דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ריסוק: 5 כוכבים לסיאט לאון ואיסוזו די-מקס, רק 3 ליונדאי i10

Getting your Trinity Audio player ready...

ארגון הבטיחות EuroNCAP מפרסם סבב תוצאות של מבחני ריסוק נוספים שבוצעו לאחרונה, אך בניגוד לפעמים האחרונות בהן נבחנו מכוניות בודדות - הפעם עמדו למבחן 7 מכוניות שונות, רובן רלוונטיות מאוד לשוק הישראלי.

סיאט לאון

בגזרת המשפחתיות נבחנו האחיות אודי A3 וסיאט לאון, הראשונה כבר משווקת אצלנו והשניה תתחיל להימכר כאן בשבוע הבא. שתיהן זכו בציון המירבי של 5 כוכבים, כמו אחיותיהן שנבחנו בשנה שעברה, פולקסווגן גולף וסקודה אוקטבי. במפתיע, הלאון העממית זכתה בציוני משנה גבוהים מאלו של ה-A3 היוקרתית. הלאון זכתה בציונים של 92% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-80% בסעיף מערכות הבטיחות, וה-A3 לעומתה רשמה ציונים של 89% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בסעיף מערכות הבטיחות.

הטנדר איסוזו די-מקס, שאמור להגיע ארצה בשבועות הקרובים, רשם גם הוא ציון של 5 כוכבים - לא מובן מאליו לטנדר מסוגו, אך באיגוד הבטיחות האירופי מציינים כי המשקל המאסיבי של הרכב, שרובו מרוכז בחלק הקדמי, עלול להיות מסוכן לכלי רכב שיתנגשו בו. בסעיפי המשנה רשם הדי-מקס ציונים של 84% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-83% בסעיף מערכות הבטיחות.

איסוזו די מקס

לנדרובר דיפנדר זכה גם הוא להערת אזהרה דומה לדי-מקס בשל גודלו ומשקלו, וכמוהו גם הוא זכה ב-5 כוכבים. בסעיפי המשנה רשם רכב השטח ציונים של 85% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-79% בסעיף מערכות הבטיחות.

לנדרובר דיפנדר

קיה סורנטו החדש, שצפוי גם הוא להגיע לישראל בתוך מספר שבועות, נבחן גם כן וזכה כצפוי ל-5 כוכבים. בציוני המשנה הסורנטו זכה לציונים סבירים במרבית המקרים, אך גם לציון גבוה בהחלט בכל הנוגע למערכות הבטיחות. הציונים של הסורנטו הם 82% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על הולכי רגל ו-87% בסעיף מערכות הבטיחות.

קיה סורנטו

בקטגוריית המכוניות הקטנות נרשם ציון של 4 כוכבים להונדה E החשמלית, שלא צפויה להגיע לישראל בעתיד הנראה לעין. בנוסף נבחנה יונדאי i10 החדשה שכבר משווקת בישראל מזה שנה כמעט, וביונדאי בהחלט יכולים להרגיש אכזבה עם ציון של 3 כוכבים בלבד. ב-EuroNCAP מסבירים כי הציון הנמוך נובע בין היתר מבעיית "צלילה" של הנהג - כלומר, בהתנגשות חזיתית האגן של הנהג החליק אל מתחת לחגורת הבטיחות, מה שמחמיר את הפגיעה. בנוסף מציינים בארגון כי מערכת בלימת החירום האוטונומית של ה-i10 מוגבלת יחסית למערכות של רכבים מתחרים. בסעיפי המשנה רשמה היונדאי הקטנה ציונים של 69% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 52% בהגנה על הולכי רגל ו-59% בסעיף מערכות הבטיחות.

יונדאי i10

בנוסף הודיעו ב-EuroNCAP כי ציוני הריסוק של רנו קפצ'ור, פיג'ו 3008, פיג'ו 508 ופיג'ו 208 יהיו תקפים גם לגרסאות ההיברידיות והחשמליות של אותם דגמים - שנבחנו בשנים קודמות.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה