דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פלאג-אין ראשון: מאזדה CX-60 נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...


מאזדה מציגה רכב פנאי חדש וגדול, שמתברג מעל מאזדה CX-5 ולראשונה במותג היפני הקטן תוצע יחידת הנעה היברידית-נטענת, לצד מנועים קונבנציונליים יותר. מדלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל, נמסר כי בשלב זה לא ברור מתי מאזדה CX-60 יגיע לישראל.

מאזדה CX-60

עיצוב ומידות

במאזדה ממשיכים בקו העיצוב "קודו" אם כי נראה שבמקרה של ה-CX-60 הוא שמרני יותר ונראה כמו אחיו הגדול והמנופח של ה-MX-30 החשמלי. בחזית נפגוש את גריל מאזדה המוכר בגימור חריצים, עם גימורי הכרום הנמשכים אל יחידות התאורה וכוללות בתוכם פס תאורת לד יום, כאשר הפנסים עצמם נמצאים רק בקצה.
 
הפרופיל שגרתי גם הוא, ללא קימורים מיוחדים או זוויות מרשימות ואילו מאחור נפגוש בצמד פנסים שעברו מתיחה מקצה הכנף האחורית ועד אל תוך דלת תא המטען.

מאזדה CX-60

מבפנים לעומת זאת העיצוב זוויתי עם פס כרום המקיף את פתחי המיזוג הצידיים, נמתח לאורך הדשבורד, כאשר בדרכו הוא מקיף גם את פתחי המיזוג המרכזיים. מסך המולטימדיה צף וצר (12.3") בסגנון דגמי ג'נסיס למשל, הקונסולה המרכזית רחבה וכוללת בין היתר ידית הילוכים אלקטרונית קטנה ואת מערך השליטה על מסך המולטימדיה.

מאזדה CX-60

מידותיו של ה-CX-60 ממקמות אותו בקצה העליון של הג'יפונים הקומפקטיים, כזה שאף גדול במעט מג'יפוני 7 מושבים כגון סקודה קודיאק (למרות שהמאזדה מוצע עם 5 מקומות בלבד). אורכו עומד על 474.5 ס"מ (ארוך ב-4.8 ס"מ מהקודיאק), רוחבו עומד על 189 ס"מ (רחב ב-0.8 ס"מ), גובהו עומד על 167.5 ס"מ או 168 ס"מ עם חישוקי 20" (נמוך ב-0.1-0.6 ס"מ), בסיס הגלגלים עומד על 287 ס"מ (ארוך ב-8 ס"מ) ומרווח הגחון הוא 17 ס"מ או 17.5 ס"מ עם חישוקי 20" (נמוך ב-1.6-2.1 ס"מ).

נפח תא המטען עומד על 570 ליטרים (80 ליטרים יותר מטויוטה ראב 4 פלאג-אין) ועד 1,726 ליטרים בקיפול מושבים. רדיוס הסיבוב מרשים עם 10.8 מטרים בלבד.

מאזדה CX-60

יחידות הנעה

מאזדה CX-60 יציע לראשונה במאזדה יחידת הנעה היברידית נטענת. בניגוד להערכות המוקדמות שדיברו על יחידת ההנעה של טויוטה, מדובר למעשה במנוע חדש מסדרת סקייאקטיב G של מאזדה בנפח 2.5 ליטרים ועם מנוע חשמלי בהספק של 100 קילוואט, כאשר ההספק המשולב עומד על 327 כ"ס והמומנט המירבי הוא 50.9 קג"מ.

ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות והמהירות המירבית מוגבל ל-200 קמ"ש. סוללת 17.8 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי משולב של 63 קילומטרים ואילו כושר הגרירה מגיע עד 2,500 ק"ג.

מאזדה CX-60

לצד גרסת ה-PHEV תצרף מאזדה בהמשך גם מנועי 6 צילינדרים בטור, האחד בנזין בנפח 3.0 ליטרים והשני דיזל בנפח 3.3 ליטרים עם יחידות מיקרו-היברידיות 48 וולט. מנועים אלו יציעו אפשרות להנעה אחורית בלבד. לכל יחידות ההנעה תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.

במאזדה מתארים כי הושם דגש על התנהגות הכביש של ה-CX60 כאשר ההנעה כפולה קבועה אך היא בעיקרה אחורית. מערכת Kinematic Posture Control המהווה למעשה סוג של בקרת מומנט בולמת את הגלגל הפנימי בעת ביצוע פניות, כמו כן ה-CX60 מצויד בבלמים קדמיים בקוטר 347 מ"מ, פריט חשוב לרכב שמשקלו הכולל מגיע אל מעל 2 טונות.

מאזדה CX-60

אביזרים ובטיחות

מאזדה CX-60 יציע אבזור מכובד הכולל את מסך המולטימדיה שהוזכר קודם ולו קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיות, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", מערכת שמע מבית Bose עם 12 רמקולים, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, אופציה לעור נאפה לבן ועוד.

בתחום הבטיחות ישנו מערך הכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, מערכת זיהוי תמרורים ואפשרות סנכרון עם בקרת השיוט, בלימת חירום בנסיעה לאחור כולל זיהוי הולכי רגל והתרעת עייפות.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה