דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורמולה בישראל? KTM X-Bow

Getting your Trinity Audio player ready...

כמה הייתם משלמים עבור רכב חדש נטול מיזוג אוויר, בלי חלונות חשמל, שאין בו אפילו וישרים? משהו בסביבות ה-700 אלף שקלים נשמע לכם סביר?

זהו מחירה המשוער של KTM X-Bow, לו תגיע לשיווק בישראל כפי שמצהיר היבואן. השם KTM מוכר בעיקר לחובבי הדו-גלגלי, בתור יצרנית אוסטרית ותיקה של אופנועי-שטח. בשנת 2006 נכנסה היצרנית לראשונה אל עולם המכוניות, אך לא זנחה את הפילוסופיה האופנוענית: הרכב צריך להיות קטן, זריז, פתוח ובעל חיבור כביש-נהג הדוק. אחרי שנתיים של פיתוח נולדה לבסוף ה-X-Bow: אופנוע מירוץ על ארבעה גלגלים, עם ביצועים שמוכרים לכם בעיקר מה-X-Box. המכונית מצוידת במנוע 2.0 ליטרים מוגדש טורבו מתוצרת אודי בעל 240 כוחות סוס. נכון, זה לא נשמע המון, אך מנוע זה משמש בדרך כלל מכוניות ששוקלות כפליים ויותר מה-X-Bow. האוסטרית המוטרפת שוקלת פחות מ-700 קילוגרמים ומאיצה למאה קמ"ש תוך 3.9 שניות בלבד.

 

KTM X-Bow. מנוע, הגה ושני מושבים

KTM X-Bow. מכונת נהיגה / צילומים: יצרן

השלדה של KTM X-Bow פותחה בשיתוף עם דלארה - היצרנית המובילה בעולם לשלדות רכבי פורמולה 3. כוח המנוע מועבר לגלגלים האחוריים דרך גיר ידני עם 6 מהלכים או דרך גיר ה-DSG6 המפורסם של קונצרן פולקסווגן. עם נתונים כאלו, וודאי לא תרימו גבה על כך שהגרסה החזקה נחלה הצלחה לא רעה במסלולי המירוצים מול מתחרות כגון ב.מ.וו ואסטון מרטין. קצת יותר מפתיעה העובדה שבכלל מדובר במכונית עם רישיון לכביש הציבורי.

 

KTM X-Bow - תא נוסעים

למעשה, KTM X-Bow תוכננה להגיע לכבישי ישראל כבר בשנה שעברה, אלא שהתקינה המקומית לא אישרה את המהלך. על מה נפל הפרויקט? בעיקר עניינים כמו מחסור בשמשה קדמית ומזגן - כאילו שמישהו צריך מזגן כשאין שמשה קדמית. גם ההכרח בחבישת קסדה בנהיגה על ה-X-Bow לא עזר במיוחד. אלא שכעת נערכו שינויים קלים במכונית אשר מקרבים אותה אל המינימום הדרוש החוק, ובהחלט יתכן שהספורטיבית הקיצונית תגיע להסכם שיווק בארץ. בכל אופן, עם תקינה או בלי, KTM X-Bow מגיעה לישראל כבר בפסח הקרוב כדי לדגמן בתערוכת אוטומוטור 2010. יש מה לראות.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה