דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פרארי 488 פיסטה: שלכם תמורת 2.5 מיליון שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...

יבואנית פרארי בישראל, אוטו איטליה, החלה בשיווק ומכירת פרארי 488 בגרסת פיסטה (מסלול באיטלקית). לפני כשנה, כאשר נחשף הדגם, המחיר הצפוי עמד על כ-3 מליון שקלים וההקצאה לישראל הסתכמה בשתי מכוניות בלבד. כעת מתברר כי המחיר עומד על 2.5 מיליון שקלים "בלבד", והיבואנית מדווחת כי כבר נרשמו שלוש הזמנות כאשר אחת מהן תעלה על כבישי ישראל עוד החודש.

פרארי 488 פיסטה

מנוע וביצועים

בדומה לגרסת ה-GTB גם לפיסטה מנוע V8 בנפח 3.9 ליטרים - אך הוכנסו ביחידת ההנעה הזו שינויים רבים. בין היתר מדובר בשימוש בחומרים קלים לחלקי המנוע השונים כגון גל ארכובה קל יותר, טלטלים מטיטניום אשר הפחיתו 18 ק"ג ממשקל המנוע, סעפת פליטה משודרגת, חיישני מהירות למגדשי הטורבו ותיבת ההילוכים מהירה יותר ב-30 מילישניות עם תגובות אגרסיביות יותר. כמו כן מאפיינים אוירודינאמיים מסייעים בשיפור של 18% בכוח ההצמדה ומערכת יניקת אוויר משופרת מכניסה אוויר קר יותר.

שיפורים אלו הזניקו את ההספק ב-41 כ"ס ל-711 כ"ס ונתון המומנט המירבי עומד על 77 קג"מ הזמינים ב-3,000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-2.9 שניות ול-200 קמ"ש היא תגיע ב-7.6 שניות. המהירות המירבית עומדת על 340 קמ"ש ואילו צריכת הדלק המשולבת עומדת על 7.8 ק"מ לליטר (נתון שככל הנראה פחות רלוונטי לרוכשים הפוטנציאלים).

פרארי 488 פיסטה

לפיסטה תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, בלמי ברמבו קרמיים (398 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור), מתלים מגנטיים ובולמים מוקשחים ב-10%. כמו כן ישנו בורר מצבי נהיגה עם 5 אפשרויות – רטוב, ספורט, מרוץ, מצב ללא בקרת משיכה וכיבוי בקרת יציבות.

פרארי 488 פיסטה

מידות

מידותיה של גרסת הפיסטה מעט שונות מה-488 הרגילה. אורכה עומד על 460.5 ס"מ (ארוכה ב-3.7 ס"מ), רוחבה עומד על 197.5 ס"מ (רחבה ב-2.3 ס"מ) וגובהה עומד על 120.6 ס"מ (נמוכה ב-0.7 ס"מ). בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 265 ס"מ. המשקל קל ב-90 ק"ג ועומד על 1,385 ק"ג.

פרארי 488 פיסטה

אבזור

ה-488 פיסטה תצויד בחישוקי 20 אינץ' בעיצוב ייחודי לגרסה זו, שיהיו קלים ב-20% לעומת החישוק הרגיל. כמו כן יוצעו כאופציה חישוקים עשויים סיבי פחמן, מה שיוצר הפחתה של 40% במשקל הבלת מוקפץ לעומת החישוק הרגיל. בנוסף ישנם פנסי קסנון קדמיים ופנסי לד אחוריים, הנעה ללא מפתח, ספויילר אחורי, דיפיוזר, חצאיות צד וחצאית קדמית עשויים קרבון, סעפת יניקה ותא מנוע עשויים גם הם קרבון ואגזוזי טיטניום.

פרארי 488 פיסטה

בפנים הרכב ישנם מושבי ספורט עשויים קרבון, גימורי אלקנטרה בתא הנוסעים, לוח מחוונים בגימור קרבון, ההגה עשוי גם הוא מקרבון עם נוריות חיווי להחלפת הילוכים, וכן גם מנופי העברת ההילוכים, ספי הדלתות וגימור צידה הפנימי של הדלת – עשויים קרבון. בנוסף ישנו בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה אחוריים, חיישני גשם ותאורה ובקרת שיוט.

פרארי 488 פיסטה

בנוסף לכך ובהתאם לרוח המותג, רשימת התוספות ארוכה וכוללת בין היתר תוספת פסי מרוץ, הוספת תפרים בצביעה מנוגדת והתאמה אישית מגוונת הכוללת צבעים יחודיים, שילובי צבעים, חומרים (עץ, קשמיר ועוד).

פרארי 488 פיסטה

עמית איילון, מנהל פעילות אוטו איטליה, אמר: "אנו גאים להשיק בישראל את הפרארי הקיצונית ביותר לכביש, ה-488 פיסטה, המהווה את הגרסה הספורטיבית ביותר במותג העל וחושפת ללקוחות את ערכי המותג הלקוחים מעולם המרוצים. אני שמח לבשר שכבר עם הצגת הדגם ללקוחות החברה נרשמה התעניינות גבוהה בדגם, אשר פונה ללקוחות קיימים של המותג וכמות הייצור הכללית שלו נמוכה משמעותית. בשנתיים האחרונות הגדלנו את פעילות ההתאמה האישית בישראל עם תוספות של אבזור מיוחד והתאמה אישית וכן הגדלנו את כמות אספני הפרארי בישראל (לקוחות המחזיקים שני רכבים ויותר)".

לדגמי פרארי בישראל – פרארי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה