דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט לאון החדשה בישראל: מ-135,000 שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור הרביעי של סיאט לאון, שהוצג לראשונה בינואר 2020, מתחיל להימכר בימים אלו בישראל. למרות שישראל היא שוק משמעותי עבור סיאט - העשירי בגודלו בעולם מבחינת כמות המכירות והשלישי מבחינת נתח השוק (אחרי ספרד וגרמניה) - ההשקה אצלנו התעכבה משמעותית בשל התפשטות נגיף הקורונה ועצירת הייצור במפעלי סיאט בברצלונה למשך תקופות ארוכות.


כעת מגיעה המכונית עם שני מנועים מתוך המגוון שמציעה היצרנית, כאשר מחיר הכניסה בגרסת ה-1.5 ליטרים עומד על 135,000 שקלים - התייקרות של 6,200 שקלים לעומת הגרסה המקבילה בדור הקודם. 

למרות שמדובר בדור חדש לחלוטין, הלאון החדשה עברה שינוי עיצובי קל יחסית לעומת הדור הקודם. השינוי העיקרי נמצא בחלק האחורי, שם יש יחידות תאורה בעיצוב שונה שמחוברות ביניהן בפס רוחבי. גם חתימת האור שונה וכך גם עיצוב השבכה הקדמית.


מבחינת המימדים חל גידול משמעותי: לאורך נוספו 8.6 ס"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 6.8 ס"מ, ומהתרשמות ראשונית שלנו - אכן חל שיפור לא מבוטל במרווח הרגליים מאחור. מימד הרוחב דווקא קוצץ במעט וכך גם לגבי הגובה, שמשתנה בהתאם לגרסה (ה-FR נמוכה יותר ב-1.4 ס"מ). תא המטען נותר בנפח 380 ליטרים, כמו בדור היוצא.

את הלאון ניתן יהיה לקבל בשלב זה עם שני מנועים לבחירה. המנוע הראשון הוא טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק של 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת בגרסה זו 8.4 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 16.9 ק"מ לליטר, על פי נתוני היצרן. למנוע משודכת מערכת מיקרו-היברידית במתח של 48 וולט.


הגרסה החזקה יותר, שעומדת בשלב טרום יצור ולכן טרם התפרסמו נתונים מלאים אודותיה, מצוידת במנוע 2.0 ליטרים מוגדש, ללא מערכת מיקרו-היברידית, בהספק של 190 כ"ס ועם תאוצה של 7.4 שניות ל-100 קמ"ש. לשתי הגרסאות משודכת תיבת DSG כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה.

בהמשך עשויות להצטרף להיצע גם גרסת 1,000 סמ"ק וכן גרסת פלאג-אין הייבריד. 

מפרט האבזור בגרסת ה"סטייל" הבסיסית כולל בין היתר מערכת מולטימדיה תומכת עברית עם מסך בגודל 8.25 אינץ', חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס, בקרת אקלים עם 3 איזורי טמפרטורה, חישוקי "17 קלים, תאורת לד, גג שמש חשמלי, הנעה בכפתור, בלם יד חשמלי ומראות צד בקיפול חשמלי.


מפרט אביזרי הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב ומערכת התרעת עייפות.

גרסת ה-FR הבכירה מוצעת עם מתלים מוקשחים ומונמכים, ניטור שטחים מתים במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, חישוקי "18, פגושים בעיצוב ספורטיבי, מראות צד עם תאורת כניסה, תאורת "קצה לקצה" מאחור עם פנסי איתות דינאמיים, תאורת אווירה פנימית שמשמשת גם להתרעות מערכות הבטיחות, בורר מצבי נהיגה, לוח מחוונים וירטואלי, כניסה ללא מפתח, מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' וקישוריות סלולאר אלחוטית. ריפודי עור יוצעו בתוספת תשלום של 9,900 שקלים.

סיאט לאון החדשה - מחירים:

סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל תעלה 134,900 שקלים

סיאט לאון 1.5 ליטר FR תעלה 152,900 שקלים

סיאט לאון 2.0 ליטר FR תעלה 165,900 שקלים

צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט ביבואנית צ'מפיון מוטורס, ציין כי המחירים מותאמים למס הירוק החדש ולא צפויים לעלות בחודש ינואר. 

עוד לפני תחילת השנה, התייקרה סיאט איביזה ב-2,000 שקלים בגרסאות ה"סטייל" וה-FR, ואילו הארונה התייקרה ב-3,000 שקלים בגרסת ה"סטייל". על פי נציגי היבואנית, ההתייקרות נובעת מעדכון המס הירוק - שכן בשלב אין רכבים זמינים בישראל משני דגמים אלו, ומשלוח חדש צפוי להגיע רק בינואר לאחר עליית המס.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה