דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד פוקוס החדשה נחשפת. בישראל ב-2019

Getting your Trinity Audio player ready...


לא בכל יום נחשף דור חדש לאחת המכוניות החשובות בעולם, ולא בכל יום יצרנית כמו פורד מציגה מגוון רחב כל כך של טכנולוגיות חדשות במכונית משפחתית. הדור הרביעי והחדש לחלוטין של פורד פוקוס נחשף כשהוא מתבסס על פלטפורמה חדשה, מציג 3 מהדורות עיצוב שונות, תיבת 8 הילוכים חדשה, מערכות סמי אוטונומיות וגם הבטחה להתנהגות כביש משובחת - כמו בדור הראשון הזכור לטובה, זה שהדהים את העולם לפני 20 שנה. מי היה מאמין שעבר כל כך הרבה זמן מאז.

פורד פוקוס החדשה


עיצוב ומימדים

הפוקוס החדשה מזכירה במשהו את קודמתה, לפחות מבחוץ, אך השינויים ללא ספק משמעותיים. הגריל המחודד בסגנון אסטון מרטין מזכיר את הפוקוס שלפני מתיחת הפנים, פנסי החזית מרשימים עם חותמת לד יצוגית, קו המותניים נמוך ומרהיב - במיוחד בסטיישן - ואילו מאחור מדובר במכונית חדשה לגמרי, כמעט ללא קשר לפוקוסים הקודמות.

מבחינת המימדים, הפוקוס החדשה מציגה גידול כמעט לכל כיוון. גרסת ההאצ'בק התארכה בכ-2 ס"מ (437.8 בסך הכל) ואילו הסטיישן התארכה בכמעט 11 ס"מ, ואורכה עומד על 466.8 סנטימטרים. בסיס הגלגלים גדל ב-5.3 סנטימטרים משמעותיים, ואילו הרוחב החיצוני לא השתנה. לטענת פורד, המרווח הפנימי השתפר משמעותית: מלפנים הקונסולה הקדמית צרה יותר על מנת לאפשר יותר מרווח לרגליים, מאחור הרצפה שטוחה ומרווח הכתפיים גדל לכל הנוסעים. גרסת הסטיישן "מותאמת יותר מאי פעם לכלבים", כך על פי פורד; זאת בשל העובדה שהגובה הפנימי של תא המטען צמח ב-4.3 ס"מ ועומקו גדל ב-2.5 ס"מ. נתונים על גרסת הסדאן יתפרסמו כנראה בשלב מאוחר יותר, אך גם היא תוצע בישראל.

פורד פוקוס טיטניום

באופן ייחודי, פורד תציע את הפוקוס ב-3 גרסאות עיצוב שונות - לא כולל הגרסה ה"סטנדרטית", שתימכר ברמות הגימור טרנד וטיטניום, כרגיל. גרסת העיצוב הראשונה נקראת ST ליין, והיא מציגה אופי ספורטיבי הודות לדיפיוזר אחורי, ספוילר מוגדל, כונסי אוויר גדולים מלפנים וכנפיים מעט נמוכות יותר. בתוך תא הנוסעים מציגה הגרסה הזו גימורים דמויי קרבון ותפרים אדומים.

גרסת הפנאי זוכה לכינוי אקטיב, והיא מקבלת מראה דמוי קרוסאובר עם חיפוי פלסטיק מושחר לבתי הגלגלים, "מגלשות" קדמיות ואחוריות בפלסטיק כסוף שמדמות מיגון גחון, וגם חומרים קשוחים יותר בתא הנוסעים.
גרסת העל הסמי-יוקרתית היא גרסת ה"ויניאלה", שמתהדרת בחזית נמוכה יותר, גימורי אלומיניום מבחוץ ודיפוני עור ועץ בתא הנוסעים.

בכלל, תא הנוסעים של הפוקוס עבר שינוי דרמטי, ולטעמנו הוא מזכיר מאוד את זה של דגמי יונדאי האחרונים. החידושים הבולטים ביותר הם המסך הצף, ידית ההילוכים שהפכה לגלגלת בגרסאות האוטומטיות והצמצום המשמעותי בכמות הכפתורים. סוף סוף.

יש לציין כי בתמונות מופיעה הפוקוס האירופית - בעוד שווקים שונים בעולם יקבלו את הפוקוס במראה מעט שונה. 13 צבעים שונים יוצעו לבחירת הלקוחות.

פורד פוקוס החדשה


מנועים

דווקא כאן לא חל שינוי דרמטי. הפוקוס תמשיך להימכר עם אותם מנועים המוכרים בעולם, אך היא מקבלת מספר טכנולוגיות חדשות וגם תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה לגמרי. המנוע הקטן יהיה ה-1,000 סמ"ק טורבו (אקובוסט), שיוצע בהספקים של 85, 100 או 125 כ"ס. מנוע ה-1.5 ליטר יוצע בהספקים של 150 או 182 כ"ס, ולצידם יוצעו גם שני מנועי דיזל בנפחים של 1.5 או 2.0 ליטר.

מנוע ה-1.0 ליטר יציע טכנולוגיית ניתוק צילינדר, לראשונה במנוע 3 צילינדרים. הצילינדר השלישי יתנתנק בזמן שיוט רגוע במהירות קבועה, ובפורד מבטיחים כי הוא מסוגל להניע מחדש בתוך 14 מילי-שניות - מהירות גבוהה פי 20 ממהירות המצמוץ של העין.

נתוני התאוצה וצריכת הדלק של הפוקוס החדשה טרם פורסמו, אך בפורד מבטיחים שיפור של 10% בצריכת הדלק בכל הגרסאות. התיבה האוטומטית תוצע במנועי הבנזין בגרסאות ה-125 וה-150 כ"ס בלבד.

 פורד מרבה להאריך בפירוט על המאפיינים הדינאמיים של הרכב. נחסוך מכם את אלפי המילים האלו, ורק נציין כי היצרנית מבטיחה נוחות מצוינת לצד התנהגות כביש ברמה הגבוהה ביותר - ולראשונה יוצע גם בורר מצבי נהיגה.

פורד פוקוס ST


אבזור ובטיחות

גם בתחום הזה מעלה פורד את הרמה. בין אביזרי הנוחות שיוצעו בגרסאות השונות ישנה מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "8 ומערכת ניווט מקורית, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית, משטח לטעינה אלחוטית של הסלולארי, פתיחת תא מטען חשמלית בהושטת רגל ומערכת חניה אוטומטית שלראשונה שולטת גם בבחירת ההילוך ובדוושות התאוצה והבלם. אגב, גם הפוקוס הקודמת - אפילו בישראל - צוידה במערכת חניה אוטומטית, אך זו שלטה רק בהיגוי.

בתחום הבטיחות תציע הפוקוס החדשה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת עד למהירות של 200 קמ"ש, ומסוגלת לקרוא את המהירות המרבית המותרת מתוך התמרורים או ממערכת הניווט. כמובן ישנה גם מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בלימת חירום אוטונומית ומערכת התרעה על רכב בשטח המת במראות עם ניטור תנועה חוצה מאחור.

תאורה אדפטיבית תוצע גם היא, והחידוש הוא כי המערכת תציע פנסי לד עוקבי פניה שמופנים על פי קווי הסימון של הכביש ולא רק על פי ההגה - מה שמבטיח הארה לתוך הפניה בשלב מוקדם יותר. כן תוצע מערכת לתמרון סביב מכוניות חונות שאמורה למנוע התנגשות במהירות איטית.

פורד פוקוס החדשה

אפליקציית שליטה מרחוק, תחת השם FordPass connect, תציע אפשרויות של איתור הרכב בחניון, בדיקת מפלס הדלק ומועד הטיפול המתקרב, פתיחת דלתות ואפילו התנעת הרכב מרחוק.

מהיבואנית "דלק מוטורס" נמסר כי פורד פוקוס החדשה תגיע לישראל בתחילת שנת 2019. עוד קודם לכן, סביב יולי-אוגוסט 2018, תנחת בישראל פורד פיאסטה החדשה. שתי ההשקות החשובות האלו עשויות להצעיד את פורד בחזרה לצמרת של שוק הרכב הישראלי, לאחר מספר שנים של ירידה דרסטית במכירות.

לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה