דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוף לסיבוב מוצא: גשר מוצא נפתח לתנועה

Getting your Trinity Audio player ready...


והיה העקוב למישור: סיבוב מוצא המפורסם הפך ללא רלוונטי החל מהלילה (הלילה שבין שני לשלישי). משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל חנכו היום את גשר מוצא החדש, מכיוון ירושלים לתל אביב, שיבטל את סיבוב מוצא. הגשר שנחנך הוא אחד משני גשרים מקבילים, באורך של כ- 800 מטרים כל אחד, החולפים מעל עמק מוצא. עלות הקמת צמד הגשרים נאמדת בכ-380 מיליון שקלים.


העבודות להקמת גשר מוצא / צילומים: עמוד הפייסבוק "שבתשתיות"

הגשר השני (הדרומי), מכיוון תל אביב לירושלים, יפתח לתנועה בחודש נובמבר 2016 יחד עם פתיחת מנהרות הראל, שיבטלו את העלייה המיתולוגית לקסטל. שני הגשרים, המתנשאים לגובה של 30 מטרים, כוללים שלושה נתיבים כל אחד, לכל כיוון.
כל גשר מורכב מ-250 חוליות באורך של 3 מטרים. חיבור החוליות נעשה באמצעות כבלי פלדה שנמתחו בתוך החוליות לאורך כל הגשר. משקל כל אחד מהגשרים מגיע ל-20 אלף טון.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, אמר בטקס: "אנחנו פותחים כאן היום את הגשר שמחבר אותנו להיסטוריה הרחוקה והקרובה של העם היהודי ומדינת ישראל. ממלכות בית דוד של לפני 3000 שנה, עבור דרך פורצי הדרך לירושלים במלחמת השחרור וסיים במשחררי ירושלים במלחמת ששת הימים. בימים אלה של הצורך לחזק ולפתח את ירושלים כבירתו הנצחית של העם היהודי ומדינת ישראל. זו מתנה ראויה ליום ירושלים שחל בעוד ימים ספורים ועד יום ירושלים הבא, בע״ה נסיים את שדרוג הכביש כולו".



"פתיחת הגשר החדש תשפר את זרימת התנועה באחד מעורקי התנועה המשמעותיים ביותר בישראל. ביטול סיבוב מוצא יאפשר לעשרות אלפי הנוסעים לחלוף על הפקקים ולהגיע מירושלים לתל אביב, במהירות ובבטיחות" הוסיף כץ.

גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16, המקודם בימים אלה על ידי משרד התחבורה, ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה, שתחבר את ירושלים לגוש דן בתוך 28 דקות. בנוסף לכך, משודרג כביש 38 משער הגיא לבית שמש והישובים שמסביבה, שיתרום לפיתוח העיר ולקשר שלה עם ירושלים.

הקמת צמד הגשרים במוצא מבוצעת כחלק משדרוג כביש מס' 1, בקטע שבין שער הגיא לירושלים. במסגרת הפרויקט מורחב הכביש לשלושה נתיבים לכל כיוון, תוך שיפור הבטיחות לאורך הקטע המשודרג באמצעות ביטול סיבובים חדים, עליות תלולות והוספת שוליים רחבים ותקניים בצדי הדרכים. עלות שדרוג כביש 1 נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקלים.



שדרוג הכביש כולל הקמת מערכת מסועפת של גשרים ומנהרות, וכן שלושה מחלפים חדשים בנווה אילן, חמד והראל. גשר הראל הישן יבוטל בקרוב, במקומו נכרו צמדי מנהרות, באורך של כ-900 מטר כל אחת, העוברות מתחת לרכס הראל.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה