דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורשה טייקן שובר שיא בנורבורגרינג

Getting your Trinity Audio player ready...

פורשה טייקן (Taycan), רכב הספורט החשמלי, יחשף באופן רשמי בתערוכת פרנקפורט שתיפתח לציבור ב-12 בספטמבר ותימשך 10 ימים.

עד החשיפה הרשמית הטייקן השלים סדרת ניסויים ופורשה אף פרסמה את הנתוני הביצועים העומדים על 3.5 שניות ל-100 קמ"ש והטענה של 100 ק"מ ב-4 דקות בלבד (בתקן NEDC).  כעת חושפת פורשה חלק מתא הנוסעים - או יותר נכון את הדשבורד של מכונית הספורט החדשה.

 
פורשה

מדובר למעשה בעיצוב נקי למדי ושימוש בלא פחות מארבעה מסכים דיגיטאליים – לוח מחוונים קעור בגודל 16.8 אינץ' המאפשר 4 תצוגות שונות, מסך מולטימדיה ראשי בגודל 10.9 אינץ', מסך נוסף בגודל 8.4 אינץ' לתפעול מערכת המיזוג והשמע ומסך גדול נוסף מול הנוסע (אופציונלי). לדברי פורשה, לוח המחוונים רחב מההגה וקורץ לעיצוב ה-911 המיתולוגית.

בנוסף ידית ההילוכים הקטנה מוקמה מאחורי ההגה בצידו הימני, ממש מתחת ללוח המחוונים הענק. אם תבחרו בתוספת האופציונלית של בקרת אקלים מפוצלת ל-4 איזורים, היושבים מאחור יזכו למסך דיגיטלי בגודל 5.9 אינץ' לתפעול מערכת המיזוג. פורשה מציינים כי העיצוב הנקי ומיעוט הכפתורים מצריך תפעול קולי חכם למערכות הרכב השונות והוא יופעל על ידי קריאה Hey Porsche.

פורשה

במסגרת סדרת הניסויים, פורשה טייקן יצא להקיף מסלולי מרוצים שונים וביניהם את מסלול הנורבורגרינג המפורסם. בסדרת ניסויים זו הטייקן האיץ 26 פעמים ברציפות ל-200 קמ"ש (ההאצה ממוצעת של פחות מ-10 שניות), נסע 3,425 ק"מ במשך 24 שעות רצופות במסלול Nardo שבאיטליה ולקינוח סיים הקפה מלאה ב"גיהנום הירוק" ב-7 דקות ו-42 שניות ובכך שבר את שיא ההקפה המהיר ביותר למכונית חשמלית.

פורשה

גרסת הטייקן שוברת השיאים כללה מערכת מתלים משולבת המסנכרת בין תפקודי השלדה והמתלים בזמן אמת כמו כן מתלי אוויר אדפטיביים, מוטות מיצבים נשלטים אלקטרונית, מערכת בקרת מומנט וקטורית, היגוי אחורי וחישוקי 21 אינץ'.

לצפייה בכל דגמי פורשה בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה