דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן אפ מקבלת גרסת GTI

Getting your Trinity Audio player ready...
 מאת נועם ריין

נדמה שמאז ימיה של פיג'ו 106 בגרסאותיה הספורטיביות, לא פגשנו מכונית מיני עממית שפונה לחובבי נהיגה - זאת במידה ולא מחשיבים את אבארט 500 ואופל אדם S הסמי יוקרתיות. פולקסווגן אפ GTI, שנחשפה בימים אלו בגרסת טרום ייצור, אמורה להפוך את המכונית הכי קטנה של הקונצרן הגרמני לממתק של ממש.

פולקסווגן אפ GTI

את מנוע ה-1,000 סמ"ק הבסיסי של האפ הרגילה, מחליף בגרסת ה-GTI מנוע טורבו בנפח זהה - אותו אחד שמותקן גם בסיאט איביזה וסקודה אוקטביה. ההספק עומד על 115 כ"ס והמומנט מרשים עם 23.4 קג"מ. יחד עם תיבת הילוכים ידנית ומשקל עצמי לא נמוך של 997 ק"ג, מאיצה האפ GTI ל-100 קמ"ש בתוך 8.8 שניות, בדרך למהירות מרבית של 197 קמ"ש.

פולקסווגן מתגאה בכך שהאפ GTI חזקה יותר מהדור הראשון של הגולף GTI, שהוצג לפני 41 שנה: למרות שהגולף ההיא שקלה 810 ק"ג בלבד, היה לה מנוע עם 110 כ"ס שהאיץ אותה ל-100 קמ"ש בתוך 9 שניות. 

פולקסווגן אפ GTI

כמו דגמים אחרים ממשפחת ה-GTI, גם לאפ הקטנה יש פס אדום לרוחב הגריל הקדמי, כיתובי GTI עם רקע אדום על הכנפיים, קליפרים אדומים בגלגלים וכמובן - ריפוד מושבים משובץ. עוד שינויים שנוספו בגרסה הזו הם גלגל הגה עם תיפורים באדום ותחתית קטומה, צביעה אדומה בחלקים נרחבים של תא הנוסעים ולוח שעונים בעיצוב שונה.

גם מתחת למעטה העיצוב בוצעו מספר שינויים, על מנת להפוך את האפ העירונית ל-GTI של ממש. המרכב הונמך ב-15 מ"מ, יחסי ההעברה של תיבת ההילוכים קוצרו, החישוקים הוגדלו ל-"17 ונוסף ספוילר אחורי "להצמדת הציר האחורי במהירויות גבוהות. 

פולקסווגן אפ GTI

ואחרי כל זה, כדאי לשים כוכבית ולציין כי בשלב זה מדובר בדגם קונספט - שיהיה קרוב עד כדי זהות לגרסת הייצור, שתיחשף בתחילת 2018. מחברת צ'מפיון מוטורס המייבאת את דגמי פולקסווגן לישראל טרם נמסר מידע לגבי השיווק אצלנו.

לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה