דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיכום שנה: כמה מכוניות נמכרו בישראל ב-2013?

Getting your Trinity Audio player ready...



בתחילת שנת 2013 הערכות המומחים צפו ירידה משמעותית במסירות הרכב החדש. 200,000 מכוניות חדשות היה המספר שאותו קיוו לעבור. אבל למרות ההערכות הפסימיות שוק הרכב הישראלי דווקא רשם עלייה קלה של 3.7% במספר המסירות. סך הכל נמסרו בישראל 212,581 כלי רכב חדשים בשנה האחרונה.

הגדולות

באופן לא מפתיע, גם השנה מובילה יונדאי בנתוני מסירת כלי הרכב. לא פחות מ-32,089 כלי רכב חדשים ב-2013. יונדאי מסרה מעט פחות כלי רכב פרטיים ופחות וואנים, אך היא מסרה כ-26% יותר רכבי פנאי. הגידול של יונדאי השנה עומד על 1.8%, נמוך מהגידול השנתי הכללי . במקום השני מתמקמת טויוטה שקיבלה דחיפה אדירה החל מיולי, עת הושקה הקורולה החדשה. 22,788 מכוניות מסרה טויוטה השנה, עלייה יש 13.9% ביחס ל-2012. שנת 2013 היא השנה הטובה ביותר של טויוטה מאז החלה בשיווק רכביה בארץ.

טויוטה קורולה
טויוטה קורולה. הביאה לחברה היפנית את המקום השני / צילומים: יתיר דוידוביץ

קיה היא החברה השלישית בדירוג המסירות השנתי עם 20,975 מסירות ועליה יפה של 9.1%. השנה הצטרפו לאולם התצוגה של קיה מספר מכוניות חשובות כגון קיה פורטה, סיד, קארנס וגם מכוניות פחות משמעותיות כמו הפיקנטו ספורט, הסורנטו עם ההנעה הכפולה והפרו-סיד. אלמלא הצלחתה הפנומנאלית של הקורולה כנראה שהיינו רואים שתי חברות קוריאניות במקום הראשון של טבלת המסירות. במקום הרביעי ניצבת סקודה שמטפסת מקום אחד ביחס לשנה שעברה ומוסרת 13,153 כלי רכב השנה (16.6%). הקפיצה מרשימה אבל הגעת סקודה ראפיד וההצלחה היחסית של האוקטביה גרמו לנו לצפות ליותר.

פורד במקום החמישי היא החברה הגדולה ביותר שרושמת ירידה, ועוד איזו ירידה. לא פחות מ-39% ירידה רשמה פורד ביחס ל-2012 שהייתה מהשנים הטובות שלה בישראל.כמה זה במספרים? 12,192 כלי רכב. בהמשך הרשימה שוכנות סוזוקי (15.2%), מאזדה (4.8%-), ניסאן (6%), רנו, שרושמת את העליה הגדולה בעשירייה הראשונה (49.4%) ופולקסווגן שרושמת ירידה של 14.6%.

טבלת מסירות לפי יצרנית


המפתיעות

על הקפיצה של רנו כבר דיברנו אז נמשיך לבאה בתור. מיצובישי רשמה שנה נפלאה אחרי 2012 שהייתה חלשה במיוחד. המכוניות שהובילו את מיצובישי לקפיצה של 148.2% במסירות היו האאוטלנדר (הנמכר בקטגוריה שלו) והספייס סטאר שהקפיצה את מכירות הרכבים המשפחתיים של החברה. סובארו רשמה זינוק של 39.5% בזכות הפורסטר וכמובן, האימפרזה. גם סאייק הסינית הצליחה לרשום צמיחה מפתיעה (333% ביחס ל-2012) העניין הוא שסך כל המכירות שלה עמדו רק על 729 כלי רכב.

המאכזבות

פיג'ו רשמה צניחה של 31%. הנתון הזה מאכזב במיוחד לאור העובדה שכמעט לאורך כל השנה נמכרו מכוניות חשובות כמו ה-301 וה-208. מצד שני מכוניות שנמכרו היטב בפיג'ו, כמו ה-107, ה-5008 וה-508 איבדו גובה השנה. חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, קרייזלר, ג'יפ ודודג' רשמה אכזבה ממותגיה האמריקאים. קרייזלר ירדה ב-18.3%, ג'יפ צנחה ב-54.2% ודודג' התרסקה ב 78.8%. בשנים הקרובות צפויים להגיע רכבים חדשים ומעניינים מחברות אלו ומתי שזה יקרה נתוניהן צפויים להיות טובים בהרבה.

מרצדס A קלאס

יוקרה

אודי רושמת את השנה הטובה בתולדותיה עם 2,323 כלי רכב שנמסרו וצמיחה של 19.7%. אבל הנתון המדהים הוא ההבדל בין מסירות אודי בעשרת החודשים הראשונים של השנה שעמדו בממוצע על 227 מכוניות בחודש ונתון המסירות בחודשיים האחרונים שהתייצב על 23 מכוניות בחודש. אנחנו מניחים שמרבית לקוחות אודי פשוט העדיפו לחכות ל-2014. מרצדס רושמת את השנה הטובה ביותר במדד הצמיחה. החברה הגרמנית רשמה זינוק של 67.1% במסירות ולא פחות 1,654 כלי רכב שעזבו את אולמות התצוגה.
ב.מ.וו רושמת שנה מוצלחת, אם כי לא במימדים של שתי האחרות. סך הכל מסרה החברה הגרמנית, שסוגרת שנה מלאה ראשונה תחת כנפי "דלק מוטורס", 1,441 כלי רכב שמגלמים עליה של 12.3% במסירות. מותג מיני ששיך אף הוא לב.מ.וו מסר השנה 498 כלי רכב וזינק ב-25.8%. חברת יוקרה קטנה בהרבה שרשמה זינוק מרשים היא אבארט שמסרה השנה 51 מכוניות (קפיצה של 45.7%). לקסוס צמחה ב-18.8%.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה