דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס פותחת מרכז פיתוח חדש בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


ברחוב יגאל אלון בתל אביב, באחד משני מגדלים שזה עתה נחנכו, ישבו בקרוב עשרות מהנדסים ואנשי תוכנה ויעבדו על הטכנולוגיות הבאות של עולם הרכב. נשיא דיימלר, ד"ר דיטר זטשה, הגיע לאירוע הפתיחה של מרכז הפיתוח החדש של מרצדס - והרעיף שבחים על הטכנולוגיה הישראלית. "אתם מדינה מובילה מבחינה טכנולוגית. יש פה להערכתנו כ-6,000 חברות סטארט אפ, ורבות מתוכן עוסקות בתחום התחבורה. ניאלץ להשקיע משאבים רבים על מנת לגייס את כוח האדם האיכותי ביותר הקיים בישראל, ואנחנו מעריכים כי המוחות המבריקים ירצו לקחת חלק במהפכת התחבורה החכמה שמתרחשת בשנים אלו".

מרכז פיתוח מרצדס בישראל

מרכז הפיתוח החדש של מרצדס בתל אביב (ללא כל קשר ליבואנית המקומית כלמוביל) יהיה אחד מתוך 24 מרכזי פיתוח הפרושים ב-11 מדינות ברחבי העולם. "בכל מדינה אנחנו עובדים על דברים שונים. הצוותים בהודו עובדים על הפרטים הקטנים ברכב, באנגליה יושבים צוותי הפיתוח של מכוניות הפורמולה 1 ובישראל יעבדו הצוותים על תקשורת בין מכוניות, תחבורה חכמה ואבטחת מידע".
"המכונית תהיה חלק מה-IOT (האינטרנט של הדברים - נ.ר)", אמר זטשה. "אם היום אנחנו מדברים על מכירת מכוניות יוקרה כ-CORE, ליבת העסקים שלנו, הרי שאסטרטגיית העתיד שלנו היאCASE " (ראשי תיבות של Connectivity - קישוריות; Autonomous driving - נהיגה אוטונומית; Sharing - מכונית שיתופית; EV - רכב חשמלי).

"המכונית בעתיד תהיה כמו הסמארטפון - אביזר מבוסס אינטרנט שנועד להקל על חיינו. מוניות רובוטיות יסעו ברחבי העולם, והעתיד יהיה חשמלי ונטול זיהום לחלוטין", הוסיף זטשה. "נשקיע הרבה מאוד כסף בפיתוחים האלו, אך עסקי הליבה של מכירת מכוניות ימשיכו להתקיים במקביל, לפחות לתקופה מסוימת".

"בתחילת העשור הבא כבר ימכרו מכוניות אוטונומיות באופן מסחרי. רק בעשור לאחר מכן זה יהפוך להיות המיינסטרים, וזה תהליך שיקח זמן. כדי להצליח באמת ולרכוש את אמון הקהל, המכונית האוטונומית תצטרך להיות בטוחה בהרבה לעומת מכונית עם נהג. אנחנו מעריכים שעד שנת 2025, כ-25% מהמכוניות שנמכור יהיו חשמליות לחלוטין - וחלקן גם אוטונומיות".

מרצדס EQA

"הבטיחות היא ללא ספק עניין חשוב במיוחד בדרך לרכב האוטונומי", אמר אולה קולניוס, חבר מועצת המנהלים של מרצדס. "כבר לפני 60 שנה ערכנו מבחני ריסוק, אבל כיום כבר לא מספיק לרסק 'את החומרה'. יש צורך לשפר גם את הבטיחות של התוכנה, ובזה בין היתר יעסוק מרכז הפיתוח בישראל. הם יצטרכו לדאוג שהתוכנה תהיה בטוחה לפחות באותה המידה, ואני משוכנע שהם ימצו את הפוטנציאל שלהם במהרה".

באשר לתחרות הטכנולוגית מצידה של מובילאיי, שכידוע משתפת פעולה עם ב.מ.וו, אמרו אנשי מרצדס כי "בעבר נפגשנו אם אמנון שעשוע, והתשובה היתה שכרגע אנו לא מעוניינים במערכת שמותקנת גם אצל אחרים. אנחנו לא רוצים פתרון שאיננו פתוח עבורנו, אך גם אמרנו ש'תמיד מגיעה לתחנה רכבת נוספת', וכי הדלת עדיין פתוחה לשיתופי פעולה אפשריים בעתיד".

"גם כאשר המכוניות יהיו אוטונומיות לחלוטין, אנו מאמינים כי יהיה מקום בשוק למותג כמו מרצדס", אמרו דטשה וקולניוס. "יהיו רמות שונות של יוקרה ואיכות גם בתחבורה שיתופית, ולכן מרצדס רואה את עצמה כחלק מרכזי מעולם התחבורה גם בעתיד".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה