דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד פוקוס החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...

המשבר הכלכלי אשר פגע קשות בתעשיית הרכב, לימד את "שלושת הגדולות" כמה לקחים חשובים לגבי התנהלות יעילה. שתיים מתוך שלוש היצרניות פשטו רגל וחזרו לתחייה באמצעות תמיכה ממשלתית, מהלך שלא זכה לפופולריות רבה בציבור האמריקאי. ג'נרל מוטורס, קרייזלר ופורד (היחידה שהצליחה להמנע מפשיטת רגל) טוענות כי הלקח נלמד - ומיושם.

לא פלא, עם כך, שלהשקת פורד פוקוס החדשה, אחת המכוניות החשובות והנמכרות ביותר של היצרן, נלוו הכרזות על "פלטפורמה גלובלית" שתשווק ברחבי העולם, ללא הבדלים או שינויים משמעותיים - 80% מהרכיבים יהיו משותפים בכל השווקים. עד כה, למעשה, פורד האמריקאית והחטיבה האירופאית שלה פעלו כמעט בנפרד לגמרי. ראייה טובה טובה לכך היא פורד פוקוס הנוכחית, שנמכרה בשתי גרסאות נפרדות - אחת לשוק האמריקאי (אשר התבססה על שלדתה של פורד פוקוס המקורית) ואחת לשוק האירופאי, מתוך הנחה כי הטעמים והצרכים של הצרכנים משני צידי האוקיינוס שונים מהותית.

 

קבל הצעות לקניית רכב יד שנייה - מלא טופס פשוט ותן לחברות הליסינג והטרייד אין לרוץ אחריך

 

 

פורד פוקוס החדשה  פורד פוקוס החדשה. עיצוב גלובלי / צילומים: יצרן

 

גם העיצוב של פורד פוקוס החדשה נושא עימו רוח מובהקת של גלובליזציה, כאשר ניתן לזהות מרכיבים מהשפות העיצוביות של שתי החטיבות השונות. החרטום הקדמי הוא עדכון של השבכה המוכרת מחניון הליסינג הקרוב לביתכם, אבל הקווים הכלליים זורמים ועגלגלים בהרבה, כאשר בפרופיל מזכירה הפוקוס דווקא את אחותה הקטנה יותר, פורד פיאסטה. השקפה זו מחוזקת על ידי יחידות אחוריות חדשות אשר נוטשות את היחידות האנכיות - סממן עיצובי בולט של הפוקוס לדורותיה - ולוקחות את השראתן מהסופרמיני של החברה. החישוקים הגדולים ובתי הגלגלים התפוחים משווים למכונית החדשה מראה קרוסאוברי מעט. אופנתי, ללא ספק, אך עדיין אירופאי.

גרסת הסדאן תושק במקביל להצ'בק מחומשת הדלתות, וכרגיל מציעה קווים הרמוניים פחות. ה"ישבן המודבק" מזכיר מאוד את אחוריה של פורד מונדיאו הגדולה יותר, ולא במקרה. אצלנו, ללא ספק, תהווה גרסה זו את מרבית המכירות - תתחילו להתרגל.

 

פורד פוקוס סדאן  פורד פוקוס. יש גם גרסאת סדאן - אפילו צבעו אותה אפור עבור הליסינג הישראלי

פוקוס החדשה מתבססת על הפלטפורמה של פורד C-מקס אשר הוצגה בשנה שעברה, אך הממדים החיצוניים - בניגוד למקובל - כמעט וזהים לדור היוצא. כך, למשל, עומד מימד האורך על 434 ס"מ, כאשר אורך בסיס הגלגלים 264 ס"מ.

מבחינת יחידות ההנעה, המשפחתית החדשה של פורד עוברת מהפכה של ממש. המנוע הרלוונטי ביותר אלינו הוא יחידת בנזין מוגדשת בנפח 1.6 ליטרים, מסדרת EcoBoost של היצרן. האמריקאים טוענים כי הספקה יהיה גבוה יותר מיחידת 2.0 הליטרים היוצאת, אך בשלב זה לא מוסרים הספקים מדוייקים. בשוק האמריקאי, אגב, תשווק יחידת 2.0 ליטרים חדשה, אשר תזכה גם למערכת הזרקה ישירה.

תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, בעלת שישה יחסי העברה, אשר הוצגה לראשונה לפני חודשים מספר בגרסה האמריקאית של פורד פיאסטה, תחליף את תיבת ארבעת ההילוכים הארכאית. בשידוך למנוע ה-EcoBoost ולתיבת ההילוכים החדשה, תציג הפוקוס החדשה שיפור של 9% בצריכת הדלק ביחס לדור היוצא, כך פורד. השוק האירופאי יזכה כמובן להיצע רחב של מנועי דיזל, אשר יתבסס על סדרת Duratorq הנוכחית של היצרן.

 

פורד פוקוס 2011

פורד פוקוס החדשה. תא נוסעים מסוגנן

הפוקוס הנוכחית מיצבה עצמה כ"מכונית לנהג" וזכתה לשבחים רבים על מערכת מתלים מצויינת והתנהגות מאוזנת. בפורד טוענים כי המסורת תמשך עם הדור החדש של המכונית, אשר יזכה לשינוי אחד משמעותי (ולא בהכרח חיובי): הגה חשמלי. כמו כן תוצע מערכת המכונה Dynamic Cornering Control, אשר תפעל למניעת תת היגוי.

 

פורד פוקוס החדשה נחשפת בימים אלו בתערוכת הרכב הבינלאומית של דטרויט. שיווקה של המשפחתית החדשה יחל בתחילת 2011, והיא תושק במקביל בכל השווקים העולמיים. בתחילה היא צפויה להיות מיוצרת בשני מוקדים עיקריים - מפעל פורד אירופה בצרפת ומפעל פורד במישיגן. בהמשך יתווספו מפעלים נוספים בסין, רוסיה וספרד. בשלב זה מוקדם לדבר על תמחור הגרסאות שיגיעו לישראל.

 

לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה