דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד פוקוס ST מתעדכנת - ומקבלת מנוע דיזל

Getting your Trinity Audio player ready...


12 שנה חלפו מאז הצטרפו גרסאות ה-ST למבחר שמציעה פורד פוקוס, ו-140,000 מכוניות כאלו עלו מאז על כבישי העולם. עבורנו, הישראלים, הפוקוס ST היתה אופציה רלוונטית רק בשנה וחצי האחרונות - וגם כשהיא כבר עשתה היסטוריה ועלתה לישראל, רק יחידות בודדות נמכרו אפילו כשהוצעו הנחות משמעותיות. מתיחת הפנים של פורד פוקוס ST, שנחשפה בימים אלו בפסטיבל המהירות של גודווד בבריטניה, אמורה לשפר את האטרקטיביות של המכונית - אך ספק אם תשנה משהו במאזן המכירות של הדגם בישראל.


פורד פוקוס ST, הגרסה המעודכנת / צילומים: יצרן
במסגרת מתיחת הפנים, כצפוי, קיבלה ה-ST את העיצוב המחודש של הפוקוס שהוצג לפני מספר חודשים. הגריל הקדמי הפך גדול יותר, בסגנון של הפיאסטה הנוכחית (ששאבה את ההשראה מאסטון מרטין). פנסי החזית הפכו צרים וקטנים יותר, על מכסה המנוע נוספו תפיחות שריריות למראה, והגריל התחתון קיבל מראה מעודכן. מאחור חלו גם כן מספר שינויים, בעיקר בדיפיוזר התחתון ובמראה הכללי שהפך נמוך ורחב יותר. בתא הנוסעים עשתה פורד סדר בבלגאן, והכניסה חלק גדול מהכפתורים לתוך מסך מגע בעיצוב מודרני.

בנוסף לשינויים בעיצוב, טוענת פורד לשינויים גם בכיול המתלים ובהיגוי - ולאור הרמה הגבוהה שהציגה ה-ST עד כה, צריך לקוות שהמתכון המוצלח לא התקלקל.



בנוסף למנוע הבנזין המוכר, עם 250 כ"ס ו-6.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, הוסיפה פורד לראשונה מנוע דיזל להיצע ה-ST. מדובר במנוע בנפח 2.0 ליטר עם 185 כ"ס בסך הכל, אך עם מומנט של 40.8 קג"מ - כ-10% גבוה יותר מגרסת הבנזין. התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסת הדיזל אורכת 8.1 שניות, לא נתון מאוד מרשים עבור משפחתית ספורטיבית. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, היא 22.7 ק"מ לליטר - מספר מרשים במיוחד עבור מכונית ספורטיבית.



גם בגרסת הבנזין שופרו נתוני צריכת הדלק, לאחר הוספה של מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה - מה שהביא לשיפור של 6%. כרגיל, הפוקוס הספורטיבית תוצע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.

במהלך 2015 צפויה להגיע מתיחת הפנים של פורד פוקוס לגרסאות המשווקות בישראל, וסביר להניח שזמן קצר לאחר מכן נראה פה גם את ה-ST המעודכנת.


לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה