דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סופן של מראות הצד מתקרב - יפן אישרה מצלמות

Getting your Trinity Audio player ready...


השימוש במראות בתחום הרכב עתיק למעשה יותר מהמכונית עצמה, באשר לנקודת החיבור בין המראה לרכב יש לא מעט גרסאות. חלקן אומרות כי נקודת הפתיחה הייתה ספרה של דורותי לווית "האישה והמכונית" משנת 1909, בעוד אחרות גורסות כי המראה הוזכרה כבר ב-1904 ואפילו שומשה בכרכרות ונתנה השראה למראה במכונית המירוץ של ריי הרון (Ray Harroun) ב-1911.

מראת צד

כך או כך, תרומתן של המראות לבטיחות היא עצומה, לא פלא שהן נותרו בבסיסן כמעט ללא שום שינוי מעל למאה שנה ונכון להיום - כשלעצמן - הן בין החלקים הכי פחות מתוחכמים ברכב. קשה לדמיין כיום נהיגה ברכב בלי שלוש המראות המסורתיות, או לכל הפחות השתיים הצדדיות, אבל למראת הצד ישנם גם לא מעט חסרונות.
 
מעטפת מראות הצד מכילה בתוכה היום הרבה מאוד רכיבים - מנוע חשמלי לכיוון (ולפעמים גם לקיפול), גוף חימום להפשרת אדים, ולעיתים גם נורת איתות, נורה של מערכת ניטור השטחים המתים או שתיהן מיקומה של מראת הצד חושף אותה לפגיעות מנהגים לא ערניים וכמות הפריטים שנמצאים בתוך המעטפת שלה גורמים לכך שכאשר היא כן נפגעת, סכום התיקון עלול להיות גבוה מאוד. יתרה מזו, הן פוגעות במקדם הגרר של המכונית ובצריכת הדלק, וגורמות לרעשי רוח.

מראת צד

ובכן, נראה שיכול מאוד להיות שבקרוב נוכל להיפתר מאחד החלקים הכי פחות "Low Tech" במכוניות שלנו. ממשלת יפן העבירה לפני מספר ימים חוק שמאפשר שימוש במצלמות במקום מצלמות.

היתרונות ברורים, אבל הם לא מסתכמים רק במה שצוין כחסרונות של המראות, אלא גם בזכות יתרונות נוספים של מצלמות על מראות. מצלמות יכולות לספק זווית ראיה רחבה בהרבה מזו של מראה, ולמעשה כבר היום יש מכוניות עם מערכות שמציגות תמונת 360 מעלות מלאה של סביבת הרכב.

מראת צד

יתרון נוסף הוא שאת המסך של המצלמה אפשר להתקין בכל חלק של הרכב - על המראה המרכזית, בתוך לוח השעונים, או במסך המרכזי. כך מבטלים גם את הצורך של הנהג להסית את המבט כדי להביט במראה, עניין שיכול לפעמים להימשך שניה או שתיים בהן הרכב אפקטיבית נוסע "על בליינד". במהירות של 100 קמ"ש, כמעט 28 מטרים. אורך של כ-6 מכוניות משפחתיות.

אבל מצלמות אינן חפות מחסרונות. בעוד מראות, למעט שבר פיזי, לא "מתקלקלות", במצלמות קיימת האפשרות הממשית מאוד לכשל חשמלי שישאיר אתכם בלי לדעת מה קורה מאחוריכם. המצב הזה גם אינו פותר את התיקונים היקרים, שעשויים להיות יקרים אף יותר במצלמות.

מראת צד

החסרון האחרון של המצלמה, ולמען האמת הוא אחד קטן יחסית, הוא הצורך לשמור על העדשה נקייה כל הזמן. אך פתרון לזה כבר קיים, עדשות המשמשות לצילום וקולנוע מצופות לעיתים בחומר דוחה מיני לכלוך הנקרא "פלורין". וחוץ מזה תמיד אפשר להעביר ניגוב.

עכשיו בטח תשאלו "אבל כל זה קורה ביפן. מה לנו ולזה?". ובכן, בניגוד לדברים אחרים, בתחום הבטיחות ברכבים ממשלת ישראל היא בין המתקדמות בעולם, ולא מהססת להעביר תקנות שיחייבו יבואניות בהתקני בטיחות כאלה ואחרים. כך למשל ישראל הייתה בין המדינות הראשונות שדרשו מערכת ESP (בקרת יציבות) וכיום היא בין היחידות שמעניקות הטבות מס על מכוניות עם מערכות בטיחות אקטיביות. כך שיכול מאוד להיות שלא רחוק היום בו לא נצטרך יותר לקפל את המראות בכניסה למכונת השטיפה ונדע תמיד מה קורה סביבנו.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה