דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד פוקוס החדשה בישראל: מ-132,000 שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...

פורד פוקוס, מי שנחשבה במשך שנים לאחד מסיפורי ההצלחה של שוק הרכב הישראלי - וחוותה את אחת הנפילות הכואבות בדור השלישי שלה - מגיעה היום (ה') לישראל בדור רביעי וחדש לחלוטין. היבואנית בחרה להשיק את הפוקוס החדשה בגרסאות ה"אקטיב" בלבד, שהן למעשה גרסאות מוגבהות בעיצוב פנאי שיתחרו בדגמים כמו קיה אקסיד ומאזדה CX-30. במטרה להפיח חיים במותג פורד, שכמעט נעלם בשנים האחרונות, בחרו בדלק מוטורס להשיק את הפוקוס אקטיב במפרט נדיב ועם יחידת הנעה חזקה מהמקובל, במחיר נמוך בהשוואה לסביבה התחרותית. בהמשך צפויות להצטרף גרסאות נוספות, כולל גרסת סדאן שתיועד לציי הרכב.

פורד פוקוס אקטיב

פורד פוקוס אקטיב, שהושקה לפני כשנתיים, מציגה מימדים נדיבים מבעבר עם אורך של 4.4 מטרים, רוחב של 1.84 מטרים ובסיס גלגלים של 2.70 מטרים. הגובה עומד על 151.5 ס"מ בגרסת ההאצ'בק ו-154.5 ס"מ בגרסת הסטיישן. לשם השוואה, לקיה אקסיד גובה של 149.5 ס"מ, לטויוטה C-HR גובה של 155.5 ס"מ, למאזדה CX30 גובה של 154 ס"מ - ואילו לפולקסווגן גולף החדשה גובה של 145.6 ס"מ. מרווח הגחון של הפוקוס אקטיב עומד על 16.3 ס"מ בשתי הגרסאות.

נפח תא המטען עומד על 341 ליטרים בגרסת ההאצ'בק או 575 ליטרים במקרה של פורד פוקוס אקטיב סטיישן.

מתוך היצע של 3 מנועי בנזין, בחרה דלק מוטורס לשווק בישראל את הפוקוס אקטיב עם המנוע החזק ביותר. מדובר במנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.5 ליטרים, עם מנגנון ניתוק של צילינדר בודד בשיוט. ההספק עומד על 182 כ"ס והמומנט של 24.4 קג"מ, ויחד עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית מתקבלת תאוצה של 8.4 שניות ל-100 קמ"ש (8.6 שניות בסטיישן). לתיבת ההילוכים בורר אלקטרוני בצורת גלגלת, ללא אפשרות לשליטה ידנית על החלפת ההילוכים.

פורד פוקוס אקטיב

נתוני צריכת הדלק זהים בשתי הגרסאות ועומדים על 14.2 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית או 22.2 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית, על פי נתוני היצרן כמובן.

פורד פוקוס אקטיב תשווק ברמת גימור יחידה, שזהה בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן. זו כוללת בין היתר חישוקי "17 קלים, מסך מולטימדיה בגודל "8 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תאורת לד, בקרת אקלים מפוצלת (ללא פתחים מאחור), משטח טעינה אלחוטי לסלולארי, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס עם תצוגת 180 מעלות, מראות צד מתקפלות חשמלית ובלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold.

פורד פוקוס אקטיב

מערך אביזרי הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת להתרעת עייפות.

פורד פוקוס אקטיב - מחירים:

פורד פוקוס אקטיב X האצ'בק - 131,900 שקלים

פורד פוקוס אקטיב סטיישן (טורר) - 135,900 שקלים

פורד פוקוס אקטיב

בשנה הקרובה היו אמורים להגיע ארצה עוד מספר דגמים של פורד, ובהם האקספלורר החדש ורכב הפנאי הקטן פומה, אך בשל משבר הקורונה וסגירת מפעלי הייצור לא ברור מתי יגיעו לישראל הדגמים. בהמשך תשיק פורד בישראל גם את דגמי המוסטנג והברונקו, אך הפיאסטה לא צפויה להגיע בעתיד הנראה לעין.

שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס: "הפוקוס אקטיב היא דוגמא לדור המוצרים החדש של פורד. זהו צעד ראשון ומשמעותי בדרך לחיזוק המותג בשוק הרכב הישראלי, עם דגמי קרוסאובר משפחתיים, בתצורת האצ'בק או טורר, שיתמודדו בזירה הלוהטת ביותר של שוק הרכב. יש לנו את המנוע החזק בסגמנט, עיצוב מושחז, אבזור עשיר, מערכות בטיחות חכמות, וחוויית נהיגה ספורטיבית. וכל זה במחיר סופר תחרותי, ויחס תמורה למחיר ללא תחרות ".

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה