סקודה אוקטביה, המכונית שתמיד פנויה באלנבי, מרחיבה את היצע גרסאותיה בארץ. בחידושים: מנועי טורבו קטנים וחסכוניים
מאת: אורן דורי
פורסם 26-01-10
פורסם 26-01-10
מזה זמן מה שקונצרן פולקסווגן קוצר מחמאות באירופה על מנוע אחד מעניין. נכון, מדובר ביצרנית שהוציאה לא מעט יחידות מפלצתיות וכוחניות תחת ידיה, אך הפעם מדובר במנוע בנזין צנוע מימדים, 1.2 ליטר בסך הכל. מנוע זה משודך למגדש טורבו ומייצר כוח רב תוך שמירה על הסביבה ועל צריכת דלק נמוכה. המנוע מותקן בין היתר בפולקסווגן גולף, פולקסווגן פולו החדשה ויוצע אפילו באודי A1 העתידית, אך הראשונה להביא אותו ארצה היא סקודה אוקטביה.
סקודה אוקטביה קומבי. מהדורת הסטיישן / צילומים: יצרן
יבואנית סקודה לישראל, חברת צ'מפיון מוטורס, מודיעה על הרחבת משפחת אוקטביה בארץ ומוסיפה לארסנל שתי גרסאות חדשות. בנוסף למנוע ה-1.2 TSI המייצר 105 כוחות סוס ו-17.8 קג"מ, יצטרף מנוע 1.4 ליטר - אף הוא לוגם בנזין ומוגדש טורבו - המפיק 122 סוסים ו-20.3 קג"מ. שני הדגמים החדשים יוצעו עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת-מצמדים מוצלחת ביותר בעלת 7 יחסי העברה. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 16.9 ק"מ לליטר במנוע הקטן ו-15.9 בגדול - שיפור משמעותי לעומת גרסת ה-1.6 הקיימת כיום (12.8 ק"מ לליטר). הלקוחות יוכלו לבחור בין תצורת סדאן לסטיישן, כאשר השניה תעלה בין 8,000 ל-10,000 ? יותר.
המחירים מתחילים ב-119,900 ? לסקודה אוקטביה סדאן 1.2 TSI ברמת הגימור הבסיסית "אמביאנט" - בדיוק אותו המחיר בו נמכרה האוקטביה 1.6 המקבילה.
לדגמי סקודה בישראל - סקודה