דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן מציגה: מסנן חלקיקים למנועי בנזין

Getting your Trinity Audio player ready...


אחת הסיבות לכך שמחירן של מכוניות מונעות בדיזל הוא כה גבוה ביחס לחברותיהן לוגמות הבנזין, היא שנוסחת המס הירוק שמה דגש משמעותי מאוד על מספר ה"חלקיקים" שנפלטים מהמנוע - אותם חלקיקי פיח מיקרוסקופיים שהגוף מתקשה למנוע את כניסתם לדרכי הנשימה ועלולים לגרום לתחלואה.



הסיבה להימצאותם של כמות גדולה של חלקיקים במנועי דיזל היא אופי הפעולה של מערכת ההזרקה הישירה - שהיא השיטה הרווחת במנועי דיזל. בשנים האחרונות, בזכות השיפור העצום בצריכת הדלק ובביצועים, היצרניות העבירו גם את מנועי הבנזין לעבוד בשיטת ההזרקה הישירה, אך אליה וקוץ בה - פליטת החלקיקים עלתה.
 
למען האמת, הפתרון כבר קיים מזה כמה שנים - רכיב הלוכד את החלקיקים ומכונה בשם "מסנן חלקיקים". הבעיה היא שלמרות שהחסרון חלקיקי של מנועי הזרקה ישירה היה ידוע לפני כניסתם הרחבה לשימוש, המסנן לא היה חלק מהתוספות במעבר של מנועי הבנזין לשיטת ההזרקה החדשה. אולם למרות התוספת, כמויות החלקיקים הנפלטות ממנועי בנזין עדיין קטנות משמעותית מאלו הנפלטות ממנועי דיזל כך שהמסנן שנדרש קטן יותר, מה שהופך את אי הוספת המסנן לתמוהה עוד יותר.

פולקסווגן טיגואן

ובכן, נראה שאחרי פרשת דיזלגייט פולקסווגן החליטה להיות יותר צדיקה מהאפיפיור ותהיה היצרנית הראשונה לשלב מסנן חלקיקים במכונית עם מנוע בנזין. עפ"י פולקסווגן, אחרי שיעילותם הוכחה על מנועי דיזל, הוספת מסנני חלקיקים למנועי בנזין עשויה להפחית את פליטת החלקיקים - שהם כאמור אחד המזיקים הגדולים ביותר הנפלטים מאחוריהן של מכוניות - בשיעור של עד 90%. 

אודי A5

את המסנן מכנה פולקסווגן GPF - או Gasoline Particulate filter והראשונים לקבל את מסנן החלקיקים החדש יהיו פולקסווגן טיגואן, ואודי A5 בהם ישולב המסנן במנוע ה-1.4 ו-2.0 ליטר טורבו בנזין בהתאמה. בשני הדגמים זה צפוי לקרות ביוני 2017, כאשר לאחר מכן תרחיב פולקסווגן את נוכחותם של מסנני חלקיקים במנועי הבנזין שלה לדמים נוספים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה