דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה מתכננת: 70 אחוז חשמליות

Getting your Trinity Audio player ready...

סקודה החלה את דרכה כחנות לתיקון אופניים כאשר האחים לורין וקלמנט ייסדו אותה בשנת 1895. בהמשך החלו לייצר אופניים בעצמם ואף אופנעים קלים, וב-1905 ייצרו את המכונית הראשונה שלהם. עקב משבר כלכלי שלאחר מלחמת העולם הראשונה חברו האחים לתעשיין אמיל סקודה, ומאז כאות הוקרה נקראות על שמם הגרסאות הבכירות של דגמי סקודה. בשנת 1994 עברה סקודה לבעלות קונצרן פולקסווגן וזכתה מאז לצמיחה משמעותית.

סקודה - תוכנית אסטרטגית 2030

כעת חושפת סקודה תוכנית אסטרטגית ל-9 השנים הבאות תחת השם NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030. בסקודה מציינים כי מדובר בשינוי משמעותי שתעבור היצרנית בעשור הקרוב במטרה למקם אותה כאחת מחמשת היצרניות המובילות באירופה (בשנתיים האחרונות סיימה סקודה במקום השמיני). יחד עם זאת סקודה שמה לעצמה מטרה להיות גם היצרנית האירופאיות המובילה בשווקי הודו, רוסיה וצפון אפריקה.

הכניסה לשוק ההודי החלה כבר השנה עם הצגתו של רכב הפנאי סקודה קושאק בעוד בשוק הרוסי הוצגה בשנה שעברה ראפיד חדשה המבוססת על הדור היוצא, אך עיצובה מזכיר את זה של הסקאלה האירופאית. התרחבות השיווק, כך לפי סקודה, תוביל לייצור של 1.5 מיליון רכבים בשנה.

סקודה תשקיע מעל 500 מיליון יורו בתהליכי השכלה והכשרה לעובדיה במטרה לטפח כוח אדם איכותי לעתיד החברה. כמו כן מציינת היצרנית כי עד 2030 אחת מכל 4 משרות בכירות בחברה תאויש על-ידי אישה.

סקודה אניאק

יותר חשמל פחות זיהום

בסקודה מציינים כי גם השוק הביתי יזכה לעידוד במעבר לחשמל תוך יצירת מקומות עבודה חדשים (ייצור דגמים ורכיבים חשמליים יתבצע בשלושה מפעלים בצ'כיה) ובעשור הקרוב תציג היצרנית לכל הפחות 3 דגמים חשמליים חדשים לשיווק גלובלי. הדגמים החדשים ימוקמו מתחת לסקודה אניאק iV הן מבחינת המימדים והן מבחינת התמחור.

המטרה המוצהרת היא להגיע לנתח מכירות של דגמים חשמליים שיתפסו 50% עד 70% מכלל מכירות סקודה, כאשר מטרה נוספת עד שנת 2030 הינה הפחתה של 50% בזיהום האוויר של המותג לעומת 2020. כמו כן סקודה תפעל לתכנון מפעלים בעלי חתימה של 0% זיהום החל משנת 2030.

סקודה - תוכנית אסטרטגית 2030

יעילות

סקודה ידועה בפרטי ה-Simply Clever שלה שהופכים את השימוש ברכב לקל ופשוט יותר (כגון מקום ייעודי למטריה, פח אשפה או פתח מילוי נוזל השמשות). בסקודה מעוניינים כעת להרחיב את ממשק המשתמש גם לעידן הדיגיטלי Simply Clever 2.0.

בסקודה מסבירים כי כל אדם יוכל לתפעל את הסקודה שלו או שירותים דיגיטליים שינתנו על-ידי היצרנית בקלות ובפשטות. כך למשל סקודה תשקיע באולמות מכירות וירטואליים שיספקו חוויה קנייה חדשנית במטרה שכל סקודה חמישית תימכר באופן מקוון עד לשנת 2025.

סקודה שואפת להגדלת רווחים (ROS) של 8% ומציינת כי אחד התהליכים שיתרמו לשיפור היעילות הוא מעבר לקו דגמים חשמלי שיסייע לייעל תהליכים שונים ב-40%.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה