דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פברואר 2019: האטה במכירות הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי מבול המסירות של ינואר, בו עלו למעלה מ-38,000 כלי רכב חדשים על כבישי ישראל, בפברואר נרשמה ירידה קלה ביחס לשנה שעברה - ובסך הכל 24,520 מכוניות נמסרו ללקוחות. בשני החודשים הראשונים של השנה עלו על הכביש 62,995 כלי רכב חדשים, ירידה של 3.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

יונדאי ממשיכה להוביל את השוק ורושמת צמיחה נאה ביחס לשנה שעברה. למעשה, יונדאי מובילה כרגע בפער של 45% על פני קיה שבמקום השני - ואלו נתונים נדירים במיוחד. היבואנית כלמוביל יכולה להיות מרוצה גם ממיצובישי שרשמה עליה של כ-9%. יחד עם מרצדס, שאמנם ירדה ב-25%, מחזיקה כלמוביל בנתח שוק חסר תקדים למעלה מרבע משוק הרכב הישראלי.

היבואנית השניה בגודלה - צ'מפיון מוטורס - מחזיקה רק בנתח של 13.9%, כמחצית מהנתח של כלמוביל. שם יכולים להיות מרוצים מסקודה וסיאט שרשמו עליה נאה במכירות, אך לעומת זאת מצבן של פולקסווגן (ירידה של כ-40%) ואודי (ירידה של 34%) יכל היה להיות טוב יותר, בלשון המעטה.

הירידה במכירות מלווה כמעט את כל המותגים הדומיננטיים: החל מקיה וטויוטה, דרך סוזוקי, ניסאן ומאזדה ועד לרנו ושברולט. מלבד מותגי כלמוביל וצ'מפיון מוטורס, עליות נרשמו רק אצל הונדה, פיג'ו-סיטרואן וסובארו.


בהמשך הטבלה ניתן למצוא את אופל שמסיימת את שאריות המלאי לפני המעבר ליבואן החדש, את פיאט שצללה ב-40% ואת פורד שממשיכה לדשדש ויורדת ב-24.5%.

בשוק היוקרה הפערים הולכים ומצטמצמים: 3 המותגים הגרמניים עדיין מובילים את השוק אך ספגו ירידה משמעותית במכירות. לעומת זאת, נרשמה עליה בולטת אצל וולוו (46.1%), לקסוס (24.6%), ג'יפ (73.7%), אלפא רומיאו (68.2%) ולנדרובר  (15.8%).


בין המותגים שמכרו במספרים נמוכים ניתן לציין את אינפיניטי וקדילאק שירדו ב-43% וב-53%  בהתאמה, את פורשה שצנחה ב-63%, מזראטי שירדה ב-48% ואבארט שמסרה 5 יחידות בלבד - ירידה של 58%. לעומת זאת, פרארי העלתה על הכביש כבר 4 מכוניות חדשות מתחילת השנה, ואילו בנטלי מסרה כמות כפולה של כלי רכב יקרים במיוחד.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה