, אך בכל מקרה הסגנון הוא של רכב פנאי קלאסי גנרי.

סביבת הנהג מזכירה את זו של הטאנג, עם מסך מגע מסתובב וגדול יותר ("15.6), הכולל כעת גם קישוריות סלולאר מתבקשת, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ותאורת אווירה שמשולבת בתוך הקונסולה. כמו בדגמים האחרים של BYD, גם כאן מערכות הרכב השונות - כולל המיזוג - נשלטות ברובן מתוך מסך המגע, פעולה שגוזלת תשומת לב בזמן נהיגה.

תלונות בענייני תפעול נרשמו גם לגבי פתחי המיזוג שממוקמים נמוך מאוד וכן לגבי בורר מצבי הנהיגה ומתג בחירת מצב הרגנרציה, שמוצבים שניהם בקונסולה המרכזית והרחק מעיני הנהג. איכות החומרים אינה אחידה, והיא בהחלט פחות מוצלחת מזו שבסיל המודרנית. כמו בדגמי טסלה, גם כאן יש צמד משטחים לטעינה אלחוטית.

לסיל U מימדים חיצוניים נדיבים, עם אורך של 478 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ וגובה של 167 ס"מ. בכך הוא גדול לא רק מחשמליות-פנאי כמו יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק וטסלה מודל Y, אלא גם מרכבי פנאי גדולים אחרים כמו סקודה קודיאק או מיצובישי אאוטלנדר. שימו רק לב, הנתון החריג הוא בסיס הגלגלים שעומד על 276 ס"מ בלבד, כ-25 ס״מ פחות מהאיוניק 5 למשל, פער עצום במונחי מרחב פנים ופועל יוצא של פלטפורמה מוסבת ולא ייעודית.

עם זאת, חמישה נוסעים יהנו ממרחב מחיה נדיב, רצפה שטוחה מאחור ופתחי מיזוג יעודיים. אופציה לשבעה מושבים אין כאן, ובמקום זאת ישנו תא מטען מרשים בגודלו עם נפח של 570 ליטרים.

מנוע וביצועים: בשונה ממתחרות מודרניות, הסיל U מצויד במנוע בודד המותקן מלפנים ומחובר לגלגלים הסמוכים לו. עם 218 כ"ס הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 9.3 או 9.6 שניות, בהתאם לגודל הסוללה. נתונים סבירים עבור רכב פנאי עם מנוע בנזין במימדים דומים, אך רחוקים מאוד מדגמים חשמליים מודרניים. וכדי לקבל את הנתון הזה, עדיף לבחור במצב הספורטיבי בבורר מצבי הנהיגה. אחרת ההאצה תהיה עצלה אף יותר.

אל ה-U משודכות שתי סוללות - האחת בקיבולת של 71.8 קוט"ש עם טווח מוצהר של 420 ק"מ וקצב טעינה מהירה של 115 קילוואט, השניה בקיבולת של 87 קוט"ש עם טווח מוצהר של 500 ק"מ וקצב טעינה מהירה של 140 קילוואט. טעינה מהירה אמורה לאפשר את מילוי הסוללות מ-30% ל-80% בתוך כחצי שעה. בשני המקרים ישנו מטען פנימי תלת-פאזי, בניגוד לטאנג.

נוחות והתנהגות: במסלול המוגבל בשנזן התרשמנו באופן חלקי בלבד מהמאפיינים הדינאמיים של הרכב. ובכל זאת, ברור כי כיול המתלים כאן רך מאוד גם בהשוואה לדגמי המותג המוכרים. בהתאם, הספיגה סבירה במהירות נמוכה, אבל הרכב הלא קל רוכן באופן משמעותי בפניות ומתנדנד במהירות גבוהה. בנוסף הוא סובל מהיגוי מעורפל וממערך בלימה חסר תחושה שעשויים להפריע ללקוח טיפוסי באירופה.

סיכום: BYD סיל U לא מגיע לאיכויות הדינמיות - המרשימות למדי - של הסיל הסדאנית, וגם לא מציג תא נוסעים חדשני כמו באטו3 למשל. הוא גם לא מעוצב באופן חדשני ומושך עין וביצועיו בינוניים בלבד.

אבל יש לו גם מספר יתרונות - בראשם תא נוסעים מרווח ושימושי, נוחות נסיעה עירונית טובה וטווח נדיב, לפחות בגרסה שמצוידת בסוללה הגדולה.

וכאן אנחנו מגיעים לשאלת המחיר. אם הוא יעלה כמו חשמליות מודרניות דוגמת טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק, קשה לראות אותו מצליח. אלה דגמים ייעודיים עם מותגים חזקים מאחור ויכולת מרשימה מאוד. אבל אם יצליחו היבואן והיצרנית להגיע למחיר של כ-190 אלף או פחות מכך, ולהפוך אותו לאלטרנטיבה לרבי מכר ״על בנזין״ כמו יונדאי טוסון או קיה ספורטאז', הוא בהחלט עשוי להפתיע לטובה.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 71.8 / 87 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 218 כ"ס / 33.6 קג"מ
  • הנעה: קדמית
  • אורך: 478.5 ס"מ
  • רוחב: 189 ס"מ
  • גובה: 166.8 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 276.5 ס"מ
  • נפח תא מטען: 570 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 9.3 / 9.6 שניות
  • מהירות מרבית: 175 קמ"ש
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר משוער: 210 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת BYD

למאמר זה התפרסמו 28 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה