דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

SERES 3 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

ל-SERES 3 יש מזל. עוד לפני תחילת המפץ של הרכבים החשמליים בישראל, ידענו שהשוק הסיני עמוס באופציות חשמליות מעניינות. אבל תמיד ריחף ברקע החשש של חלק מהישראלים מפני מוצרים סיניים. אבל מאז נכנסו לארץ כמה מתחרות סיניות חשמליות כמו GAC GE3 וכמובן ה-MG ZS שהפכה לחשמלית הנמכרת בישראל, כך שהחשש מרכבים מזרח-אסיתיים בשלב זה כמעט הוסר. 

בהתאם, בתקופה האחרונה ראינה גידול משמעותי בכמות היצרניות החדשות שפגשנו בארץ. בין היתר הגיעה לפה מקסוס, יחד איתה הופיעה גם אייוייז ועל הדרך פגשנו גם את JAC. בתקופה הקרובה אנחנו צפויים להכיר עוד כמה מכוניות חדשות מהענקית מהמזרח. 

בתוך כל זה, הושק כאן לאחרונה גם המותג SERES. החברה היא חברה חדשה יחסית שהוקמה ב-2016 ע"י שתי ענקיות רכב סיניות, סוקון ודונגפנג. התוכנית היא ייצור של רכבי פנאי ענקיים ומתקדמים לשוק האמריקאי (מטה החברה בקליפורניה), אך עד אז, כדי להתחיל להזיז עניינים בדרך מאוד סינית, הם פשוט לקחו את אחד הג'יפונים של חברת האם – דונגפנג – והפכו אותו לרכב החשמלי הראשון שלהם. איך יצא?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar לחצו: SERES 3


SERES 3, מנוע חשמלי 163 כ"ס, סוללת 52 קוט"ש139,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

אבזור

מערכות בטיחות

עיצוב

תא מטען

מרווח

  הנדסת אנוש

צפייה בתוכן SERES 3 - מבחן וידאו


עיצוב

העובדה שהג'יפון מבוסס על רכב פנאי מונע במנוע בנזין משפיעה על העיצוב. הפרופורציות די גנריות ובתמונות הרכב נראה קטן יחסית ופשוט למדי. מפגש עימו במציאות חושף כמה דברים. ראשית, מדובר במכונית הרכב יותר גדולה ממה שהתמונות חושפות. על פניו נראה שהמכונית שייכת לקבוצת רכב הפנאי הקטנים אך מבחינת מימדים הוא גדול ממתחרים בקטגוריה אחת למעלה כמו סיאט אטקה וסקודה קארוק. מדובר ברכב רחב, גבוה וארוך יחסית שבהחלט מותיר רושם טוב.

לצד זאת העיצוב במציאות גם נראה לא רע. נגיעות הצבע בפלסטיק שהחליף את הגריל מתוחכמות יחסית, החישוקים גדולים ונאים והגג הצף (בגלל קורה C מושחרת) מוסיף נגיעה אלגנטית. הרכב אכן קצת גנרי ולא מבריק בעיצובו אך הוא ללא ספק מרשים יותר מכפי שמספרות התמונות.  

סרס 3

תא הנוסעים

גם תא הנוסעים מציג עיצוב מרשים. אם נהיה כנים, העיצוב הפנימי מרגיש כמו לוטו מכוניות יוקרה. המעצבים פשוט זרקו קוביות ואת מה שיצא הם לקחו. ידית ההילוכים מתרוממת זהה באופן מעצבן לזו של יגואר. מסך המולטימדיה מרגיש כאילו מישהו עקר אותו מב.מ.וו X3. פתחי המיזוג? מרצדס או שברולט, תחליטו אתם. ההגה גם הוא מוכר אבל באמת שאנחנו לא מצליחים לזכור מאיזו מכונית הוא נשלף. לצד העיצוב המוצלח (והלא מקורי) איכות החומרים סבירה ומעלה ואיכות ההרכבה טובה. 

האבזור סובל מסוג של דו-קוטביות. מצד אחד יש המון אביזרי נוחות: מושב עם כוונון חשמלי לנהג, גג שמש פנוראמי, לוח מחוונים דיגיטלי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מולטימדיה ענק (10.25 אינץ') וציוד לסיוע בחנייה. המון ממנו. יש מצלמות היקפיות שמאפשרות "מבט על", תצוגת תלת מימד, שינויי זוויות הצילום ועוד. לאלו נלווים חיישני חניה קדמיים ואחוריים. 

סרס 3

לצד האבזור העשיר ניצבת רשימת אבזור בטיחות דלה. בקרת השיוט לא אדפטיבית, אין בלימת חירום אוטונומית, אין התראה על רכב בשטח מת. מה יש? התרעה על סטייה מנתיב (לא אקטיבית) והתרעת התנגשות. זהו פחות או יותר. 

הנדסת האנוש סובלת מאותו חוסר אחידות. מצד אחד התפעול של לוח המחוונים הדיגיטלי פשוט ונוח (מזכיר את אאודי כמובן). לעומת זאת תפעול מסך המולטימדיה הראשי לא מוצלח בלשון המעטה – יש בו יותר מדי אייקונים שזזים, הוא דורש המון תשומת לב ובעיקר התפריטים בו מלאים טקסט קטן שהופך את התפעול בנסיעה לפחות בטוח.

סרס 3

המרווח לנהג ולנוסע מצויין. ממושב הנהג ניתן לראות די טוב קדימה ולאחור, כאשר רק קורה C יכולה להפריע מעט. המרווח עצמו טוב אך באופן מוזר משהו לא ניתן לכוון את המרחק של ההגה (לגובה ניתן) ולא את גובה מושב הנוסע למרות שהוא מתכוונן חשמלית למרחק. 

סרס 3

המרווח מאחור טוב מאוד. לראש אולי אין מקום כמו בטובים שבג'יפונים, אך בסך הכל גם גבוהים ימצאו לעצמם מקום מספק. לרגליים יש שפע של מקום. גם הרוחב לא רע ונוסע רזה יסתדר לא רע. מה פחות טוב? בעיקר המושב עצמו. הוא מעט נמוך מדי ולא מציע מספיק תמיכה לירכיים בנסיעות ארוכות. 

תא המטען לא גדול. עם נפח של 319 ליטרים הוא דומה בגודלו לזה של מכונית סופר-מיני. גם סף ההטענה לא ממש נמוך. מצד שני, יש גלגל רזרבי בגודל מלא, הפתח רחב מאוד והמבנה שלו רבוע יחסית. דופן הדלת המשתפל פוגע ביכולת לנצל את הגובה שמעל המדף באופן מיטבי. 

סרס 3

נוחות נסיעה

ה-SERES 3 הוא רכב חשמלי וכמו רכבים חשמליים אחרים, הוא צריך להתמודד עם משקל די כבד. בתוך העיר זה בהחלט מורגש. הרכב מרגיש די עסוק ועובד די הרבה, באופן מפתיע יותר על שיבושים קטנים וקצת פחות על שיבושים גדולים. 

מחוץ לעיר המצב טוב יותר. הוא עדיין קצת עסוק ופה ושם אבל הוא הרבה פחות עסוק והרבה יותר נינוח ביחס לנסיעה העירונית. בידוד הרעשים לא רע בכלל ככל שזה נוגע לרעשי רוח. מבחינת רעשי דרך העניין תלוי באיכות הכביש. במשטחים טובים הרכב שקט אך במשטחים בינוניים ומטה הרעשים בולטים. 

סרס 3

יחידת הנעה

יחידת ההנעה החשמלית משלבת מנוע חשמלי עם 163 כוחות סוס  ו-30.5 קג"מ, שניזון מסוללה בגודל של 52 קילווואט שעה. לרכב 3 מצבי נהיגה שונים – אקו, ספורט ומצב רגיל. מצב האקו מאלחש את המנוע באופן כל כך משמעותי שספק את תעריכו אותו גם ב-63 כוחות סוס. הרכב מתקדם לו בקצב רגוע במיוחד, בלי למהר ובלי לרגש בשום צורה. אם תעברו למצב ספורט, פתאום הרכב ייצא מהמקום באופן נחוש ויגיב באופן הרבה יותר מרשים ללחיצה על הדוושה. 

ככל שהמהירות מטפסת הכוח הופך פחות עוצמתי ועקיפות מהירות בכביש מפותל הן לא ספל הצ'י שלו. העניין הוא פחות הכוח ויותר האופן הליניארי לחלוטין שבו הוא מגיע. מצב הנורמל מציע שילוב נינוח יותר במהירויות נמוכות בלי אובדני כוח במהירויות גבוהות יותר.

סרס 3

צריכת החשמל לא רעה, והיא נעה בין 180 ל-220 וואט-שעה לק"מ. זה נתון די דומה לרכבים מתחרים. צריכת החשמל הסבירה מובילה לטווח חשמלי הגיוני של משהו שבין 220-260 ק"מ. מדובר בצריכת חשמל סבירה מאוד. למען האמת, שיוט ב-100 קמ"ש הפתיע בצריכה טובה של אנרגיה (כ-170 וואט-שעה לק"מ) במבחן שלנו.

ה-SERES מציע 3 רמות עוצמה לבלימה הרגנרטיבית, אך אף אחת מהן לא חזקה מספיק.

סרס 3

התנהגות כביש

נתחיל מהבסיס. זהו רכב גבוה עם מרכז כובד נמוך ומשקל עודף... מה שאומר שלא מדובר במתכון לחובבי נהיגה. מצד שני, אין ספק שמרגישים את מרכז הכובד הנמוך כי גם אם הרכב נוטה בפניות הוא לא מאבד עצמו לדעת. 

אם תחליטו לנצל את מצב הספורט דווקא ביציאה מפנייה תגלו שהמומנט הרב שובר בקלות את האחיזה ומוביל לתת היגוי. בשאר המצבים הרכב דווקא אוחז בסדר גמור. ההגה לא מתקשר ולא מאוד מדויק, הבלמים טובים אך ספוגיים ודורשים בעיטה ראשונית חזקה מהמתוכנן. לסיכום הפרק נגיד שלא מדובר בשום צורה ברכב עם אופי ספורטיבי, אך הוא סביר לחלוטין ברוב משימות היום יום. 

סרס 3

סיכום

באחת מעצירות הטעינה הקיפו אותנו לפתע נוסעיו של אוטובוס מטיילים. הם המטירו על הח"מ עשרות שאלות וגילו עניין יוצא דופן ברכב הסיני המוגבה. נרשמה התלהבות רבתי מהעיצוב (מוגזמת לטעמנו), מחיר החשמל בהחלט יתר עניין וגם התמיכה בטעינה המהירה. 

באופן מפתיע, רובם לא התרגשו יתר על המידה מחסרונה של בלימה אוטונומית או בקרת שיוט אדפטיבית. נראה כי בסופו של יום, העיצוב הפנימי לצד המרווח הנדיב, האבזור העשיר ונוחות הנסיעה הסבירה כנראה יכולים להביא לאולם התצוגה של SERES מספיק רוכשים כדי לעמוד במכסות שהמדינה מאפשרת לרכבים בלי תקינה מתאימה.

מצד שני, חסרונן של מערכות בטיחות אקטיביות הוא לא עניין של מה בכך, תא המטען הקטן עשוי להפריע לחלק מהקונים וגם הנדסת האנוש הפחות מוצלחת. בסופו של יום, יש קהל קטן אך קיים ורלוונטי לרכב מהסוג הזה. יש לו יתרונות משמעותיים ביחס לרכבי פנאי סיניים מקבילים, ובהם העיצוב, הטעינה המהירה והמרווח הפנימי, לצד כמה חסרונות ברורים שציינו קודם לכן. 

בכל מקרה, הסיפור המעניין הוא לא ה-SERES 3 אלא דווקא הרכבים הבאים של היצרן. הם צפויים להיות מתוכננים לחלוטין כחשמליים, להציע טווח גדול בהרבה, להיות מתקדמים יותר מבחינת הנדסת האנוש ובעיקר למצב את SERES כיצרן חשמלי משמעותי.

לצפייה בכל דגמי SERES בישראל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה